###SIIS ELOHIIRET TIISTAIHIN###
Kommentit (25)
tänään on siivouspäivä...... enimmitte puheitta, luuttu käteen ja hihat heilumaan!!!!!!
tulen kurkkaa myöhemmin onko meitä tullut lisäääää......
minttu ja mumelo 13+2
Pitkästä aikaa kirjoittelen tännekin, lukenut olen kyllä, mutta tuo ajanpuute on välillä ollut esteenä. Sitä tämä sitten on, kun haluaa saada kaikki koulutyöt, mukaanlukien opinnäytteen, valmiiksi ennen vauvaa. No onneksi motivaattori on sen verran hyvä, että tulostakin on tullut.
Itselläni alkaa väsymys ja pahaolo pikkuhiljaa helpottamaan, lisäksi neuvolatädin määräämät multitabsit auttavat siinä, että päivä lähtee hyvin käyntiin.
Eilen oli juttelua noista vaatteista.... hyviä vinkkejä tuli, varsinkin kun tämä toinen raskaus pullottaa jo nyt. Muutamat kaverit ovat jo kyselleet, kun ovat huomanneet mahan pullottavan :)
Täytyy katsoa ehtiikö tänään vielä uudestaan, sen verran kova opiskelutahti on taas tänään luvassa.
Anu ja rv 11+2
Peeveli vai kukas se pitää yllä Elohiirten listaa? Mä en ole antanut sinne lainkaan tietojani, vaan kuuluuko se hyviin tapoihin, jos tänne kirjoittelee? Mulla on la 22.8. ja paikkana EKKS. Ollaan miehen kanssa 30+ ja esikoinen on vm 2003.
Km-pelosta taisi olla eilen juttua. Kyllä se vaan taustalla kummittelee ja olen huomannut, että viikko edellisestä kontrollista menee jotenkuten mutta sitten sitä alkaa miettiä, että onkohan kaikki edelleen hyvin. Viime ke oli np-ultra ja viikon päästä ke neuvola, joten sinne asti pitäisi nyt jaksaa odotella. Pitäisi vaan ajatella, että kun kaikki on ollut ultrissa hyvin, niin miksei raskaus jatkuisi edelleen?!
Äitiysvaatteista: mulla on omasta takaa kolmet äitiyshousut (kaikki mallia mahan päälle, josta kyllä henk.koht. tykkään enemmän), paitoja ei taida olla yhtään vaan käytin viimeksi omia paitoja ja osan sain lainaan. Nytkin on kyllä tulossa kaksi kassillista vaatteita lainaan, joten en taida satsata juuri mihinkään vaatteisiin. Just nyt on menossa se tylsä vaihe, että mulla mahtuu jalkaan yhdet tavalliset housut, mutta äitiyshousut on vähän turhan isot. Pari viikkoa tää " väliaika" varmaan kestää, ennenkuin äippähousut istuu paremmin.
Pakkasenpuremat terveiset kaikille!
Kerttukasperi
Tänään on PAKKO mennä ulos vaikka pakkasta viel tunti sit oli päälle 20 astetta. Pitää vaan pukea tuo vuoden ikäinen kunnolla vällyjen sisään. Käydään sit samal viemäs keskimmäisen eskarihakemus... kylläpä se aika menee.
Mä en ole vieläkään kertonu mun vanhemmille raskaudesta. Miehen koko suku tietää jo asiasta ja mun sisko. Oisko ihan kamalan epäkohteliasta ilmoittaa vanhemmille neljännestä tekstiviestillä? Kun tiedän ettei ne nyt riemusta kilju asiasta kuullessaan....
Kerttukasperi! Lisäsin nyt ne sun tiedot siihen esittelypinoon, mut ei se siis mikään välttämättömyys ole. Se on lähinnä sen takia et voi käydä kurkkimassa onko samaan aikaan menossa samalle synnärille monta muuta elokuista odottajaa ;)
Mulle muuten varattiin silloin np-ultran jälkeen heti rakenneultra aika. Hyvinkäällä se tehdään rv 20 (joku sitä kyseli). Eli mulla olis seuraava ultra 31.3.... kamalan pitkä aika vielä ;)
Aurinkoista päivänjatkoa!!!!
Peeveli rv 12+4
Sniif, nokka vuotaa ja kurkku on kipeä... tuntuu, että olen ollut koko syksyn ja talven enemmän tai vähemmän kipeänä. Ensi vuonna en aio ottaa influenssarokotusta, sillä olen jo alkanut epäillä johtuisiko kaikki tämä sairastelu siitä rokotteesta. Hyvästi spinning ja muu urheilu siis taas muutamaksi päiväksi!
Paha olo ei meinaa mulla väistyä millään. Kuvotus iskee enää harvoin keskellä päivää, mutta nämä aamut ja aamupäivät ovat edelleen pahoja. Nyt kyökittää vaikka olen syönytkin ihan hyvin. Olo on siis totaalisen erilainen kuin silloin kun odotin meidän pikkuneitiä. Väkisinkin alkaa miettimään ettei vain kuitenkin olisi poika tulossa tällä kerralla...
Mies lähtee tänään työreissuun, joten ollaan tytön kanssa ilta kahdestaan kotona. Täytyy keksiä jotain mukavaa tekemistä kun on kerrankin " tyttöjen ilta" !:)
Yritän jatkaa töiden tekoa kyökkimisestä huolimatta...
Pantoufle 15+1
Heippa,
Tänään on sitten lääkärin tarkastus. Ihanaa olisi kuulla sydänääniä, että saisi väliaikaistiedotuksen, että kaikki nyt on varmasti tosi hyvin.
Nyt alkoi raskausviikko 16 eli 15+0 päivä. Jippii...Odottelen kovasti niiden liikkeiden tuntemista. Kukaan ei ole vielä töissä mielestäni huomannut mitään :)
Vielä mahtuu muutamia omia housuja jalkaan eikä ne yli vatsan mammahousut tosiaan vielä mullekaan ollut hyviä, kun kävin kokeilemassa kaupassa eli pitää tässä vanhoilla lantiofarkuilla yms pärjätä vielä muutama viikko varmaan ennenkuin sitten sellaiset mammahousut on hyvät. Kun on eka vauva niin ne vatsalihakset ei vielä ole ihan antaneet periksi ;) Mutta iltaisin on usein kyllä ihan pullottava vatsa. Löysin kyllä jo hm:stä etukäteen sellaiset mustat mammaverkkarit, jotka ostin vapaa-aikaa varten.
Mutta työreleet on tietty enemmän se ongelma. Hm ja lindex tyyppisissä kaupoissa, joissa yleensä shopitan ni mammavaatteita on enemmän farkkuja ja reisitaskuja yms epäsiistiä eli pitäisi löytää jotain enemmän toimistohenkistä vaatetta. Eli varmaan joutuu ostaa niistä hesan erikoisliikkeistä...ikävä vaan kun niiden hinnat ainakin netistä päätellen on kovia.
Mä olen myös alkanut pikkasen katselemaan minkälaisia ne vaunut nykyään on ja tosi vaikea miettiä mitä kantokoppia ja yhdistelmiä yms. Ja kaiken lisäksi meidän auto on kolmiovinen pikkuauto, jota emme vaihda. Eli vaunujen pitäisi mahtua pikkuauton peräluukkuun, mutta kuitenkin pitäisi kulkea hyvin hiekkateillä ja kohtalaisessa lumessa, kun ei ihan keskustassa asuta. Mahdoton yhtälö ? No pitää varmaan hankkia kahdet...
Mutta näiden asioiden miettiminen on ihanaa enemmän kuin tuskaista, koska on eka vauva niin jaksaa todellakin olla aika innostunut kaikesta uudesta :)
Ihanaa päivänjatkoa kaikille!
Pia
Olen ollut yllättynyt siitä, miten moni valittelee, ettei omat housut mahdu enää päälle? Karmiiniko se oli, joka taas kertoi, ettei hänellä näy masua vielä lainkaan. Kovin olemme erilaisia.
Itselläni on hieman turvonnut alavatsa, mutta omat vaatteet mahtuvat vielä loistavasti päälle (painoa ei ole tullut grammaakaan lisää). Parit vähän tiukemmat farkut on ollut pakko unohtaa, sillä ne painavat ikävästi. Lantiomalliset housut istuvat vielä tosi hyvin (menevät varmasti vielä pitkään), mutta niin normaalivyötäröisetkin. Eli ei pelkoa vielä vähään aikaan, että tarvitsisi äitiysvaatteisiin siirtyä. Yritän muutenkin pitkittää äitiysvaatteiden käyttöönottoa. Tällaista se oli esikoisestakin. Silloin siirryin vasta loppumetreillä äitiyshousuihin.
Mutta mistä se oikein johtuu, että mahat kasvavat noin eri tahtiin? Ruumiinrakenteesta vai mistä? Olen itse kohtuullisen pitkä ihminen ja normaalivartaloinen.
Pepper (rv 14+5)
Moi vaan.
Tänään on ihan uudestisyntynyt olo, kun eilisen pidin migreeniä. Tavallisestihan se lähtisi puolessa tunnissa migreenipillerillä, mutta koska ne ovat nyt pannassa, niin ei auta kuin sitkutella Pandoleilla ja kärsiä vaan. Onneksi migreeni ei kestänytkään kuin klo 14-24...
Äitiysvaatteista - en ole vielä ajatellutkaan mitään saati tutkinut kauppoja. Iltaturvotuksesta huolimatta vaatteet menee vielä kevyesti päälle. Mahaa ei huomaa, ellei ole tuttu ja harjaantunut katsoja. Epäilen kyllä, että maastotöihin sopivia äitiysreleitä ei ole keksittykään, kun ne valikoimat on muutenkin kumppareissa sun muissa maastovaatteissa yleensä enemmän miesten mittojen mukaan tehtyjä ja kinnaavat enemmän tai vähemmän lantiosta normaalistikin. Mutta onneksi kesällä en kai enää paljon maastoon ehdi, kun ilmeisesti meilläkin pitää vuosiloma pitää ennen äitiyslomaa. (Ja jos pätkätyöt ei jatku, niin sitten varmaan kaikki siihen asti kertyneet lomat.)
Ultrista ym. Eka ja vika kunnan tarjoama ultra (11 vkn, ei edes np!) on takana ja koska olo on rauhallinen, en ole yksityisellekään aikoja varaamassa. Mulla on kyllä ihan ekoja viikkoja lukuun ottamatta koko ajan ollut sellainen syvä rauhallisuus siitä, että kaikki on mahassa tosi hyvin, keskenmenoa ei tule, lapsi on terve kuin pukki, synnytyskin menee loistavasti... Tämä on hassua, koska muuten olen luonteeltani enemmän sellainen epäilevä tuomas, mutta tämän raskauden suhteen leijun jossain ihan omassa todellisuudessani, jossa mitään uhkaavaa ei ole olemassakaan. Tulee mieleen se Lauri Viidan Alfhild-runon alku: " Äidit vain, nuo toivossa väkevät" .
Olkaamme toivossa väkeviä - kyllä kaikki menee hyvin!
Picapica ja Peukaloinen; " haudonta" on tänään vaiheessa 12+6
Laiskamatonen kun on ei aina jaksa kirjoittaa, lueskelen kyllä sitäkin enämpi teidän viestejä :D
Massuloitten koosta sanoisin, että kakkosen vm-04 kanssa tuntu, että maha alko näkymään ja tuntumaan jo melkeen alussa, oliskohan ollu jotain rv 12 tai jottaa. Esikoisella joka on jo 13! masu ei näkyny juuri ollenkaan, kun vasta ehkä viidennellä kuulla, töissäkin olivat ihmetelleet, että mihin se on hävinny, kun äippälomalle jäin! ;)
Enivei nyt mä oon kyllä aikastas tyytyväinen, että tuo masu kasvaa ihan rauhallista tahtia, äippävaatteet kun tuli hätäpäissään myytyä kirpparilla...Toisaalta eihän täällä kotosalla tarvi paljon muita kun nuo verkkarit, mut sitten kun pitäisi johonkin lähteä, voikin olla ettei ole päälle pantavaa...tarvii varmaan sitten värkätä lakanasta tooga ja antaa helman heilua :D
mukavaa päivänjatkoa kaikille!
Eria
ainiin, sitten vielä minä muuten ilmoitin äidilleni ja siskolleni tekstiviestillä vauvasta, kun joku sitä tuolla kyseli...
en vaan halunnut töksäyttää äidille nimenomaan tietoa puhelimella, annoin sille aikaa miettiä sanomisiaan, äiti kun on välillä...hmmm...vaikea :D mutta eikös me kaikki olla toisinaan sitä
E edelleenkin
Meillä täällä Lahdessa ei edes tarjota tuota toista ultraa. Kyllä katkerana kuuntelen teitä, joilla se toinen odottaa muutaman viikon päästä. =) No ei, kunhan nyt huomiseen jaksan odottaa sitä ensimmäistäkin... Ja ainahan sitä voi marssia yksityiselle, jos jotain haluaa tietää.
Ihmettelen kovasti, miksi nyt neljännen raskauden kohdalla olen näin huolestunut. Aiemmin ei ole ollut mitään ongelmia selvitä ultraan asti, koska kaikkihan on hyvin! Niin pitäisi nytkin olla, mutta tosi epävarmana odotan huomista. Ja mullahan ei ole yhtään km takana, tosin elämän varmuus vähän horjui viime kesänä. Kai se siitä pitkälle johtuu ja iästäkin. Onhan mulla yhdeksän vuotta ensimmäisen saamisesta aikaa, aika lapsi vielä silloin olin, jos nyt aikuinen en ole vieläkään. ;)
Vähäisellä pahoinvoinnilla olen päässyt! Ihan ihmettelen. Tänäänkin aamulla oli todella hirveä nälkä, mutta kävin kuitenkin suihkussa ennen syömistä. Ei olisi aiemmin tullut mieleenkään!
No nyt tuli omaa napaa taas riittävästi. Lähdettävä kai siivoilemaan ruokailun jälkiä, tosin tuo hoitotyttö juoksentelee vieläkin ympäri kämppää ruoka lautasella... *huokaus*
Johannamamma rv 11+5
Eksyin jotenkin tänne odotus-palstalle ja tajusin yhtäkkiä, että ei hiivatti, täällähän on jo uudet elokuiset pinossa! Itselläni on siis -05 elokuussa syntynyt nuorimies, joka täyttää tällä viikolla jo 6kk. Hui, kun aika lentää! Tuli jotenkin haikea olo, kun luki teidän juttuja ja alkoi muistelemaan omia tunnelmia alkuraskaudesta.
ONNEA ODOTUKSEEN TEILLE KAIKILLE! :))
Tänään oli sitten ensimmäinen neuvolalääkäri - viikkoja 12 tasan ja sydänäänet kuultu ensimmäistä kertaa! Oli se taas niin liikuttavaa kuulla sitä pientä laukkaa :-) Sydämen syke oli 168. Esikoisella samalla viikolla Kaikki on hyvin - kohdun kasvu vastaa viikkoja ja säännöllisen kierron omaavana lääkäri ennusti la:n pysyvän samoissa myös ensi viikon np-ultrassa. Jää nähtäväksi. Esikoisen kohdalla la aikaistui ultrassa viikolla, mutta syntyi kuitenkin sitten viikolla 41 tasan. Lääkäri oli mukavan rauhallinen ja asiallinen, mies tällä kertaa - esikoisen kohdalla oli ikävät muistot virolaisesta naislääkäristä, joten hiukan jännittyneenä odottelin tätä käyntiä senkin puolesta. Onneksi kaikki oli hyvin ja lääkäri mukava! Seuraava neuvolalääkäri onkin vasta viikoilla 36 kieppeillä. Viimeksi oli kyllä puolen välinkin tienoilla lääkäri, mutta asuinpaikka on sen jälkeen muuttunut, ja tällä kertaa näin. Tarvittaessa tietenkin pääsee vaikka kuinka monta kertaa. Seuraava etappi on ensi viikon np-ultra. Seuraava neuvola onkin vasta reilun neljän viikon päästä: 13.3. -pitkä aika, sitten on jo kevät!
suu hymyssä emali 12 tasan
Jäi lause kesken: Esikoisella samoilla viikoilla... -ja kun tarkistin esikoisen äitiyskortista, on viikolla 14 merkitty sydänääniin vain +. Tuolloin tumpelo neuvolalääkäri ei meinannut saada ääniä kuulumaan ja epäili (ääneen!) onkohan siellä mitään! Olimme edellisenä päivänä käyneet alkuraskauden ultrassa ja nähneet sikiön ja sydämen lyönnit ja kaikki oli kunnossa. Sai sitten viimein äänetkin kuulumaan...
emali muistelee
Pojat ne nukkuu ulkona auringonpaisteessa, vaikka pakkanen paukkuu. No, meillä ei ole kuin reilu 10, joten eiköhän ne kunnon tamineisiin ja kolmen peiton alle pakattuna tuolla pärjää jonkun hetken. Meillä on ollut nyt monena arkipäivänä menoja aamupäivällä ja kotiin ajaessa pojat nukahtaa autoon. Ei ole auttanut muu kuin siirtää ne vaunuihin nukkumaan, kun sisällä tulisi ulkovaatteissa kuuma. Hassuja ovat, jos siirtää sisälle, heräävät kyllä, mutta vaunuun nostettaessa eivät.
Me varattiin matka Roomaan ja lähtö on n. kuukauden päästä. Ihanaa!! Otetaan muksut mukaan ja lisäks lähtee pari kaveriperhettä lapsineen. Tekee niin terää päästä pois näistä kotiympyröistä.
Oon ihan varma, että mun kaveri, jolla oli viime ke laskettu aika, on juuri nyt synnärillä. Laitoin sille aamulla tekstarin ja ei ole vielkä mennyt perille, joten puhelin on kiinni. Tuohan on selvä merkki. Alkoi heti jännittämään hänen puolestaan, ja nyt odottelen vauvauutista ;-) Näin viime yönä unta, että hän sai paksutukkaisen tyttövauvan, jonka nimi oli Anna.
Mammavaatteista on ollut puhe. No todellakin mulla tätä masua on tullut ja näin on ollut jka kerta esikoisesta asti. Oon jo aiemmin kertonutkin, kuinka esikoista odottaessa asiakkaat alkoivat kyselemään ollessani rv9:llä, että odotanko. Kakkosta odottaessa ekat kyselyt tuli rv6:lla. Kiusallista, kun noin aikaisessa vaiheessa ei vielä haluaisi kaikille kertoa. Nyt tässä raskaudessa paras oli viime viikolla, kun eräs asiakas tokaisi, että " sulla ei olekaan enää montaa työpäivää jäljellä" . Lääkärini on sanonut, että mulla on kohtu voimakkaasti eteenpäin kallellaan. Lisäks oon pitkä ja maha on aina tullut vaan eteen (poikamahat...) eikä kasvanut sivuille. Jännää kyllä, että yksilölliset erot voi olla näin isoja. Mammavaatteet oon ottanut todella alussa käyttöön, kun omat housut painaa alavatsalta.
Sitten MIELIKUVAGALLUPPIA: MILLAISTA KESÄÄ ODOTATTE? Nyt kun itsellä on tämä kesän odotus taas huipussaan ja moni on sanonnut, että ihana saada kesävauva. Itse oon aatellu, että on ihana ison mahan kanssa käydä uimassa ja helppoa vauvan kanssa esim. pukemisten suhteen. Mutta sitten ne negatiiviset mielikuvat...kuumuus saa kropan turpoamaan, juomaa menee ja pissaa tulee yötä päivää, haöuaisi sukuloida, mutta autossa ei jaksa istua jne. Lisäks vielä yks asia kauhistuttaa synnytyksen jälkeen, nimittäin jälkivuoto ja vaipoissa kulkeminen, jos on intiaanielokuu. Mulla on jälkivuoto ollu molempien edellisten jälkeen 6 vkoa ja se on kyllä kamalan pitkä aika. Ei uskalla uidakaa jne. Ootteko miettynyt tällasia asioita?
Nyt annan taas palstatilaa muillekin, joten eikunheikunkeikun!
Pumpuli 14+6 ja pojat 9/03 ja 11/04
Ei oikein mitenkään osaa kuvitella, millaista se on ensi kesänä. On vaikea tajuta, että mun maha nyt vaan alkaa tästä kasvaa ja puolen vuoden päästä olen sellainen suunnattoman suuri pallo jo.. Toivon, että tulee mukava kesä. Hyviä kelejä ja hyvää mieltä. Ehkä touhuilen kerrankin paljon kotona, nautin siitä että on aikaa vain olla viikosta toiseen, eikä kukaan odota kyläilemään tai muuta. Kunpa saisi raha-asiat järkkääntymään (eli kerrytettyä isohkoja tilejä loppukeväästä vielä, tuntityötä kun teen..), niin ei tarvitsisi huolehtia toimeentulosta sitten äitiysrahalle siirryttäessä.
Mitenkähän nuo uimajutut? Mitähän rajoituksia järvessä pulikoimiseen on raskaana oleville? Oon jo miettinyt äitiysuikkarin ostamista, mutta jostakin kuvittelin, ettei se uiminen sitten olisikaan niin suositeltavaa. Se on kyllä kurjaa, jos niin on, vaikka en mikään himouimari olekaan. Mutta ehkä sitä ensi kesänä mahan kanssa tekisikin mieli käydä kelluskelemassa :)
jään äitiyslomalle juhannuksesta ja suunnitelmissa on, että jäämme mökkeilemään ainakin viikoksi juhannuksen jälkeen. Mökkeilyn jälkeen nautisekelen heinäkuun alusta esikoisen kanssa omalla pihalla - aurinko tietenkin paistaa joka päivä. Mies aloittaa kesälomansa heinäkuun puolessa välissä ja sitten tehdään pieniä " päiväreissuja" koko perheen kesken. Ihanaa hillua kevyissä kesävaatteissa (toista se oli silloin esikoisen aikaan niissä untuvatakeissa ja muissa talvireleissä).
Niin ja sitten kun vauva syntyy, on tietenkin ihanaa, kun on lämmintä, eikä vauvaa tarvitse pakata toppakamoihin (esikoisen syntyi helmikuussa). Nautiskelemme koko perheen kesken lämpöisistä elopäivistä ja uudesta tulokkaasta. Minä en uimisesta pidä muutenkaan, joten ei haittaa, jos sitä ei voi tehdä.
Siis, en osaa nähdä mitään negatiivista tulevassa kesässä. Johtuneeko siitä, että esikoisen synnytyksestä toivuin tosi nopeasti ja uskon kai toipuvani tästäkin.
Olen jo monena päivänä viettänyt esikoisen päikkäri ajan täällä koneella ja silityspyykki on edelleen odottamassa! Nyt muutama sana ja sitten menen silittämään! (lupaan!)
Tuo masujen kasvun erilaisuus on tosiaan jännä juttu. Nyt kun muistelen niin ekan aikana ihmettelin, että miten toiset ostaa monet äippävaatteet kun itse niitä tarviin vasta loppu ajasta... Nyt tulen tarvitsemaan aiemmin. En ihan vielä, mutta kohta...
Kesää odottelen innolla, vaikka on käynyt mielessä, että mitäs jos on ihan hillitön helleputki. Päivä tai pari hellettä menee varmaan hyvin, mutta sellanen parin-kolmen viikon putki kuin tuossa taannoin (olikos toissakesä?) Uimisesta kanssa haaveilen, tuo esikoinen on sellanen vesipeto etttä pakkohan sitä on viedä...
Viimeksi kävin uimahallissa aika loppuun asti. Sanottiin, että voi hyvin käydä niin kauan kun paikat on kiinni. (Hyvin loogista.) Tosin en varsin pystynyt uimaan, vähän enemmän kuin ui ja kovempaa, niin vauva rupesi ihan hirmusesti potkimaan ja mönkimään. Tuntui ihan siltä, että hän yrittää kertoa, ettei se ole kivaa sen mielestä... Muuten kyllä siellä kelluskelin terapiaaltaassa ja poreissakin vähän kävin... (sekään ei ollut kyllä kovin kivan tuntuista loppuajasta.) No, nyt vähän pomppas, järviuinnistahan tässä kyse oli... :)
Anyway, ihanaa kun voi olla vähemmissä vaatteissa kun viime raskauden loppuajasta (tyttö syntyi huhtikuussa ) Vaikkakin silloin oli koko kesä sitten edessä ja valoisat yöt!!! Se oli ihanaa! Nyt sitten tulee aika pian jo illasta pimeää.... Mutta ei haittaa! Ihan samahan se loppujen lopuksi on mihin vuoden aikaan synnyttäää....
Jaahans, taidan nyt sitten lunastaa lupaukseni ja poistun pää painuksissa kodinhoitohuoneeseen...
Katzu & asukki 14+5
Pumpulille ekaks, sähän noista hassuista aloituksista vissiin aiemmin mainitsit? En voinu olla nauramatta sille sun kommentille siinä neoamisepti jutussa =D Mut itseäni oikeesti ihmetyttää et joku oikeesti kuvittelee et voiko puhdistusaine jossa on alkoholia niin vaikuttaa sikiöön. tai että voiko runebergintorttuja syödä jos siinä on kostukkeena rommia... Oisko tää tietokoneyhteiskunta mikä tekee ihmisistä uusavuttomia? Siis tarkoitan et kaikkea kysytään netistä, ja oma maalaisjärjen käyttö tuntuu unohtuneen..
Joo, mitäköhän mun pitikään alunperin kommentoida.. Niin siitä kesästä! Mä odotan sitä et voin lölliä takapihalla aurinkotuolissa ja lapset kirmaa ympärillä :) Toivottavasti vaan on aurinkoinen kesä. Ja ihanaa kun ei tarvi nitiä vaatteita tunkea montaa kerrosta mahan päälle. Meidän toinen lapsi on syntyny elokuun lopussa ja mä uin ihan täysiä koko kesän. Rakastan järvessä pulikoimista ja sen jälkeen kunnon puusaunaan menemistä pitkiin ja kosteisiin ja kuumiin löylyihin!!! Aaaah, olispa jo kesä ja kärpäset :)
Peeveli rv 12+4
Tätä tämä väsymys teettää. Kerrankin ajattelin aloitella pinoa ja heti onnistuin mokaamaan, hihihiii. Joskus sitä vaan tumpuloi...
Kumkwatille tiedoksi, että Turussa on vielä yksi äitiysvaatteita myyvä liike:Mama Marie, joka on samassa talossa hotelli Cumuluksen kanssa Eerikinkadulla vanhan Puuterin vieressä. Liike on pieni ja sen kanssa samassa tilassa toimii myös kosmetologiliike. Liike myy vähän trendikkäämpiä äippävaatteita ja alusvaatteita.
Kerroimme eilen isommille lapsille raskaudesta ja kovasti lapset olivat iloisia asiasta. Poika oli kyllä jo koulussa lasten suurimpia toiveita kysyttäessä ilmoittanut toivekseen uuden pikkuveljen. Pikkusiskokin olisi kuulemma ihan kiva, jos ei vain muistuta isosiskoa:). Kyllä meitä hymyilytti miehen kanssa. Tytär oli sitä mieltä, että olisi mukava saada lisää tyttöjä taloon, mutta toisaalta olisi kuulemma mukava saada pitää oma huone vain itsellään.
Pitäisi lähteä vaunutellen aamulenkille, mutta kun väsyttää niin, että meinaa koko ajan nukahtaa. Raikas ilma voisi tietenkin auttaa asiaan.
Nyt on pakko lähteä pukemaan lapsia. Palaan lukemaa viestejänne.
Aamutumpula opemamma kera vimpulan rv 11