Atarax unettomuuteen
Kommentit (86)
Mä sain reseptin noita unettomuuteen. Toivotaan että tehoo myös minuun.
Atarax ilman reseptiä - http://ibright.lv/ataraxfi.htm Sain tilaukseni ajallaan ja tabletit toimivat hienosti.
Meillä oli 2 vuotias lapsi, jolla atooppinen ihottuma. Atarax määrättiin hillitsemään kutinaa ja annostelu oli x ml tarvittaessa ×3. Pikkumieheltä kääntyi silmät nurin päässä ja kuola valui pitkin leukaa. Ei annettu kuin 2 kertaa ja sen jälkeen on koko lääke ollut pannassa. Hirveetä myrkkyä ainakin pikkulapsille...
Itseasiassa se kestää noin 23 tuntia
Menin lääkäriin muun asian takia, mutta samalla lääkäri huomasi, että minulla oli nokkosihottumaa, kauhistui ja määräsi siihen Ataraxia. Ei edes uskonut, ettei se kutise. Mutta käytin niitä Ataraxeja sitten kevään pahimpaan siitepölyaikaan, jotta sain silmien kutinalta nukuttua.
Pakko tulla hehkuttamaan Ataraksia tänne! Kärsin todella vaikeasta ahdistukseen liittyvästä unettomuudesta. Lääkkeitä käyty aikamoinen litania läpi ja nyt tuntuu olevan eka lääke joka auttaa sekä ahdistukseen, että unettomuuteen. Lääkkeet jotka eivät auttaneet: ketipinor, mirtazapin, olanzapin, azona, stella, opamox, lyhyt- ja pitkävaikutteinen melatoniini ja levontzin. Viimeinen on näistä edellisistä ainoa, millä nukuin mutta olin sekaisin kuin seinäkello. Mua ei ala nukuttamaan iltaisin ollenkaan Ataraxin oton jälkeen vaan mun pitää tajuta mennä n. 2 tunnin sisällä sänkyyn ja taju lähtee huomaamatta. Olin todella skeptinen kun lääkäri ehdotti allergia lääkettä. Eihän vahvat nukahtamis/unilääkkeetkään toimineet. Mutta se toimii! Olen hyvin hämmentynyt että onnellinen. Tuntuu että saan uuden mahdollisuuden selvitä pitkästä ja vaikeasta ahdistus/unettomuus kaudesta!
Vierailija kirjoitti:
Mulla toimi tosi hyvin. Stilnoct ja imovane ehkä aavistuksen paremmin, mutta atarax on siltä kantilta parempi ettei tule riippuvuutta eli voi käyttää pitkäaikaisesti. Atarax toimi paremmin kun ketipinor 200mg.
Eikös ketipinorilla ollut pienillä annoksilla antihistamiininen vaikutus. Kun taas Atarax on ihan antihistamiini itsessään.
Moi. Onko kellään muulla kokemusta ataraxin pitkäaikaisesta käytöstä? Ite oon jo noin 5 vuotta syönyt 1/2 - 1 tablettia 25mg iltaisin unenlaadun parantamiseen. Eikä oo todellakaan ollu mitään ongelmia tai haitavaikutuksia. Mutta välillä tosin tuo mietityttää että kannattais varmaan joskus lopettaa?
Moi! Tulin lueskelemaan keskustelua, koska googlettelin Ataraxin käyttöä unettomuuden hoidossa. Itsellä nyt sellainen tilanne, että olen monia vuosia kärsinyt unettomuudesta ja kokeillut eri lääkkeitä. Nyt reilu vuoden sisällä tutustuin Ataraxiin, koska Kreikassa asuessani lääkäri määräsi sitä minulle. Aluksi käytin vaan satunnaisesti 12,5 mg ja vuorotellen muiden lääkkeiden kanssa, huomasin kyllä että unettavaa vaikutusta oli.
Nyt olen alkanut käyttää monina peräkkäisinä iltoina 25 mg, koska niin hyvän unitokkuran Ataraxilla saa ja tuntuu että nukun selkeästi paremmin kuin ilman sitä.
Tulee myös edulliseksi, koska Kreikasta Ataraxia saa ostettua ilman reseptiä 1,70 € hintaan monta tablettia.
Suomessa vastaava Dormix maksaa n. 15 € / 14 tablettia.
Pete85 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ataraxin imeytyminen on varmasti yksilöllistä, mutta suosittelen ottamaan mieluummin liian aikaisin kuin liian myöhään. Jos mun pitäisi herätä aamulla kahdeksalta, ottaisin Ataraxin viimeistään iltaseitsemältä ja nukahtaisin kuin pieni lapsi yhdeksältä. Vähintään kymmenen tuntia kannattaa varata uniaikaa Ataraxin ottamisen jälkeen - itse nukun yleensä 13 tuntia, jos sitä otan.
Yksi parhaista lääkkeistä univaikeuksista kärsivälle.Jos nukut 13 tuntia antihistamiinilla, minun on vaikea ymmärtää miten voi olla univaikeuksia. Uskomaton määrä unta, viimeksi varmaan nukkunut noin paljon lapsena kuumeessa.
Useimmilla todella univaikeuksia olevilla jää hyvissäkin öissä unen määrä muutamaan tuntiin.
Jos on univaikeuksia, niin on univelkaakin. Kun huonosti nukuttujen öiden jälkeen saa vihdoin nukuttua voi nukkua pitkään.
- ohis
Joskus ataraxista tulee koko seuraavan päivän painostava väsymys ja lievä päänsärky ihan yllättäen. Useimmin ei tule. En tiedä miksi vain välillä näin.
Catherine kirjoitti:
Moi! Tulin lueskelemaan keskustelua, koska googlettelin Ataraxin käyttöä unettomuuden hoidossa. Itsellä nyt sellainen tilanne, että olen monia vuosia kärsinyt unettomuudesta ja kokeillut eri lääkkeitä. Nyt reilu vuoden sisällä tutustuin Ataraxiin, koska Kreikassa asuessani lääkäri määräsi sitä minulle. Aluksi käytin vaan satunnaisesti 12,5 mg ja vuorotellen muiden lääkkeiden kanssa, huomasin kyllä että unettavaa vaikutusta oli.
Nyt olen alkanut käyttää monina peräkkäisinä iltoina 25 mg, koska niin hyvän unitokkuran Ataraxilla saa ja tuntuu että nukun selkeästi paremmin kuin ilman sitä.
Tulee myös edulliseksi, koska Kreikasta Ataraxia saa ostettua ilman reseptiä 1,70 € hintaan monta tablettia.
Kasvaako ataraxiin toleranssi?
Atarax on paras lääke unettomuuteen, joilla se siihen auttaa. Ataraxin unettava vaikutus on täysin sama kun ketipinorilla, eli histamiinin esto. Ketipinorissa tulee vielä mukaa dopamiinin ja serototiinin esto, jonka takia sillä voi olla isoja vaikutuksia elämään. Mutta ketipinori on tullu jäädäkseen, lääkärit vertaa sitä aina rauhottaviin, jotka on tarkoitettu unettomuudenhoitoon ja varmasti onkin parempi niitä vastaan, kun rauhottavissa nousee toleranssi. Mutta ketipinorilla ja rauhottavilla ei ole kuitenkaan mitään yhteistä, rauhottavat vaikuttavat gabaan ja ketipinor histamiinin, dopamiinin ja serototiinin estoon. Ketipinoria tulisi siis aina ensisijaisesti verrata lääkkeeseen, jossa unettava vaikutus on sama, eli juuri kyseiseen ataraxiin. Liian paljon ihmisiä kulkee tuolla täytenä zombina kun välittäjäaineet pysyvä samalla tasolla kokoajan. Jos ketipinorista ja sen aiheuttamista ongelmista oikeasti haluttaisiin eroon niin sitä alettaisiin vertaamaan ataraxiin, mutta näin ei oo tulossa käymään.
Vierailija kirjoitti:
Moi. Onko kellään muulla kokemusta ataraxin pitkäaikaisesta käytöstä? Ite oon jo noin 5 vuotta syönyt 1/2 - 1 tablettia 25mg iltaisin unenlaadun parantamiseen. Eikä oo todellakaan ollu mitään ongelmia tai haitavaikutuksia. Mutta välillä tosin tuo mietityttää että kannattais varmaan joskus lopettaa?
Tulee myöhässä tämä vastaus mutta jos auttais jotain toista. En muista montako vuotta olen ataraxia käyttänyt, varmaan sen 5 ainakin. Piti tauottaa raskauden vuoksi eikä se tuottanut ongelmia. Synnytyksen jälkeen lapsi valvotti aikalailla ja unettomuus pamahti päälle paheten entisestään. Joten palasin ataraxiin ja käytän pienenä määränä ketipinoria samalla. Uskon kyllä että normaali nukahtaminen ja nukkuminen onnistuu vielä. En siis ole käyttänyt ataraxia joka yö 5 vuotta putkeen vaan jaksoissa. Olen ollut huolissani samasta asiasta mitä sinä, mutta raskauden aikana sain tosiaan nukuttua ihan hyvin ilmankin. Se huojenti. Ei ole mikään raskas unilääke, joten ei vaikuta samalla tavalla. Kannattaa ehkä käyttää kuuriluontoisesti jos jatkuva käyttö huolettaa ja testata kuinka homma toimii. Ja jos ei nuku ilman lääkkeitä niin sitten ei nuku, atarax on varmasti vähähaittaisimmista. Unettomuus sairastuttaa varmasti enemmän mitä ataraxin käyttö.
Vierailija kirjoitti:
Catherine kirjoitti:
Kasvaako ataraxiin toleranssi?
Ei ole mulla ainakaan kasvanut, olen tosiaan vähintään sen 5 vuotta käyttänyt. Mutta jos elämässä on ollut iso kriisi päällä, väkivaltatilanteet töissä tai ero, niin silloin ataraxia joutuu ottamaan yhden sijasta kaksi ja kahdestakaan ei saa samanlaista vastetta mitä normaalisti. Mulla vaikuttaa siis e kuinka kiertoksilla hermosto käy.
Minä sain Ataraxista painajaisia. Näin ahdistavia, väkivaltaisia unia.
Vierailija kirjoitti:
Minä sain Ataraxista painajaisia. Näin ahdistavia, väkivaltaisia unia.
Oho, huh huh. Lääkkeet vaikuttaa eri tavalla eri ihmisillä. Minä sain ketipinorista selkounia jotka jatku vielä herätessä eräänlaisena unihalvauksena.
Atarax nukutti tosi hyvin, mutta seuraavana päivänä fillarilla rautakauppaan meno oli infernaalinen kärsimys.
Kuinkahan pieni annos ja mihin aikaan.