Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysytäänkö koulussa lapselta vanhempien työstä/ammatista?

Vierailija

Jos kysytään, niin se on mun mielestä törkeää eriarvoistamista. Jos jollain on työttömät vanhemmat, niin helposti aletaan kiusaamaan. Mun mielestä ei kuulu kenellekään missä lapsen vanhemmat on töissä. Mua kiusattiin osaksi senkin takia, koska vanhempani olivat työttömiä ja nyt mua alkoi pelottamaan oman lapsen puolesta, koska me ei olla töissä eikä ole ammattia. Nyt ei tarvi tulla ilkeilemään mitään.

Sivut

Kommentit (78)

Vierailija

Ymmärrän "tuohtumuksesi", mutta on nyt kuitenkin pakko huomauttaa. Sinulla ja miehelläsi ei siis ole ammattia (eli ette ole edes amiksessa opiskelleet?) ja olette siten työttömiä. Etkö ihan itse mielestäsi eriarvoista lastasi?

Vierailija

Ammatin tai työttömyyden takia kiusaaminen on typerää, mutta ei sitä estetä sillä että jätetään ammatti kysymättä.

Vierailija

Aikoinaan opettaja pisti itkemään lapsen, jonka isä oli hiljattain kuollut, kyselemällä ja tivaamalla tältä isästään ja hänen töistään. Opettaja todellakin tiesi että isänsä oli kuollut onnettomuudessa himan aikaisemmin.

Vierailija

Pitäähän opettajan urkkia perheiden taustoja, jotta osaa muodostaa oikean  pärstäkertoimen kullekkin koululaiselle.

Vierailija

Kyllä koulussa saa kysyä lapselta vanhempien ammatista. Ei siinä ole mitään väärää. Tosin voi se olla kiusallista jos vanhemmilla ei ole ammatti. Mutta tehän sen valinnan olette aikanaan tehny. Harvemmin lapsia kiusataan ammatin tai työttömyyden takia. Työttömiä aikuisia on tänä päivänä pilvin pimein.

Vierailija

Lastemme opettajat ovat "näppärästi" saaneet vanhempien ammatit selville kysymällä kaikilta "mikä sinä olisit ammatiltasi, jos ammattisi olisi sama kuin isälläsi/äidilläsi". Tätä kautta on sitten selvinnyt luokkatovereiden vanhempien ammatit lapsillekin. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän "tuohtumuksesi", mutta on nyt kuitenkin pakko huomauttaa. Sinulla ja miehelläsi ei siis ole ammattia (eli ette ole edes amiksessa opiskelleet?) ja olette siten työttömiä. Etkö ihan itse mielestäsi eriarvoista lastasi?

Olen opiskellut amiksessa, mutta opettajat häpäisivät mua koko koulun nähden, koska en osannut yhtä asiaa niinkuin muut ja olen ollut pienestä lapsesta asti masentunut. Vaikea selittää, kun sunlaiset ei ikinä ymmärrä. Mut koulunkäynti oli mulle niin raskasta, että en uskaltanut enää mennä sinne. Ei ole mun valinta, että olen näin tyhmä ja en pärjää koulussa enkä töissä! Mies meni aikoinaan peruskoulun jälkeen vanhemmilleen töihin, mutta sairastui on eläkkeellä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Miten elätätte perheen työttöminä

Hyvin on tähän asti mennyt. On meillä tiukkaa, mutta ei olla nälkää nähty, toisin kun mun lapsuuskodissa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ammatin tai työttömyyden takia kiusaaminen on typerää, mutta ei sitä estetä sillä että jätetään ammatti kysymättä.

Miten niin? Ei muita lapsia ehkä kiinnosta kysyä, että missä sun porukat on töissä ja niillehän voi sanoa, että ei kuulu sulle, mutta ei lapsi välttämättä opettajalle kehtaa noin vastata.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan opettaja pisti itkemään lapsen, jonka isä oli hiljattain kuollut, kyselemällä ja tivaamalla tältä isästään ja hänen töistään. Opettaja todellakin tiesi että isänsä oli kuollut onnettomuudessa himan aikaisemmin.

No onpa ollut julma opettaja. :(

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen opiskellut amiksessa, mutta opettajat häpäisivät mua koko koulun nähden, koska en osannut yhtä asiaa niinkuin muut ja olen ollut pienestä lapsesta asti masentunut. Vaikea selittää, kun sunlaiset ei ikinä ymmärrä. Mut koulunkäynti oli mulle niin raskasta, että en uskaltanut enää mennä sinne. Ei ole mun valinta, että olen näin tyhmä ja en pärjää koulussa enkä töissä! Mies meni aikoinaan peruskoulun jälkeen vanhemmilleen töihin, mutta sairastui on eläkkeellä.

Mun mielestä kommenttini oli asiallinen kysymys. Mielestäni ymmärrän ihan hyvin, on oma siskon lapsenikin kokenut todella suuria vaikeuksia koulunkäynnissään. Aika leväperäis kuitata jonkun mielipide yleistämällä "sunlaiset". Masennus on eri asia, siihen kannattaa hakea apua, mutta jos todella olet sitä mieltä, että koska olet tyhmä, et voi pärjätä töissä tai koulussa, asetat mielestäni kamalan esimerkin lapsellesi. Jokainen voi pärjätä, toisilta se vain vaatii järjettömän palon enemmän ponnisteluja kuin toisilta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Pitäähän opettajan urkkia perheiden taustoja, jotta osaa muodostaa oikean  pärstäkertoimen kullekkin koululaiselle.

Mitä tarkotat?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin? Ei muita lapsia ehkä kiinnosta kysyä, että missä sun porukat on töissä ja niillehän voi sanoa, että ei kuulu sulle, mutta ei lapsi välttämättä opettajalle kehtaa noin vastata.

Ne muutu oppilaat (tai joku heistä) jo tietää mikä Heikin tai Julian äiti/isä tekee työkseen. Se että asian kuulee joltakin muulta kuin opettejalta oikeuttaa yhtä vähän kiusaamiseen.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat