Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaveri elää vain lastensa kautta!

Vierailija
07.02.2006 |

Sillä on taaperopoika ja puolen vuoden ikäinen tyttövauva. Sen elämässä ei oo ollut mitään muuta ensimmäisestä raskaudesta alkaen kuin lapset ja perhe-elämä. Siis ei_mitään_muuta. Aina samoja lapsijuttuja, muskaria, vauvauintia,äiti-lapsikerhoa. Pullantuoksuisia iltoja, piltin syöttämistä,potalle opettelua.Jnejnejne. En oo moneen vuoteen kuullut mitään sen omia kuulumisia, ei osaa kysyttäessäkään sanoa. Ei sillä oo MITÄÄN MUUTA kuin ne perhanan penskat ja iki-ihana perheidylli!

Ja kaikki kunnia perhe-elämälle sinänsä mutta rajansa kaikella.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eri asiaa. Tunnen monta kotiäitiä, jotka ovat säilyttäneet oman juttunsa perheen pyörityksessä. Sitten on näitä, joiden mielenkiinto on vain lasten taidoissa ja fiksuudessa.

t. pian taas äitiyslomalle jäävä

Vierailija
22/34 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

eri asiaa. Tunnen monta kotiäitiä, jotka ovat säilyttäneet oman juttunsa perheen pyörityksessä. Sitten on näitä, joiden mielenkiinto on vain lasten taidoissa ja fiksuudessa.

t. pian taas äitiyslomalle jäävä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ajattelee, että myös sinun lapset ovat lapsia lasten joukossa. Eivät mitään yli-ihmisiä, joiden erinomaisuutta tulee jollain ihmeen tavalla joka käänteessä hehkuttaa. Vaikka itse vedät kovat paineet äitiydestä, niin älä välitä samaa taakkaa lapsillesi :)

Vierailija
24/34 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en osaa puhua kuin lapsistani ja niiden tekemisistä. Kun ei mun elämässä ole muuta kuin vauva ja taapero. Mieskn on pois vielä jonkin aikaa.

Vierailija
25/34 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sitä taas ehtii jahka lapset kasvaa...

Itse olen niin symbioosissa vauvani kanssa että kun menemme esim. kylään, en jaksa hirveästi keskittyä muiden juttuihin. Maailmani pyörii _tällä hetkellä_ vain ja ainoastaan lapsen ympärillä ja niin luonto sen mielestäni on tarkoittanutkin.

Vierailija
26/34 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä siitä ookkaan kyse. Ihmettelen vain näitä naisia, jotka kadottavat minuutensa täysin äitiyden jälkeen. Ei ole olemassa mitään muuta kuin elämä ja minuus lasten kautta. Säälittävää, ettei siitä omasta identiteetistä oo kuin rippeet jäljillä lasten myötä.

Vierailija
27/34 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna sun kaverin elää nyt sitä lapsiperheen arkea ja tee sä mitä tykkäät. Todennäköisesti kaverillasi on muutakin elämää kun kakka vaipat, mutta jostain syystä ei halua sun kanssa sen syvällisempiä juttuja puhua.

Mä ainakin puhun silloin lapsista ja olen muka aina jossain perhekerhossa kun en jaksa esim, jonkun sinkkukaverin juttuja kuunnella alati vaihtuvista petikavereista ja bileistä.

Vierailija
28/34 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun omistautuu kotona olemiseen. Itse saman kokenut :o)

Vaikea keksiä muuta jutun aihetta kun elämä pyörii niin tiiviisti tenavien keskellä. Lapset vaativat aikaa!

Vierailija
29/34 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että ystäväsi on uskaltanut hurahtaa pikku-lapsi-vaiheeseen :)

Kyllä se sieltä palaa joku päivä. Odotteles vaan.

Vierailija
30/34 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun elämääni kuuluu mies, lapset ja vanhempani. Muita ei ole enkä niitä kaipaa. Olen täysin onnellinen näinkin. Minulla ei ole muuta, enkä muuta elämääni kaipaakkaan. Minun valinta.

Vierailija
31/34 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä joku lastensa kautta elävä mamma pääsi heti tuulettamaan, huvittavaa.

Vierailija
32/34 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

elääkö lasten kanssa vai lasten kautta. Lasten kautta eläminen on säälittävää, ei perheelle omistautuminen tai lasten parissa aikansa viettäminen.

Kaverilla ei ole enää mitään omaa, ei omia ajatuksia, ei omia juttuja, ei omaa minää. Puhuu vain lapsista, ei osaa kysyttäessä vastata mitä sille itselle kuuluu. Ei sillä ole mitään mielipiteitä asioista, ei edes kasvatusasioista yleensä, ainoastaan ajatuksia omasta perheestään ja omasta äitiydestään - ja vieläpä pohjatonta retostelua. Heidän idyllissään ei ole mitään vikaa koskaan, eikä hänen äitiydessään ole koskaan mitään vikaa. Jos hänelle koettaa puhua omista asioistaan, hän kyllä kääntää jutun itseensä salamannopeasti ja alkaa taas hehkuttaa perheensä onnea.

Siis, narsisti, jolla ei ole kosketusta todelliseen minäänsä. Huh, mikä yhdistelmä!

Vierailija
33/34 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tulee sellainen käsitys, että elämässä pitäisi olla sitä paljon puhuttua omaa aikaa. Jos kaikkein ihaninta on juuri se lasten kanssa oleminen, niin ei kai kukaan vain kaveria tyydyttääkseen lähde omia juttuja harrastamaan, vaikka ei itse sitä kaipaa. Nykyään tullaan äidiksi niin vanhana, että niitä omia juttuja on ehtinyt ennen lapsia jo olemaan ihan riittävästi.

Vierailija
34/34 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

--- - ja vieläpä pohjatonta retostelua. Heidän idyllissään ei ole mitään vikaa koskaan, eikä hänen äitiydessään ole koskaan mitään vikaa. Jos hänelle koettaa puhua omista asioistaan, hän kyllä kääntää jutun itseensä salamannopeasti ja alkaa taas hehkuttaa perheensä onnea.