Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rappusiivoojien tapa siivota

Vierailija
09.10.2015 |

Onkohan muilla?

Järkyttävä kolistelu, mopin? varrella osutaan raivoisasti kaiteisiin koko ajan, ihan hirveä meteli. Välillä siivoojat myös tuntuvat hakkaavan oveanikin :D No siitähän nämä kaikki talon koirat 'innostuvat' ja aloittaa välittömän haukun, herään uniltani.

Teen kolmivuorotyötä, joten tämä rasittaa. Tuntuu, että siivoojat käyvät vielä prkleen usein.

En haluaisi työtä tekevistä ihmisistä valittaa, mutta en nyt tiedä kuuluuko tuollainen kolina ja koirien provosointi normaaliin siivoustyyliin.

Mieheni luuli kerran, että pikkupojat hakkaavat kaiteita. Kävi karjasemassa ja kovaa. Loppui siltä päivältä metelöinti.

Kommentit (109)

Vierailija
21/109 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee poliisille ilmoitus korvien kotirauhan rikkomisesta!

Vierailija
22/109 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaas siivoojat, mikä on näkyvä lika? Meidän rapussa siivooja on vedellyt rappusten keskeltä ja tasot ovat pölyssä.  Yhdessä kerroksessa ei ole siivottu kuukausiin, mielenkiintoisen näköiset pölylattiat nykyään. Toivoisin kovasti kolinaa rappuun, harjaa, moppia, rättiä ja mitä vaan, kunhan lähtis noi pölykerrokset, kärpäsvainaat ja hämähäkinkotipesät.

No näkyvä lika on likaa joka näkyy. Pöly, hiekka, kura yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/109 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rappusiivoojat ovat siivoojien hierarkian pohjalla (ylimpänä on sairaalasiivoojat, keskellä toimiston ja yritysten siivoojat, sitten hotelli ja pahnan pohjimmaiset on rappu). Eivät pärjää noissa vaativimmissa siivouskategorioissa, ovat katkeraa ja yksinkertaista väkeä. Varmaan kolistelee tahallaan että saisi edes jotain reaktiota vastakaikuna piruparka.

Ei ole mitään sairaalasiivoojia vaan laitoshuoltajia (nykyään on alettu vaatia pätevyyttä varsinkin sairaaloissa joten ihan kuka tahansa ei pääse siivoamaan).

Ainniin, olen niin laitoshuoltaja kuin rappusiivoojaakin (kaksi työtä, ahkera olen). Voin sanoa, ettei tuolla alalla ole mitään hierarkioita. 

Vierailija
24/109 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaas siivoojat, mikä on näkyvä lika? Meidän rapussa siivooja on vedellyt rappusten keskeltä ja tasot ovat pölyssä.  Yhdessä kerroksessa ei ole siivottu kuukausiin, mielenkiintoisen näköiset pölylattiat nykyään. Toivoisin kovasti kolinaa rappuun, harjaa, moppia, rättiä ja mitä vaan, kunhan lähtis noi pölykerrokset, kärpäsvainaat ja hämähäkinkotipesät.

Kiitos.  Pinttyneitä roisketahrojakin on, kun ei ole kostealla vedetty tahroja, kun olisi pitänyt. Onko kerrossiivojalla jokin yleinen oheistus, miten pitäisi siivota raput?

Vierailija
25/109 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siivoavat hyvin. Olen asunut sekä Saton, että Jvan asunnoissa Jkl.

Vierailija
26/109 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä siivousfirmaa suosittelette?

Omistatko kerrostalon? Vai millaisia rappuja tarvii siivota?

Vierailija
27/109 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä kuullut siivouksen ääniä rapusta. Joskus olen säikähtänyt, kun olen lähtenyt ulos ja törmännyt siivoojatätiin joka puunaamassa laattioita. 

Vierailija
28/109 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan oikea siistijä paikalla, koulutettu sellainen? Siis kysyin jo aiemmin, että opetetaanko koulussa tätä? En ole herkkäuninen ja elämän äänet saa kuulua, mutta, jos todella paukutetaan ja melutaan, niin siihen viittasin. En todellakaan usko, että kukaan haluaa tietoisesti moista tehdä. Siksi opinnot ja keskustelu tärkeää.

Olen se korvatulpat kaksi kertaa viikossa nukkuva. Pitäisikö ottaa yhteyttä firmaan, joka hoitaa siivouksen? En haluaisi viedä asiaa yhtiökokoukseen, siinä vaarana, että firma vaihdetaan.

Vierailija
29/109 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietitäänpäs, siivoojan ei tarvitse työssään puhua, työstä selviäisi hoonolla soomellakin. Koulutusta ei tarvitse, eli kuka tahansa ahkera ja tunnollinen, joka ymmärtää homman nimen, pystyy siivoamaan kerrostalon rappuja ym. mitä duuniin kuuluu. Maahanmuuttajille tuossa olisi markkinasaumaa. Yritys pystyyn ja kun työt hoitavat hyvin, se on positiivinen mainos. Asukkaita kiinnostaa hyvä työn jälki ja palvelu, ei salamyhkäisesti ja puolihuolimattomasti vetäisty kolinalakaisu.

Vierailija
30/109 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan oikea siistijä paikalla, koulutettu sellainen? Siis kysyin jo aiemmin, että opetetaanko koulussa tätä? En ole herkkäuninen ja elämän äänet saa kuulua, mutta, jos todella paukutetaan ja melutaan, niin siihen viittasin. En todellakaan usko, että kukaan haluaa tietoisesti moista tehdä. Siksi opinnot ja keskustelu tärkeää.

Olen se korvatulpat kaksi kertaa viikossa nukkuva. Pitäisikö ottaa yhteyttä firmaan, joka hoitaa siivouksen? En haluaisi viedä asiaa yhtiökokoukseen, siinä vaarana, että firma vaihdetaan.

Pidän itseäni oikeana siivoojana vaikka ei siivousalan koulutusta ole. Eli vastaan tähän. Itse en pahemmin kolistele koska tajuan kyllä että ihmiset eivät tuosta kolistelusta pidä. Siihen ei koulutusta tarvita vaan pelkästään kykyä tai halua huomoida muut. Siivoojissa on paljon niitä elämään kyllästyneitä ihmisiä jotka eivät noista asioista piittaa. No, on katkeruuteen toki syytäkin kun näillä palkoilla työskentelee. Varsinkin rappusiivous on raskasta työtä.

Kolistelun syy voi olla myös kiire. Kun pitää siivota 3-kerroksisen talon 3 rappua puolessa tunnissa, joutuu työskentelemään hiukan nopeammin. Silloin ei ehdi varoa ovenpieliä.

Kannattaa laittaa palautetta siivousfirmaan, kyllä asiakasta yleensä kuunnellaan.

Vierailija
31/109 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä kuullut siivouksen ääniä rapusta. Joskus olen säikähtänyt, kun olen lähtenyt ulos ja törmännyt siivoojatätiin joka puunaamassa laattioita. 

varmasti minuun törmäsit :D

Vierailija
32/109 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yhden "elämäänsä kyllästyneeseen" rappusiivojaan törmännyt. Hän käveli aina raput alas moppi kädessä. Sai noottia huonosta työstään ja sen jälkeen sellaisella viisivuotiaan tasoisella "hakkaamisella" siivosi porraskäytävän huulenpielet kaulassa asti, kerran. Sen jälkeen sama touhu jatkui.

Vierailija
33/109 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks ette laita lappua ilmoitustaululle, että "siivooja voisitko olla ystävällinen ja siivota hiljempaa"!!!! 

kyllä se moppi vaan väkisin hakkaa niihin kaiteisiin... 

Jos kerta kuuluu kotiinne asti se mopin kolina niin olettepa tietoisia siitä, että siivooja on paikalla tekemässä töitä eikä lorvimassa jossain taukohuoneessa tai muualla

Vierailija
34/109 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseä naurattaa,mut tiedän asuvan paljon sellaisia tässä,joilla krapula maanantaisin😂😂Ja siivooja paukuttaa viikon käyntiin😂

Vierailija
35/109 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietippäsitä kirjoitti:

Miks ette laita lappua ilmoitustaululle, että "siivooja voisitko olla ystävällinen ja siivota hiljempaa"!!!! 

kyllä se moppi vaan väkisin hakkaa niihin kaiteisiin...  ei se väkisin hakkaa,edellinen siivooja siivosi hiljaa,tosin kovaan ääneen samalla huusi puhelimeen omia asioitaa,kuulokenappi korvassa ja sisälle kotiin kuului tämäkin. Ei haitannut.

Jos kerta kuuluu kotiinne asti se mopin kolina niin olettepa tietoisia siitä, että siivooja on paikalla tekemässä töitä eikä lorvimassa jossain taukohuoneessa tai muualla

Vierailija
36/109 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valita siivousfirmaan.

Vierailija
37/109 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tiedä milloin meidän talossa käy siivooja, ei kuulu ääniä ja siistiä on.

Pienkerrostalo jossa alle 20 huoneistoa.

Vierailija
38/109 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: 

Kiitos.  Pinttyneitä roisketahrojakin on, kun ei ole kostealla vedetty tahroja, kun olisi pitänyt. Onko kerrossiivojalla jokin yleinen oheistus, miten pitäisi siivota raput?

Kyllä joka firmalla taitaa olla oma erilainen ohjeistuksensa. Välineetkään eivät aina ole ihan vimpan päälle noissa. Tyypillistä on, että kerrostalojen rappukäytävissä on kaikenlaista pinttynyttä likaa niin seinissä kuin lattioissakin, eivätkä ne lähde pelkästään kostealla pyyhkimällä. Niitä voi olla vaikka vuosikymmenien edestä. Vaikka itse tekisi työnsä huolellisesti, niin ei vaan pysty niitä kaikkia tahroja poistamaan, kun niitä on kertynyt pitkän aikaa ja toisaalta koko ajan tulee lisääkin tahroja. Rappusiivous on tyypillisesti sellaista, että moppi kyllä tulee erittäin likaiseksi mutta lattia ei silti välttämättä näytä puhtaammalta, vaikka todistettavasti yhtä sun toista sieltä irtoaakin. Näissä asioissa pitää kuitenkin muistaa se, että se rappukäytävä ei ole mikään leikkaussali, eikä kukaan järkevä ihminen oletakaan että siellä olisi täydellisen puhdasta aina. Aikataulu siivoukselle voi olla tosi tiukka eikä siinä ehdi muuta kuin nopeasti mopata ja lasit pyyhkiä. Kolinaltakaan ei voi täysin välttyä. Nykyisissä kerrostaloissa on myös kaikenlaisia kummallisia esim. hassuja uurteita rappujen ja seinän välissä, joita on täysin mahdoton saada puhtaaksi.

Vierailija
39/109 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan nyt, viisi vuotta vanha ketju ja meillä aivan sama meno. Luutulla paukutetaan jokainen ovi ja kaiteet, porras ja taso kerrallaan. Siivoojat vaihtuvat jatkuvasti, metelin määrästä olen oppinut tunnistamaan melko luotettavasti minkä näköinen tyyppi luutun varressa on. Paukutusta enemmän ärsyttää puhelimeen huutaminen, ilmeisesti kukaan ei ole vaivautunut opettamaan käytöstapoja tai muiden huomioimista, kuten että rapussa ei huudeta.

Vierailija
40/109 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ainakin oli hiljaista kun yksi päivä lähdin kotoa ja tuossa tasanteella oli nelinkontin afrikkalainen siivoojamies puhaltamassa jotain sinne hissikuiluun siitä pienestä raosta. Siivoaakohan hän kaikki kerrokset noin puhaltaen?:D

Ihan siistiä täällä on oli tapa mikä hyvänsä.

Tuo on huono juttu. Hissikuilun pohjalle ei saa kerryttää likaa ja hiekkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan