Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~~ LOKALAHJOJEN KESKIVIIKKOKEMUT~~

08.02.2006 |

Öitä rakkaat ystävät.

Misuli

Kommentit (115)

Vierailija
41/115 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kävi kävelyllä vaunujen kaa ja Lotta nukahti, on nyt nukkunu reilu tunnin! Mitenkähän saan yöunille ajoissa jos nukkuu viel kauankin! Ja koko ajan sitä miettii et onkohan tuol liian kylmä...Pakkasta tääl päälle 10 astetta.

KASTEMEKOSTA: Meijän sukumekko hävis aikoinaan jonnekin, niin mun täti ompeli uuden mun siskon pojalle reilu 2v sitten, sit toinen sisko sai kaksoset ja tarvi toisenkin mekon tietty ni ompeli täti senkin, nyt on suvussa mekot sekä tytölle että pojalle, me käytettiin sitä tytön mekkoo tietty. Kastemalja oli sit se mikä mullakin oli.

Meil olis tarkotus kylvettää typy tänään, sais kohta herätä.

Illanjatkoja kaikille!

Vierailija
42/115 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkistan minäkin nyt tänne :)

On ollut asioiden järkkäämistä niin että on saanut juosta pää kolmantena jalkana ympäri kaupunkia:)

Kun ollaan siis lähdössä Tallinnaan hautajaisiin ja siksi piti nyt saada nopeesti Marthalle passi ja laivaliput ja isommille hoito.

Eli kiirettä on ollut.

Ja sitten eilen kun yritin kirjaudua tänne niin eipä päästänyt mua vaan herjasi että jokin virhe tapahtui ja tänään sama juttu(aarrgh).

Tänään olin pojan kans kerho keskustelussa ja ihan positiivista palautetta saatiin:)Noh nuori herra onkin myös äidin mielestä ihanaa.

Martha unta posotti kerhon pihalla samalla kun oltin keskustelussa ja hyvin tarkeni:)

Mä en oo sit tällä viikolla enemmän täällä palstalla ,kun pitäisi huomenna katsoo että kämppä jää hyvään kuntoon ja sitten perjantaina onkin rankka päivä:((huoh)

Mutta tuun sitten viimeistään maanantaina taas.

Kunnes siihen asti heippa!

Kastemekko saatin lahjaksi eli oma nyt.Jonka aion pitää tallessa:)

Seksi ...joo mikä se on ?

Vauvan itku ...juu kestän mutta rajansa kaikella:)

Amme ....Martha ei tykkä ammeessa lillumisesta,vaan meillä käydään suihkussa.

Pikku kakkosesta oon 5 v oppinut suomen kielen(hihi).

Ja nalle luppakorva on kyllä ollut kans yksi suosikkeistani;)

Mulla on yksi kesä mekko mun lapsuudesta tallessa,katsotaan saako Martha sen käyttöön:)

Sänkumobilestakin oli jossain vaiheessa puhetta ...ja meillä on sellainen tinylove pimputus mikä soitta mozartia.

Mutta nyt täytyy mennä:)

Andromeeda ja Martha.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/115 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen päivän mittään ollu koneella, mutta en ole vain saanut aikaiseksi kirjoittaa...

Mutta nyt kun poitsu ottaa pienet tirsat niin on aikaa. On ollu kyselyä kastemekosta. Meillä puolison äiti teki meille/heidän suvun puolelle oman mekon. Omasta takaa olisi löytynyt äitini vanha joka on kiertänyt hänen siskonsa ja heidän perheidensä lapsilla.

Ajattelin kysellä onko muillakin " pieniä" vauvoja (3kk iässä paavo paino 7,650g) Kuinka teillä muutenkin syödään yöllä? Paavo kun rupeaa nukkumaan joka ilta n.9 aikaan. herää kerran syömään 03-04.30 välillä ja sit vasta aamulla yhdeksän aikaan. (Aloitettin vellit 3kk iässä.)

Ja onko teillä immeiset 4kk neuvolaa? Meillä ei ole ollut ollenkaan 4 kk neuvolaa, ei kuulema ole tapana. seuraava neuvola on 5kk. Luulen että poitsu painaa jo reilun 9 kg. Mutta hyvä niin...

Papa kokeesta sen verran mulla kävi tosi hyvä tuuri...olin käynyt antamassa näytteen kunnes viikon päästä tuli puheli...näyte on hävinnyt helsingissä ja eikun vaan uusiksi...odotan jo kuumeisesti h-kierukan laittoa.

*Höde ja paavo 4kk 5pv.*

Vierailija
44/115 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höde_82: Meidän mitat 3 kk iässä olivat 60 cm ja 6040g. En ole kyllä ajatellut että meidän poika olisi mitenkään pieni.

Ja täällä on 4 kk neuvola, poikkeavaa siinä on, että on lääkärin vastaanotto.

KASTEMEKKO: Miehen puolen suvun perintömekko. Siihen on kirjailta kaikki kastettujen nimet.

SEKSI: Jotenkin sujuu, mutta tarttee paljon liukastetta. ja hieman arkuutta on edelleen, eli ei siitä niin kauheasti nauti. Siksi sitä ei harrastetakkaan kovinkaan usein...Ja tosiaan, poika herää yleensä jo siinä vaiheessa, kun jompi kumpi edes harkitsee asiaa.

UNILELU: Äitin paita ja tissi :) Emme ole saaneet nukkumaan omaan sänkyyn. Mies juuri sanoi, että ei jaksa yrittääkään seuraavaan pariin kuukauteen. yritetään sitten 6 kk iässä, kun voi kokeilla unikouluakin. Seki lienee meillä tarpeen, tai sitten ei. Saa nähdä, miten unet jatkossa sujuvat. Tuttia kaivataan yöllä suuhun.

Toisesta vauvasta on ollut täällä myös puhetta. Kyllä kiitos, toiveissa on. Mutta ensimmäinenkin antoi odottaa itseään 3 vuotta ja tarvittiin apuja, ei siis onnistunut luomuna. Siksi emme ottaneetkaan mitään ehkäisyä, jos nyt sitten tärppäisikin nopeammin, tervetuloa. Kun en ole enää niin nuorikaan (33v).

Kiitos ananasmuffinsi ohjeesta. Tein niitä tänään ja olivat todella hyviä. nam!

Illan jatkoja kaikille!

t. Harju ja Atte, pian 4 kk

Vierailija
45/115 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun [b]Vallu[/b] taas selvensit asioita täällä ;)

[b]Unileluna[/b] meidän neitokaisella aivan ihana pikkuinen Nalle Puh :)

Oih, Pinja on niiiiin suloinen kun rutistaa sitä pikkkuruisten käsiensä välissä [color=red]♥

Vierailija
46/115 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi en tarkoittanut sitä " pieni" sanaa...niin. Olen vain yllättynyt itse poikani kasvusta.(Ajattelin sen takia kysyä muiden kasvusta)

Mutta mun on mentävä kun tämä meidän herra taas haluaa syleskellä jumppalelulleen..

Illanjatkoja...taustalla ollaan...

*höde*

Vierailija
47/115 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 kk neuvolasta: Meillä lääkärinla oli 3 kk iässä ja silloin th kysyi haluanko tulla 4 kk vai vasta 5 kk. Tokihan mä halusin myös 4 kk mitat :) Että tälleen eri käytäntöä myös tiällä Kuopiossa...

Pitäisköhän munkin alkaa markkinoida jotain unilelua Juholle *pistää harkintaan*

Päippy

Vierailija
48/115 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli sellanen judanssi mieleen, että nyt kun vaihdoin sen peruna-porkkanasoseen maissiperunaan, niin voinko antaa nyt illalla pojan maistaa hieman perunapoorkkanavelliä? Sitä ihan sattumalta löysin ja vieläpä tuoreella päiväyksellä :) Kertokaa siis viisaammat... tän päivän aikana ei tosta maissista ainakaan ole vielä tullut mitään sopimattomuusoireita.

Tää mamma kävi taas hierojalla, ai että teki hyvää. Niskat ja selkänikamat rusahteli ja paukkui niin että alta pois.

Roopeki nukku reippaasti 3 tunnin unet ulkona, nyt sitten on punaiset posket :)

Annu: laitan sulle postia kunhan poika nukahtaa.

Jaa, mä kun luulit et poika nukahti hetkeks, mutta eipä se nukahtanutkaan, tuolla se ölisee sängyssään.

Meillä 4 kk ikäisenä on vasta se lääkärineuvola! Nähtävästi monia eri käytäntöjä näissäkin asioissa.

Linjoilla olen siis jos joku kehtais valaista taas tätä piiloblondia!

Misuli ja Roope

Vierailija
49/115 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips täältä neulamäestä!

Minä kävin raskausajan keskustan neuvolassa, siirryimme tänne vasta pojan syntymän jälkeen. En ole tykännyt siitä th yhtään. Olen kuullut monia mielipiteitä myös muilta. Hän ei kysynyt ollenkaan 4kk neuvolasta. Jos on jotain asiaa niin pe on 1h aikaa käydä siellä...Mutta kuulin että hän on nyt lomalla huhtikuuhun saakka niin voisi käydä siellä 4kk tiedot päivittämässä.... Meillä neuvolaan aina kun on soittanut niin koskaan tämä th ei ole paikalla.

*höde*

Vierailija
50/115 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ä-nla:n th on ihan mahtava siellä Neulamäessä, tuota lastennla:n th:aa ei mulla oo (onnekseni) ollut kunniaa tavata...

Koko asiaa: Meillä iso poika syntyessään, 4440g. 3kk nlassa paino oli 6990g, mutta nyt 4 kk nousu oli laantunut, oikeastaan notkahtanut, paino oli 7380g. Noi neuvolakäynnit on osuneet meillä aina 1-2 vko ennen varsinaista ikää, nytkin Juho on vasta 3,5 kk.

Päippy

Vierailija
51/115 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun kerran innostuin niin vastaanpa siihenkin.

Tuliko siitä porkkanasta jotain oiretta, kun annoit aikasemmin? Tänään joku, anteeks laho pääni, kertoi porkkanasta tulleen ihottumaa tms...

Siis jos tuli niin elä ihmeessä nyt anna sitä.

Mutta jos sitä oot jo antanut useampana päivänä oireetta, uskaltaisin antaa myös tuota velliä. Koska jos jotain nyt ilmenee, luulisi että tulee maissista.

Sekavaa selitystä, toivottavasti löydät idean...

Päippy

Vierailija
52/115 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaekspertti en ole minäkään (kaikkea muuta!) enkä velleistä tiedä enkä ymmärrä yhtään mitään, mutta: Jos siinä ei mitään vauvalle " uutta" raaka-ainetta ole niin kai voit huoletta antaa sitä velliäkin vielä tänään.

Jos jotain oiretta ilmenee niin maissi sen sitten varmaan aiheuttaa.

Missäs kaikki tänään ovat, kun on niin hiljainen ilta?

Vierailija
53/115 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli puhetta vauvojen koosta. Meidän Paavo syntyi kans aika isona: 4410 g ja 55,5 cm. 3 kk neuvola oli viikkoa ennen kun 3 kk tuli täyteen, mitat: 7220 g ja 65,3 g. Iso on, muttei niin iso kun Höden Paavo ;)

Vauvakuumetta täälläkin pikkasen pukkaa. En haluais mennä syksyllä vielä töihin tai ainakaan laittaa Paavoa hoitoon. Kun toisaalta ei oikeen ois varaa jäädä kodinhoidontuellekaan, niin vaihtoehtona ois toinen vauva mahd. nopsaan perään. En tiiä miten sitä jaksais heti toista, mut sittenpähän toisaalta kasvaisivat lähes saman ikäsinä. Paavoa yritettiin toisaalta yli vuos, että ehkäpä toinenkaan ei heti tärppää..

Vierailija
54/115 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, minä siitä ihottumasta selitin... mutta kun se on tosiaan ollu jo olemassa ennen ku kiinteet alotettiin ja ennen perunaporkkanasoseen antoa. Jostain syystä se sitten eilen punoitti vaan se iho. Tänään iho ihan ok, ei punoitusta vain sitä kuivaa jota oon rasvaillu. Niin ja viikonverran ollaan perunaporkkanaa syöty oman keitetyn perunan jatkeena.

Jos antais ihan laimeena seoksena, eli esim 40 ml velliä ja 160 ml maitoa.

Hjälppistä siis, uskallanko antaa? No kokeilemallahan sen näkee.

Vierailija
55/115 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä menny vauhdilla!

Käytiin lastentarvikkeesta ostamassa Juliukselle syöttötuoli(ei kyllä vielä tietty käytetä).Semmonen trip trap-tyylinen mutta Emma-merkkinen.Paljon halvempi,mutta varmasti yhtä hyvä!

Vauvan koosta kyseltiin,meidän Julius 4kk neuvolassa 66,2cm pitkä ja painoi 6kg750g...painoa oli verottanut se kun oli maha löysänä yli viikon:( (syntyessään 3kg520g ja 50cm)

Öisin meillä syödään vielä mooonta kertaa...niinkuin aamun kirjoituksista usein huomaa:)

Niin ja vauvakirjana meillä anopilta saatu lapsuuden kultaiset vuodet.Ihan kiva kirja,saa kirjottaa tietoja useamman vuoden ajalta:)

Mitäs muuta...juu Harju;enpä muista minäkään sinua odotusajalta niinkuin ei moni muukaan joten lopeta ruikutus jo,prkele!!!!!Ei jaksas enää samoja asioita jauhaa täällä!

Nyt lähden syöttämään pojun,jos vaikka rupeis yöunille!

Huomiseen!

Vierailija
56/115 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi teidän pitää hyökätä häntä vastaan, jos hän vaan tuo esiin mielipiteensä???

Eikä kukaan voi kieltää toista kysymästä kyseisetä aiheesta!

Vierailija
57/115 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että sinä Kaisa muistat minut;)

...edes joku=)

*naureskelee hysteerisesti*

Hansu...

Vierailija
58/115 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

anteeksi vaan minäkään sinua Hansu muista... mut toki asiasta saa kysyä, se ei mielestäni ole kiellettyä. Täällä vatvottiin asiaa jo aika paljon aiemmin, sen takia Blacka (syystäkin) hermostui... ja tästä asiasta ei tän enempää sitten. Tuskinpa Blacka halusi hyökätä Hansua vastaan...

Vierailija
59/115 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan kun se mielipide on kuultu jo aika monta kertaa...ja eikös puhe ollut ettei siitä " paikasta" täällä enää sen enempi jauheta...

Eikä tässä kukaan ketään vastaan oo hyökkäämässä...Kyllästyttää vaan jauhaa viikko tolkulla samoja asioita!

Vierailija
60/115 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta HEMULII:n perään olisin huudellut :) Saikos sen sinun kuvasi julkistaa, jonka otin tapaamisessa?

Nyt hyvää yötä mammuskat; eihän riidellä huomenna.