Miksi monet aikuiset ovat niin riippuvaisia maidosta?

Lehmä sanoo muu.

He ovat oikeasti kuin mitäkin vasikoita ajatellessaan, että maito on ihan hirvittävän tärkeää ihmiselle, jopa aikuisille. He tyrkyttävät esimerkiksi aterioilla juomaksi aina piimää tai maitoa ja ovat todella järkyttyneen oloisia, kun heille sanoo, että minä otan mieluummin vaikka vettä tai mehua, koska en pidä piimästä enkä maidosta juomana. Juon kyllä kaakaota ja syön esimerkiksi juustoa, raejuustoa, maitoliemeen tehtyjä keittoja, laatikoita jossa on munamaitoa, rahkaa, jogurttia, viiliä jne. Tätä ei jostain syystä pidetä jostain syystä riittävänä maitotuotteiden käyttönä, vaan maitoa pitäisi juoda juuri sellaisena tai piimänä joka aterialla mahdollisimman paljon, eikä sitä tunnuta hyväksyvän, että joku ei niitä halua juoda tai halua syödä maitotuotteita joka aterialla. Sitten ihmetellään, ettei minulla ole vähintään keripukkia, riisitautia, osteoporoosia ja monia muita ravintoaineiden puutteesta johtuvia tauteja.

Kommentit (8)

Vierailija

Ihmettelen samaa kasvissyöjien kanssa: he ovat koko ajan tarjoamassa soijanakkeja tai soijarouheesta tehtyä "jauhelihakastiketta" eivätkä voi ymmärtää, että osa meistä syö ihan hyvällä halulla punaista lihaa. Silloin ihmetellään, ettei minulla ole ummetusta tai syöpää. Voin kyllä syödä kasviksia lisukkeena, mutta varsinainen ruoka on lihaa - kalaa, kanaa, nautaa, possua jne.

Vierailija

Minua ei ainakaan kiinnosta juoko muut maitoa vai ei. Minä juon maitoa, koska se on hyvää. Muiden ei tarvitse pitää siitä, mutta ei tarvitse myöskään arvostella tai nimitellä jos joku sitä haluaa juoda.

Vierailija

Suomessa on tää maitopropaganda onnistunut aika hyvin. Täysin ilman maitoakin voi elää terveesti, eikä varsinkaan ruokajuomaksi veden valitseminen tuo kenellekään puutostauteja. 

Itse inhosin maidon makua jo lapsena, ja minulle sanottiin etten koskaan kasva vahvaksi aikuiseksi. Nyt olenkin 177cm pitkä vapaaottelija harrastava nuori nainen ;)

ao ov

Vierailija kirjoitti:

Minua ei ainakaan kiinnosta juoko muut maitoa vai ei. Minä juon maitoa, koska se on hyvää. Muiden ei tarvitse pitää siitä, mutta ei tarvitse myöskään arvostella tai nimitellä jos joku sitä haluaa juoda.

En minä muuten maitoa juovia ihmisiä arvostele, mutta onko sitä aivan pakko suurin piirtein tulla väkisin kaatamaan suusta sisään, jos joku sitä ei halua juoda? Tietenkään kaikki eivät tee niin, mutta jotkut tekevät ja se on rasittavaa, kun ei voida uskoa, että minä en juo maitoa, vaikka siitä asiasta kuinka kysellään ja uhkaillaan esimerkiksi niin haurailla luilla että ne murtuvat kun joku vain hipaiseekin minua.

Vierailija

Jonkinlainen suomalaisen aikuisväestön  kummallisuus. Joskus oli tilastoa nestemäisten maitotuotteiden kulutuksesta ja Suomi oli kärkisijoilla.

Mielenkiintoista myös, että maidon juontia perustellaan vaikka osteoporoosin ehkäisyllä, mutta aika ristiriitaista sen kanssa, että osteoporoosia esiintyy.

Lisäksi maito heikentää raudan imeytymistä, joten on kummallista, ettei tätä tuoda erityisemmin esille. http://duodecimlehti.fi/web/guest/arkisto?p_p_id=Article_WAR_DL6_Article...

Vierailija

Mä taas en tykkää juoda mehua ruoan kanssa.Kaakaosta en tykkää ollenkaan.Pidän ab-pimästä ja maidosta.Käytän myös kefiiriä yms.maitotuotteita.Ai miksikö?Koska pidän niistä. Me ihmiset,kun olemme erillaisia ap.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat