Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viettekö lapset hoitoon, jos olette itse sairaana kotona?

Vierailija
07.02.2006 |

Tarkoitan siis tilannetta, jossa lapset on terveinä ja vanhempi/vanhemmat sairaana. Me pidätään lapset (2v. ja 4 v.) kotona kun olen itse tai mies sairaana, jos vain mitenkään jaksetaan/pystytään heidät hoitamaan. Sellaisina päivinä sitten köllötellään sängyssä lukemassa, katsotaan enemmän telkkaria ja lapset leikkii keskenään. Päikkäreidän aikaan kaikki nukkuu. Hyvin ovat lapset ymmärtäneet, että täytyy olla kunnolla ja äiti tai isä ei jaksa. Lapsilta kysytään, että haluavatko mennä hoitoon vai jäädä kotiin. Aina valitsevat kodin.

Mitenkäs muilla?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on kipeä niin tarvitsee lepoa. Sanotaanhan sitä lapsillekkin että lepo on parasta. ja täytyy ottaa rauhallisesti. lapsien kanssa se ei onnistu.

Vierailija
2/12 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on niin hyvässä kunnossa, että jaksaa lapsia hoitaa, silloin jaksaa tehdä töitäkin. Ja mieluummin menen töihin kuin olen kotona sairaana lasten kanssa. Meillä lapset on hiukka aktiivisia tapauksia, eivätkä malta koko päivää istuskella ja lueskella. Kaipaavat liikuntaa ja toimintaa joka päivä.

Olen tosin ollut vain yhden päivän sairastamassa kotona sen jälkeen kun lapset ovat tarhauransa aloittaneet. He menevät erittäin mielellään hoitoon, valitsevat mieluummin tarhaanmenon kuin kotiin jäämisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vie lapsia hoitoon, jos olen sairaana, mutta lapset terveitä. Olen kyllä äärimmäisen harvoin kipeänä ja silloinkin yleensä lomalla (miten niin työnantajaystävällistä :). Varmaan harkitsisin, jos olisin TODELLA kipeä, mutta ei oo tullut sellaista tautia.

Vierailija
4/12 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin eihän sitä jaksa/kykene lähteä viemään ketään yhtään minnekään. Jos on esim. kova kuume, niin onhan se vaarallistakin lähteä autolla törmäilemään tuonne liikenteeseen... Huoh, olisipa isovanhemmat vähän lähempänä, sairastapauksissa heitä tarvittaisiin!

Vierailija
5/12 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset luonnollisesti tuolloin päivät päiväkodissa ja illat sitten sukulaisilla.

Vierailija
6/12 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja silloin oli myös lapset. eli kaikki kökötettiin kotona kipeinä!

Jos olisin tosi kipeä, jaksaisinkohan edes viedä lapsia hoitoon??

Kaikki pukemiset ym...

Taidettais olla kaikki kotosalla jos eivät vaatimalla vaatis päästä hoitoon.

Ovat sen verran rauhallisia ja leikkivät hyvin keskenään että voisi sujua kotona olo... (Muksut 3 ja 5)

Vierailija
7/12 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuisi hassulta olla " lapsenhoitokunnossa" , muttei työkunnossa... Sitä paitsi saa levättyä paremmin ja parantuu nopeammin, kun lapsi on hoidossa.

Vierailija
8/12 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotiin, ehkä vähän tavallista aikaisemmin. Nyt kun lapset menivät hoitoon, nautin siitä että saan sairastaa rauhassa ts vaikka maata sohvalla koko päivän. Kotiäitinä sitä mahdollisuutta ei ollut.

Vierailija
9/12 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kerran molemmat, mieheni ja minä pamahdettiin niin kovaan kuumeeseen ettei voinut kuin lattialla maata, sillon oli pakko viedä poju mummolaan hoitoon. Hyvä että meni, me nukuttiin olkkarin lattialla melkein pyörtyneinä ihan iltaan asti, kunnes rupesi hiukan viilenemään ni oli jo parempi olla vaikka kuume korkeuksissa..

Vierailija
10/12 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, totta tuo on! Meillä päiväkodin henkilökunta kielsi viemästä tervettä lasta päiväkotiin kun itse sairastin. Vanhempainkokouksen jälkeen, jonka sain järjestettyä, lapsen saa viedä noin 2 x vkossa hoitoon jos vanhempi sairauslomalla.

Mielestäni se kyllä riippuu sairausloman syystä, viekö lasta hoitoon vai ei. Esim. sormi murtunut -> ei minua ainakaan haittaisi 4-v. pojan hoidossa. Esim. 2. Umpilisäke leikattu, kotiutetaan ensimmäisenä leikkauksen jälkeisenä päivänä -> lapsi on vietävä hoitoon tai kotiin saatava apua, kun ei itse kunnolla sängystä pääse.

Vierailija
11/12 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulin kuolevani niille kävelymatkoille, kun en nähnytkään mitään, ja kuume oli todella korkealla. Olin onnellinen, että saatoin levätä kotona,eikä tarvinnut vahtia 1-ja 2-vuotiaita päivän aikana. Perhepäivähoitaja kertoi ympäriinsä leikkipuistossa, että lorvin kotona ja tuon lapset hoitoon, vaikka minua ei mikään edes vaivaa.

Vierailija
12/12 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme lasta on, ja jos kaikki pörräävät kotona, en ehdi kyllä yhtään levätä. Lepo kai sairausloman tarkoitus on...? Olen just ollut kovassa flunssassa ja jouduin olemaan useamman päivän pois töistä. Lapset olivat hoidossa, normaalia lyhyemmän päivän tosin, että sain päivällä huilata. Minusta siinä ei ole mitään moraalisesti väärää... Olen kysynyt mielipidettä sekä pph:lta että pk:sta, ja sitä mieltä ovat, että lapset saavat mennä hoitoon, jos vanhempi on sairauslomalla. Mutta kyllä minäkin olen sitä mieltä, että jos en ole kykenevä töihin, niin ei voi olettaa, että kykenisin hoitamaan lapsiakaan kokopäiväisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan