Kyllä ketutti tänään yksi äiti vaunuineen bussissa

Kyseessä oli siis pidemmän matkan bussi (kuitenkin sekin linja kuuluu samaan bussiyhtiöön kuin lyhyemmän matkan linjatkin). Mutta reitti on siis n. 40-45km pitkä ja sen linjan bussi menee vain kerran tunnissa. Itse nousin bussiin päätepysäkiltä ja niin nousivat myös kaksi äitiä vaunujensa kanssa.

Bussin kuljettua parin pysäkin verran, olisi kyytiin tullut vielä kolmannetkin vaunut, mutta ne eivät tietenkään enää mahtuneet. Kuulin vain kyytiin pyrkineen äidin päivittelevän miten seuraava bussi tulee vasta tunnin päästä. No sitten seuraavalla pysäkillä toinen bussissa ollut äiti vaunuineen jäi pois. Olin ihan että mitä helvettiä?? Eikö hän tajunnut mennä johonkin useammin liikennöivään bussiin, koska pääkatua pitkin tosiaan menee about kaikki bussit. Ei näköjään tällä mammalla raksuttanut siinäkään vaiheessa kun tajusi että toinen joutuu odottamaan pysäkillä vielä tunnin hänen takiaan... Olisihan se 150 metriä ollut ihan liian pitkä matka käveltäväksi. Ja ylipäätänsä päätepysäkiltä siihen mihin tämä äiti jäi on yhteensä n. 1km...

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Ei siitä mitään tulisi jos jokainen lähtisi järjestelemään menojaan tuntemattomien ihmisten ehdoilla. Vaunuilla liikkuvien pitää olla valmiita kompromisseihin.

Vierailija

Tollot liikenteessä.
Mä olisin laittanut vaunut kasaan ja ängennyt niiden kanssa bussiin. Tasan tarkkaan en olisi jäänyt odottamaan tunniksi seuraavaa bussia.

Vierailija

Siis päättäriltä oli 1 km pysäkille mistä kulkee busseja enemmänkin? No, ei kai kukaan jää päättärille tunniksi odottamaan seuraavaa, vaunujenkin kanssa ton matkan kävelee max puoleen tuntiin

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Siis päättäriltä oli 1 km pysäkille mistä kulkee busseja enemmänkin? No, ei kai kukaan jää päättärille tunniksi odottamaan seuraavaa, vaunujenkin kanssa ton matkan kävelee max puoleen tuntiin

Siis sieltä missä bussi lähti liikkeelle (ja ne 2 ekaa äitiä tuli kyytiin), oli 1km matka siihen missä tää itsekäs "minähän en kävele metriäkään" äiti jäi pois.
Itsekin olen tuollaiseen joskus törmännyt. Oltiin päätepysäkillä odottamassa bussin tuloa ja siinä oli kahdet vaunut äiteineen. Bussi tuli ja samalla kolmas äiti olisi myös halunnut päästä kyytiin mutta ei enää mahtunut. Ekalla äidillä oli kokoontaitettavat rattaat ja n. 3v lapsi, mutta ei suostunut laittamaan vaunuja kokoon vaikka kuskikin sanoi että pääsee kyllä silti ilmaiseksi. Sitten tää idiootti vielä jäi kyydistä n. vajaan 1 km päässä. Ja se joka ei mahtunut kyytiin olisi halunnut keskustaan asti. Seuraava bussi kyllä tuli 20min päästä mutta silti.

Vierailija

Oikeesti?
Meillä vastaavassa tapauksessa olisi jo kuskikin puuttunut asiaan.
Mä olen jäänyt bussusta pois jos 1-2 pysäkkiä ennen omaa ja joku ei mahdu. Ja ikinä en ole kilsan takia bussiin hypännyt 😀. Toki ymmärrän jos mukana olisi ollut myös käveleviä pikkulapsia. Väsyneitä sellaisia.

Vierailija

Mistäpä sitä koskaan tietää ihmisten henk.koht asioita. Voihan äidillä olla sairautta myöskin. Mutta itsekkyys on toki perseestä, jos pelkästään siitä on kyse. 

Martta

Oli kyllä todella itsekäs äiti. Mä ihan oikeasti olisin jäänyt pois tällä pysäkillä, missä tämä äiti yritti päästä kyytiin, jos olisin muutenkin seuraavalla joutunut jäämään. Ei ne välimatkat niin pitkiä ole, etteikö olisi jaksanut kävellä.

Kyllä mulla on aikaa ja haluja olla reilu ja huomioon-ottava kanssasisarille.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat