Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysytäänkö koulussa lapselta vanhempien työstä/ammatista?

Vierailija
09.10.2015 |

Jos kysytään, niin se on mun mielestä törkeää eriarvoistamista. Jos jollain on työttömät vanhemmat, niin helposti aletaan kiusaamaan. Mun mielestä ei kuulu kenellekään missä lapsen vanhemmat on töissä. Mua kiusattiin osaksi senkin takia, koska vanhempani olivat työttömiä ja nyt mua alkoi pelottamaan oman lapsen puolesta, koska me ei olla töissä eikä ole ammattia. Nyt ei tarvi tulla ilkeilemään mitään.

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän "tuohtumuksesi", mutta on nyt kuitenkin pakko huomauttaa. Sinulla ja miehelläsi ei siis ole ammattia (eli ette ole edes amiksessa opiskelleet?) ja olette siten työttömiä. Etkö ihan itse mielestäsi eriarvoista lastasi?

Vierailija
2/78 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten elätätte perheen työttöminä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammatin tai työttömyyden takia kiusaaminen on typerää, mutta ei sitä estetä sillä että jätetään ammatti kysymättä.

Vierailija
4/78 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan opettaja pisti itkemään lapsen, jonka isä oli hiljattain kuollut, kyselemällä ja tivaamalla tältä isästään ja hänen töistään. Opettaja todellakin tiesi että isänsä oli kuollut onnettomuudessa himan aikaisemmin.

Vierailija
5/78 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäähän opettajan urkkia perheiden taustoja, jotta osaa muodostaa oikean  pärstäkertoimen kullekkin koululaiselle.

Vierailija
6/78 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä koulussa saa kysyä lapselta vanhempien ammatista. Ei siinä ole mitään väärää. Tosin voi se olla kiusallista jos vanhemmilla ei ole ammatti. Mutta tehän sen valinnan olette aikanaan tehny. Harvemmin lapsia kiusataan ammatin tai työttömyyden takia. Työttömiä aikuisia on tänä päivänä pilvin pimein.

Vierailija
7/78 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastemme opettajat ovat "näppärästi" saaneet vanhempien ammatit selville kysymällä kaikilta "mikä sinä olisit ammatiltasi, jos ammattisi olisi sama kuin isälläsi/äidilläsi". Tätä kautta on sitten selvinnyt luokkatovereiden vanhempien ammatit lapsillekin. 

Vierailija
8/78 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän "tuohtumuksesi", mutta on nyt kuitenkin pakko huomauttaa. Sinulla ja miehelläsi ei siis ole ammattia (eli ette ole edes amiksessa opiskelleet?) ja olette siten työttömiä. Etkö ihan itse mielestäsi eriarvoista lastasi?

Olen opiskellut amiksessa, mutta opettajat häpäisivät mua koko koulun nähden, koska en osannut yhtä asiaa niinkuin muut ja olen ollut pienestä lapsesta asti masentunut. Vaikea selittää, kun sunlaiset ei ikinä ymmärrä. Mut koulunkäynti oli mulle niin raskasta, että en uskaltanut enää mennä sinne. Ei ole mun valinta, että olen näin tyhmä ja en pärjää koulussa enkä töissä! Mies meni aikoinaan peruskoulun jälkeen vanhemmilleen töihin, mutta sairastui on eläkkeellä.

Vierailija
9/78 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat yllättävän huonosti perillä vanhempiensa töistä.

Vierailija
10/78 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten elätätte perheen työttöminä

Hyvin on tähän asti mennyt. On meillä tiukkaa, mutta ei olla nälkää nähty, toisin kun mun lapsuuskodissa.

Vierailija
11/78 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ammatin tai työttömyyden takia kiusaaminen on typerää, mutta ei sitä estetä sillä että jätetään ammatti kysymättä.

Miten niin? Ei muita lapsia ehkä kiinnosta kysyä, että missä sun porukat on töissä ja niillehän voi sanoa, että ei kuulu sulle, mutta ei lapsi välttämättä opettajalle kehtaa noin vastata.

Vierailija
12/78 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan opettaja pisti itkemään lapsen, jonka isä oli hiljattain kuollut, kyselemällä ja tivaamalla tältä isästään ja hänen töistään. Opettaja todellakin tiesi että isänsä oli kuollut onnettomuudessa himan aikaisemmin.

No onpa ollut julma opettaja. :(

Vierailija
13/78 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen opiskellut amiksessa, mutta opettajat häpäisivät mua koko koulun nähden, koska en osannut yhtä asiaa niinkuin muut ja olen ollut pienestä lapsesta asti masentunut. Vaikea selittää, kun sunlaiset ei ikinä ymmärrä. Mut koulunkäynti oli mulle niin raskasta, että en uskaltanut enää mennä sinne. Ei ole mun valinta, että olen näin tyhmä ja en pärjää koulussa enkä töissä! Mies meni aikoinaan peruskoulun jälkeen vanhemmilleen töihin, mutta sairastui on eläkkeellä.

Mun mielestä kommenttini oli asiallinen kysymys. Mielestäni ymmärrän ihan hyvin, on oma siskon lapsenikin kokenut todella suuria vaikeuksia koulunkäynnissään. Aika leväperäis kuitata jonkun mielipide yleistämällä "sunlaiset". Masennus on eri asia, siihen kannattaa hakea apua, mutta jos todella olet sitä mieltä, että koska olet tyhmä, et voi pärjätä töissä tai koulussa, asetat mielestäni kamalan esimerkin lapsellesi. Jokainen voi pärjätä, toisilta se vain vaatii järjettömän palon enemmän ponnisteluja kuin toisilta.

Vierailija
14/78 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäähän opettajan urkkia perheiden taustoja, jotta osaa muodostaa oikean  pärstäkertoimen kullekkin koululaiselle.

Mitä tarkotat?

Vierailija
15/78 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin? Ei muita lapsia ehkä kiinnosta kysyä, että missä sun porukat on töissä ja niillehän voi sanoa, että ei kuulu sulle, mutta ei lapsi välttämättä opettajalle kehtaa noin vastata.

Ne muutu oppilaat (tai joku heistä) jo tietää mikä Heikin tai Julian äiti/isä tekee työkseen. Se että asian kuulee joltakin muulta kuin opettejalta oikeuttaa yhtä vähän kiusaamiseen.

Vierailija
16/78 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä koulussa saa kysyä lapselta vanhempien ammatista. Ei siinä ole mitään väärää. Tosin voi se olla kiusallista jos vanhemmilla ei ole ammatti. Mutta tehän sen valinnan olette aikanaan tehny. Harvemmin lapsia kiusataan ammatin tai työttömyyden takia. Työttömiä aikuisia on tänä päivänä pilvin pimein.

Hei! Älä sinä tule väittämään, että ollaan tehty joku valinta! Vai tarkoitatko lapsen saamista? Sun mielestäkö köyhä ei saa tulla vanhemmaksi?

Vierailija
17/78 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lastemme opettajat ovat "näppärästi" saaneet vanhempien ammatit selville kysymällä kaikilta "mikä sinä olisit ammatiltasi, jos ammattisi olisi sama kuin isälläsi/äidilläsi". Tätä kautta on sitten selvinnyt luokkatovereiden vanhempien ammatit lapsillekin. 

Tuo olis meidän lapselle aika kiusallinen ja vaikea kysymys.

Vierailija
18/78 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikilla on ammatti, mutta työpaikka saattaa puuttua. Siinä on ero.

Vierailija
19/78 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei! Älä sinä tule väittämään, että ollaan tehty joku valinta! Vai tarkoitatko lapsen saamista? Sun mielestäkö köyhä ei saa tulla vanhemmaksi?

Vastauksesi on sitä luokkaa, että eiköhän se suurin ongelma tässä ole sinun itsetunnossasi.

Vierailija
20/78 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä kommenttini oli asiallinen kysymys. Mielestäni ymmärrän ihan hyvin, on oma siskon lapsenikin kokenut todella suuria vaikeuksia koulunkäynnissään. Aika leväperäis kuitata jonkun mielipide yleistämällä "sunlaiset". Masennus on eri asia, siihen kannattaa hakea apua, mutta jos todella olet sitä mieltä, että koska olet tyhmä, et voi pärjätä töissä tai koulussa, asetat mielestäni kamalan esimerkin lapsellesi. Jokainen voi pärjätä, toisilta se vain vaatii järjettömän palon enemmän ponnisteluja kuin toisilta.

Mun masennus loppui kun sain lapsen, olen aina halunnut äidiksi. Mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että olen liian tyhmä opiskelemaan. Tarkoitus ei ollut keskustella tästä.