Ärsyttävät tyypit bussissa
Bussissa suht täyttä, mutta istut käytävän viereisellä paikalla ja ikkunan viereinen paikka jää tyhjäksi / pidät laukkua viereisellä paikalla. Etkö yhtään mieti muita?
Istut ikkunan vieressä ja viereesi istuu joku. Olet jäämässä bussista pois ja vieressä edelleen joku. Teet eleitä, että olet nousemassa ja tekemässä lähtöä. Mikset voi sanoa sitä ääneen, esim. "Olisin jäämässä pois"?
Kommentit (94)
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 21:02"]
Olin kerran typötyhjässä bussissa ikkunapaikalla lähes takana kunnes monen pysäkin jälkeen tulee kytiin keski-ikäinen nainen, kaikista lukuisista penkeistä jopa siellä paljon edempänä nainen valitsi tulla minun viereen. Siinä sitten köröteltiin 20 min vierekkäin tyhjässä bussissa, kieltämättä kiusaannutti hieman.
[/quote]
Mulle on kans käynyt näin. Oli aika kiusallista kun mulla oli vielä reppu ja vaatteita täynnä oleva kangaskassi. Olin siis pistänyt ne siihen viereiselle penkille tietty kun bussissa ei ollut ketään. Täti oikein vittuillakseen änkes mun viereen :(. Jotenkin tosi ilkeetä mun mielestä.
[quote author="Kenkä" time="30.09.2015 klo 21:01"][quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 20:59"]
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 20:41"]Tyypit, joiden repuista roikkuu hihnoja ja muita releitä, jotka iloisesti paukahtavat käytäväpaikalla istuvan naamaan kun reppu-urpo kävelee käytävällä. Jee jee. [/quote] Reppu-urpo :D Tästä tuli mieleen teinit jättilaukkuineen. Vaikka tilaa olisi miten vähän, jonkun Liisan täytyy saada pitää sitä laukkuaan kauniisti olalla. Sitten se pyörii siinä käytävällä tuuppien muita seisomapaikkalaisia laukullaan, kun katsoo kelloa, peilaa hiuksiaan ikkunasta ja välillä kaivaa kännykkää taskustaan. Erittäin rasittavaa väistellä laukkuliisaa.
[/quote]Ota rento asento ja nauti lissun ylikireiden farkkujen paljastamista näyistä.
M
[/quote]
Olen nainen ja kiinnostunut miehistä :( Vaikea muutenkin toi rento asento, kun tilaa on se yksi neliösentti per jalkapari. Samalla sekä bussi että jättilaukku heiluvat sinne tänne.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 21:08"]
Olin kerran typötyhjässä bussissa ikkunapaikalla lähes takana kunnes monen pysäkin jälkeen tulee kytiin keski-ikäinen nainen, kaikista lukuisista penkeistä jopa siellä paljon edempänä nainen valitsi tulla minun viereen. Siinä sitten köröteltiin 20 min vierekkäin tyhjässä bussissa, kieltämättä kiusaannutti hieman.
[/quote]
Mulle on kans käynyt näin. Oli aika kiusallista kun mulla oli vielä reppu ja vaatteita täynnä oleva kangaskassi. Olin siis pistänyt ne siihen viereiselle penkille tietty kun bussissa ei ollut ketään. Täti oikein vittuillakseen änkes mun viereen :(. Jotenkin tosi ilkeetä mun mielestä.
[/quote]
Minä vastaavassa tilanteessa (matkalaukku, reppu, kangaskassi ja muovipussi mukana aatonaattona kotiin vanhemmille menossa) pokkana pyysin viereen istunutta erittäin ylipainoista naista väistämään, että jään pois ja vaihdoin paikkaa. Jos bussi on yhtä matkustajaa lukuunottamatta tyhjä niin ei mitään syytä änkeä just siihen paikkaan jossa ainoa bussissa oleva ihminen raahaa puolta omaisuutta mukana. Jos bussi olisi ollut täysi olisin tietysti kantamusteni kanssa siirtynyt sinne seisomapaikoille ihan suosiolla jo aiemmin, kun kamat vei yhden istumapaikan verran tilaa, mutta silloin olin ainoa matkustaja siinä bussissa.
Tampereella kökötetään keskiovien edessä, vaikka istuma- ja seisomapaikkoja olisi muuallakin vapaana. Ja siitä ei sitten hievahdeta, vaikka joku pyrkisi ulos. En vaan tajua tätä toimintaa, joka kerta tekisi mieli kysyä että mitä ihmettä siinä jumitatte.
Jyväskylässä taas kuskit odottelee jokaista mammaa, joka sattuu löntystelemään jostain kaukaa. Ne ei oikeasti juokse vaan kävelee rauhallisesti ja koko bussi odottaa. Oikeeta maalaismeininkiä ja ihan kiva muuten, mutta korpeaa jos on itsellä kiire jonnekin.
Helsingissä osataan suht hyvin täyttää bussit ja toimia muutenkin, mutta metroihin tungetaan sisään, vaikka muut eivät ole vielä päässeet ulos. Ja Helsingissä on eniten näitä, jotka ihan pokkana räkivät lattioille ja pitävät jalkoja vastapäisellä penkillä.
- Kun ihan tyhjässä bussissa pitää seistä juuri keskiovien edessä. Sitten jokaisen ulos halajavan pitää erikseen pyytää, että sori, voisitko vähän siirtyä, että täältä pääsisi ulos.
- Käteisellä maksavat, jotka a) tunkevat ensimmäisenä bussiin ja blokkaavat koko käytävän, ettei kukaan matkakortilla maksava vain pääsisi ohi b) eivät voi selvittää etukäteen lipun hintaa c) alkavat kaivaa lompakkoa esiin vasta kuskin kerrottua hinnan d) yrittävät maksaa kahden euron lipun viidenkympin setelillä. Jos ei voi tarkkaa hintaa selvittää etukäteen, niin kyllä nyt ihan maalaisjärki sanoo, ettei se kaupungin sisäinen lippu voi ainakaan yli kymppiä maksaa, joten vaihtorahan voisi varata sen mukaisesti.
- Useamman paikan valtaajat. Kerran neljän hengen seurue onnistui varaamaan täyden bussin takaosassa yhdeksää paikkaa, kun istuivat strategisesti käytäväpaikoilla ja pitivät tavaroitaan penkeillä. Ja tietenkin sain murhaavat katseet, kun pyysin päästä istumaan vapaille paikoille.
- Kun istuu käytäväpaikalla, ja ikkunapaikalla oleva pyytää päästä pois bussista vasta siinä vaiheessa, kun ollaan jo pysäkillä. Yritä siinä sitten pompata pystyyn, varsinkin jos on kantamuksia mukana.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 20:16"]En siedä niitä ihmisiä, jotka eivät uskalla sanoa, että jäävät pois. Siinä aletaan heilumaan, laittelemaan hanskoja ja takkia kiinni. Nousen vasta sitten kun kyseinen henkilö kertoo sen. Jotkut ihmiset niin tuppisuita, etteivät suuta uskalla avata.
[/quote]
No mitä väärää tuossa on? Mä ainakin paria pysäkkiä aikaisemmin alan laittamaan takkia päälle, laitan laukun olalle ja hanskat käteen ym ym, ja sit vasta vähän ennen pysäkkiä kerron että jään. Typeriä ovat ne jotka sanovat kahta kilometriä aikaisemmin ennen kuin jäävät, seisot sitten tyhmänä siinä käytävällä että no jääkö se vai ei.
Anteeksi kun en halua viereeni istumaan ketään joka todennäköisesti levittäytyy omaan penkkinsä rajojen ulkopuolelle ja istuu kenties päälleni. Tai on oksettavan epäsiisti tai käyttäytyy mielipuolisesti taai uhkaavasti tai kaivaa nenäänsä kolo matkan. En myöskään halua viereeni pikkulapsia jotka eivät osaa käyttäytyä ja istua ihmisiksi. Siksi pidän viereistä paikkaa varattuna. Ei haittaa jos joku normaalisti käyttäytyvä tulee viereen.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 21:48"]
Anteeksi kun en halua viereeni istumaan ketään joka todennäköisesti levittäytyy omaan penkkinsä rajojen ulkopuolelle ja istuu kenties päälleni. Tai on oksettavan epäsiisti tai käyttäytyy mielipuolisesti taai uhkaavasti tai kaivaa nenäänsä kolo matkan. En myöskään halua viereeni pikkulapsia jotka eivät osaa käyttäytyä ja istua ihmisiksi. Siksi pidän viereistä paikkaa varattuna. Ei haittaa jos joku normaalisti käyttäytyvä tulee viereen.
[/quote]
No ei varmaan tuu kukaan normaalikaan viereen, jos pidät paikkaa varattuna...
Tää ei nyt varsinaisesti kuulu tähän keskusteluun, koska kyse on ihan päinvastaisesta ilmiöstä, mutta kerron silti, koska itse tulin tästä tapauksesta iloiseksi koko loppupäiväksi: pari päivää sitten bussissa tuli viereeni istumaan ujohkonoloinen teinipoika, joka - tietenkin - räpläsi älypuhelintaan koko matkan. Mutta kun lähestyimme minun pysäkkiäni, en ollut vielä ehtinyt sanoa mitään, kun tämä nuori mies kysyi: Jäätkö tässä pois? Sanoin jääväni ja hän nousi ja teki minulle tilaa. Kiittäessäni hän vastasi: Ole hyvä! Mukavaa päivän jatkoa sulle!
Olin ihan äimistynyt tästä luontevasta kohteliaisuudesta. Koko päivä kirkastui!
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 19:53"]Röyhkeämmäksi on käynyt kahden paikan omiminen. Samalla "syvennytään" älylaitteisiin eikä mukamas huomata. Onhan se mukavaa istua väljästi, mutta sen verran voisi ajatella muita.
[/quote]
Jään aina kohdalle seisoskelemaan ja piereskelen todella pahanhajuisia pieruja sopivasti naaman korkeudella.
Soitan baritonitorvea, joka on suhteellisen kookas vaskisoitin. Sen kanssa mahtuu kyllä istumaan sellaiseen normaaliin kahden istuttavaan välikköön, mutta toiselle penkille ei silloin ihmistä voi tulla. Jos voin mennä soittimen kanssa paikalle jossa on kahdet penkit vastakkain, menen ehdottomasti, sillä silloin saan torven helposti jalkojeni juureen viemättä muilta tilaa. Olin viime viikonloppuna palaamassa bussilla kotiin todeten että toinen näistä neljän istuttavista kohdista on täynnä. Toisessa puolestaan istui mies käytäväpaikalla, reppu vieressään ja kauppakassi vastapäisellä käytäväpaikalla. Hänellä ei ollut tavaraa niin paljon, etteivät ne olisi samalle puolelle mahtuneet. Toinen ikkunapaikoista jäi siis tyhjäksi, mutta kauppakassi varmisti, ettei kukaan varmasti tule siihen samaan välikköön. Bussissa oli onneksi tilaa, mutta on mielestäni kohtuutonta, että yksi ihminen käyttää kolme, periaatteessa jopa sen neljä istumapaikkaa.
Vuosia sitten tuntematon n. keski-ikäinen naishenkilö tuli myös häätämään minut paikaltani, vaikka bussissa oli runsaasti tilaa muuallakin. Paikka oli oven puolella, bussin takaosan ensimmäinen. Käsittääkseni tämä ei ole edes niitä vanhuksille erityisesti suunnattuja paikkoja ja vaikka olisikin, nähdäkseni tämä nainen oli kuitenkin hyvin liikkumakykyinen eikä vielä edes kovin vanha. Bussi seisoi silloin pysäkillä joten tilanteesta häkeltyneenä nousin jo silloin bussista, vaikka olin tarkoittanut jäädä vasta seuraavalla pysäkillä.
Lapsia enemmän ärsyttävät vanhemmat, jotka nalkuttavat lapsilleen vaikkeivät he edes tekisi mitään pahaa. Se, että lapsesi kysyy sinulta jotain ei ole syy huutaa siitä etteivät he osaa käyttäytyä. Myös ihmiset, jotka ovat vasta polttaneet röökinsä loppuun pysäkillä inhottavat, koska myös kaikki lähellä istuvat joutuvat kärsimään tupakan hajusta. Itselleni se aiheuttaa yskimistä ja päänsärkyä, jota en todellakaan toivoisi.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 22:34"]
Tää ei nyt varsinaisesti kuulu tähän keskusteluun, koska kyse on ihan päinvastaisesta ilmiöstä, mutta kerron silti, koska itse tulin tästä tapauksesta iloiseksi koko loppupäiväksi: pari päivää sitten bussissa tuli viereeni istumaan ujohkonoloinen teinipoika, joka - tietenkin - räpläsi älypuhelintaan koko matkan. Mutta kun lähestyimme minun pysäkkiäni, en ollut vielä ehtinyt sanoa mitään, kun tämä nuori mies kysyi: Jäätkö tässä pois? Sanoin jääväni ja hän nousi ja teki minulle tilaa. Kiittäessäni hän vastasi: Ole hyvä! Mukavaa päivän jatkoa sulle!
[/quote]
Voi kun suloista!
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 22:34"]
[/quote]
Normaalia käyttäytymistä.
Mutta mistä ihmeestä tämä nuori miehenalku tiesi sinun jäävän juuri sillä pysäkillä? Herättää kysymyksiä oliko tässä ns. kyttääjä tai vainoaja tuo nuori mies? Pelottavaa koska, et ollut sanonut mitään pois jäämisestä...
Kohta nuori miehenalku olisi kertonut minkä väriset alushousut sinulla on ja mitä lehtiä tilaat... Miten juot aamukahvisi ja suihkuun jälkeen miten kuivaat hiuksesi.
Aika stanan kammottavaa... :|
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 09:54"]Mun mielestä on kyllä ihan kiusaamista, jos huomaa toisen olevan poistumassa eikä voi siltikään väistyä. Ei ole teidän tehtävänne kouluttaa ihmisiä. Joillekin ihmisille on oikeasti todella haastavaa puhua vieraille ihmisille ja he kyllä tietävät ilman teidän vinoiluanne jo sen, miten paljon se elämää hankaloittaa.
[/quote]
Jään pois ei ole vaikea sanoa! Jos et sitä uskalla sanoa vaan mieluiten kiipeät yli niin kyllä on huonosti asiat..miten uskallat mennä uuteen työpaikkaan?
Parhaita on ne tyypit, jotka heti bussin kaukana nähdessään menee asemiin tien reunaan ja ravaa sitä hädissään ees taas laskelmoidessaan, että ovat varmasti bussin ovien kohdalla kun se pysähtyy pysäkille. Näyttää aina yhtä typerälle :D
-ihmiset (yleensä teinit) jotka kuuntelee puhelimesta musiikkia ilman kuulokkeita
-ihmiset joilla on joku iso reppu/rinkka tms selässä ja jäävät seisomaan siihen keskioven eteen niin, että kun sitten kääntyilevät siinä niin se rinkka/reppu osuu kokoajan kaikkiin ympärillä seisoviin
-ihmiset jotka istuvat rattaille ja pyörätuoleille varatuilla paikoilla, eivätkä väistä rattaiden tullessa bussiin vaikka muuallakin olisi tilaa istua
Mutta kaikkein eniten ärsyttää sellaiset bussikuskit jotka ei osaa ajaa! Siis ajetaan niin että ensin kiihdytetään ihan talla pohjassa ja sitten tehdää sellaisia nykiviä äkkijarrutuksia ihan kokoajan. Se jos joku on raivostuttavaa.
Pidemmillä matkoilla liikennöivissä busseissa voi säätää istuimen nojaa, mistä seuraa ajoittain ongelmia. Olen ollut useamman kerran tilanteessa, jossa eteeni on tullut matkustaja, joka rojauttaa selkänojansa lähes syliini. Siinä sitten mietin istunko jalat linkussa seuraavat pari tuntia vai huomautanko asiasta ja saan vihaisen mulkaisun osakseni. Usein bussissa on onneksi vapaita paikkoja, joten vaihdan itse suosiolla toiseen paikkaan. Eikö nuo ihmiset tajua istua sellaiseen paikkaan, jossa heti takana ei istu ketään tai sitten kysyä, voinko laskea nojan.
Tänään sujui ensimmäinen bussimatka hyvin! Olin ihan takana (kuten kaikki teinit) eikä kukaan istunut heti viereiselle paikalle.
[/quote]
Kumpi jäi eka pois?