Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anoppi meillä viikon ja meillä ei yhteistä kieltä

Vierailija
14.07.2025 |

En olisi halunnut häntä näin pitkäksi aikaa. Puhe oli että hän on kun miehellä vapaapäivät. No nyt sopivat että on koko viikon ja mies siitä 4 päivää töissä.

meillä ei todellakaan ole mahdollisuutta kommunikointiin sillä eri kielet ja olen muutenkin intovertti ja mies tietää että tarvitsen omaa aikaa ja omaa tilaa. Nyt on todella epämiellyttävät oltavansa ja ahdistaa kun vain voi myhäillä ja omassa kodissa ei voi olla rauhassa. 

pari pv ok mutta viikko liikaa 

en halua olla epäkohtelias mutta pidän omaa tilaa ja aikaa erittäin tärkeänä ja mies viis veisaa perkele

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi. Mikä pako sun on kommunikoida jos et osaa etkä halua?

Vierailija
2/46 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuule ei ole ja en voi mutta kyllä on vaivaantunut olo ja vituttaa mies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö niiden ulkomaalaisten kanssa pariutua? Syytä itseäsi.

Vierailija
4/46 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kuule ei ole ja en voi mutta kyllä on vaivaantunut olo ja vituttaa mies

Jätä se, ei kai kukaan vapaaehtoisesti ole ihmisen kanssa joka vituttaa.

Vierailija
5/46 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tilanne 25 vuoden takaa, mutta silloin oli käymässä vain miehen veljen lapset.

Todella hankalaa oli ilman yhteistä kieltä. Kaikki mahdollinen piti viittilöidä, eikä mennyt mikään jakeluun.

Vieläkin ottaa aivoon, että mies jätti minut hankalaan tilanteeseen. No, nuoret tytöt päättivät sitten kuurata vessan ja keittiön sillä aikaa kun olin itse kotoa poissa.

Sen jälkeen vitutti vielä enemmän, koin asian niin, että pitivät kotiani huonosti hoidettuna.

Kotonaan oli kuulemma kehotettu olemaan hyödyksi, sen sijaan että olisivat haitaksi. Selvisi jälkikäteen. Mutta tyranniksi itseni tuolloin kyllä koin, ja sanoin miehelle, että tytöt ovat meille tulleet lomalle, ja hänen olisi pitänyt asia hoitaa.

Vierailija
6/46 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Google kääntäjä käyttöön haloo

Vierailija
7/46 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se omaa tilaa voi niin pahasti häiritä jos ei edes pystyisi juttelemaan vaikka haluaisikin.

Vierailija
8/46 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepä olet valintasi tehnyt.

Vierailija
9/46 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai se omaa tilaa voi niin pahasti häiritä jos ei edes pystyisi juttelemaan vaikka haluaisikin.

jos joku on koko ajan ja itse tarvitsee omaa rauhaa ja tilaa niin kyllä se häiritsee

Vierailija
10/46 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihminen joka tarvii noin paljon omaa tilaa lähtee parisuhteeseen?

Vierailija
11/46 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään halua meille vieraita asumaan, voin varata heille hotellin läheltä. Sen sijaan hiukan ihmettelen, ettet ole opetellut miehesi kieltä edes auttavasti.

Vierailija
12/46 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edesmennyt japanilainen anoppini kävi aikoinaan Suomessa ja asui meillä viikon. Suurimman osan ajasta vaimo toimi tulkkina, mutta välillä jäimme anopin kansa kahden. Ajelutin ja kävelytin anoppia ympäri pääkaupunkiseutua. Hän puhua posmotti koko ajan, enkä minä ymmärtänyt sanaakaan. Pääasia, että näytti tyytyväiseltä. Ei tarvinnut kertaakaan soittaa vaimolle käännösavun tarpeessa.

Vierailija
13/46 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et ole opetellut lainkaan miehesi äidinkieltä?

Vierailija
14/46 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttu tilanne 25 vuoden takaa, mutta silloin oli käymässä vain miehen veljen lapset.

Todella hankalaa oli ilman yhteistä kieltä. Kaikki mahdollinen piti viittilöidä, eikä mennyt mikään jakeluun.

Vieläkin ottaa aivoon, että mies jätti minut hankalaan tilanteeseen. No, nuoret tytöt päättivät sitten kuurata vessan ja keittiön sillä aikaa kun olin itse kotoa poissa.

Sen jälkeen vitutti vielä enemmän, koin asian niin, että pitivät kotiani huonosti hoidettuna.

Kotonaan oli kuulemma kehotettu olemaan hyödyksi, sen sijaan että olisivat haitaksi. Selvisi jälkikäteen. Mutta tyranniksi itseni tuolloin kyllä koin, ja sanoin miehelle, että tytöt ovat meille tulleet lomalle, ja hänen olisi pitänyt asia hoitaa.

Tämä kommentti kertoo enemmän suomalaisesta kulttuurista kuin mistään muusta. Se, että nuoret tekevät kotitöitä oma-aloitteisesti koetaan v*ttuiluna.

Vierailija
15/46 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo olisi vaan hyvä juttu, kun ei tarttis jutella joutavia. Eksän vanhemmat olivat tosi kovia puhumaan ja kyllä siinä väsyi vierailun aikana.

Vierailija
16/46 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä kommentti kertoo enemmän suomalaisesta kulttuurista kuin mistään muusta. Se, että nuoret tekevät kotitöitä oma-aloitteisesti ko

Harva haluaa vieraita siivoamaan kotiinsa, etenkään pyytämättä. 

Vierailija
17/46 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään halua meille vieraita asumaan, voin varata heille hotellin läheltä. Sen sijaan hiukan ihmettelen, ettet ole opetellut miehesi kieltä edes auttavasti.

No kyllä sen verran pitää joustaa, että puolison vanhempi voi tulla kylään. Meillä molempien vanhemmat tulevat meille ja mukavaa on, kerran vuodessa vaan käyvät kylässä pitkän välimatkan takia. Ei nyt vanhempia laiteta mihinkään hotelliin elleivät sitten itse välttämättä halua mennä sinne. 

Vierailija
18/46 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menit ulkomaalaisen miehen kanssa naimisiin tietäen ettei sinulla ja miehen suvulla ole yhteistä kieltä niin voisit kyllä itse opetella puhumaan edes auttavasti heidän kieltään vai odotatko, että miehen koko suku opettelee sinun äidinkielesi?

Vierailija
19/46 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et ole opetellut lainkaan miehesi äidinkieltä?

Tuota minultakin on usein etenkin naiset kysyneet. Osaan puhelinfraaseja ja muutamia muita kohteliaisuuksia. Ei niillä kuitenkaan minkäänlaista kommunikaatiota synny. Olin koulussa aina hyvä matemaattisissa aineissa ja kielissä umpisurkea. Ruotsia en oppinut koskaan ja englantiakin vasta muutettuani Lontooseen. Niinpä en olisi ikinä enää aikuisena oppinut vaimoni äidinkieltä niin hyvin, että sillä olisi voinut kommunikoida. Tai se olisi vaatinut muuttamista vaimoni kotimaahan useammaksi vuodeksi.

Vierailija
20/46 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä kommentti kertoo enemmän suomalaisesta kulttuurista kuin mistään muusta. Se, et

Se on eri asia kuin kokea nuorten auttaminen päänaukomisena omasta siivousjäljestä.