Paratiisihotelli
Muhahhahaa! Voiko olla totta toi ohjelma!
Kommentit (1782)
Vierailija kirjoitti:
Asiallinen arvostelu olisi ok, jos se olisi päälinja näissä "keskusteluissa". Mutta kun se on pieni taustaääni muuten ala-arvoisessa mölinässä, niin se muuttuu itsessäänkin ala-arvoiseksi. Et sä koulun pihallakaan mene sanomaan hakatulle oppilaalle, että "sussakin on vikaa", vaikka se olisi tottakin, koska se ei siinä kontekstissa ole oikea lause. Törkykirjoittelua myötäilevä "asiallinen arvostelu" on törkyilijöiden ringin ulkorenkaalla hengailua, sen hiljaista hyväksymistä ja sivusta katsomista.
En nyt ihan ymmärtänyt tekstiäsi, se oli hieman epäselvä. Musta keskustelu on täällä suurimmaksi osaksi ollut ihan asiallista (niiltä osin mitä olen ketjua lukenut ja osallistunut), ottaen tosiaan huomioon sen, että nyt puhutaan anonyymisti netin keskustelupalstalla, eikä olla koulun pihalla.
Paratiisihotellin osallistujat ovat itse tuoneet itsensä julkisuuteen tosi-tv:n avulla, ja jotkut heistä ovat vieläpä käyttäytyneet tosi typerästi tv:ssä. Tottakai katsojat puhuvat, ja se on myös osa noitten ohjelmien tarkoitusta. Puhuminen tuo julkisuutta ja julkisuus lisää katsojia, ja ohjelma menestyy.
Tuo keskustelijoitten vertaus ohjelmaan osallistujien pahan puhumiseen on vähän ontuva. Osallistujat ovat tv:ssä ja ns. kiusaavat toisiaan siellä. Keskustelijat taas arvostelevat täällä huonoa käytöstä tv:ssä :) Emme arvostele syyttä suotta. Huonoa käytöstä saa arvostella, jotta se vähenisi. Vähän sama kuin kukaan ei puuttuisi mitenkään Anu Saagimin tönkköön käytökseen Maria Veitolan ohjelmassa. Että ''Antaa tyypin käyttäytä kuinka törkeästi tahansa'', mutta älkää vain kukaan sanoko hänestä mitään negatiivista.
Tottakai tässäkin ketjussa mukaan mahtuu ihme huutelijoita ja epäasiallista tekstiä suoltavia tyyppejä, mutta missäpäs ketjussa aihe vapaalla näin ei olisi. Ei kannata ottaa liian tosissaan näitä vauvapalstan juttuja. Musta tämä on hyvä ketju ja täällä on kiva puhua ohjelmasta, mitä en normaalisti myöntäisi tutuille edes katsovani :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Janen facebookista:
"Nyt ku katoin tän päivän ja huomisen jakson ni tajusin miten uunolta toi meinkinki näyttää.. Ei vaan mun osalta mutta monien muittenkin. Haluun nyt pyytää täälläkin kaikilt paratiisihotelli porukalta anteeks kaikesta paskasta mitä tuol oli.. Ei sitä siel tajunnu.. Tunteet oli KAIKILLA niin pinnalla ja kaikki oli herkkänä! Tuntuu tosi pahalta! Ootte kaikki niin hyvii tyyppei oikeesti.. Pyydän anteeks , ja ootte kaikki tärkeit.. Ja meil pitäis pitää yhtä ja kannustaa toisiamme mielummin nytten kun ei koskaan!"
Ei muuten oltu Nadiaa merkattu tuohon päivitykseen, mutta kaikki muut (jopa pudonneet) asukkaat oltiin merkitty.
Eipä muuten olekaan :o Musta tuntuu et Nadia ja Jane ei oo nykyäänkään hyvissä väleissä, eivät ole kavereitakaan fb:ssa. Katselin uteliaisuuttani et Nadian kavereissa taitaa olla vaan Jani, Johnny, Kelly ja Viivi eli samat joiden kans ohjelmassakin tulee toimeen.
Ja fb-kyylä jatkaa :D Kellyn fb-seinältä:
"SANATON! ! Se mitä näin Paratiisihotellin jakso 10:ssä järkytti todella! Oon ollut hiljaa tähän asti mut nyt riitti. Luulin et oon "nähnyt" kaiken ..mut en ollut.. Mä vihaan kiusaamista ja eteenkin koulukiusaamista. Minua kiusattiin koulussa ja olen sen jälkeen tehnyt hyväntekeväisyyttä kiusaamista vastaan, ja se miten Nadia Ammouri :sta puhuttiin jälkeenpäin kun katson ja mietin et mitä ihmettä tuo oli!? Toihan on kiusaamista! Vai olenko väärässä?!
#ifeel #sick #hänelkin #on #tunteita #paratiisihotelli#ruutu"
Tämä saattaa olla vain spekulointia, mutta ennen tämän viikkoisia jaksoja esim. Nadia on merkinnyt Facessa kuviinsa myös Janelyn ja muut, eli ovat olleet fb-kavereita? Ja nyt enää eivät... Jos oikein ymmärrän. Onkohan Nadia poistanut Janen, Siljan yms kavereistaan? En tosin ihmettelisi, vaikka olisikin.
Onko tähän mennessä pahiten Nadiaa ''kiusanneet'' Janne ja Patrik kommentoineet asiaa mitenkään, tietääkö kukaan?
Nadia on laittanut tällaisen kuvan instagramiin:
Vierailija kirjoitti:
Paratiisihotellin osallistujat ovat itse tuoneet itsensä julkisuuteen tosi-tv:n avulla, ja jotkut heistä ovat vieläpä käyttäytyneet tosi typerästi tv:ssä. Tottakai katsojat puhuvat, ja se on myös osa noitten ohjelmien tarkoitusta. Puhuminen tuo julkisuutta ja julkisuus lisää katsojia, ja ohjelma menestyy.
Se että teini-ikäiset henkilöt ovat suostuneet ylikansallisten tv-yhtiöiden houkutteluun osallistua ohjelmiin, joissa heidän käytöksellään revitellään, ei oikeuta täysi-ikäisiä aikuisia alentumaan vastaavaan käytökseen. Jos nuorella on ongelmia/käytöshäiriöitä, siihen ei ole oikea tapa puuttua kohuilemalla ja mässäilemällä. Viime kädessä vastuu on tuotantoyhtiöillä, joita johtavat aikuiset. Heidän pitää vaikka poistaa ohjelmasta osallistujia, ennemmin kuin jättää heitä haaskojen sörkittäviksi. Varsinkin jos kyse on todella nuorista henkilöistä.
Vierailija kirjoitti:
Tuo keskustelijoitten vertaus ohjelmaan osallistujien pahan puhumiseen on vähän ontuva. Osallistujat ovat tv:ssä ja ns. kiusaavat toisiaan siellä. Keskustelijat taas arvostelevat täällä huonoa käytöstä tv:ssä
Niin, he sentään tekevät sen omilla nimillään, eli ovat eettisempiä siltä osin.
Vierailija kirjoitti:
Huonoa käytöstä saa arvostella, jotta se vähenisi. Vähän sama kuin kukaan ei puuttuisi mitenkään Anu Saagimin tönkköön käytökseen Maria Veitolan ohjelmassa. Että ''Antaa tyypin käyttäytä kuinka törkeästi tahansa'', mutta älkää vain kukaan sanoko hänestä mitään negatiivista.
No itse asiassa en usko että maailma muuttuisi yhtään huonommaksi paikaksi, vaikka kukaan ei noteeraisi koko saagimia enää mitenkään. Ennemminkin päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että teini-ikäiset henkilöt ovat suostuneet ylikansallisten tv-yhtiöiden houkutteluun osallistua ohjelmiin, joissa heidän käytöksellään revitellään, ei oikeuta täysi-ikäisiä aikuisia alentumaan vastaavaan käytökseen. Jos nuorella on ongelmia/käytöshäiriöitä, siihen ei ole oikea tapa puuttua kohuilemalla ja mässäilemällä. Viime kädessä vastuu on tuotantoyhtiöillä, joita johtavat aikuiset. Heidän pitää vaikka poistaa ohjelmasta osallistujia, ennemmin kuin jättää heitä haaskojen sörkittäviksi. Varsinkin jos kyse on todella nuorista henkilöistä.
Tulee mieleen, että sun nuoruudesta täytyy olla todella pitkä aika, jos pidät täysi-ikäisiä nuoria aikuisia joinakin syyntakeettomina lapsina. Suurimmalle osalle ihmisistä on kehittynyt viimeistään yläasteiässä sen verran ymmärrystä ja normaalia empatiaa, että he ymmärtävät ettei kiusaaminen ole ok. Veikkaisin että ennuste kehittyä koskaan normaaliksi, empaattiseksi aikuiseksi on aika huono, jos on vielä täysi-ikäisenä parikymppisenä kiusaaja.
Vuos sitte haukuitte BB-Jennaa, eikä ollut mitään vaikutusta. Jenna edelleen suheessa rakkaansa kanssa ja 17000 seuraajaa instassa. Enemmän ku kellään muulla siltä kaudelta.
^ Sä olet kiusaamisen hyväksyjä jos hiljaa vaikenet ja annat olla, vaikka tuo nelikko kiusasi Nadiaa tosi törkeesti.
Nadia varmaa poistanut Janen kavereista. Eihä Janekaan sen takia kai pysty Nadiaa siihen laittamaan. Jännä muuten että vielä viimeksi kun katsoin, niin Patrik seuraa Nadiaa instassa ja toisinpäin.
"Viime kädessä vastuu on tuotantoyhtiöillä, joita johtavat aikuiset. Heidän pitää vaikka poistaa ohjelmasta osallistujia, ennemmin kuin jättää heitä haaskojen sörkittäviksi. Varsinkin jos kyse on todella nuorista henkilöistä."
Ei jumalauta et vittu ole tosissas! Kyllä parikymppinenkin on ihan aikuinen Janne 27 veestä puhumattakaan. Jos on luonteeltaan ilkeä ja kusipää niin sitten on. Eri asia jos tuolla ois 15-16-vuotiaita. 16-vuotiaat ovat IHAN eri tasolla kuin esim 19-vuotiaat. Ja Silja on ainoa 19 v ja vaikka käyttäytyykin huonosti, niin sentään paremmin kuin Jane, Pate ja Janne.
Vierailija kirjoitti:
Tulee mieleen, että sun nuoruudesta täytyy olla todella pitkä aika, jos pidät täysi-ikäisiä nuoria aikuisia joinakin syyntakeettomina lapsina. Suurimmalle osalle ihmisistä on kehittynyt viimeistään yläasteiässä sen verran ymmärrystä ja normaalia empatiaa, että he ymmärtävät ettei kiusaaminen ole ok. Veikkaisin että ennuste kehittyä koskaan normaaliksi, empaattiseksi aikuiseksi on aika huono, jos on vielä täysi-ikäisenä parikymppisenä kiusaaja.
Mahdollisesti, mut se ei silti tarkoita, että aikuisen järkevä suhtautumistapa sellaiseen nuoreen on "vöyhkyn väyhkyn vöy väy vöy väy, minä vihaan".
Onko muuten esimerkkejä tositv:ssä huonosti käyttäytyneistä (tai sellaisiksi leimatuista) nuorista, joista tuli isona hirvestyksen kammostuksia? Tiedän ainakin muutaman, jotka on valmistuneet yliopistosta, työllistyneet mediaan, tai heille kuuluu muuten vaan hyvää nykyään, vaikka palstoilla tölvittiin silmät päästä aikoinaan.
Se että teini-ikäiset henkilöt ovat suostuneet ylikansallisten tv-yhtiöiden houkutteluun osallistua ohjelmiin, joissa heidän käytöksellään revitellään, ei oikeuta täysi-ikäisiä aikuisia alentumaan vastaavaan käytökseen. Jos nuorella on ongelmia/käytöshäiriöitä, siihen ei ole oikea tapa puuttua kohuilemalla ja mässäilemällä. "
Et oikeasti voi olla tosissasi? Ainoa teini tuolla on Silja,mutta kenellä tahansa 19-vuotiaalla on ymmärrystä miten käyttäytyä miten ei. Ja pahimmat haukkujat tuolla on J:t ja Patrik. Jotka ovat kuule ihan aikuisia ihmisiä vaikka kuinka muuta haluaisit uskoa.
Itse olen 21-vuotias ja arvostelen noiden käytöstä. Mistäs sinä lässyttäjä tiedät minkä ikäiset täällä arvostelee. Normaali parikymppinen kyllä tietää saako toista haukkua niin rumilla sanoilla vai ei?
Vierailija kirjoitti:
^ Sä olet kiusaamisen hyväksyjä jos hiljaa vaikenet ja annat olla, vaikka tuo nelikko kiusasi Nadiaa tosi törkeesti.
En ole hyväksyjä. Huonosti käyttäytyvän nuoren voi ottaa puhutteluun kameroiden ulkopuolella, ja kertoa asiallisesti, mikä kohta käytöksessä pitää korjata. Tuotannon vastuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahdollisesti, mut se ei silti tarkoita, että aikuisen järkevä suhtautumistapa sellaiseen nuoreen on "vöyhkyn väyhkyn vöy väy vöy väy, minä vihaan".
Onko muuten esimerkkejä tositv:ssä huonosti käyttäytyneistä (tai sellaisiksi leimatuista) nuorista, joista tuli isona hirvestyksen kammostuksia? Tiedän ainakin muutaman, jotka on valmistuneet yliopistosta, työllistyneet mediaan, tai heille kuuluu muuten vaan hyvää nykyään, vaikka palstoilla tölvittiin silmät päästä aikoinaan.
En tunne ketään tosi-tv:ssa ollutta, joten ei ole esimerkkejä, mutta ymmärrät kai sentään että se, että on valmistunut yliopistosta tai on työllistynyt mediaan ei tarkoita että olisi välttämättä millään tapaa parempi tai empaattisempi ihminen kuin sekoillessaan nuorempana? Yliopistosta valmistunutkin voi olla kiusaaja.
Ei muuten oltu Nadiaa merkattu tuohon päivitykseen, mutta kaikki muut (jopa pudonneet) asukkaat oltiin merkitty.