Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kissan hankkiminen löytöeläinpaikoista mahdotonta

Vierailija
07.10.2015 |

En tiedä millainen super-ihminen kissan ostajan pitäisi olla että nämä resque-kissojen hoitajat ym. löytöeläinpaikat suostuvat kissan myymään tai edes vastaamaan kissasta tehtyihin kyselyihin kun ensin on kirjoittanut taustatiedot, millaiseen perheeseen kissa olisi tulossa. Ainakaan lemmikkieläinkokemusta (myös kissoista) omaava perhe ei ole tarpeeksi kelvollinen, jossa lapsista nuorin on 6. luokkalainen.

Vastauksia ei saa ja samat kissat ovat viikko- ja kuukausitolkulla myynti-ilmoituksissa. En ymmärrä.

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin ihan samanlaisista havainnoista tänne fiksusti kirjoittaa mutta ei kyllä enää edes huvita, sellainen syyllistämis kuoro tähän nyt on saatu ja täysin ilman mitään pohjaa, täysin olettamuksen pohjalta kohdellaan taas toista kuin sontaa...

Vierailija
42/75 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinasin ihan samanlaisista havainnoista tänne fiksusti kirjoittaa mutta ei kyllä enää edes huvita, sellainen syyllistämis kuoro tähän nyt on saatu ja täysin ilman mitään pohjaa, täysin olettamuksen pohjalta kohdellaan taas toista kuin sontaa...

Ihan perus av-meininkiä. Ei täältä kannata kysyä mitään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netistä löytyy kyllä jos jonkinlaista löytökissojen välittäjää (tarkoitan yksityisiä henkilöitä, en yhdistyksiä). Olimme pari vuotta sitten hankkimassa kahta aikuista, toisiinsa tottunutta kissaa, ja törmäsin aika erikoiseen tapaukseen. Olemme vakaa lapseton ja kissoja rakastava pariskunta, ja pääsimme erään henkilön kanssa niinkin pitkälle, että kävimme paikan päällä tutustumassa kissoihin. Kaikki vaikutti menneen hyvin, ja sovimme, että tulisimme hakemaan kissat viikon päästä. Tämä henkilö kuitenkin muutti mielensä meille tuntemattomasta syystä, ja huomasin kesällä, että kyseiset kissat ovat edelleen (kaksi vuotta myöhemmin) netissä saatavilla, henkilö postaa ilmoituksen hieman eri tekstein yhä uudestaan. Plus hänellä on monista muistakin kissoista ilmoituksia netissä. Eli ilmeisesti hän ei nyt vain koskaan löydä näille kissoille (mahdottomat?) kriteerinsä täyttävää kotia. Löysimme sitten Kulkurit-nimiseltä järjestöltä oman kissaparimme, joka on ilostuttanut meitä jo kohta pari vuotta. 

Vierailija
44/75 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitus ei ole päästä kissoista nopeasti eroon, vaan huolehtia kissoista ja etsiä niille hyvät kodit. Sinussa on varmaankin jotain vikaa. Kyllä kissanomistajaperheeltä odotetaan muutakin kuin tarpeeksi ikää lapsilla. Toki olisi löytäeläintalolta kohteliasta vastata. 

Jos olisi ihan sama mihin kissat hoitolasta annetaan, olisi ihan sama myös pelastetaanko niitä yleensäkään luonnosta tuonne hoitolaan. "Olkoot kissat missä ovat ja yrittäkööt pärjätä!"

Tuo on nimenomaan kissojen pelastamislaitos, ei mikään kissamyymälä. 

Ei kai se mikään poliisilaitos ole kuitenkaan?

Vierailija
45/75 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin ottaa kissaa tuolta Pelastetaan Kissat -yhdistyksestä, mutta ei siitä tullut mitään. Meillä on rauhallinen aikuiskoti, ikkunat verkotettu, kissalle kaverina valmiina toinen nuori kissa, kissojen ei anneta ulkoilla vapaana, kaikkia näitä juttuja, joista eläinsuojeluyhdistykset voivat olla tarkkoja. Mutta tämän yhdistyksen kanssa hommasta ei tullut yhtään mitään.  Kyseltiin epäasiallisia ja tungettelevia kysymyksiä, piti suunnilleen luvata että lapsia ei ikinä tule yms.

No, ilmeisesti läpäisimme kuitenkin tarkastuksen, koska meille tarjottiin kissoja. Mutta sitä kissaa ei voitu jostain syystä saada, jonka ilmoituksesta otimme yhteyttä. En tiedä, eikö sitä ollut olemassa ollenkaan vai mikä juttu oli. Yhtä toista kissaa, joka ei ollut ilmoituksen perusteella yhtään sellainen kuin olimme ajatelleet, sen sijaan tyrkytettiin puoliväkisin. Että jos ei omaksi niin ottakaa se ainakin hoitoon. Ei suostuttu koska haluttiin nimenomaan alle 1v kissa toisen nuoren kissan leikkikaveriksi ja luonteestakin oltiin aika tarkkoja. 

Miellyttiin sitten siellä sivuilla toiseen tarjolla olevaan pentuun. Se oli vielä Virossa, mistä yhdistys tuo löytökissoja. Sovittiin, että kun kissa saadaan rokotettua ja tuotua Suomeen, niin yhdistyksen edustaja tuo sen näytille ja samalla katsomaan meidän kotia. Näitä kissoja ei siis voi mennä katsomaan mihinkään vaan ne tuodaan suoraan kotiin ja jätetään saman tien, jos kaikki on ok! Kissan tulo Suomeen viivästyi useamman kerran ja jo sovitut tapaamiset siirtyivät. Yrityksen edustaja ei ikinä ollut yhteyksissä, vaan jouduin aina ottamaan yhteyttä hänen gmailiin, kun mitään ei kuulunut. En koskaan saanut tietää esim. hänen sukunimeään. Tässä vaiheessa oli jo aika epäileväinen olo, mutta olimme etsineet kissaa jo useamman kuukauden ja toinen kissamme kaipasi leikkiseuraa. 

Vihdoin koitti sitten sekin päivä, että kissa oli saatu Suomeen ja yhdistyksen edustaja kiikutti sen meille.  Käsittämättömänä yllätyksenä hän oli ottanut mukaan toisenkin pennun, jos vaikka haluaisinkin sen. Tämä toinen pentu oli niin nuori raukka, ettei takuulla ollut luovutusikäinen. Ennen kuin ehdin reagoida, niin tämä nainen päästi molemmat kissat vapaaksi asuntoon! Jokainen vähänkin asioista ymmärtävä tietää, ettei noin tehdä kun asunnossa on jo toinen kissa, jonka reaktiosta ei ole mitään tietoa. Onneksi kissamme oli lähinnä ihmeissään, kun isompi pentu lähti reippaasti tutkimaan asuntoa. Pienempi rääpäle ryömi kirjahyllyn alle ja kyhjötti siellä. 

Yhdistyksen edustaja jatkoi tenttaamista siitä, mitä aioimme syöttää kissalle yms. Syötämme kissoille eläinkaupan viljattomia ruokia ja raakaa lihaa, mutta hänen mielestään olisi tärkeää, että syötettäisiin nimenomaan Royal Caninin penturuokaa (joka muuten on hintaansa nähden huonolaatuista viljamössöä). Kuulemma meidän toinen kissa, joka on väriltään mustasavu, olisi oikeasti musta, jos syöttäisimme sille parempaa ruokaa (lol).  En kauheasti viitsinyt reagoida näihin, hymistelin vaan. Olisin kuitenkin mielellään ottanut tuon pennun, joka oli reipas, kaunis ja sosiaalinen. Nainen oli kuitenkin sitä mieltä, että minun pitäisi vielä harkita, kumman pennuista haluan. Hän pyydysti siis pennut ja lähti matkoihinsa.  

Lähetin sähköpostia ja sanoin, että haluaisin nyt kuitenkin tämän pennun, josta oli jo sovittu. Nainen ilmoitti,että hän on nyt kuitenkin kissojen parhaaksi tehnyt päätöksen luovuttaa tämän pennun toiseen paikkaan, joka otti yhdistyksestä myös toisen kissan. Hän tarjosi tilalle taas jotain muita kissoja. Tässä vaiheessa kärsivällisyyteni loppui ja ilmoitin ottavani kissan muualta. En yhtään epäile, etteikö nainen olisi kissarakas, mutta rajansa kaikella. 

Tämäkin kissa oli vielä puolitoista vuotta myöhemmin hakemassa kotia yhdistyksen sivuilla, joten ilmeisesti sen toisenkaan paikan kanssa ei ollut sitten oikein natsannut. 

Vierailija
46/75 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jäi kissa ottamatta löytöeläintalolta, koska aivan järkyttävät listat ehdoista. Ymmärrän kyllä tavallaan, mutta niistä tuli vähän sellainen olo, että onko se minun kissani ollenkaan.

Vierailija
47/75 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin mainita, että alunperin törmäsin tähän kissaan myös Keltaisessa Pörssissä. Eli nainen ilmoittelee pelastetaan kissat 24 -yhdistyksen kissoista siellä eikä ilmoituksesta mitenkään selviä, että on kyse tämän yhdistyksen toiminnasta tai edes, että kissat olivat virolaisia löytökissoja. Täsmälleen kissat oli kuitenkin sekä yhdistyksen sivuilla että Keltaisessa Pörssissä. 

Vierailija
48/75 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä mä olen kitissyt tai vinkunut? Ihmetellyt kyllä olen ja todennut että hankin kissan muualta kuin rescue-toiminnan kautta. ap

Viestissä nro 12 kysyit: "Olis vaan ollut kiva tietää mitä vikaa mussa ja perheessäni sitten on?"

Ja sekö on kitisemistä tai vinkumista? Minusta asiallinen ja aiheellinen ihmettely. Ei ap.

Vierailija
49/75 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Netistä löytyy kyllä jos jonkinlaista löytökissojen välittäjää (tarkoitan yksityisiä henkilöitä, en yhdistyksiä). Olimme pari vuotta sitten hankkimassa kahta aikuista, toisiinsa tottunutta kissaa, ja törmäsin aika erikoiseen tapaukseen. Olemme vakaa lapseton ja kissoja rakastava pariskunta, ja pääsimme erään henkilön kanssa niinkin pitkälle, että kävimme paikan päällä tutustumassa kissoihin. Kaikki vaikutti menneen hyvin, ja sovimme, että tulisimme hakemaan kissat viikon päästä. Tämä henkilö kuitenkin muutti mielensä meille tuntemattomasta syystä, ja huomasin kesällä, että kyseiset kissat ovat edelleen (kaksi vuotta myöhemmin) netissä saatavilla, henkilö postaa ilmoituksen hieman eri tekstein yhä uudestaan. Plus hänellä on monista muistakin kissoista ilmoituksia netissä. Eli ilmeisesti hän ei nyt vain koskaan löydä näille kissoille (mahdottomat?) kriteerinsä täyttävää kotia. Löysimme sitten Kulkurit-nimiseltä järjestöltä oman kissaparimme, joka on ilostuttanut meitä jo kohta pari vuotta. 

Sattuiko olemaan virolainen naishenkilö?

Vierailija
50/75 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on tällä hetkellä 8 ragdoll pentua ja kuusi etsii vielä uutta kotia.  Yksi jää kotiin ja yksi menee tutulleni. Ovat nyt 4 viikkoisia. Kissat menee aina hyviin koteihin ja ei tässä se raha kylläkään paina.

Itse uskon että on vain ihmisiä jotka ei hoida töitänsä kunnolla ja ei välitä siksi vastata viesteihin. On paljon huonojakin työntekijöitä.

Kannattaa harkita rotukissaa niin saat täysipainoisen ihmisestä tykkäävän kissan.

Vierailija
51/75 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en antaisi kissaa kenellekkään "Tatskamuijalle" tai "Hupparipää" pojalle.

Selvä asia sanomattakkin.

No huhhuh... Mulla on reilut pari kymmentä tatuointia, mulla on lävistyksiä, ja mä kasvatan kissoja. Heh pitäskö mun nyt muuttaa kriteerit tuleville kissan ostajille sellaisiksi että jos käytät vaan jakkupukua ja tukkas on nutturalla niin et saa kissaa. Tai no hmm, näillä jakkupuku-ihmisillä on liian suuret kriteerit jo kissan hankinnassa aina. Otetaan kissa vaan kämppää koristaa vaikka sen kanssa tulis leikkiä ja olla paljon....

Vierailija
52/75 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sattuiko olemaan virolainen naishenkilö?

Itse asiassa kyllä!

Vierailija
53/75 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä saat kissan :) Toki minäkin olen tarkka siitä, mihin kissani annan. Tosin meidän kissat ovat vain tavallisia maatiaiskissanpentuja.

Laita spostiosoite.

Vierailija
54/75 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritin ottaa kissaa tuolta Pelastetaan Kissat -yhdistyksestä, mutta ei siitä tullut mitään. Meillä on rauhallinen aikuiskoti, ikkunat verkotettu, kissalle kaverina valmiina toinen nuori kissa, kissojen ei anneta ulkoilla vapaana, kaikkia näitä juttuja, joista eläinsuojeluyhdistykset voivat olla tarkkoja. Mutta tämän yhdistyksen kanssa hommasta ei tullut yhtään mitään.  Kyseltiin epäasiallisia ja tungettelevia kysymyksiä, piti suunnilleen luvata että lapsia ei ikinä tule yms.

No, ilmeisesti läpäisimme kuitenkin tarkastuksen, koska meille tarjottiin kissoja. Mutta sitä kissaa ei voitu jostain syystä saada, jonka ilmoituksesta otimme yhteyttä. En tiedä, eikö sitä ollut olemassa ollenkaan vai mikä juttu oli. Yhtä toista kissaa, joka ei ollut ilmoituksen perusteella yhtään sellainen kuin olimme ajatelleet, sen sijaan tyrkytettiin puoliväkisin. Että jos ei omaksi niin ottakaa se ainakin hoitoon. Ei suostuttu koska haluttiin nimenomaan alle 1v kissa toisen nuoren kissan leikkikaveriksi ja luonteestakin oltiin aika tarkkoja. 

Miellyttiin sitten siellä sivuilla toiseen tarjolla olevaan pentuun. Se oli vielä Virossa, mistä yhdistys tuo löytökissoja. Sovittiin, että kun kissa saadaan rokotettua ja tuotua Suomeen, niin yhdistyksen edustaja tuo sen näytille ja samalla katsomaan meidän kotia. Näitä kissoja ei siis voi mennä katsomaan mihinkään vaan ne tuodaan suoraan kotiin ja jätetään saman tien, jos kaikki on ok! Kissan tulo Suomeen viivästyi useamman kerran ja jo sovitut tapaamiset siirtyivät. Yrityksen edustaja ei ikinä ollut yhteyksissä, vaan jouduin aina ottamaan yhteyttä hänen gmailiin, kun mitään ei kuulunut. En koskaan saanut tietää esim. hänen sukunimeään. Tässä vaiheessa oli jo aika epäileväinen olo, mutta olimme etsineet kissaa jo useamman kuukauden ja toinen kissamme kaipasi leikkiseuraa. 

Vihdoin koitti sitten sekin päivä, että kissa oli saatu Suomeen ja yhdistyksen edustaja kiikutti sen meille.  Käsittämättömänä yllätyksenä hän oli ottanut mukaan toisenkin pennun, jos vaikka haluaisinkin sen. Tämä toinen pentu oli niin nuori raukka, ettei takuulla ollut luovutusikäinen. Ennen kuin ehdin reagoida, niin tämä nainen päästi molemmat kissat vapaaksi asuntoon! Jokainen vähänkin asioista ymmärtävä tietää, ettei noin tehdä kun asunnossa on jo toinen kissa, jonka reaktiosta ei ole mitään tietoa. Onneksi kissamme oli lähinnä ihmeissään, kun isompi pentu lähti reippaasti tutkimaan asuntoa. Pienempi rääpäle ryömi kirjahyllyn alle ja kyhjötti siellä. 

Yhdistyksen edustaja jatkoi tenttaamista siitä, mitä aioimme syöttää kissalle yms. Syötämme kissoille eläinkaupan viljattomia ruokia ja raakaa lihaa, mutta hänen mielestään olisi tärkeää, että syötettäisiin nimenomaan Royal Caninin penturuokaa (joka muuten on hintaansa nähden huonolaatuista viljamössöä). Kuulemma meidän toinen kissa, joka on väriltään mustasavu, olisi oikeasti musta, jos syöttäisimme sille parempaa ruokaa (lol).  En kauheasti viitsinyt reagoida näihin, hymistelin vaan. Olisin kuitenkin mielellään ottanut tuon pennun, joka oli reipas, kaunis ja sosiaalinen. Nainen oli kuitenkin sitä mieltä, että minun pitäisi vielä harkita, kumman pennuista haluan. Hän pyydysti siis pennut ja lähti matkoihinsa.  

Lähetin sähköpostia ja sanoin, että haluaisin nyt kuitenkin tämän pennun, josta oli jo sovittu. Nainen ilmoitti,että hän on nyt kuitenkin kissojen parhaaksi tehnyt päätöksen luovuttaa tämän pennun toiseen paikkaan, joka otti yhdistyksestä myös toisen kissan. Hän tarjosi tilalle taas jotain muita kissoja. Tässä vaiheessa kärsivällisyyteni loppui ja ilmoitin ottavani kissan muualta. En yhtään epäile, etteikö nainen olisi kissarakas, mutta rajansa kaikella. 

Tämäkin kissa oli vielä puolitoista vuotta myöhemmin hakemassa kotia yhdistyksen sivuilla, joten ilmeisesti sen toisenkaan paikan kanssa ei ollut sitten oikein natsannut. 

Kuulostaa kyllä jonkin sortin pentutehtailulta.

Vierailija
55/75 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

>Sattuiko olemaan virolainen naishenkilö?

Itse asiassa kyllä!

Huviksesi voisit vilkaista löytyykö nekin kissat myös tuolta pelastetaan kissat 24 sivustolta. En nyt viitsi linkata sinne, koska muuten sieltä tulee pian joku tänne räyhäämään. 

Vierailija
56/75 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin kuin myös koiran. Olisin ottanut Helsingissä tällaisen kotia etsivän löytökoiran, mutta eivät antaneet, koska käyn kokopäivätyössä ja olen sinkku. Liikaa yksinoloa koiralle kuulemma. Mulla kuitenkin on 1 koira jo ennestään, ja kokemusta löytyy paljon, olen ennen kasvattanutkin ja mulla on kennelnimi...

Vierailija
57/75 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaan kävelin kissataloon päivänä, jona siellä oli avoimet ovet ja nykyinen kissani käveli häntä pystyssä vastaan.

Toki kysyivät taustoistamme ja millaiseen kotiin kissa tulee ja sitten sanoivat, etttä kissa varataan mulle ja seuraavana päivänä sain hakea kissan kotiin.

Toki tästä on 7,5 vuotta aikaa, että olisiko käytännöt sitten muuttuneet.

Vierailija
58/75 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa kyllä jonkin sortin pentutehtailulta.

Kai se olisi ne kissat myynyt, jos olisi pentutehtailua. En oikein keksi tuolle muuta selitystä kuin että henkilö on vähän erikoinen. Kun näitä juttuja lukee netissä niin tulee sellainen kuva, että tämä yksi henkilö pilaa koko yhdistyksen maineen, koska aina näissä outojen tapausten kuvauksissa on saman kuuloinen tyyppi. 

Vierailija
59/75 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

>Sattuiko olemaan virolainen naishenkilö?

Itse asiassa kyllä!

Huviksesi voisit vilkaista löytyykö nekin kissat myös tuolta pelastetaan kissat 24 sivustolta. En nyt viitsi linkata sinne, koska muuten sieltä tulee pian joku tänne räyhäämään. 

Toinen näkyy olevan siellä. Toisen olen vastikään nähnyt Keltaisessa pörssissä, siellä nainen tuntuun taajaan ilmoittelevan. 

Vierailija
60/75 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä vaan kävelin kissataloon päivänä, jona siellä oli avoimet ovet ja nykyinen kissani käveli häntä pystyssä vastaan.

Toki kysyivät taustoistamme ja millaiseen kotiin kissa tulee ja sitten sanoivat, etttä kissa varataan mulle ja seuraavana päivänä sain hakea kissan kotiin.

Toki tästä on 7,5 vuotta aikaa, että olisiko käytännöt sitten muuttuneet.

Ihan rehellisesti epäilen vaan että näitä löytöeläintahoja on kahdenlaisia, ammattimaisesti ylläpidettyjä ja sitten yksityishenkilöiden perustamia ja ylläpitämiä joissa yksityishenkilön omat kriteerit ja tapa toimia korostuu. Kun katsoo esimerkiksi joidenkin kotisivuja, tapaa informoida ja päivittää yhteystietoja ja toimia, niin välittyy kyllä kuva siitä kumpaan kastiin kyseinen taho kuuluu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä