~~ LOKALAHJOJEN KESKIVIIKKOKEMUT~~
Kommentit (115)
Ihan eka muitten juttuihin kommentteja ja sit omaa (.) :)
COPPOLA: Mitä korviketta annoit?
Meillä Mimosa ei huolinut tuttelia ollenkaan ja nannia syödään
ihan mielellään:)
Sitte onko sulla tuttipullossa tuttina silikoninen vai
luonnonkuminen?
Meillä luonnonkuminen vellitutti mut Mimosal on toi piilosuulaki
halkio et se sen takia...
En tie oliko mitään apua....yritin kuitenkin jotain vastata :)
KASTEMEKOSTA: Ostettiin oma uus kun mun perheen kastemekossa
oli niin paljon ruosteläikkiä et ei onnannu sen
korjaaminen...
UNILELUSTA: Riepu kelpaa hyvin ja sit on semmonen kirahvi jolla on
pää ja etujalat ja muu kroppa on ns.riepua/kangasta..
ÄIPPÄLI81: Kyseli miten seksi sujuu ;) Meillä ihan mukavasti...
alotin jo tos joku aika sit pilerit mut ne vei halut puis ja
yhteistuumin miehen kans päätettiin et lopetan ne ja otettiin
kumikallet ehkäsyyn...jonkin ajanpäästä halut palas sit
takasin....
SITTE OMAA (.) :Aamu päivä meni hyvin Mimosa nukku omassa
sängyssä päikkärit ni sain kämpän laitettua siistimmän
näköseks :)
Eilen illalla juteltiin miehen kanssa toisen lapsen
hankkimisesta..alkaa näyttää jo mulle hiukka enempi
vihreetä valoo :) Sano et jos nyt vie ainaki pari
kuukautta odotettais ja sit yritetään :) Pakkailin eilen
haikeudella mun mamma vaatteet puis ja aika paljon
niitä kyl olikin...TULI IKÄVÄ SITÄ PALLOA :(
N
pikaisesti muutaman rivin kirjoitan kun lapset nukkuu ainakin toistaiseksi:)
neiti heräs viime yönä viis kertaa syömään vaik söi illalla maissivelliä 150ml...toivottavasti alkais pikku hiljaa vähenemään nuo yö syötöt.
tänään lähdetään miehen kanssa illalla rossoon syömään kunhan saadaan ensin lapset nukkumaan...mll:n hoitaja tulee sit vahtimaan lapsien unta:) ja jos neiti sattuu heräämään niin juo ihan nätisiti kyl pullostakin.
aamupäivällä käytiin seurakunnan perhekerhossa ja nyt näyttäis siltä et päästään nyt iltapäivällä ulkoilemaan:) mittari näyttää nimittäin enää -13 ellei nyt sit rupee taas kiristymään ennen kuin ulos ehditään. sit pitäis vissiin imuroidakkin ja laittaa itsensä sen näköiseksi et kehtaa mennä sinne syömään:)
nyt täytyy lopettaa...neiti heräs:(
Nyt tääl odottelen et mies tulis töistä kotiin ni lähetään sit kahestaan Hesas käymään ja anoppi tulee Mimosaa hoitelemaan siks aikaa..En ookkaan nyt kahteen päivään käyny ollenkaan ulkona et ihan kiva ku välil pääsee ja vie ihan kahestaan :)
MITES MUILLA? Joko on toinen vauva haaveissa??
Mut palailen taas myöhemmin lueskelemaan teitin juttuja :)
Pulina ja lattialla " kurnuttava" Mimosa (ihan kuin sammakon poikanen olis
tuolla takana ;) )
Kastemekosta:meillä oli veljeni lasten kastemekko lainassa se kun oli niin hieno.
Ja seksistäkin oli puhetta,meillä se sujuu jopa paremmin kuin aikaisemmin.
Unilelusta meillä on uniriepu käytössä ja sitten sellanen ihanan pehmeä lammas.
Ollaan menossa helsinkiin taas asuntoa kattomaan joten palaillaan illalla tai huomenna viimeistään en vielä tiedä yövytäänkö me anoppilassa.
Ne unet ei kauaa kestäny... No, mut parempi kun ei mitään.
Pulina: Kolmea erilaista tuttiosaa kokeilin ja Nania sekä omaa maitoa. Eikä siitä montaa viikkoa ole, kun vielä kelpasi pullostakin juoda, mutta nyt ei sitten millään.
Ja kieltämättä jonkinasteinen vauvakuume oli täälläkin, ainakin vielä kuukausi sitten. Nyt on ollut tämän yhdenkin kanssa niin raskasta, että on unohtunut haaveilut vähäksi aikaa ;) Mutta itseni tuntien, kyllä se viimeistään kesällä taas iskee, kun saan pikkusisaruksen ja oma on sitten " jo niin iso" :D
Elikkäs meitin auto suostu sitten vihdosta viimein käynnistyyn. Olihan se ihan kiva käydä ihan omalla autolla huristelemassa.
Kastemekko: Meijän poikaa ei kastettu. Ei sen puoleen meillä ole edes suvussa mitään mekkoa.
Toinen lapsi: Kyllähän me se toinen yhteinen lapsi haluttaisiin, mutta ehkä ei ihan vielä. Pakko mennä vähäksi aikaa töihin, että saadaan jonkinverran tätä konkurssia korjattua. Enkä edes tiedä koska tuonne TAYS:iin edes pääsee hoitoihin. Ilmeisesti joskus ens vuonna syksyllä olis sinne mahdollista päästä. Yksityiselle meillä ei ole varaa edes kuvitella mennä. Mutta tuon toisen suhteen kaikki on siis vielä auki.
Empulle parempaa mieltä. Ei kun uutta yritystä jostain muualta.
Ä3: Sinne paranemista toisellekin pikku potilaalle.
T:nuuskis ja lussuttava pikkuniitti
Sain Roopen puolisen tuntia sitten ulos nukkumaan. Täällä on pakkasta jo alle 10 astetta, jee! Saas nähdä kauanko uni sitten kestää.
Annoin Roopelle tuossa puolilta päivin sitä maissia ja pakkasesta perunasosetta. Ei ainakaan siihen mennessä ku nukkumaan laitto valitellut mitään. Ja hauskaa on pojalla syödessä, tarttuu mua aina lusikkakädestä kiinni ja ohjaa omaan suuhunsa, eli hyvin maistuu sapuskat täällä ainakin. Pulauttelee vaan silti ja yhä, se on ikävää mutta minkäs teet. Kaippa se sitten ajan kanssa häipyy.
Kastemekosta: Sisko teetti tyttärelleen eräällä ompelijalla kastemekon ja sitä me sitten käytettiin Roopelle myös, vaihdettiin vain nauha siniseksi.
Unilelusta: ei Roopella oikeastaan ole mitään unilelua. Harson se aina nykii olalta mukaansa kun vien sen sänkyyn nukkumaan.
Siitä seksistä sitten: Ihan hyvin sujuu. 2-3 kertaa viikossa touhutaan ja hyvältä tuntuu. No mulla tietty vähän helpompaa kun en imetä (ei kuivia limakalvoja) ja ehkäisynä käytetään kumiukkoja. Tiedän, pitäis tilata se aika kierukan laittoon, vaanku en vaan saa aikaiseksi.
Ä3:n perheelle paljon paranemissäteitä, tästä lähtee ~~~ kas noin.
_Emppu, harmi juttu ettei saanut sitä paikkaa. No nää nännit kyllä lupsahtaa alas ihan ilman käskyäkin :)
Pulina kyseli joko toinen vauva haaveissa: no onhan se haaveissa, mutta uskosin että sellainen 3 vuoden ikäero ois ihan jees, eli ei ainakaan vähään aikaan olla tekemässä lisää. Tai no, riippuu varmaan paljon siitä millainen vilipertti tosta Roopesta kasvaa. Mutta ei tosiaan mitään alle 2 vuoden ikäeroa, mulla ei varmaankaan pää kestäis.
Jaa, olikos vielä jotain muuta...
no jospa sitten oikaisis sohvalle ku en fiksumpaakaan keksi, heh!
Misuli ja Roope
Ajattelin kysyä, että onko teillä (tai siis teidän vauvoilla) kokemusta tosta Muksun porkkanaisesta perunapuurojauheesta? Oon tommosen ostanu tonne kaappiin odottamaan oikeaa hetkeä. Se on siis alkaen 4 kk:n iäs. Ajattelin et kunhan se 4 kk koittaa poitsulla, niin alotan ensin pelkällä perunalla ja sitten voisin kokeilla tota puuroa.
Emily
Mies lähti töihin, pääsin taas rauhassa koneelle! Jee! Katsotaan kuinka kauan Akseli nukkuu..
EMPPULI: Voi harmi sitä sun miehen tuuria, on se kumma ettei näin ison mammaporukan tsempitys riittänyt! Parempi onni ensi kerralla!
KASTEMEKOSTA: Meillä oli käytössä mekko, jonka äitini on virkannut minua varten vuonna -74 ja siinä on minun lisäkseni kastettu sisarukseni ja liuta serkkuja ja nyt meidän pojat. Kaikkien nimet ja vuosiluvut on kirjottu helmaa kiertäviin vaaleanpunaisiin ja-sinisiin silkkinauhoihin. (Kuva siellä yhdessä paikassa) Mekko on villainen ja ihan sikakuuma. Akseli itki hikisenä koko toimituksen ajan. Mutta hieno " perintökalleus" kuitenkin.
ÄIPPÄLIN SEKSIKYSELY: Ei suju, ei. Kerran on nyt kokeiltu ja toista kertaa saa odottaa. Mieli kyllä tekis ja tuntuu että haluja olis ihan fyysisestikin mutta... Alkuun pääsi kivasti mutta sitten alkoi tökkiä pahemman kerran. Kuivuus on niin kauhea, ettei auta liukkarit, sattuu tosissaan niin paljon, ettei viitsi edes toista miellyttääkseen suostua. Sattuuko ketään muuta? Tällaista se taisi olla esikoisen jälkeenkin, en vaan muistanu. Muistelen että viimeksi alkoi imetyksen loputtua helpottaa, mutta että n. vuosi meni (imetin 6kk) ennen kuin ei mitenkään tehnyt kipeää. Onko joku kokeillut sellaista liukuvoidetta, joka sisältää estrogeeniä? Muistaakseni sellaista mulle ehdotti joku terkkari silloin viimeksi? Olisikohan siitä jotain apua?
Aiheeseen liittyen: Mulla piti olla tänään aika kierukan laittoon. Maanantaina terkka soitti että lääkäri on sairaslomalla ainakin maaliskuulle asti. Sijainen on tulossa mutta hän ei vielä tienny, laittaako kierukoita, pyysi soittamaan loppuviikosta, kun tietää, että varattais uus aika. Puhuttiin äsken miehen kans siitä ja luulen et jätän soittamatta. Ei innosta yhtään se kierukanlaitto-ajatus, varsinkaan kun ei tiedä mikä lääkäri se olisi. Taidetaan luottaa tähän imetykseen (kun ei täs paljon hommailla kuitenkaan) ja sen jälkeen sais vaikka tullakin se kolmonen!
Ihan kateeksi käy teitä, jotka olette päässeet tapaamaan toisianne. Mä taidan olla ihan ainoana näiltä nurkilta (Turun ympäristö) tai ainakin on sitten aika hiljaista porukkaa. Ja pitikö niitä möhnä(?)munkkejakin sitten oikein kuvata? Ne on muuten meilläpäin piispanmunkkeja , jäi sanomatta silloin kun siitä oli puhe... Vaikka voihan se olla sitten vähän kiusallisempaa täällä kertoa asioitaan, kun on tavannut porukkaa, vai onko se vaikuttanut teihin jotenkin?
Mitä muuta? En muista, pitää käydä vielä siellä yhdessä paikassa ennen kuin lähdetään hakemaan isompaa poikaa kerhosta.
Ninnuli ja nukkuva Akseli
Täällä yks äippä silmät ristissä... viime yönä kävi viiden syötöllä niin että vaippa fuskasi ja kastui Juhon yökkäri ja minun sänky :( No, siitä vaipan ja yökkärin vaihtopuuhiin ja niinhän se Juho alkoi jutteleen kun luuli raukka että on aamu. Meillä ei oo vaihdettu öisin vaippaa eka viikkojen jälkeen kertaakaan. Laitoin kyllä takas sänkyynsä mutta siellä suhisi ja jutteli ja kääntyili niin ettei mun nukkumisesta tullut enää mitään. Seiskalta olikin jo noustava koululaista varustamaan matkaan.
No, ens yö sit paremmalla onnella...
EMPPU; Pahoitteluni työpaikan menemisestä sivu suun, harmi!
KASTEMEKKO on meillä tehty esikoiselle, nyt siis kolmannella meidän perheestä, myös siskoni on sitä lapsilleen lainannut.
SAIRASTELIJOILLE voimia ja paranemisia!
Meillä oli neuvola kanssa tänään, painoa oli 7380g ja pituutta 66,7cm. Paino käyrä oli vähän notkahtanut, mutta th kyllä kannusti jatkamaan täysimetyksellä... No, kyllä jatkankin ihan mielellään, vaikka toisaalta ois kiva tarjota Juholle lusikallakin vaikka perunaa.
Tuo kuvaus 4 kk vauvan halusta oppia kaikkea uutta oli kyllä lohduttavaa luettavaa! Tulostin sen jääkaapinveen muistutukseksi!
Päippy
Pääseekö joku muu ' sinne-mistä-ei-saanut-puhua' ?! Mä kun kirjaudun ni sit ei muka löydä koko sivua :-/ Ja jotain kummaa siinä oli aamupäivälläkin, kun ei päästäny kirjautumaan ollenkaan ulos :-O
No, seuraavaan aiheeseen.
Kiitos kaikille halituksista liittyen siihen työjuttuun. Kyllä harmittaa ihan vietävästi, mutta ei voi mittään. Se on kyllä illalla muutaman v*tutusbissen paikka ;D
[b]Kastemekko:[/b] Anoppi ompeli esikoiselle ja siitä tuli nyt sitten sellainen " perintömekko" :)
[b]Seksi[/b] luistaa ja on aina vain parempaa, mitä useampi synnytys takana. Mistäköhän sekin johtunee?? :-O
Mä kävin tänään viiiiimeinkin ottaan sen papan, jotta saisin joskus sen h-kierukan! Mä niin inhoon niitä kumiukkeleita :-/ Menee kyllä vähän fiilikset kun niiden kanssa alkaa sähläämään.... no, onneksi kuitenkin fiilikset aina löytää takaisinkin, mutta onhan se ikävää aina kesken kaiken alkaa niitä jostain ettiin ;)
Mistä vielä oli puhetta? *miettii kuumeisesti*
No kun ei muista niin ei muista. Eikä se juttu muutenkaan nyt oikein luista..
Embbu
Kiitos äitikolmelle kun tulit tsempittämään mua tuolta muualta tänne teidän joukkoon, tuli tosi hyvä mieli. Mä olen todellakin joka päivä yrittäny lukea nää sivut mutta aina en ole ehtiny loppuun asti ja olis kiva sitten välillä kommentoida muiden juttuja eikä aina vaan omaa napaa (mitä mulla on ollu tapana tehdä).
Nyt Jesse tossa lattialla jotain hymisee niin ehkä ehdin jotain laittaa tänne, oli paljon ainakin kyselyitä tuolla kokeilen niihin vastailla.
Eli
KASTEMEKKO meillä oli mieheni vanha joka on kiertäny kaikki miehen puolen sukulaiset.
VAUVAKIRJA mä ostin sellasen arvaa millainen olin kun olin pieni, pojalle se on ehkä lässyn lässyn kirja isompana mutta musta se oli ihana (Tosin pojat tuskin myöhemmin muutenkaan ovat niin innostuneita vauva ajastaan samalla tavalla kun tytöt).
VAUVAKUUME mä haluisin kyllä toisen Jessen kaveriksi mutta en ehkä ihan vielä, kunhan Jesse on lähempänä vuoden ikää niin sitten mutta tarttee ajoissa alkaa miehelle puhumaan.
UNILELUA meillä ei ole käytössä mutta olis kyllä sopiva pupu odottamassa, mä olen vielä antanu Jessen näperrellä mun sormia.
SEKSI ollaanhan me jo jokunen kerta rakasteltu mutta Jesse kyllä pitää huolen ettei siitä voi rauhassa nauttia, yleensä herää just " oikeeseen aikaan" .
No joo nyt en ehdi sitten omaa napaa yhtään laittaa tänne kun hyminä muuttui jo kiukuksi joten taidan mennä tarjoomaan tissiä.
T.Silja ja Jesse viikkoa vaille 4kk
Me käytiin neuvolassa ottamassa piikki kun viime kerralla ei saatu kun oli flunssaa. Ja niin... kun arvasinkin: siitähän tuli huuto. Meillä on nyt sitten siitä piikistä asti kitisty ja huudettu. Ei muuta ku suppo persauksiin ja ulos vaunuihin hyvin pakattuna nukkumaan. Viime yökin oli aika rauhaton joten hieman huonolla tuulella olen itsekki. Ja vaikka tuossa jo toissapäivänä kirjoitin että kestän itkua ihan hyvin, niin nyt tänään on sellanen päivä etten jaksais kuunnella ollenkaa. Onneksi mies tulee kohta töistä!!!
Kastemekosta... mun äitipuoli virkkasi meille kastemekon, se on tosi ihana. helmaan sitten kirjailtiin nimikirjaimet ja tarkotus ois että se tästä eteenpäin sitten kiertäisi meidän tulevassa suvussa=) Kastelahjaksi saimme myös uuteen sukuumme kiertoon kristallisen kynttilänjalan ja kastemaljan johon tulee sitten aina laatta eli nimi ja synt.aika+ kastepvm. Tosi ihana juttu, tykkäsin kovasti!
Ja siitä vauvakirjasta: meillä käytössä Nalle puh vauvakirja, koska itse olen täys nalle puh friikki=) !!! Siihen olen sitten lisäillyt kaikkea lehtileikkeitä, listahittejä, syntymäpäivän lööppejä, kuvia ja tekstiä raskausajalta yms. yms. täytyy vaan ostaa toinen kirja kun tuo loppuu yhteen ikävuoteen...tosi hölmöä=(
Seksistä... juuh... noh, eipä liiemmin ole tullut harrasteltua. Olen jopa sen takia tehnyt siitä usein numeron ja sitä kautta sellasen ongelman että omatkin halut on kaikonnu. En tiä mikä on, mutta ei jotenkaa jaksa edes selvittää mikä mättää. Mies kun laukee heti, niin eipä siinä paljoa jaksa innostua minuutin takia. Daah...noh ymmärtäähän sen kun toinen on ollu niin kauan ilman. Sanoin mää sille että ois lypsäny perkele...hittoako siinä vaan alapäätä vonkaa ;) no jooh...
...ja siitäpä päästäänkin tähän toiseen aiheeseen... kakkosen hankkiminen.... elikkäs se ainoa kerta kun ollaan seksiä harrastettu niin sekin kerta ilman ehkäsyä...piti päästä leikkii helkatti! Toivon vain ettei nyt napsahtanu! Sillä vaikka lapsia haluankin niin en ihan heti perään. Haluun vetää ensin kunnon kännit ennen ku alan uuteen alkoholista pidättäytymiskauteen... eikä tuo raskausaika mulla muutenkaan mitään hirveen herkkua ollut että sitä kaipaisin näin pian uudestaan. Ja synnytyskin hirvittää. Noh, jännät paikat viikon päästä... aijon tehä raskaustestin...ja toivokaa että se EI OLE POSTIIVINEN!!!
Juuh. Me käytiin tänään neuvolassa ja perunan ansiosta pituuskasvu on lähtenyt vauhtiin...eli kolme senttiä tullu kahessa viikossa. Opri on nyt 60,5 cm ja 6570g...melko painava tyttö jo!!!
Jepsan, mutta nyt se huutaa tuolla ulkona... tais suppo lakkaa vaikuttamasta tai sitte se on sen taas pöngänny pihalle sieltä peräreijästä.... daah... * menee työntää suppoo hanuriin jo kymmenettä kertaa*
By the way... kuis te salaliittolaiset ette mua hyväksyny seurapiiriinne mutta kaikki muut uudet kuten nellina-05 yms. ovat tervetulleita? No ei sillä...ei niin mua kiinnostakkaan. Saan tällä kyllä kirjoteltua ihan tarpeeksi ja jyväskylän mammojen kanssa jutellaan ahkerasti myös. Harmitti vaan tuo ristiriita että jotkut pääse mutta jotkut ei. Melko mielenkiintoinen kerho teillä ;)
Jep, mutta nyt ennenkuin tämä huonotuulisuuteni tarttuu teihinkin niin lähen tuonne pihalle... moro!!!
Hansu ja Opri
Ihan ekaksi:
[b]HANSU:[/b] Älä nyt tykkää huonoa, mutta sinne yhteisöön on otettu vain niitä, ketä on kirjoittanut jo odotuspuolellakin eli on sillä tavalla vakkari ;). [b]Tää asia on nyt niin monta kertaa keskusteltu noiden valintaperusteiden kanssa, että annettasko jo olla?![/b] Ihan varmasti kaikki just vakkarit on on lukeneet, mitä tuo kyseinen sana merkitsee, koska ovat vakkareita ja sitä asiaa on tässä nyt puitu edes ja takas. Ja siihen sun kysymykseen: [b]Nelliina[/b] on vanha kuin taivas (sori Nellu). Myös hän ON kirjoitellut todella aktiivisesti, mutta oli vain lomareissulla välissä eli 2 viikkoa pois! Puuh, minä en enää ainakaan jaksa pyörittää tätä asiaa yhtään!
Ja vastauksia:
[b]KASTEMEKKO[/b]: mummi, minun äitini teetti kastemekon lastenlapsilleen eli tuosta olisi tarkoitus tulla perintökalleus :).
[b]VAUVAKIRJA[/b]: Meillä on kirja " Ihania vauvamuistoja" , sama tais olla Emilyllä :). Sais vaan aikaa, että pysyis ajantasalla tuo kirja. Molemmilla lapsilla on samanlainen.
[b]VAUVAKUUME[/b]: Ei oooooo, Ei tuuuuuuu, kuumetta ois jos tulis ;D..
[b]UNILELUNA[/b] meillä on harso eli nunnu :).
[b]SEKSI[/b]: Ei vastaus vielä viime viikosta muuttunut: Mitä se on, jotain syötävääkö???! Ei oikein luista. Niinkuin Nasuli asian ilmaisi, meilläKIN mies kulkee kovat piipussa :D!
Eemilillä oli neuvola ja hienosti oli poika kasvanut. Pituutta oli tullut 4,3cm ja painoa kilo eli mitat nyt 6590g/63,5cm.
Mutta nyt on mentävä. Vielä paljon kotiaskareita ja tänään taas jumppa!
Heissulivei ja nähdään!!!!
*Kadonneiden vatsalihasten metsästäjä; WaLdE*
[b]EMBBURAITZE[/b]:
En pysty laittaan postia, tuo tök-tök-tök-tök-tök-tök-tök-tök-tökkii NIIN paljon. Jospa se sitten kun tuun jumpasta...kokeilen vielä.
[b]NINNULI[/b]: Mun piti ne " papinkikkelit" kuvata ihan läheltä, mutta unohdin :(. Onneksi ne sieltä Kielon takaa kaffepöydässä loistaa ;-P!
...kuten sanoin niin se oli vain kommentti. En siis odottanutkaan mitään vastauksia asian tiimoilta ja kuten itsekkin sanoin ni antaa olla!!! Ihmettelin vaan tuota että miten taustailija voi päästä sinne mutta esimerkiksi minä en! Ja tiedoksi vain...mä kirjottelin joka päivä odotusaikana paitsi viimesen kolmen viikon aikana koska en voinu istua!!! Se on sun murhees jos et mua muista! Mutta joo... oli vaan pakko tuokin vielä sanoa!
Anteeksi, koska ihan selvästi pahoitit mielesi ->
" Se on sun murhees jos et mua muista!"
Täytyy vain huomauttaa, että minä en taida olla ainoa, koska minä en todellakaan valitse jäseniä :).
Mutta nyt on mentävä!
Valencia: missäs nää käyt jumpalla? Pitäs aktivoitua itsekkin useemmin viikossa tuonne jumpalle. Ei kerta viikossa vie näitä vatsamakkaroita pois. Tosin osuutta saattaa olla sillä, että illalla kun lapsoset nukkuu niin alkaa minun syöpöttely...
Kastemekko: On miehelle aikoinaan tehty ja kulkee nyt suvussa.
Seksi: pitää tunnustaa, että paranee lapsi lapsen jälkeen. (harmi vain, että meijän perheen lapsen on tässä;=).
Nyt häätyy lopetella ja alkaa ilta kaffille. Tosin luulen ettö poju herää just, kun kaadan kahvin mukiin. Muilla samoja onkelmia.....
-messam-
*pikakurks*
Kastemekosta, meille mummo osti uuden rinsessalle kun meillä ei suvussa ollut mitään mekkoa. On kastettu jokainen millä milloinkin. No, nyt on sitten suvussa sellainenkin. Vaikkakin meidän perheessä sitä ei enää tarvita, enempää kun ei tehdä... luulisin ainakin. ;)
Eemis, voihan viddendaali.. harmi juttu. :( :( :(
ja taas menee *heilututi hei*