Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rappusiivoojien tapa siivota

Vierailija
09.10.2015 |

Onkohan muilla?

Järkyttävä kolistelu, mopin? varrella osutaan raivoisasti kaiteisiin koko ajan, ihan hirveä meteli. Välillä siivoojat myös tuntuvat hakkaavan oveanikin :D No siitähän nämä kaikki talon koirat 'innostuvat' ja aloittaa välittömän haukun, herään uniltani.

Teen kolmivuorotyötä, joten tämä rasittaa. Tuntuu, että siivoojat käyvät vielä prkleen usein.

En haluaisi työtä tekevistä ihmisistä valittaa, mutta en nyt tiedä kuuluuko tuollainen kolina ja koirien provosointi normaaliin siivoustyyliin.

Mieheni luuli kerran, että pikkupojat hakkaavat kaiteita. Kävi karjasemassa ja kovaa. Loppui siltä päivältä metelöinti.

Kommentit (109)

Vierailija
101/109 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan oikea siistijä paikalla, koulutettu sellainen? Siis kysyin jo aiemmin, että opetetaanko koulussa tätä? En ole herkkäuninen ja elämän äänet saa kuulua, mutta, jos todella paukutetaan ja melutaan, niin siihen viittasin. En todellakaan usko, että kukaan haluaa tietoisesti moista tehdä. Siksi opinnot ja keskustelu tärkeää.

Olen se korvatulpat kaksi kertaa viikossa nukkuva. Pitäisikö ottaa yhteyttä firmaan, joka hoitaa siivouksen? En haluaisi viedä asiaa yhtiökokoukseen, siinä vaarana, että firma vaihdetaan.

Pidän itseäni oikeana siivoojana vaikka ei siivousalan koulutusta ole. Eli vastaan tähän. Itse en pahemmin kolistele koska tajuan kyllä että ihmiset eivät tuosta kolistelusta pidä. Siihen ei koulutusta tarvita vaan pelkästään kykyä tai halua huomoida muut. Siivoojissa on paljon niitä elämään kyllästyneitä ihmisiä jotka eivät noista asioista piittaa.

Minulla siivoualan perustutkinto ja kokemusta eri siivoustyöstä 15 vuotta, en ole koskaan ajatellut tuota asiaa että jotkut kolistelee ja paukuttaa kaiteita ihan huvin vuoksi, joskus meille sanottiin että talossa asuu sit tälläinen henkilö joka kyttää jokaista hiekanmurua/ tälläinen henkilö joka häiriintyy äänistä yms. Koskaan ei ole tullut vastaan tälläistä että jotkut siivoojat tahalleen hakkaa ja paukuttaa ovia, kaiteita yms. Mut tilannetajua ja huomioimista toki vaatii kuten joku kirjoittikin. Valitusta firmalle vaan niin ne sanoo työntekijälle asiasta. 

Vierailija
102/109 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa puhutaan tosi rumasti ja ala-arvoisesti siivoojista. Ihmiset on kyllä aivan sekaisin. Hävetkää. Hukkuisimme p*skaan, jos heitä ei olisi. 

Tämä!!!!!!! Joku vitsi meni niin että ihmissyöjät oli viidakossa vaanimassa salaista tuotantolaitosta ja sit ne söi pari insinööriä eikä kukaan huomannu mitään. Mut sit ku ne söi siivoojan niin heti huomattiin;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/109 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitetaan, kun ei siivota ja valitetaan, kun siivotaan.

First world problems. 

- Kun siivotaan tulee puihdasta jälkeä. Ei levitellä hajamielisesti likaa paikasta toiseen mopilla kolistellen. Ihmisethän maksaa tuosta työstä palkkaa, joten se tulee tehdä asiallisesti, ilman häiriöitä.

Vierailija
104/109 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha ketju, mutta kommentoin, kun on nostettu.

Vuosia sitten kävin siivoamassa kerrostalon rappukäytävää. Ne koirat... Vaikka ihminen sipsuttelisi sukkasillaan käytävässä, koira kuulee. Jos koira ei kuule, koira on kuuro. Aina alkoi haukkuminen, vaikka olin täysin hiljaa. Talossa, jota siivosin oli jostain syystä koiraihmiset toisessa rapussa ja koirattomat toisessa. Hmmm... en ihmettele. Mitä siihen moppiin tulee, se osuu välillä kaiteeseen; jokainen ymmärtää millainen akustiikka rapussa on. Ai niin, tässä ketjussa kävikin ilmi, että ihan jokainen ei tätä ymmärrä.

Koirien varsinkaan haukkuherkkien ei pitäisi asua kerrostalossa

Vierailija
105/109 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilisit joskun siivota rappujaäänettömästi ja saada puhdasta jälkeä annetussa ajassa.

Vierailija
106/109 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noihin duuneihin ajautuu epäsosiaaliset tai mt ongelmaiset, jotka ei joko kykene tai halua olla muiden ihmisten kanssa sosiaalisuutta vaativassa työssä.

Tai ne jotka ei kykene muuhun tai saa muuta työtä.

Tiedän erään puolitutun ihan kantasuomalaisen joka on tehny porrassiivousta niin kauan ku muistan varmaan.

Ehkä tossaki tapauksessa tekijän ja työn vaatimattomuus ja yksinkertaisuus kohtaa hyvin. Näinhän se usein toki meneekin, eli ne joilla on älyllistä kapasiteettia hakeutuu uralla haastavampiin ja vadtuullisiin töihin. 

Jotkut ei vaan tarvitse työltään mitään älyllistä vastetta tai eivät pysty/halua/uskalla kehittyä omassa työssään yhtään, pelätään minkään vastuun ottamista, vaan tehdään ihan minimi. Eli kunhan saadaan minimivaatimuksella minimipalkka eikä mikään muu edes kiinnosta. 

Oltu siivoojana, ei tavattu epäsosiaalista henkilöä.  

Vierailija
107/109 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua nimenomaan kiinnostaa, että onko sellainen koko siivouksen kestävä kova kolina ihan normaalia, ettei pysty siivouksessa välttämään jos haluaa siivota huolellisesti? Jotenkin tuntuu, että edellinen siivousfirma hoiti siivouksen hiljaisemmin, ehkä joo harvemminkin, mutta hiljaisemmin. Ja itse olin jälkeenkin ihan tyytyväinen..

ap

Ei ole. Tein rappusiivousta kesäisin opiskeluaikana. Eikä tullut valituksia lopputuloksesta

Vierailija
108/109 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-- olen asunut sellaisessa omistusasunto kerrostalossa jossa siivooja oli todella hyvä, seurasin ohikulkiessani kuinka hän pyyhki huolella joka paikan, lattiat oli aina kiiltävät ja oikeaoppisesti siivottu, hän pyyhki aina lasipinnoista ja hissistä sormenjäljet ym ym..

Siivousfirmoilla on isoja eroja millaista työntekijää sieltä tulee.

Vierailija
109/109 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä toi tehtävä kuuluu siihen kategoriaan ammateista jossa vaaditaan kaikista vähiten älyä ja mitään kykyä hoksata itse asioita. Samaan kategoriaan menee taksikuski, ajat vaan liikennesääntöjen mukaan toivottuun paikkaan. 

No sua ei ainakaan ole älyllä pilattu kun lauot aivopieruja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi