Pahin mokasi työpaikalla?:)
Kerran laitoin lypsykoneen pesuun ja epähuomiossa maitoletku oli unohtunut tilatankkiin. Reilu 2000litraa maitoa sitten piti laskea viemäriin :D
Kommentit (195)
Lääkäri, joka ei tunnistanut haimasyöpää vaikuttaa työpaikkalääkäriltäni.
Tutkitaan, tutkitaan ja mitään ei löydy, mutta sairauslomia riittää.
Toinen lääkäri teettää oikeat kokeet ja verisyöpä löytyy.
Enpä haluaisi olla lääkäri, jonka käsissä on potilaan terveys ja henki.
Ei ole oma moka, mutta sain vakuutuskorvauspaperien mukana nipun papereita, joista selvisi n. kuukauden ajalta minkä verran oli maksettu korvauksia ja kenelle samasta vakuutuksesta kuin minulla oli. Listassa oli nimi, sotu ja maksettu korvaus.
Pieraissut ihan saatanan pahanhajuisen pierun myymälässä niin, että asiakas on kommentoinut hirvittävää hajua. Esitin vain kun en tietäisi asiasta mitään.
N22
Olen tohelo ja pikkumokia sattuu aivan jatkuvasti. Pahin mokani nykyisessä työpaikassani on ollut se, että arvostelin aika kovasanaisesti erästä työkaveriani enkä tiennyt hänen olevan kuuloetäisyydellä. Moni oli kyllä samaa mieltä kanssani, mutta tuo tapahtuma ei varsinaisesti parantanut meidän jo entuudestaan surkeaa työilmapiiriä. Töissä on ollut helvetillistä viime viikkoina.
Minulla on monta isoa mokaa. Kerran istuin kokouksessa ja kun nousin tuolilta, se oli verinen. Menkat sitten alkoivat ja veri oli mennyt housuistakin läpi. Yritin ensin työntää tuolin näkyvistä ja menin vessaan hankaamaan housuja paperilla. Ei se paljon edes auttanut. Minun oli pakko käydä hakemassa se hemmetin kokoustuoli ja pestä. Ihmeen tiukassa on kuukautisveri pehmeässä toimistotuolissa.
Ammuin tanssilattialla pyörähtelevää pappaa skumppapullon korkilla päähän. Ei siinä mitään käynyt, mutta hävetti. Pappa katseli kummastuneena ympärilleen ja minä viheltelin tiskin takana.
Käytin sellaista konetta, joka painaa ne tilatun lehden takasivun yläreunassa olevat tiedot: nimi, osoite yms. Näitä lehtiä oli tuhansia ja oli erityisen tärkeää olla tarkkana, että lehdet lajitellaan järjestykseen postinumeron mukaan jotta saadaan lehdet menemään oikeisiin paikkoihin. Kone sylki lehtiä postinumeron mukaisessa järjestyksessä, kaikki meni hyvin, kunnes ei enää mennyt, eli keskittyminen herpaantui hetkeksi. Tässä hommassa se moka saattoi tapahtua sekunneissa ja helvetinmoinen selvittely sitten niiden lehtien kanssa että mikä kuuluu mihinkin pinoon jne. Ja hirveä kiire totta kai. Saattoi sieltä välistä muutama nimi jäädä painamattakin...
Asiakkaan luona... Otin kahvia keittimestä kuppiin ja luulin kaatavani pikkuisesta kannusta kermaa. Se oli gavisconia, jota käytetään happovaivoihin. Asiakas valitteli pahaa makua, mutta minä sanoin, että pitää juoda kaikki, kun hän oli juonut niin huonosti nestettä. Seuraavan kerran oltiin käymässä yhdessä toisen työntekijän kanssa, joka sattumalta mainitsi, että asiakas pitää gavisconia pikkulinnusta, kun ei reuman vuoksi saa pullon korkkeja auki. Huuuups!
Pienellä paikkakunnalla on kaksi pankkia -toistensa veriset kilpailijat. Osuuspankki ja Nordea. Kaikki kaupungin asukkaat ovat henkeen ja veren jommankumman asiakkaita. Olin ollut pari viikkoa Nordeassa töissä ja opittavaa oli paljon. Puhelin soi. Vastaan:
Osuuspankki, rahoitusneuvoja Miettinen
Asiakas ja mä revettiin molemmat, ei kannattanut lähteä paljon ees korjailemaan.
Kun olin taimitarhalla, paskoin vahingossa housuuni pellolla. Vessa oli siis noin kilometrin päässä ja katsoin kelloa, että tauko kohta. Oli karmeat väänteet mahassa, mutta jatkoin istuttamista. Lopulta en pystynyt enää kumartelemaan ja ehdin huutaa työkaverille, että pakko käydä pusikossa, kun paskaa olikin jo housussa. Kävin jatkamassa homman loppuun metsikön reunassa, pyyhin takapuolen likaantuneisiin pikkuhousuihin ja hautasin housut samaan kuoppaan ulosteiden kanssa. Oli aika inhottavaa olla loppupäivä pelkissä kateissa työhousuissa.
Vierailija kirjoitti:
Olen tohelo ja pikkumokia sattuu aivan jatkuvasti. Pahin mokani nykyisessä työpaikassani on ollut se, että arvostelin aika kovasanaisesti erästä työkaveriani enkä tiennyt hänen olevan kuuloetäisyydellä. Moni oli kyllä samaa mieltä kanssani, mutta tuo tapahtuma ei varsinaisesti parantanut meidän jo entuudestaan surkeaa työilmapiiriä. Töissä on ollut helvetillistä viime viikkoina.
Mä tein tuon saman sähköpostilla. Laitoin siis sille henkilölle, josta valitin. Oli vähän kireä ilmapiiri meilläkin...
Vierailija kirjoitti:
Kun olin taimitarhalla, paskoin vahingossa housuuni pellolla. Vessa oli siis noin kilometrin päässä ja katsoin kelloa, että tauko kohta. Oli karmeat väänteet mahassa, mutta jatkoin istuttamista. Lopulta en pystynyt enää kumartelemaan ja ehdin huutaa työkaverille, että pakko käydä pusikossa, kun paskaa olikin jo housussa. Kävin jatkamassa homman loppuun metsikön reunassa, pyyhin takapuolen likaantuneisiin pikkuhousuihin ja hautasin housut samaan kuoppaan ulosteiden kanssa. Oli aika inhottavaa olla loppupäivä pelkissä kateissa työhousuissa.
siis karkeissa työhousuissa, lipsahdus.
Pomo soitti, kun ajoin autoa. Vastasin reippaasti: "Moi, kulta!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran laitoin lypsykoneen pesuun ja epähuomiossa maitoletku oli unohtunut tilatankkiin. Reilu 2000litraa maitoa sitten piti laskea viemäriin :D
Ja mikähän tuossa on hauskaa?
No se ettö veronmaksajat säästyivät maksamasta tuhattaeuroa tukirahoja. Harva noi maajussit tekee mitään noin tuottavaa yhteiskunnan kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
siis karkeissa työhousuissa, lipsahdus.
Heh, mä luin ihan sujuvasti että keltaisissa työhousuissa :D vissiin aika lähteä nukkumaan.
Siivosin itsekseni suuren keskustahotellin käytäviä yläkerroksissa. Yhtäkkiä haistoin palaneen käryä. Sitten tajusin, että se on imurini, jonka moottori kärähti, ehkä siksi että pölypussi liian täysi tms.
Sammutin tietysti ja otin johdon irti.Olin lähdössä vaihtamaan imuria.
Sitten kuului piipaa. PIIPAA!
Ei voi olla totta, katsoin ikkunasta...kyllä. Tikasauto ja pari muuta paloautoa ajoi pihaan ja palomiestä lappaa autosta ulos ja ylös.
Olivat hetkessä luonani, minun ja imurin. Siinä minä pieni kesätyöntekijä sitten selitän palopäällikölle ja ihmettelijöille imuriani. Sorry...sorry hotellin turvallisuuspäällikö, sorry esimies.
Pelastuslaitos lähtee aina täysillä liikkeelle, kun vähänkin uhkaa suurpalosta. Äänetön hälytys oli kuitenkin jostain syystä. Tästä on jo vuosikymmeniä aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Asiakkaan luona... Otin kahvia keittimestä kuppiin ja luulin kaatavani pikkuisesta kannusta kermaa. Se oli gavisconia, jota käytetään happovaivoihin. Asiakas valitteli pahaa makua, mutta minä sanoin, että pitää juoda kaikki, kun hän oli juonut niin huonosti nestettä. Seuraavan kerran oltiin käymässä yhdessä toisen työntekijän kanssa, joka sattumalta mainitsi, että asiakas pitää gavisconia pikkulinnusta, kun ei reuman vuoksi saa pullon korkkeja auki. Huuuups!
Kai tiedät, että kahvi on nesteenpoistaja? Eli en ymmärrä, miksi käytit tuota perustelua kahvinjuontiin siinä tapauksessa kun asiakkaalla muutenkin nestevajausta. Kahvihan vain pahentaa asiaa!
Sytytin pienimuotoisen tulipalon jota en itse huomannut.
Muutama ihminen on kuollut tai vammautunut kun en ole ollut kyllin hoksaava. Mikään näistä ei ole ollut sellainen, jonka olisi voinut laittaa suorastaan syykseni, mutta kyllähän se aina harmittaa.