Atarax unettomuuteen
Kommentit (86)
Mulla toimi tosi hyvin. Stilnoct ja imovane ehkä aavistuksen paremmin, mutta atarax on siltä kantilta parempi ettei tule riippuvuutta eli voi käyttää pitkäaikaisesti. Atarax toimi paremmin kun ketipinor 200mg.
Minulla kyllä väsytti, mutta yöherämisen jälkeen oli aika heikkoa. Aamulla pää oli tokkurainen. Limakalvot kuivuivat ikävästi. Akuuttiin kutinaihottumaan otin lääkettä, ja kärsin muutenkin unettomuudesta.
3-4 ottaa illalla, niin kyllä nukahtaa. Pidemmän päälle en kuitenkaan suosittele, jos ei allergioita ole. Silloin se vaan huonontaa omaa vastustuskykyä..
Paras on alkuillasta 10mg diapam ja 2mg xanor, sitten kun käy maate niin tenoxia 1-2. Uni tulee nopeesti, terveyskeskuslääkäri kirjoitti. Atarax on kokeiltu, mutta ei mitään vaikutusta.
Täyttä paskaa! Tulee epämiellyttävä ja kuuma olo, painajaisia ja aamulla tokkurainen fiilis.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 19:23"]
Täyttä paskaa! Tulee epämiellyttävä ja kuuma olo, painajaisia ja aamulla tokkurainen fiilis.
[/quote]
Mikä annos? Yksi tabletti on siis 25 mg.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 11:58"]
En suosittele. Kehittyy riippuvuus nopeasti. Unohtakaa lääkkeet, lisätkää liikuntaa, pitäkää säännöllinen rytmi ja terveellinen ruoka. Melatoniinia voi sitten ottaa 1-2h ennen nukkumista. Ihmiset muutenkin vetää liikaa mömmöjä.
[/quote]Linkkaapa tutkimus missä kerrotaan ataraxiin syntyvän riippuvuus? Melatoniini on kyllä ihan jees, mutta eikös siitä ollut juttua että ei tiedetä vaikuttaako muihin hormoneihin. Melatoniinihan on unihormoni.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 19:24"]
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 19:23"]
[/quote]
Mikä annos? Yksi tabletti on siis 25 mg.
[/quote]
12,5mg ja siitä ylöspäin vain olo pahenee 100mg:n asti.
Ataraxin imeytyminen on varmasti yksilöllistä, mutta suosittelen ottamaan mieluummin liian aikaisin kuin liian myöhään. Jos mun pitäisi herätä aamulla kahdeksalta, ottaisin Ataraxin viimeistään iltaseitsemältä ja nukahtaisin kuin pieni lapsi yhdeksältä. Vähintään kymmenen tuntia kannattaa varata uniaikaa Ataraxin ottamisen jälkeen - itse nukun yleensä 13 tuntia, jos sitä otan.
Yksi parhaista lääkkeistä univaikeuksista kärsivälle.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 20:49"]
Ataraxin imeytyminen on varmasti yksilöllistä, mutta suosittelen ottamaan mieluummin liian aikaisin kuin liian myöhään. Jos mun pitäisi herätä aamulla kahdeksalta, ottaisin Ataraxin viimeistään iltaseitsemältä ja nukahtaisin kuin pieni lapsi yhdeksältä. Vähintään kymmenen tuntia kannattaa varata uniaikaa Ataraxin ottamisen jälkeen - itse nukun yleensä 13 tuntia, jos sitä otan.
[/quote]
Ei ole. Unilääkkeet ovat ihan erikseen. Antihistamiinella ja jopa antipsykooteilla unihäiriöiden hoitaminen on vastuutonta puoskarointia ja leikkimistä potilaan terveydellä. Uniklinikalla työskennelleenä uskaltaisin väittää tietäväni asioista jotain. Hyvä, jos jollekin tuovat apua, mutta tuollainen "yksi parhaista" on "hieman" asiatonta.
Mulle määrättiin ahdistukseen koska lääkäri ei halunnut määrätä mitään keskushermostoon vaikuttavia. Väsyttää aivan saatanasti. Zombeilen koko päivän läpi, kun aamulla tommosen otan. Voisin nukkua vaikka koko päivän ja seuraavan yön putkeen.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 20:55"]
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 20:49"]
[/quote]
Ei ole. Unilääkkeet ovat ihan erikseen. Antihistamiinella ja jopa antipsykooteilla unihäiriöiden hoitaminen on vastuutonta puoskarointia ja leikkimistä potilaan terveydellä. Uniklinikalla työskennelleenä uskaltaisin väittää tietäväni asioista jotain. Hyvä, jos jollekin tuovat apua, mutta tuollainen "yksi parhaista" on "hieman" asiatonta.
[/quote]Puhuin omasta kokemuksestani. En ole työskennellyt uniklinikalla, mutta olen kaikki mahdolliset lääkkeet ongelmaan kokeillut melatoniinista Imovaneen, mirtazapiinista Opamoxiin jne. Atarax on paras, koska on halpa, turvallinen ja tehokas, eikä aiheuta riippuvuutta.
Imovane toimii ainakin mulla paremmin. 7,5 mg yleensä puolikas tabletti riittää yöksi.
No minä käyttänyt 3kk mutta ei minkään tuntusta vaikutusta ei ylä eikä alas.
Atarax toimii mulla hyvin. Otan 2 tai 3 tablettia sitä 25mg Ataraxia. Yksi ei riittäisi mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Unettomuuteen auttaa uni ei lääkkeet
Ymmärrätkö, että toiset eivät saa unta ilman lääkettä!!!
Vierailija kirjoitti:
Jos nukut 13 tuntia antihistamiinilla, minun on vaikea ymmärtää miten voi olla univaikeuksia. Uskomaton määrä unta, viimeksi varmaan nukkunut noin paljon lapsena kuumeessa.
Useimmilla todella univaikeuksia olevilla jää hyvissäkin öissä unen määrä muutamaan tuntiin.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 09:21"]
Narkkarit taas vouhottaa:D
[/quote]
Mikä oli tämän heittosi pointti? Allergialääkkeillä on melko heikko viihdekäyttöpotentiaali.