Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

pakko avautua miehestä

rapu

Meillä kummallakin on omat autot ja minun autoon täytyi täksi talveksi ostaa uudet talvirenkaat. No miehen kanssa niistä juteltiin ja hän halusi kalleimmat mahdolliset. Kerroin selkeästi, että olen työtön eikä minulla ole rajaa ja muutenkin on tulossa talvella ulkomaanreissu ja muita menoja niin minulla ei ole rahaa Nokian kalleimpiin renkaisiin. Mies oli seläntakanani ostanut 500€ talvirenkaat ja sanoi sitten ettei minun tarvitse niitä maksaa että ne ovat lahjana minulle kun kumpikin sillä autolla talvella ajetaan kun siis meille jää vain yksi auto talveksi.

Maksoin tässä tämän kuun vuokran ja mies luuli että hän on jo maksanut sen eli hänelläkin siis rahat vähissä ja nyt vaatii että renkaat maksetaankin puoliksi. Tietenkin maksan ne koska ovathan ne "minun" autooni mutta millä rahalla??? Tiedostin jo viimekuussa ettei minulla ole kalliisiin rahaa, mutta mies teki minut tietämättäni velalliseksi ja minulla on täksi kuuksi tilillä vain 100€. Ihan itkettää koko asia :( Tekisi mieli sanoa miehelleni jotakin mutta en kykene koska raha asiat ovat niin ahistavia...

Kommentit (11)

aloittaja

Niin ja tapana on siis ollut että maksamme vuokran puoliksi mutta mies vähentää nyt oman osuutensa renkaista, ettei maksa vuokraa.

Olenko vain inhottava tyttöystävä tiedän että mies tekee omasta mielestään oikein ja tiedän itsekkin että pitäähän minun ne renkaat puoliksi maksaa :( ja kyllä minä jotenkin selviän tuolla 100€ oli vain pakko avautua johonkin

leila

Tottakai miehesi tulee maksaa renkaat ja osuutensa vuokrasta niin kuin on sovittu. Ei sinun tule maksaa renkaista, joita et halunnut ja joiden tuli olla lahja mieheltä sinulle. 

Vierailija

Onko sinne ulkomaille pakko lähteä? Ja kannattaisi muutoinkin käydä miehen kanssa vakava keskustelu ajan käytöstä, jos sanoo ostavansa lahjaksi niin ei silloin voi jälkikäteen enää ruveta rahasta urputtamaan.

Pysy lujana!

Vierailija

Ei muista ettei ole maksanut vuokraa? Kalleimmat mahdolliset renkaat? Kun rauhallisemmin ajamalla pärjää vallan hyvin halvemmillakin renkailla.

Vierailija

Teillä on keskustelun paikka. Teidän täytyy löytää yhteinen sävel tuon talouden hoidon kanssa. Jos ette ole naimisissa niin älä tee mitään yhteisiä hankintoja hänen kanssaan. En tiedä mitä tekisin sinun sijassa ehkä en lähtisi ulkomaille vaan peruisin oman matkani ja käyttäsin rahan muuhun.

Onko teillä sitten ollu sellanen tapa että ostatte velaksi asiat. Vai tekeekö tämä mies vain niin.

aloittaja

Meillä on kylpyhuoneremontti ja putkiremontti tulossa tähän asuntoon ja yhden kuun vuokraa ei tarvitse maksaa. Meidän pitää asua se aika muualla, eli siksi olemme miettineet että lähdemme sitten Thaimaahan kolmeksi viikkoa kun että vuokraisimme suomesta asunnon kuukaudeksi...

Vierailija

Ei sun miehes voi mitään vuokria vähennellä. Koeta jotenkin järkätä niin, että itse pärjäät ja hymyile vaan tai ole välinpitämätön, jos ukko jotenkin odottaa, että sä ratkot ton ongelman.  Äläkä vaan maksa niitä renkaita, sehän lupasi, että sä ne saat. Tilanne oli maksuhetkellä toinen kuin nyt. Silloin sovittu jää voimaan. Siitä jatketaan muutoin normaalisti. Jätä itse jostakin vuokrasta puolet maksamatta ukolles. Pane se lujille.

aloittaja

Ei olla naimisissa vasta muutettiin yhteen. Mies on ostanut oman autonsa velalle, mutta minulla ei ole velkaa. Aloitin työt tässä kuussa, mutta miehellä on jo ollut vakituinen työpaikka vuosia.

Ahdistaa vain tämä rahatilanne :(

aloittaja

Vaikean tästä asiasta tekee se, että asunto on minun nimelläni ja miehen ei tarvitse vuokraa maksaa jos ei halua, koska se on minun hoidettavana. Jos hän sanoo, että ne renkaat maksetaan puoliksi niin hän ei vaan siirrä sitten tililleni 350€ vuokraa :( älysin juuri mitä olen tehnyt ja tekis mieli hakata päätä seinään. Voi hemmetti. Meillä on vielä määräaikainen sopimus vuodeksi. Mitenhän saan miehen lopettamaan , ettei nyt ainakaan enää tee ostoksia jossa minä olen velallisena...?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vaikean tästä asiasta tekee se, että asunto on minun nimelläni ja miehen ei tarvitse vuokraa maksaa jos ei halua, koska se on minun hoidettavana. Jos hän sanoo, että ne renkaat maksetaan puoliksi niin hän ei vaan siirrä sitten tililleni 350€ vuokraa :( älysin juuri mitä olen tehnyt ja tekis mieli hakata päätä seinään. Voi hemmetti. Meillä on vielä määräaikainen sopimus vuodeksi. Mitenhän saan miehen lopettamaan , ettei nyt ainakaan enää tee ostoksia jossa minä olen velallisena...?

Oletko siis allekirjoittanut jonkun paperin (lainan) jossa myönnät olevasi velallinen renkaisiin?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kylpyhuoneremontti ja putkiremontti tulossa tähän asuntoon ja yhden kuun vuokraa ei tarvitse maksaa. Meidän pitää asua se aika muualla, eli siksi olemme miettineet että lähdemme sitten Thaimaahan kolmeksi viikkoa kun että vuokraisimme suomesta asunnon kuukaudeksi...

Mitä jos remontti viivästyy? Kolme viikkoa Thaimaassa kahdelta maksaa takuulla enemmän kuin joku esim. Forenomin luukku kuukaudeksi, vaikka halvahko kohde noin niinkuin muutoin onkin. En toki sitä sano ettettekö ulkomailla saisi lähteä, menkää toki jos mieli tekee, mutta kuulostaa siltikin siltä että jonkinlaisia budjetoimisia kannattaisi yhdessä miettiä pidemmällekin tulevaisuuteen.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat