Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttävät tyypit bussissa

Vierailija
30.09.2015 |

Bussissa suht täyttä, mutta istut käytävän viereisellä paikalla ja ikkunan viereinen paikka jää tyhjäksi / pidät laukkua viereisellä paikalla. Etkö yhtään mieti muita? 

Istut ikkunan vieressä ja viereesi istuu joku. Olet jäämässä bussista pois ja vieressä edelleen joku. Teet eleitä, että olet nousemassa ja tekemässä lähtöä. Mikset voi sanoa sitä ääneen, esim. "Olisin jäämässä pois"? 

Kommentit (94)

Vierailija
41/94 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälleen syksyisin on vähän inhottavaa, että vanhemmat antavat lastensa seistä (!) kuraisilla kengillä bussin penkillä. On myös turvallisuusriski, että kakara pyörii miten sattuu siinä penkissä. Mitä jos tulee äkkijarrutus?

Minä itse pidän usein laukkua viereisellä penkillä, koska mukana on paljon tavaraa. Siirrän kamaa jalkatilaan ja lisää syliin tietysti heti jos yhtään näyttää siltä, että bussi alkaa täyttymään. Yks päivä oli taas hyvä esimerkki maailman itsekkäimmästä ihmisestä.. Jollain oli laukku ikkunapaikalla ja itse istui käytävän vieressä. Bussi niin täynnä, että sinne ei meinannut mahtua edes seisomaan. Mitä vittua?! Kuinka voi olla noin itsekäs?

Välillä ärsyttää äidit lastenvaunujen kanssa. Tai lähinnä sellaiset äidit, jotka ei edes yritä näyttää väistävältä kun koittaa mennä sinne bussin takaosaan. Monet tuntuvat oikeen tunkevan sen ahterinsa siihen, että en varmasti pääse ohittamaan.. Vois edes yrittää väistää, vaikka onkin ahdasta ja vaunuista on pidettävä kiinni.

Sitten mua ärsyttää sellaiset ihmiset, jotka änkevät viereisellä penkillä hieman liian lähelle. Ylittävät just "sen" mukavuusrajan. Monesti ihan pienikokoisetkin ihmiset tekevät näin eli ei voi olla kiinni siitä, että penkin reuna loppuisi käytävän puolelta kesken.

Vierailija
42/94 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 20:25"]

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 20:17"]

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 19:18"]

Bussissa suht täyttä, mutta istut käytävän viereisellä paikalla ja ikkunan viereinen paikka jää tyhjäksi / pidät laukkua viereisellä paikalla. Etkö yhtään mieti muita? 

Istut ikkunan vieressä ja viereesi istuu joku. Olet jäämässä bussista pois ja vieressä edelleen joku. Teet eleitä, että olet nousemassa ja tekemässä lähtöä. Mikset voi sanoa sitä ääneen, esim. "Olisin jäämässä pois"? 

[/quote]

Sitä voi aukaista suunsa ja sanoa. "Väistätkö tulen istumaan siihen." Ja näin ollen siirryn laukkuni tilalle ja otan laukun syliini tai laitan sen lattialle.

Tästä bussista pois jäämisestä oli aikoinaan puhetta täällä ja minä kirjoitin " kun olen jäämässä pois bussista ja istun ikkunapaikalla sanon siinä viereisessä istuvalle ... jään pois nyt .... "

Niin täällä alkoi kina siitä miten aina kun poistuu pitää pyytää anteeksi anteeksi poistun nyt anteeksi anteeksi...

? Kyllä miksi ihmeessä kenenkään pitää pyytää anteeksi sitä, että poistuu bussista!?

[/quote]

Vallan hirveää jos joku vielä kehtaa kohteliaisuutta harjoittaa. Tuo anteeksi tuossa ei tarkoita pahoittelua loukkaamisesta, vaan sen funktio on herättää toisen huomio: "Anteeks, nyt seuraa puhetta teikäläisen suuntaan."

[/quote]

Eli aina pitää pyytää anteeksi. Millään muulla tavoin ei saa toisen ihmisen huomiota. Jösses ilmanko me suomalaiset on nössöjä kun jatkuvasti pitää pyytää anteeksi. Eikö sana anteeksi menetä jo merkityksen kun sitä toistetaan kuin papukaijat? Kohteliaisuutta on avata suu ja sanoa " Jäisin pois tässä. Kiitos. "

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/94 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku vitun amitsuhitsaaja piereskeli koko matkan ajan avoimesti ja puhui kaljan juonnista ja spermojen lennättämisestä vittuun. koko matkan...

Vierailija
44/94 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovaan ääneen puhuvat (huutavat), haisevat tai tuijottelevat ihmiset ärsyttävät suunnattomasti! Tämä viikko on ollut yhtä tuskaa, kun olen julkisilla joutunut kulkemaan töihin ja takaisin. Ainakin täällä päin bussilla kulkeminen on lähes yhtä kallista kuin omalla autolla ja aikaa menee tuplaten! Lisäksi joudut värjöttelemään bussipysäkillä ja hommaamaan pikkurahaa lompakkoon ettei bussikuski pääse valittamaan kahdenkympin setelistä ("viet mun kaikki vaihtorahat..") Onneksi saan auton huollosta kohta takaisin niin elämä taas helpottuu. Matkakorttia en viikon takia alkanut hommaamaan.

Vierailija
45/94 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kolmekymppinen mies ja kärsin sairaudesta, joka aiheuttaa sen että liikun heikosti, koordinaatiokykyni on huono ja tasapainoa ei juuri ollenkaan. Joudun välillä kulkemaan ruuhkabussilla ja käytös siellä on aika ikävää. Mm. töniminen ja tuuppiminen on ihan yleistä (seison yleensä koska tulen kyytiin siinä vaiheessa ettei istumaan enää pääse), siis ihan sellainen tahallinen kun ei voida pyytää väistymään. Ei ole yksi eikä kaksi kertaa kun olen siellä bussin lattialla maannut pääsemättä ylös. Aiheuttaa mukavasti katseita, luullaan juopoksi jne. Että kiitti vaan.

Vierailija
46/94 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 20:34"]

[/quote]

Sitä voi aukaista suunsa ja sanoa. "Väistätkö tulen istumaan siihen." Ja näin ollen siirryn laukkuni tilalle ja otan laukun syliini tai laitan sen lattialle.

Tästä bussista pois jäämisestä oli aikoinaan puhetta täällä ja minä kirjoitin " kun olen jäämässä pois bussista ja istun ikkunapaikalla sanon siinä viereisessä istuvalle ... jään pois nyt .... "

Niin täällä alkoi kina siitä miten aina kun poistuu pitää pyytää anteeksi anteeksi poistun nyt anteeksi anteeksi...

? Kyllä miksi ihmeessä kenenkään pitää pyytää anteeksi sitä, että poistuu bussista!?

[/quote]

Vallan hirveää jos joku vielä kehtaa kohteliaisuutta harjoittaa. Tuo anteeksi tuossa ei tarkoita pahoittelua loukkaamisesta, vaan sen funktio on herättää toisen huomio: "Anteeks, nyt seuraa puhetta teikäläisen suuntaan."

[/quote]

Eli aina pitää pyytää anteeksi. Millään muulla tavoin ei saa toisen ihmisen huomiota. Jösses ilmanko me suomalaiset on nössöjä kun jatkuvasti pitää pyytää anteeksi. Eikö sana anteeksi menetä jo merkityksen kun sitä toistetaan kuin papukaijat? Kohteliaisuutta on avata suu ja sanoa " Jäisin pois tässä. Kiitos. "

[/quote]

"EXCUSE ME", OOKKO KUULLU TOTA KÄYTETTÄVÄN?

ULKOMAALAISET SANOO JOSKUS.

Vierailija
47/94 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää eniten jonossa ohittelijat, ne jotka eivät tajua valita fiksusti istumapaikkaansa (esim. takanasi on seurue joka mahtuisi sellaiseen kohtaan, jossa on kaksi penkkiä toisiaan vasten niin menet sitten istumaan siihen tai tunget invapaikalle kun samalla pysäkillä on rullatuoli/vaunut tulossa sisään) sekä ruokailijat. Vituttaa se lussutus, haju ja ylipäätään se, miten typerää paikallisbussissa syöminen onkaan.

Vierailija
48/94 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 20:16"]

En siedä niitä ihmisiä, jotka eivät uskalla sanoa, että jäävät pois. Siinä aletaan heilumaan, laittelemaan hanskoja ja takkia kiinni. Nousen vasta sitten kun kyseinen henkilö kertoo sen. Jotkut ihmiset niin tuppisuita, etteivät suuta uskalla avata.

[/quote]

Minä uskallan, mutten koe sitä tarpeelliseksi. Väistän viimeistään siinä vaiheessa, kun viereinen nousee seisomaan, vaikka itse kyllä sanon reppaasti, jos vierustoveri on tosiaan vähän hitaanpuoleinen.

Tästä lähin aion kiivetä ylitsesi väkisin mitään sanomatta. Mitä sitten meinaat, ottaa nilkastani kiinni?

Vierailija
49/94 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on bussikuski, ja ihan oikeasti rakastaa työtään. Intoilee vapaapäivinäänkin työstään. Nostan hattua, mutta en voi käsittää.

Itse en haluaisi päivääkään tehdä sitä duunia, kun aina joku on marisemassa että olet myöhässä, toinen laattaa takapenkille, kolmas riehuu kännissä, neljäs kiilaa jonossa ja aiheuttaa riidan, viides menee pokkana pummilla, kaikki möykkäävät ja taas joku valittaa että olet myöhässä.. Useimmiten bussit on myöhässä just niiden arvon matkustajien takia.

Vierailija
50/94 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypit, joiden repuista roikkuu hihnoja ja muita releitä, jotka iloisesti paukahtavat käytäväpaikalla istuvan naamaan kun reppu-urpo kävelee käytävällä. Jee jee.

Vierailija
51/94 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 20:39"]

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 20:34"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

"EXCUSE ME", OOKKO KUULLU TOTA KÄYTETTÄVÄN?

ULKOMAALAISET SANOO JOSKUS.

[/quote]

OLETKO IKINÄ AJATELLUT?  Ei kuulu suomalaiseen tapakulttuuriin.

Vierailija
52/94 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran aiheuttanut skandaalin bussissa. Oli sateinen päivä menin ruuhkabussiin ja keskellä sitä ruuhkaista bussinkäytävää minun sormeni osui sateenvarjon avausnappiin... Automaattisateenvarjo ponkaisi täyteen loistoonsa vesipisaroiden lentäessä kaikkialle onneksi kukaan ei saanut silmäänsä sitä varjon metalli kehikkoa.

Kyllä olin nolona.

Vierailija
53/94 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kulje enää bussilla, mutta paljon nuorempana minua hävetti ihan kamalasti, kun olin töissä pizzeriassa ja töiden jälkeen jouduin kulkemaan 2 eri bussilla kotiin päästäkseni aina joko iltapäivällä (pahempi) tai illalla. Meidän vaatteet oli aina melkein samassa tilassa missä pizzat jotka välillä esim. Paloi uuniin valmistettiin samoin paikassa oli hampurilaisia joten rasva kärysi ja se haisi kyllä vaatteissa, muta myös hiuksissa ja jokaikinen kerta kun menin kotiin ruuhkabussissakin kukaan ei tullut viereen istumaan vaan seisoi mielummin, haju on kamala.

Vierailija
54/94 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muutaman kerran osunut bussiin kiukkuisen ampiaisen kanssa. Minua on pariin otteeseen amppari pistänyt ilman, että olisin edes huitonut tai mitenkään hätistellyt. Eli paikallaan rauhassa pysyminen ei todellakaan estä pistämistä.

Oli karmivaa seurata ampiaisen pörräämistä ikkunoita vasten ja ihmisten päiden ympärillä. Koko ajan odotin milloin tulee omalle kohdalleni. Olin "jumissa" ikkunapaikalla ja vieressäni istui joku. Oli aivan pakko paniikissa nousta pystyyn ja sännätä seisomaan bussin keskikohtaan, jossa pystyin tarvittaessa liikkumaan karkuun. Sain kyllä outoja katseita, mutta yhtään kivuliasta pistosta en halua vapaaehtoisesti enää saada.

Vierailija
55/94 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 20:14"][quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 20:14"]Tuijottavat ihmiset. Kaikki silmäparit katsovat kun kävelet käytävää pitkin ja etsit paikkaa. [/quote] Kukaan ei halua toista viereensä, siksi. :D [/quote] Mä aina katselen ikkunasta ulos juuri siksi että saa ihan vapaasti istua :D

[/quote]

Mäkin katson ulos. Tuosta syystä, ja siksi, että tuntuisi töykeältä kyylätä jokaista sisääntulijaa.. Vaikka katselen ulos, silti joku istuu viereen. Ei suuresti haittaa, mutta tietenkin mielummin istuu yksin. Mikä on muuten sellainen paikka, johon ei helposti ekana tulla viereen, varmaan takaosassa? 

Vierailija
56/94 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 20:41"]Tyypit, joiden repuista roikkuu hihnoja ja muita releitä, jotka iloisesti paukahtavat käytäväpaikalla istuvan naamaan kun reppu-urpo kävelee käytävällä. Jee jee.
[/quote]
Reppu-urpo :D Tästä tuli mieleen teinit jättilaukkuineen. Vaikka tilaa olisi miten vähän, jonkun Liisan täytyy saada pitää sitä laukkuaan kauniisti olalla. Sitten se pyörii siinä käytävällä tuuppien muita seisomapaikkalaisia laukullaan, kun katsoo kelloa, peilaa hiuksiaan ikkunasta ja välillä kaivaa kännykkää taskustaan. Erittäin rasittavaa väistellä laukkuliisaa.

Vierailija
57/94 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussi käytännössä tyhjänä ja istut muutenkin suhteellisen syrjäisessä paikassa, seuraava matkustaja tulee TIE-TEN-KIN istumaan ihan eteesi, taaksesi tai sitten siihen ainoaan penkkiriviin, jossa naama on muihin matkustajiin päin.

Tänäänkin olin iltasella syömässä ja koko paikka tyhjänä lukuunottamatta minua, niin eiköhän seuraava asiakas änge selkäni taakse istumaan niin että tuolin selkänojat kanittaa toisiaan vasten. Ahtaat pöytärivit, niin silti pitää ängetä juuri siihen istumaan. Mikä helvetti ihmisiä oikein vaivaa?!

58/94 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 20:59"]

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 20:41"]Tyypit, joiden repuista roikkuu hihnoja ja muita releitä, jotka iloisesti paukahtavat käytäväpaikalla istuvan naamaan kun reppu-urpo kävelee käytävällä. Jee jee. [/quote] Reppu-urpo :D Tästä tuli mieleen teinit jättilaukkuineen. Vaikka tilaa olisi miten vähän, jonkun Liisan täytyy saada pitää sitä laukkuaan kauniisti olalla. Sitten se pyörii siinä käytävällä tuuppien muita seisomapaikkalaisia laukullaan, kun katsoo kelloa, peilaa hiuksiaan ikkunasta ja välillä kaivaa kännykkää taskustaan. Erittäin rasittavaa väistellä laukkuliisaa.

[/quote]Ota rento asento ja nauti lissun ylikireiden farkkujen paljastamista näyistä.

M

Vierailija
59/94 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran typötyhjässä bussissa ikkunapaikalla lähes takana kunnes monen pysäkin jälkeen tulee kytiin keski-ikäinen nainen, kaikista lukuisista penkeistä jopa siellä paljon edempänä nainen valitsi tulla minun viereen. Siinä sitten köröteltiin 20 min vierekkäin tyhjässä bussissa, kieltämättä kiusaannutti hieman.

Vierailija
60/94 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 20:16"]

En siedä niitä ihmisiä, jotka eivät uskalla sanoa, että jäävät pois. Siinä aletaan heilumaan, laittelemaan hanskoja ja takkia kiinni. Nousen vasta sitten kun kyseinen henkilö kertoo sen. Jotkut ihmiset niin tuppisuita, etteivät suuta uskalla avata.

[/quote]

Mä yritän myös viimeiseen asti olla huomaamatta lähtöä tekevää, jos ei kehtaa puhua, mutta riippuen tyypistä se voi olla vaikeaa.. En ole normaalisti mikään vittumainen tyyppi, niin vaikea pitää pokka siinä, olla muka huomaamatta. Jos on joku täti, luultavasti huomioin sen lähdön tekemisen ja usein kysyinkin ai jäät pois? Tuntuu niin oudolta olla vaan hiljaa argh. Jos on joku nolo teinipoika, olen kyllä pidempään huomaamatta. Niitä on jotenkin kivempi 'kiusata' heh.. ;) 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan