Pahin mokasi työpaikalla?:)
Kerran laitoin lypsykoneen pesuun ja epähuomiossa maitoletku oli unohtunut tilatankkiin. Reilu 2000litraa maitoa sitten piti laskea viemäriin :D
Kommentit (195)
Tämä ei nyt varsinaisesti sattunut työpaikalla, mutta naurattaa edelleen: Olin opetusharjoittelussa ammattikoulussa. Ohjeistin sitten reteenä opiskelijoita tekemään erään tehtävän "paritellen vuoron kanssa", vaikka piti tietenkin sanoa " vuorotellen parin kanssa". Lopputunnista ei sitten tullut yhtään mitään opiskelijoiden kuittaillessa eikä itselläkään pokka pitänyt... :D
Otin kerran haastatteluun nuoren miehen. Kyse oli alle 20-vuotiaasta. Ihmettelin, kuin on nuori noin varttuneen oloinen. Vasta aivan haastattelun lopussa kävi ilmi, että kyseessä oli väärä henkilö - aikuinen mies, joka oli menossa toiselle haastatteluun. Nimi oli hyvin samankaltainen. Minun nuoreni oli edelleen vastaanotossa odottelemassa.
Vierailija kirjoitti:
Lääkkeet olen myös kerran annostellut väärin. Olin edellisessä työssäni tottunut siihen, että annostellaan tabletteina ja nyt annosteltiinkin milligrammoina. Olin opiskelijana kesätöissä ja onneksi vanhempi sh huomasi asian ja saatiin korjattua.
Missä paikassa kesätöissä oleva opiskelija saa annostella lääkkeitä?!
Olin aloittamassa pitämääni tuntia ja tarvitsin piirtoheitinkangasta, joka oli rullattu ylös katon rajaan. Lyhyt kun olen jouduin hiemna hyppimään yltääkseni kankaan vetimeen. Ylsinkin hetken kuluttua - ja koko kangashökötys tipahti rytinällä eteeni lattialle. Noh, pelästyin niin pahasti, että suustani pääsi aikamoinen kirosanaliuta - ja tietty kaikki oppilaat kuulivat ne hyvinkin tarkkaan XD
Lievennyksenä kerrottakoon, että ihan mistään ala-asteikäisistä opiskelijoista ei sentään ollut kyse, mutta silti...
Ei mikään kunnon moka mutta.. puhuin toimitusjohtajallemme puhelimessa pitkään maahanmuuttajasta vaikka tarkoitin maahantuojaa.. tj kysyi lopuksi mistä ihmeestä minä oikein puhun. Kyllä hävetti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkkeet olen myös kerran annostellut väärin. Olin edellisessä työssäni tottunut siihen, että annostellaan tabletteina ja nyt annosteltiinkin milligrammoina. Olin opiskelijana kesätöissä ja onneksi vanhempi sh huomasi asian ja saatiin korjattua.
Missä paikassa kesätöissä oleva opiskelija saa annostella lääkkeitä?!
Joka paikassa.
Vierailija kirjoitti:
Missasin haimasyövän, määräsin lääkettä ilmavaivoihin, niitä muori valitti .
Kovasti tämä sai alapeukkuja. Mummo kävi kollegani vastaanotolla minun jälkeeni. Hän määräsi mielialalääkettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovasti tämä sai alapeukkuja. Mummo kävi kollegani vastaanotolla minun jälkeeni. Hän määräsi mielialalääkettä.
Alapeukkuja luultavasti siksi, että tuo on hengenvaarallinen virhe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alapeukkuja luultavasti siksi, että tuo on hengenvaarallinen virhe.
No jaa, haimasyövän ennuste nyt on niin paska ettei todennäköisemmin sen hengenmenon kannalta niin väliä löytyykö pari kuukautta ennemmin vai myöhemmin. Mut palliatiivisen hoidon kannalta voi olla merkitystä tietty, ja luopumisprosessin.
Mä lähettelen terveyskeskuksessa usein potilaita mahantähystykseen ja useimmiten niissä ei löydy mitään kovin merkittävää. Yksi mies valitti kamalia närästyskipuja joita kyllä oli ollut monta vuotta. Mut halusi tähystykseen ettei vaan olisi mitään uutta. Todella pitkin hampain kirjoitin lähetteen pitkän keskustelun jälkeen ja siellähän oli sit tietty ärhäkkä mahasyöpä. Mies kuoli sitten, ei mennyt vuottakaan. Mut ehkä vuosi-pari myöhemmin miehen leski tuli vastaanotolleni ja muisteli että sinun ansiotahan se oli että "Jalmarin" syöpä edes silloin löytyi. Jaa, ois kyllä jäänyt löytymättä jos ois musta ollut kiinni. Varmaan mies itse aavisti jotain kun niin tivas sitä tutkimusta.
Siivoojana työskennellessäni törmäsin niillä painavilla kärryilla hotellin käytävän patteriin josta irtosi joku osa, ja patterista sitten pulppusi noin 30 litraa vettä siihen lattialle... Vähän oli noloa soitella esimiehelle ja huoltomiehille ja kertoa että koko käytävä tulvii :D
Pomo ei palkannut sijaista, joten hoidin yksin 7 alle vuotiasta, sain aina välillä naapuriryhmistä apua. Iltapäivällä ulos lähdön aikaan naapuriryhmästä sain opiskelijan avuksi ja unohdin tarkastaa vessat vessatuksen jälkeen. Tuloksena 2-vuotias jäi vessaan, n. 10 min yksin meidän muiden ollessa pihalla. Onneksi lapsi oli vammainen eikä osannut itse vielä liikkua, joten hän istui kiltisti potalla koko tämän ajan.
T. Lto
Työnsin verinäyteputken sentrifugiin väärin päin ja en tiedä oliko tulppa jotenkin löysällä, vai tapahtuuko tämä aina mutta sen jälkeen labra muistutti kauhuleffan lavasteita.
Vierailija kirjoitti:
Työnsin verinäyteputken sentrifugiin väärin päin ja en tiedä oliko tulppa jotenkin löysällä, vai tapahtuuko tämä aina mutta sen jälkeen labra muistutti kauhuleffan lavasteita.
Minkämallisessa fuugissa tällainen onnistuu? Ja miksi roiskeita oli tullut fuugista ulos? Näin labraihmisen korvaan kuulostaa oudolta tämä tarina. Ainoastaan vanha itäsaksalainen opetuslabran fuugi epäorgaanisen kemian labrassa sallisi vastaavan tempauksen, ja siinä ei verta käsitellä.
Olin puhelinmyynnissä pari kuukautta. Pomo ei ollut oikein hallinnut listojen pitämistä, joten ainakin yksi asiakas oli edesmennyt. :( Samoin puhelinhaastattelutyössä tuli vastaan asiakkaita, joiden ei oikein olisi pitänyt olla listoilla. (Lapsia, kehitysvammaisia...
Joskus lajittelin postia. Kai siinä jokunen kirje vahingossa meni väärään paikkakuntaan.
Lähetin asiakkaan tekemän sijoitusvakuutuksen sopimuspaperit väärälle asiakkaalle. Kuin olisi toisen pankkitilin saldon lähettänyt luettavaksi toiselle...
Oon unohtAnut vanhuksen.vessaan ja mennyt itse kahville.
Yms.
Minä olin nuorena töissä hammashoitolan vastaanotossa. Vastailin puhelimeen ja annoin aikoja. No se hoitola meni perjantaisin kiinni klo 14.00, mut minä annoin aikoja klo 16.00 asti. Jatkossa oli punakynällä vedetty viiva perjantain klo 14.00 kohdalle ja sutattu siitä eteenpäin koko loppupäivä.