Siis mitä v****a mun kaveri just sanoi?
Mulla on yksi ystävä, josta en juurikaan pidä, mutta jota olen sietänyt koska hänellä on aika vaikeata. Mt-ongelmia, työttömyyttä, syrjäytymistä ym.
Meidän suhde on sellainen, että minä yritän auttaa häntä ja hän valitta minulle kaikesta ja arvostelee minua.
Viimeinen pisara tuli tänään kun hän soitti mulle pyytääkseen kyytiä kauppaan, vien hänet asioille pari kolme kertaa viikossa. No hän sitten päätti lähestyä näin: "moi! Ootko ajokunnossa?" Siis täh? No mä sanoin että tietysti olen mutta töissä enkä voi lähteä kuskiksi juuri nyt. Hän suuttui ja sulki puhelimen ja laittoi päivityksen fb: hen, että on tänään nälissään kun minä olen humalassa enkä voi viedä häntä kauppaan!
Kuulin tästä yhdeltä yhteiseltä tutulta ja laitoin hänen seinälle viestin että olen selvänä töissä ha saa mun puolesta kävellä kauppaan!
Kommentit (13)
miksi hän on kaverisi? Toisten kustannuksella rottailevat kannattaa jättää omaan arvoonsa.
Eroon tuollaisista alempien sosiaaliluokkien hyväksikäyttäjistä. Jos arvostaisi apuasi, niin osaisi varmasti osoittaa edes joskus kiitollisuutta. Palveluksia ne kinuu ja jatkaa oman arkensa helpottamista niin kauan kuin sallit sen.
Oon minäkin yrittänyt auttaa tiettyjä syrjäytyneitä, mutta eipä siitä paljon kiitosta ole herunut.
Melkoinen. En vastaisi enää mihinkään puheluihin tai viesteihin häneltä. Ties mitä keksii sitten. Kovin avulias olet ollut, jos oikeasti kolme kertaa viikossa olet käyttänyt kaupassa. Lopeta nyt kaikki suhde häneen. Ei tuollaista tarvi sietää.
Kuten sanoit, hänellä on mielenterveysongelmia.
Voisi häneltä tietty jotain käytöstapoja odottaa, mutta unohda. Elämäsi saa uuden kirkkaamman käänteen, ellei hän nyt sitten ala stalkkaamaan sua.
Niin, kaverillasi on siis henkisiä ongelmia. Luulisi että aikuinen ymmärtää että silloin käytös ei ole ehkä aivan normien mukaista joka hetki. Kuitenkin avautumisesi täällä antaa kuvan että et ole ymmärtänyt asiaa.
Ei sinun sitä sietää tarvitse mutta toisaalta jos kaverillasi on vaikeaa niin ei tuo julkinen kitinä auta siihen asiaan pätkääkään.
Feissarimokat-kamaa. Ota screenshot, lähetä feissareihin, poista sitten kavereistasi ja blokkaa elämästäsi muutenkin. Ei sun tarvi kantaa toisen mielenterveysongelmia. Tukena voi ja täytyy olla, mutta ei sitä omaa mieltään kannata sairastuttaa.
Mielenterveysongelmat ei oikeuta huonoonkäytökseen.
Katkaise välit jos kaveris on pelkkä loinen jolta saa pelkkää kakkaa niskaan.
Sä voisit pikku interventio tyyliin pakottaa sen hakemaan apua. Jos ei avun hakeminen kiinnosta niin välit kylmästi poikki.
Ite oon avohoitopotilas ja tollasta ystävää en kattelis sekuntiakaan.
Olen itsekin mt-ongelmainen, mutta ei tulisi mieleenkään hyväksikäyttää kaveria tuolla tavalla ja antaa haukut päälle. Älä tuhlaa voimavarojasi tuollaiseen "ystävään".
JSSAP