Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teidän ekaluokkalaiset pärjää aamulla yksin?

Vierailija
08.02.2006 |

Meillä esikoinen aloittaa koulun syksyllä ja nyt huolestuttaa, että miten

hän pärjää aamulla yksin. Osaa herätä, pukea, syödä, laittaa hiukset,

muistaa ottaa kaikki tarvittavat tavarat mukaan, lukitsee oven kunnol-

la ym ym. Oletteko ostaneet kännykän ja soittaneet aamulla varmista-

aksenne, että muksu suoriutuu kouluun. Meillä ei miehen kanssa ole

kummallakaan liukuvaa työaikaa ja menemme töihin jo seitsemäksi.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee kans ekalle syksyllä. Mun työaika alkaa 8.00 joten tyttö saa kyllä herätä viimestään kun mä lähden, mutta pystyn sit soittaan töistä ja muistetteleen.

Vierailija
2/10 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupalan laitan valmiiksi jääkaappiin ja vaatteet valmiiksi ed. iltana. Pesee tunnollisesti hampaansa. Puhelimeen on laitettu varmuuden vuoksi hälytys, kun voi lähteä kouluun. Poika meillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai eikö koululla ole aamuhoitoa? Eikös nykyisin kunnat joudu järjestämään sekä iltapäivä- että aamuhoidon??

meillä ainakin just yksinäiset aamut oli TOSI vaikeita ja ne minimoitiinkin niin, että menin töihin myöhemmin, muutamana aamuna isovanhemmat oli apuna ja jonain aamuna oli koululla joku kerho, mihin sai mennä.

Vierailija
4/10 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella on sellanen vaihe menossa että pelkää pimeää ja ties mitä milloinkin. Ja kun jännittää paljon niin silloin unohtaa ihan perusjututkin. Eikö koululla ole " hoitopaikkaa" aamu ja iltapäiville? Noilla ekaluokkalaisilla on niin lyhkäset päivät, osa vain 3 tuntisia ja usein koulu alkaa vasta klo:10.00.

Vierailija
5/10 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onneksi olen kotiäitinä...Meidän ekaluokkalaisella (poika) on vielä kolmena aamuna vasta yhdeksäksi meno, ei kyllä osaisi lähteä yksin kotoa. Ei löydä vaatteita ja kelloa ei vielä osaa katsoa. Tosin nuorempi sisarensa varmaankin kouluikään mennessä osaisi, on paljon näppärämpi noiden vaateitensa ja tavaroidensa kanssa.

Vierailija
6/10 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaluokkalaiset pääsevät tarvittaessa iltapäiväkerhoon, tokaluokkalaiset eivät enää mahdukaan sinne.

Minulla tokaluokkalainen, aamuisin hän nousee ja pukeutuu, kun minä ryhdyn laittamaan pienempiä päiväkotikuntoon. Ennen lähtöä tarkistan, että pojalla on kotiavain ja puhelin kaulassa. Soitan, vähän ennen kun on aika lähteä. Varmistan, että maito on jääkaapissa, valot sammutetaan, tv menee kiinni. Muistuttelen, että ottaa esim. luistimet mukaan.

Aika huolehtimista tämä on.

Vierailija
7/10 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko samoja jotka kauhistelee suurperheitä, joissa teidän mielestä ei riitä aikaa kaikkien sylittämiseen?

Vierailija
8/10 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvitse osata muuta kuin puhelimen hälyttäessä pukea päälle ja lähteä. Pärjää tosi hyvin.

Vierailija
9/10 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin pärjäsin tuonikäisenä hyvin sillä enhän ollut enää VAUVA! Sitten kuitenkin teidän lapset " sekoavat" kun saavat sen ensimmäisen pienen vapauden, mennään kaljapullojen kanssa torinlaidalle jne. Tällaista esiintyy vähemmän sellaisten parissa joita ei ole kohdeltu kuin VAUVAA!

Vierailija
10/10 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin minäkin ajattelin, kun lapseni 2-3-vuotias. Siis että ekaluokkalainenhan on jo iso ja älykäs. No, täälläkin on vasta nyt tajuttu, kun syksyllä vielä 6-vuotias on lähdössä kouluun, kuinka pieniä ekaluokkalaiset vielä ovat. En vielä kovasti murehdi syksyä, kesällä aletaan harjoittelemaan yksin kotona olemista ja koulumatkaa, onnekseni olen elokuun lomalla, joten alku ei tuota ongelmia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän