Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hoitovapaasta...

Vierailija
07.02.2006 |

Haluaisin niin kovasti jäädä ensi syksynä hoitovapaalle ainakin vuodeksi. Lapsemme on tällä hetkellä 3,5kk eikä tulisi mieleenkään viedä häntä hoitoon alle vuoden ikäisenä. Ainoa asia mikä minua askarruttaa on rahapuoli. Eikös " hoitoraha" ole alle 300¿/kk? Sillä rahalla en saisi maksettua edes jokakuukautisia lainojani pois, muista menoista puhumattakaan.

Miten kaikki hoitovapaalla olevat äidit ovat järjestäneet asiansa? Maksaako miehenne kaikki menot? Itse potisin huonoa omaatuntoa jos mieheni joutuisi maksamaan kaiken, vaikka hän itse onkin sitä mieltä että pystyisi siihen. Tälläkin hetkellä vaikka saan aika hyvää äippärahaa, ne eivät meinaa riittää koska sukan varteen tarvitsee laittaa (asuntolaina, opintolaina..). Murehdinko turhaan?

-muuten onnellinen tuore äiti-

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä muiden mielipiteillä ole väliä.

Vierailija
2/6 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta lainatkin on saatava maksetuksi. Ehkä pankista saisi laskettua lainaerien määrää mutta opintolainojen isot erät puolivuosittain on pakko maksaa. Sillä tässä kyselinkin että miten hoitovapaalla olevat äidit ovat järjestäneet raha-asiansa että pärjäävät?

Elämä todellakin on valintoja täynnä ja olen jo tavallaan päättänyt että jään kotiin vauvan kanssa, silti tuleva huolettaa... ehkä murehdin turhaan ja pärjäämme loppupelissä hienosti. -ap-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä todellakin on valintoja, mutta valinta ei ole noin yksinkertainen : lapset tai raha. Kyseessä on koko perheen tasapaino. Taloudellinen turva on myös osa lapsen perusturvallisuutta. Hoitamattomat lainat ja maksuvaikeudet ovat myös riskitekijä perheiden hyvinvoinnille.

Vierailija
4/6 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite käytän kotihoidontuen ruokakauppaan ja mies maksaa kaiken muun. En pode huonoa omaatuntoa siitä, että tällä hetkellä en pysty itse tuomaan talouteen enemmän rahaa. Kyllä sekin aika koittaa jolloin olen itsekin työssä kodin ulkopuolella ja osallistun samalla tavalla laskujen maksamiseen. Nyt olen tyytyväinen, että saan olla kotona ja hoitaa lapsiani.

Vierailija
5/6 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli on ihan normaalia, että mies maksaa menot, kun nainen tarjoaa lapselle kotihoidon.. =)

Meillä on kyllä ihan yhteinen tilikin, jonne kaikki rahat menevät, ja siellä ollessaan ovat yhteisiä rahoja, riippumatta siitä kenen ansiosta ovat tilille tulleet..

Vierailija
6/6 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eli on ihan normaalia, että mies maksaa menot, kun nainen tarjoaa lapselle kotihoidon.. =)

Niin, maksaahan se hoitopaikkakin. Kotona hoidon saa tavallaan " ilmaiseksi" ja mikäs parempi hoitaja kuin oma äiti.