mammografiaan - ja kaikki hyvin? kuinka moni käynyt?

Vierailija

Gynellä kävin, sain lähetteen mammografiaan. Mastopaattiselta tuntui - joku pienen pieni kyhmy mutta tosiaan todennäköisesti tiiviimpää rintakudosta. Hän lähettää varmuuden vuoksi, sanoi näin. Kuinka moni käynyt jostain syystä? tottakai pelottaa vähän vaikka ymmärrän että pelataan varman päälle ja suurin osa ei pahalaatuisia. Kertokaa...

Kommentit (6)

Piippu

Minkä ikäinen olet, ja siis löytyikö tuo "kyhmyntapainen" ihan rutiinitarkastuksessa? 

Kyllä noita ihan rutiinisti tehdään, ja nuorillekin, rintojen tutkimisen kohdalla kun on parempi varmistaa asia, vaikkei todennäköisyys mikään iso olisikaan. Itselläni on toisessa rinnassa tapaturman jälkeen ilmaantunut ns. Öljykysta, eli kova, epäsäännöllisen muotoinen ja melko kookaskin patti. Sitä on ultrattu parikin kertaa ja otettu ohutneulanäyte, sekä varuiksi vielä mammografiakin, ei ole pahanlaatuinen.

Vierailija

Kävin mammossa ja rintojen uä:ssa kun rintani kipeytyivät ja niistä vuoti harmaanvihertävää nestettä. Viimeisestä imetyksestä oli tuolloin aikaa jo 9 vuotta. Mitään ei onneksi löydetty ja lääkäri veikkasi hormonihäiriöksi noita mun oireita, jotka ajan kanssa lakkasivat kokonaan.

Vierailija

Oon käynyt 2 kertaa, eka kerta oli jo teininä kun löysin itse pienen kyhmyn rinnasta.
Silloin tehtiin kaikki kuvaukset ja otettiin ohutneulanäyte ja todettiin, että kyseessä oli rasvapatti.
Tokan kerran kävin muutama kuukausi sitten. Kärsin toistuvista rintatulehduksista ja kovista, pistävistä kivuista imetyksen jälkeen, 7 tulehdusta 4 kuukaudessa. Silloin ultrattiin ja mitää ei löytynyt. Ja vihdoin puolen vuoden imetyksen jälkeen kivutkin vähenivät ja tulehdukset loppuivat. Nyt olen imettänyt jo 9kk ja nyt ei enää ole mitään ongelmia.

Vierailija

Käyn vuoden välein mammografiassa rutiini tarkastuksessa.olen 39v.
Sukurasite ja siksi kontrolloidaan.
Kaikki tähän asti ollut hyvin.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat