Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Atarax unettomuuteen

Vierailija
23.09.2015 |

Kukaan käyttänyt? Saitko apua? 

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 10:53"]

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 10:46"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 10:33"] ^ Kiitos taas :) Mulla on yökastelijapoika, jonka pissattaminen ja lakanoiden vaihdot yms pitää öisin jonkun verran hereillä. Pienempi tyttö taas lähinnä sillä että hän tulee aina viereen pyörimään jossain vaiheessa. Oikeastaan mä ajattelin sitä että jos tapahtuis jotain, tulis äkkilähtö ja mun pitäis olla ajokunnossa. Ehkä mä ajattelen liikaa (paha tapa, pitäis lopettaa, sehän se mua öisinkin varmaan hereillä pitää ;D) [/quote] Olisiko mahdollista laittaa tytön sänky sinun sänkysi viereen tai samaan huoneeseen? Ei olisi yöllä tarvetta lapsen tulla herättelemään tai pyörimään kylkeesi? Meillä tuo toiminut hyvin! Nyt kannattaa muuttaa kaikki piintyneet tavat siten, mikä maksimoi yöuntasi ja minimoi yölliset herätykset. Sinun yöunesi on tärkeintä nyt, jotta jaksat. Yökastelija on tuttu täälläkin :) Olemme ratkaisseet asian siten, että ensinnäkin meillä on sellainen pissa-aluslakana, jonka imukyky on 5 litraa. [/quote] Mikä tuo lakana on? Olen ihan epätoivoinen oman yökastelijani kanssa.

[/quote]

Saimme sen mummiltamme. Voin katsoa, minkä merkkinen on. Mutta siitä huolimatta tietty jää pinta märäksi, se laitetaan siis lakanan alle. Mutta tosissaan en suosittele hankalaa lakananvaihto-operaatiota keskellä yötä, se vain piristää kaikki osapuolet niin, ettei uni välttämättä tule tuntikausiin. Eli paksut froteepyyhkeet vain pissakohdan päälle ja unet jatkuvat.

Vierailija
22/86 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 10:53"]

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 10:46"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 10:33"] ^ Kiitos taas :) Mulla on yökastelijapoika, jonka pissattaminen ja lakanoiden vaihdot yms pitää öisin jonkun verran hereillä. Pienempi tyttö taas lähinnä sillä että hän tulee aina viereen pyörimään jossain vaiheessa. Oikeastaan mä ajattelin sitä että jos tapahtuis jotain, tulis äkkilähtö ja mun pitäis olla ajokunnossa. Ehkä mä ajattelen liikaa (paha tapa, pitäis lopettaa, sehän se mua öisinkin varmaan hereillä pitää ;D) [/quote] Olisiko mahdollista laittaa tytön sänky sinun sänkysi viereen tai samaan huoneeseen? Ei olisi yöllä tarvetta lapsen tulla herättelemään tai pyörimään kylkeesi? Meillä tuo toiminut hyvin! Nyt kannattaa muuttaa kaikki piintyneet tavat siten, mikä maksimoi yöuntasi ja minimoi yölliset herätykset. Sinun yöunesi on tärkeintä nyt, jotta jaksat. Yökastelija on tuttu täälläkin :) Olemme ratkaisseet asian siten, että ensinnäkin meillä on sellainen pissa-aluslakana, jonka imukyky on 5 litraa. [/quote] Mikä tuo lakana on? Olen ihan epätoivoinen oman yökastelijani kanssa.

[/quote]

Pissasuoja on näköjään ikivanha (?). Siinä lukeekin 3 litraa, Verna Group, made in England, One way. Nuolla hakusanoilla en äkkiseltään löytänyt yhtään mitään.

Voitte yrittää googletella IMUKYKYINEN pissasuoja, alusta yms.

Ikealla on muuten aikakin muovitettuja kokosängyn suojia (meillä sellainen lisäksi). Oliskohan ikealla myös IMUKYKYISIÄ suojia? Nuo tuplat siis varmistavat, että kallis aluspatja säilyy pissattomana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.finlayson.fi/tuote/soft-lasten-patjansuojus-75x130-cm/42900-0310/

Familon Soft -patjansuojuksen avulla pidät lapsesi patjan hyvässä kunnossa ja pidennät tuntuvasti sen käyttöikää. Suojuksen materiaali on korkealaatuista ja miellyttävän tuntuista neulosta. Lisäksi suojus on imukykyinen ja hengittävä, vaikka tausta onkin kosteutta läpäisemätön. Helppohoitoisen suojuksen voi pestä 60° asteessa.

Vierailija
24/86 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisikö joku vanhuksille suunniteltu pestävä tai kertakäyttöinen vuodesuoja?

Vierailija
25/86 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan sitä allergiaan iltaisin, ja kyllä se ainakin minua nukuttaa ihan selvästi.

Vierailija
26/86 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua se ei väsytä lainkaan, mutta tämähän on yksilöllistä. Sen sijaan allergiasta johtuvaan kutinaan se auttaa.

Vierailija
27/86 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni sitä määrättiin ahdistukseen juuri väsyttävän vaikutuksen takia. En ikävä kyllä huomannut mitääb eroa. Toisaalta, en ole kovin herkkä muutenkaan lääkkeille.

Vierailija
28/86 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 18:20"]

Otan sitä allergiaan iltaisin, ja kyllä se ainakin minua nukuttaa ihan selvästi.

[/quote]

Osaatko arvioida, kauanko sen vaikutus sulla kestää? Oletko aamulla mitenkään tokkurainen tms?

Mun ongelma on heräily ja valvominen yöllä. Toivoisin että väsyttävä vaikutus kestää edes muutaman tunnin. Kokeilemallahan se sit selviää..

Vierailija
29/86 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 18:21"]

Minua se ei väsytä lainkaan, mutta tämähän on yksilöllistä. Sen sijaan allergiasta johtuvaan kutinaan se auttaa.

[/quote]

Ahaa, okei. No jää sit nähtäväksi että miten mulla. Toivon että toimii. Nukkuminen on muistaakseni kivaa :)

Vierailija
30/86 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle toi on ollut ihan paras unilääke, Tenoxit ja Opamaxit jää kakkoseksi. Nukuttaa koko yön terveen tuntuisella tavalla eikä aamullakaan ole tokkurainen olo, korkeintaan sellainen syvästä unesta heräävä, että haluaisi nukku vielä tunnin lisää. 

Vierailija
31/86 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla atarax toimii unettomuuteen (heräilyyn ja valvomaan jäämiseen) kaikista parhaiten kaikista kokeilemistani. Ataraxin vaikutus kestää elimistössä 12 tuntia. Eli kantsii ottaa se kyllä viimeistään klo 21, jotta saat itsesi revittyä sängystä ylös oikeaan aikaan

Millainen annostus sulla on? Mulle toimii ihan pienikin annos, pienempikin mitä määrättiin. Ei estä yöllisiä heräilyjä mutta estää sen, ettei jää yöllä valvomaan, nukahdan siis sekunneissa. Eli saa hyvin kyllä nukuttua!

Vierailija
32/86 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 18:27"]

Mulla atarax toimii unettomuuteen (heräilyyn ja valvomaan jäämiseen) kaikista parhaiten kaikista kokeilemistani. Ataraxin vaikutus kestää elimistössä 12 tuntia. Eli kantsii ottaa se kyllä viimeistään klo 21, jotta saat itsesi revittyä sängystä ylös oikeaan aikaan

Millainen annostus sulla on? Mulle toimii ihan pienikin annos, pienempikin mitä määrättiin. Ei estä yöllisiä heräilyjä mutta estää sen, ettei jää yöllä valvomaan, nukahdan siis sekunneissa. Eli saa hyvin kyllä nukuttua!

[/quote]

kiva kuulla että joillain toimii näin hyvin! Jospa mullakin :) Mulle määrättiin 1/2-1 tablettia illalla. Aloitan tuolla puolikkaalla tänään. 

Vierailija
33/86 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja 25 mg on toi vahvuus

Vierailija
34/86 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 18:29"]

[/quote]

kiva kuulla että joillain toimii näin hyvin! Jospa mullakin :) Mulle määrättiin 1/2-1 tablettia illalla. Aloitan tuolla puolikkaalla tänään. 

[/quote]

Hyvä! Kyllä se toimii, asennoidu siihen, että tulet kyllä heräilemään, mutta älä nouse ylös sängystä, uni tulee mulle ainakin sekunneissa uudelleen enkä tosiaan enää valvo tuntikaupalla.

Mulle määrättiin 1-4 tablettia 25 mg vahvuisia, mutta yhdellä pärjäsin hyvin ja nyt pärjään hyvin puolikkaallakin.

Toimii ihan eri tavalla kuin nukahtamislääkkeet sun muut mitä on kokeiltu eli paras!!! Todella unettava ja rauhoittava vaikutus kyllä on ja tosiaan kestää 12 tuntia elimistöstä poistua, eli ota se ajoissa!! MOnelta sun pitää aamulla nousta ylös?

Vierailija
35/86 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1/8 nappia riittää ihan hyvin jos yöllä herää eikä uni tule. Pala kielen alle ja uni tulee alle 1/2 tunnin. Voi lueskella ihan rauhassa. Jos ottaa klo 04 niin klo 08 on ihan OK olo. Suosittelen ilman varauksia.

Vierailija
36/86 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 18:33"]

[/quote]

[/quote]

Hyvä! Kyllä se toimii, asennoidu siihen, että tulet kyllä heräilemään, mutta älä nouse ylös sängystä, uni tulee mulle ainakin sekunneissa uudelleen enkä tosiaan enää valvo tuntikaupalla.

Mulle määrättiin 1-4 tablettia 25 mg vahvuisia, mutta yhdellä pärjäsin hyvin ja nyt pärjään hyvin puolikkaallakin.

Toimii ihan eri tavalla kuin nukahtamislääkkeet sun muut mitä on kokeiltu eli paras!!! Todella unettava ja rauhoittava vaikutus kyllä on ja tosiaan kestää 12 tuntia elimistöstä poistua, eli ota se ajoissa!! MOnelta sun pitää aamulla nousta ylös?

[/quote]

Voi kun on kannustavaa kuulla, sulla on näköjään ollut ihan samanlaista kuin mulla. Herätykset vaihtelee, huomenna voisin nukkua kahdeksaan asti. Pitäiskö sit ottaa se jo kahdeksalta? Oon jo lähtökohtaisesti tosi puhki lun viime yönä heräsin lopullisesti kolmen aikaan - viideltä nousin kun en vaan enää saanut unta.

Vierailija
37/86 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 18:38"]

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 18:33"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Voi kun on kannustavaa kuulla, sulla on näköjään ollut ihan samanlaista kuin mulla. Herätykset vaihtelee, huomenna voisin nukkua kahdeksaan asti. Pitäiskö sit ottaa se jo kahdeksalta? Oon jo lähtökohtaisesti tosi puhki lun viime yönä heräsin lopullisesti kolmen aikaan - viideltä nousin kun en vaan enää saanut unta.

[/quote]

Ota se klo 20-21 välissä. Jos saat kasiin asti nukkua, ottaisin sen kyllä ehkä klo 21:00. Koska eihän se tietenkään ole yhtä vahva enää vikoina tunteina eli klo 7-9 aamulla. Ja muista, älä ihmettele, kun edelleen heräilet yöllä, käännä vain kylkeä / ota hyvä asento ja et edes huomaa, kun sekunneissa painut uneen.

Ja se alkaa sit vaikuttaa nopeasti. Kantsii mennä sänkyyn napin otosta ihan viimeistään puolen tunnin päästä. Sillä on todella unettava ja rauhoittava vaikutus! :)

Vierailija
38/86 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä, kyllä toimi :D Heräsin vain neljä kertaa yön aikana ja muutamassa minuutissa uni tuli uudelleen. Olipa ihana nukkua kunnolla pitkästä aikaa. :))

Vierailija
39/86 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
40/86 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii jos olet sitä ihmisryhmää jota antihistamiinit väsyttävät. Itse kuulun näihin, ja usean voimakkaan unilääkkeen jälkeen Ataraxista löytyi toimiva lääke. Väsymys oli Ataraxilla itselläni luonnollista eikä kemiallista tokkuraa kuten muista lääkkeistä. Aamulla pääsi hyvin ylös eikä päiväväsymystä ollut. Söin ½-1 tablettia illassa, yleensä puolikas riitti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi