painon nousu
Itseäni on hieman alkanut hirvittämään, kun pahoinvointini takia menetän painoa jatkuvasti. Nyt on menossa rv 14 ja paino putoaa koko ajan, eikä toivoakaan siitä, että nousisi. Painoa pudonnut n. 6kg - ja olen ennen raskauttakin jo ollut suht hoikka ja pienikokoinen. Eli, milloin painon pitäisi alkaa nousta? Ja miten pitkään se saisi laskea? Kertokaapa te muutkin kokemuksianne asiasta. Pelottaa, että tämä tilanne on vauvalle huono juttu. :-(
Kommentit (2)
Kyllä se vauva ottaa tarvitsemansa ravinnon vaikka sulla paino putoaisikin. Mulla oli paino lähtenyt nousuun 19+0 kun kävin neuvolassa. Vaikka itse en edes oksentanut niin siihen asti paino meni alaspäin. Ja tiedän sellaisenkin tapauksen jossa äiti on oksentanut koko raskauden ajan loppuun asti ja painoa hänellä oli päivää ennen laskettua aikaa kahdeksan kiloa vähemmän kun raskaaksi tullessaan ja lapsi on silti ihan terve. =)Tsemppiä pahoinvoinnin kanssa!
mulla paino tippui noin 5 kiloo. enkä edes oksennellut. lähti nousuun vasta joskus rv 18. eikä vieläkään ole tullut kaikkia takas. rv 23 nyt.