Ärsyttävät tyypit bussissa
Bussissa suht täyttä, mutta istut käytävän viereisellä paikalla ja ikkunan viereinen paikka jää tyhjäksi / pidät laukkua viereisellä paikalla. Etkö yhtään mieti muita?
Istut ikkunan vieressä ja viereesi istuu joku. Olet jäämässä bussista pois ja vieressä edelleen joku. Teet eleitä, että olet nousemassa ja tekemässä lähtöä. Mikset voi sanoa sitä ääneen, esim. "Olisin jäämässä pois"?
Kommentit (94)
Mua vituttaa kun lähes joka päivä kun lähden bussilla kotiin siellä bussissa on se sama teinilauma joka ei voi istua erillään vaan tönöttävät siinä, missä on tilaa seistä ja istuvat sillä portaalla josta pääsis taakse. Tänään mulla meni hermo ja kiipesin vain yhden teinin yli kun ei kälätyksltään malttanut siirtyä vaikka pyysin ensin, että pääsisinkö ohi ja istumaan vapaille paikoille. Sellainen 8-15 teinin porukka päivästä riippuen.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 20:04"][quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 20:00"][quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 19:58"]
Jos mä maksan käteisellä ja sanon kuskille jotakin, mulla on perkele oikeus tehdä se rauhassa. Opettele odottamaan vuoroasi kun ei se käytävä kuitenkaan ole tarkoitettu kahden rinnakkain kuljettavaksi eli se joka bussiin ensin astuu, hoitakoon sisääntulonsa myös ensin ja siirtyköön sitten eteenpäin. En halua hieroa ahteriani suhun kiitos vaan ja sitä paitsi, se bussi ei lähde siitä yhtään mihinkään ennenkuin kaikki on inessä. Ihme tyyppejä tämmöset hätähousut.
[/quote]
Maksaminen on ok, mutta tarvitseeko sitä kuskin kanssa alkaa niitä näitä enää juttelemaan? Kun siellä on muitakin matkustajia bussiin tulossa ja juuri tuo juttelu jarruttaa niiden muiden matkustajien nousemista bussiin ja silloin myös bussi lähtee myöhemmin liikkelle, on aikatauluista myöhässä ja myöhemmin perillä.
[/quote]
En oo koskaan jutellu muuta kuin pakolliset, esim vaikka matkantekoon liittyvän kysymyksen kysynyt. Se mulla on oikeus tehdä, jos epävarmuutta jostakin on. Jos tällaista toimintaa ei pysty katsomaan, pitää kyllä hankkia oma auto ja kulkea sillä.
[/quote]
No mitä kysyttävää sulla oikein voi olla siltä kuskilta, kerro ihmeessä kun on lähiliikenteestä selvästi kyse...
Riehuvat pennut joita aikuiset ei vahdi tai käske käyttäytymään vaikka se kersa suunnilleen potkisi vieressäistujaa. Jos tästä julkeaa huomauttaa, mamma suunnilleen laittaa sut lihoiksi.
Kun vilautan korttiani kortinlukijaan, niin takana oleva pertti työntää jo omaa korttiaan laitteeseen, vaikka en ole kerennyt alta pois.
Kaikki ne ihmiset, joilla on niin saakelin kiire, kun työntää selästä, että laukku tai reppu lyttääntyy tai astuu kengille. Mikä kiire? Kyllä kaikki kerkeää bussiin.
Tuijottavat ihmiset. Kaikki silmäparit katsovat kun kävelet käytävää pitkin ja etsit paikkaa.
Ihmiset jotka heiluttaa bussin pysähtymään kysyäkseen meneekö tämä linja sinne ja sinne. Eikö sitä voi vittu katsoa netistä, lukea pysäkilta kartasta tai kysyä vaikka muilta ihmisiltä siellä pysäkillä kuin pysäyttää bussi turhaan ja pahimmillaan jumittaa koko käytävä pitkäksi aikaa kun kysellään millä sinne hevonperseeseen sitten pääsisi.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 20:14"]Tuijottavat ihmiset. Kaikki silmäparit katsovat kun kävelet käytävää pitkin ja etsit paikkaa.
[/quote]
Kukaan ei halua toista viereensä, siksi. :D
sosiaalisten tilanteiden kammo, suusta tulisi vain kissan naukasua muistuttava ääni, tunnen itseni
En halua muita viereeni, kärsin kuumista aalloista (ilman vaihdevuosia). Olen pari kertaa saanut ahdistuskohtauksenkin, kun joku änkenyt viereen
En siedä niitä ihmisiä, jotka eivät uskalla sanoa, että jäävät pois. Siinä aletaan heilumaan, laittelemaan hanskoja ja takkia kiinni. Nousen vasta sitten kun kyseinen henkilö kertoo sen. Jotkut ihmiset niin tuppisuita, etteivät suuta uskalla avata.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 20:15"]sosiaalisten tilanteiden kammo, suusta tulisi vain kissan naukasua muistuttava ääni, tunnen itseni
En halua muita viereeni, kärsin kuumista aalloista (ilman vaihdevuosia). Olen pari kertaa saanut ahdistuskohtauksenkin, kun joku änkenyt viereen
[/quote]
Kannattaisko sun harkita jotain muuta kulkuvälinettä sitten..
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 20:14"][quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 20:14"]Tuijottavat ihmiset. Kaikki silmäparit katsovat kun kävelet käytävää pitkin ja etsit paikkaa.
[/quote]
Kukaan ei halua toista viereensä, siksi. :D
[/quote]
Mä aina katselen ikkunasta ulos juuri siksi että saa ihan vapaasti istua :D
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 19:18"]
Bussissa suht täyttä, mutta istut käytävän viereisellä paikalla ja ikkunan viereinen paikka jää tyhjäksi / pidät laukkua viereisellä paikalla. Etkö yhtään mieti muita?
Istut ikkunan vieressä ja viereesi istuu joku. Olet jäämässä bussista pois ja vieressä edelleen joku. Teet eleitä, että olet nousemassa ja tekemässä lähtöä. Mikset voi sanoa sitä ääneen, esim. "Olisin jäämässä pois"?
[/quote]
Sitä voi aukaista suunsa ja sanoa. "Väistätkö tulen istumaan siihen." Ja näin ollen siirryn laukkuni tilalle ja otan laukun syliini tai laitan sen lattialle.
Tästä bussista pois jäämisestä oli aikoinaan puhetta täällä ja minä kirjoitin " kun olen jäämässä pois bussista ja istun ikkunapaikalla sanon siinä viereisessä istuvalle ... jään pois nyt .... "
Niin täällä alkoi kina siitä miten aina kun poistuu pitää pyytää anteeksi anteeksi poistun nyt anteeksi anteeksi...
? Kyllä miksi ihmeessä kenenkään pitää pyytää anteeksi sitä, että poistuu bussista!?
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 20:17"][quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 19:18"]
[/quote]
Sitä voi aukaista suunsa ja sanoa. "Väistätkö tulen istumaan siihen." Ja näin ollen siirryn laukkuni tilalle ja otan laukun syliini tai laitan sen lattialle.
Tästä bussista pois jäämisestä oli aikoinaan puhetta täällä ja minä kirjoitin " kun olen jäämässä pois bussista ja istun ikkunapaikalla sanon siinä viereisessä istuvalle ... jään pois nyt .... "
Niin täällä alkoi kina siitä miten aina kun poistuu pitää pyytää anteeksi anteeksi poistun nyt anteeksi anteeksi...
? Kyllä miksi ihmeessä kenenkään pitää pyytää anteeksi sitä, että poistuu bussista!?
[/quote]
Miksi ihmeessä se laukku pitää edes nostaa sinne penkille että joutuu pyytämään anteeksi voisinko mahdollisesti istua tähän anteeksi jos siirtäisitte laukkuanne anteeksi?
Mä en myöskään tee elettäkään väistääkseni jos ikkunapaikalta lähtevä ei ota mitään kontaktia. Kerran eräs mummo kirjaimellisesti kiipesi mun ylitse enkä huomannut mitään merkkiä että olisi edes ollut lähdössä.
Teinit jotka istuvat jalat toisella penkillä tai laittavat laukkunsa vapaalle paikalle. Myös teinilauman levittäytyminen takapenkille ja siitä seuraaville, niin että joka toinen paikka on tyhjänä. Jos lähestyt tyhjiä paikkoja, niin kälätys sekä kiroiliu hiljenee ja sinua tuijotetaan murhaavasti. Siitä huolimatta olen näille vapaille paikoille mennyt (jos muualla ei ole tilaa), en todellakaan seiso työpäivän jälkeen (seisomatyö) vielä kotimatkan ajan. Minua ei keskenkasvuisten supina ja kiherrys tai tuijotus häiritse, joka tästä usein seuraa.
Tauotta koko bussimatkan rääkyvät ja huutavat lapset aiheuttavat stressiä ja hermojen kiristymisen. Tiedän, ei sille oikein mitään mahda, mutta koen sen todella rasittavaksi.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 20:17"]
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 19:18"]
[/quote]
[/quote]
Vallan hirveää jos joku vielä kehtaa kohteliaisuutta harjoittaa. Tuo anteeksi tuossa ei tarkoita pahoittelua loukkaamisesta, vaan sen funktio on herättää toisen huomio: "Anteeks, nyt seuraa puhetta teikäläisen suuntaan."
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 20:20"]
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 20:17"][quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 19:18"] Bussissa suht täyttä, mutta istut käytävän viereisellä paikalla ja ikkunan viereinen paikka jää tyhjäksi / pidät laukkua viereisellä paikalla. Etkö yhtään mieti muita? Istut ikkunan vieressä ja viereesi istuu joku. Olet jäämässä bussista pois ja vieressä edelleen joku. Teet eleitä, että olet nousemassa ja tekemässä lähtöä. Mikset voi sanoa sitä ääneen, esim. "Olisin jäämässä pois"? [/quote] Sitä voi aukaista suunsa ja sanoa. "Väistätkö tulen istumaan siihen." Ja näin ollen siirryn laukkuni tilalle ja otan laukun syliini tai laitan sen lattialle. Tästä bussista pois jäämisestä oli aikoinaan puhetta täällä ja minä kirjoitin " kun olen jäämässä pois bussista ja istun ikkunapaikalla sanon siinä viereisessä istuvalle ... jään pois nyt .... " Niin täällä alkoi kina siitä miten aina kun poistuu pitää pyytää anteeksi anteeksi poistun nyt anteeksi anteeksi... ? Kyllä miksi ihmeessä kenenkään pitää pyytää anteeksi sitä, että poistuu bussista!? [/quote] Miksi ihmeessä se laukku pitää edes nostaa sinne penkille että joutuu pyytämään anteeksi voisinko mahdollisesti istua tähän anteeksi jos siirtäisitte laukkuanne anteeksi?
[/quote]
Anteeksi. Minusta vaan on epämiellyttävää istua laukku sylissä. Ja mistä minä voin tietää haluaako ihminen seistä tai mennä muualle istumaan? Anteeksi.
Suomalaiset ei tykkää läheisyydestä. Itse olen huomannut, et jos istun jonkun viereen ni se tuijottaa pää 90 astetta mun suuntaani.
Ärsyttää se, että ruuhkabussissa usein seisovat matkustajat tukkivat bussin keskiosan, vaikka takana olisi vielä vapaita istumapaikkoja! Jos ei halua istua, takakäytävälläkin voi seistä, jolloin keskiovista mahtuu ulos. Lastenvaunut tietysti pahentavat tilannetta.