Pahin mokasi työpaikalla?:)
Kerran laitoin lypsykoneen pesuun ja epähuomiossa maitoletku oli unohtunut tilatankkiin. Reilu 2000litraa maitoa sitten piti laskea viemäriin :D
Kommentit (195)
Tuorein moka: viisi potilastietokansiota lipesi otteestani sairaalan ruuhkaisella käytävällä ja välissä olleet paperit levisivät oikein nätisti pitkin poikin. Muutama asiakas tuli auttamaan ja siitähän minulle tuli vielä suurempi kiire haalia kaikki paperit äkkiä pinoon, ettei kenenkään potilaan tiedot näy ulkopuolisille. Meni sitten tovi sihteerin toimistossa laittaessa papereita oikeisiin kansioihin ja kyttäämässä käytävää, ettei vaan mistään tuolien alta paljastu potilaspapereita...
Kerran nukahdin yövuorossa, kun olin sellaisessa pienessä hotellissa töissä ja asiakas tuli herättelemään ja olin ihan sekaisin, kuola valui poskella. Hän kyseli huonetta ja annoin väärän huoneen avaimet. Oli sit vähän selittelemistä miksi olin antanut sviitin normihuoneen hinnalla.
Vierailija kirjoitti:
En estänyt nykyisen kusipääpomoni valintaa, vaikka olisin voinut. Onnistui antamaan itsestään ihan väärän kuvan haastattelussa ja koska oli vasta toisena, en pitänyt tarpeellisena tiputtaa sitä kokonaan, olihan se sellainen menettelee paremman puutteessa -tyyppi. No, loistava ykköseksi tullut henkilö peruutti ja nyt sitten kusessa ollaan! Nykyinen pomo on vielä niin kehno, ettei mihinkään muualle pääse joten kyllä nyt jaksaa v*tuttaa! Ja joka päivä!254
Ymmärrän tuskasi, tunne on varmasti kauhea!
Nykyisessa tyossani en ole tehnyt tyon laatuun liittyvia mokia itse asiassa yhtaan, mutta tehnyt itsestani todella tyhman kuuloisen. Pomo soitti tiimikokouksessa syntymapaivalaulun tiimikaverille youtubesta (ruutu poispain minusta), se oli semmoinen karhean ja hinaavan kuuloinen. Tyokaveri sanoi jotain Marilyn Monroesta mutta en kuullut kunnolla niin kysyin oliko video husky-koiran laulama. Sain pomolta toooooodella hitaan katseen, ja han sanoi etta videolla MM lauloi presidentille onnittelunsa.
Puolustuksekseni haluaisin sanoa etta youtubessaon kymmenia videoita laulavista huskyista, enka kuullut performanssien laadussa huikeaa eroa.
Vierailija kirjoitti:
Nykyisessa tyossani en ole tehnyt tyon laatuun liittyvia mokia itse asiassa yhtaan, mutta tehnyt itsestani todella tyhman kuuloisen. Pomo soitti tiimikokouksessa syntymapaivalaulun tiimikaverille youtubesta (ruutu poispain minusta), se oli semmoinen karhean ja hinaavan kuuloinen. Tyokaveri sanoi jotain Marilyn Monroesta mutta en kuullut kunnolla niin kysyin oliko video husky-koiran laulama. Sain pomolta toooooodella hitaan katseen, ja han sanoi etta videolla MM lauloi presidentille onnittelunsa.
Puolustuksekseni haluaisin sanoa etta youtubessaon kymmenia videoita laulavista huskyista, enka kuullut performanssien laadussa huikeaa eroa.
Ai hitto, mää repesin. :D Aivan hulvaton!
Omia mokia ei just nyt tuu mieleen, onhan niitä varmasti ollut ja paljon.
Vierailija kirjoitti:
Kerran laitoin lypsykoneen pesuun ja epähuomiossa maitoletku oli unohtunut tilatankkiin. Reilu 2000litraa maitoa sitten piti laskea viemäriin :D
Ja mikähän tuossa on hauskaa?
Kastelin kerran työmaalla myös muovikukat, perusteellinen olla pitää heh..
Tämä ei ole mitenkään työhöni liittyvä moka mutta työpaikalla sattunut kämmi. Kävin hyvän ystäväni kanssa pitkän sähköpostikeskustelun. Ruodimme ja analysoimme siinä parisuhteitamme. Ystäväni miehen pihtaamista, omaa parisuhdekriisiäni yms. Seuraavana aamuna tulin töihin ja löysin tämä sähköpostin tulostettuna omasta työpisteestäni!!! Olin epähuomiossa tulostanut koko roskan ja jättänyt sen tulostimeen. Miespuolinen työkaverini oli laittanut sen pöydälleni kun oli hakenut omia papereitaan tulostimesta!! Ainakin itse olisi vastaavassa tilanteessa kyllä lukenut paperit...
Ei nyt moka varsinaisesti mutta noloa oli: mulla oli koneella auki tuttu ja luotettava sivu, niin ykskaks näytölle lävähti popuppina kunnon jynkkyä... Oltiin vielä avokonttorissa
Muutaman kerran sählännyt töissä, mitään vakavaa ei ole tapahtunut vaikka hyvät mahdollisuudet on ollut.
-tiputin saksimallisen henkilönostimen kuorma-auton lavalta keskelle risteystä, onneksi ei tullut perässä ketään ja oli kiire nostaa kyytiin takaisin ennenkuin kukaan soittaa kyttiä.
-nivelteleskooppi tyyppisen henkilönostin lähti pakettiauton perästä omille teilleen, onneksi ei ollut paljon vauhtia, nostimen jarrut toimi ja vastaankaan ei tullut autoja.
-kuorma-auton nosturi jäi ylös kun puhelin soi ja joku asiakas höpötti jotain samalla, lähdin ajamaan, ekat liikennemerkit tuli tien päältä alas enkä huomannut edes sitä ja seuraavaan siltaan jäi sitten koko paska.
-kytkin erään hydrauliventtiilin väärin ja 6kpl sähköohjaimia räjähti +500€/kpl
Olen myös räjäyttänyt toisenkin hydrauli venttiilin, mutta vika ei silloin ollut mun, kuluja ei tullut kuin +10k € ja vehkeet seisoi viikon.
T.m
Väärä annos morfiinia vanhukselle yövuoron lopulla. Onneksi moka ei ollut kovin suuri. 0.4ml 0.2ml sijaan. Lääkäriltä sain puhuttelun että pitäisi olla tarkempi. No, eipähän kerrankin ollut kipuja vanhuksella!
Lähetin työkaverille tarkoitetun sähköpostiviestin erehdyksessä asiakkaalle. Kyseessä hankala hr-henkilö ja häntä hieman moitin viestissäni. Oli siis niin noloa. Soitin heti asiakkaalle ja pahoittelin, mutta välit olivat aika viieät pitkään....
Lääkkeet olen myös kerran annostellut väärin. Olin edellisessä työssäni tottunut siihen, että annostellaan tabletteina ja nyt annosteltiinkin milligrammoina. Olin opiskelijana kesätöissä ja onneksi vanhempi sh huomasi asian ja saatiin korjattua.
Ote lipes ja vahingossa "lirahti" 20litran purkista maalit suoraan jaloille kun olin kaatamassa. Kukaan ei loukkaantunut mutta nolotti! Tai no sukat menehtyi...
Olin töissä tehtaassa eräänä kesänä. Vahingossa tuli vaihdettua etikettikoneeseen väärä etikettirulla. Siinä meni sitten parisataa kiloa lihaa väärällä etiketillä. Lähettämön miehet tulivat sitten kurkkaamaan, että mikäs blondi se siellä laittaa maustamatonta lihaa maustetun etiketillä. Esimies ei tullut valittamaan, mutta vanhempi rouvashenkilö, jonka kanssa työskentelin sillä koneella, saattoi näyttää siltä, että hän haluaa purra pääni poikki.
Vierailija kirjoitti:
Tuorein moka: viisi potilastietokansiota lipesi otteestani sairaalan ruuhkaisella käytävällä ja välissä olleet paperit levisivät oikein nätisti pitkin poikin. Muutama asiakas tuli auttamaan ja siitähän minulle tuli vielä suurempi kiire haalia kaikki paperit äkkiä pinoon, ettei kenenkään potilaan tiedot näy ulkopuolisille. Meni sitten tovi sihteerin toimistossa laittaessa papereita oikeisiin kansioihin ja kyttäämässä käytävää, ettei vaan mistään tuolien alta paljastu potilaspapereita...
Minulle käynyt myös näin... Ja varmasti pahin mokani työssäni. Olen siis hoitaja ja pidin hoitajan vastaanottoa. "Voimakkaana" naisena nappasin potilaskansiot (arviolta 10 kpl) syliini ennen polin alkua, vaikka yleensä pitäisi käyttää kärryä tai sihteeri tuo. Sinne ne perhana levisi kaikki käytävälle ja tovi niitä keräiltiin/järjestettiin oikeisiin paikkoihin. Nykyään käytän suosiolla kärryä...
Monen helvetin tonnin menetys, kun unohdin ruksin sopimuspapereista. Voin kertoa että huutoa tuli!
Ex pomon mokan voin myös kertoa. Kesätyöläiset + minä 16v amis opiskelijana ainoina töissä, kun työturvallisuus viranomainen tuli paikalle. En koskaan unohda sen tädin ilmettä kun selvisi työpaikan pyörivän sinä päivänä kahden 14v, kolmen 15v ja yhden 16v kokkiopiskelijan toimesta. Lisäksi minä olin ainut sillä hetkellä kenellä oli edes keittiövaatteet päällä + hygienia passi. Aika kovat sankiot tuli. Mutta pomo oppi läksynsä.