Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jäätkö sinä(tai miehesi) töistä pois, jos lapsella nuha ja yskä, mutta ei kuumetta ja vointi/ruokahalu ok?

Vierailija
06.02.2006 |

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai kova yskä. Menee taudit huomattavasti nopeemmin ja helpommin ohi kun saa huilia. Eikä tule ikäviä jälkitautejakaan.

Miksi aina sairaus mitataan vain kuumeesta? Usein olo voi olla tosi kurja ennen kuumeen nousua.

Vierailija
2/17 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita nuhia tullut ja mennyt. Niin kuin joku jo kirjoitti, niin ainahan sitä saisi olla joku lapsen kanssa kotona, jos joka nuhan kanssa noin tekisi. Kuume nousee pian, jos on noustakseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen sairauden vuoksi ilman, että on lääkärintodistusta. Joten sen nyt arvaa, ettei nuhasta sellaista saa. Lapsi menee hoitoon, jos suinkin jaksaa päivän menossa mukana.

Vierailija
4/17 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä on kyllä ollut valvottu yö takana. Meidän lapsukaiselle kun ei tuo kuume tahdo nousta. Mies on saanut tk:sta todistuksen kun oli pelkkä nuha/yskä, minulla riittää naapurin yms. todistus.

Vierailija
5/17 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on edes yhden tai kaksi päivää pois. Ei se kuume ole aina se, joka merkkaa onko lapsi tai edes aikuinen kipeä. Jään vaikka sen yhden päivän ajaksi ja käytän tarpeen mukaan lääkärissä. Kyllä lääkäri kirjoittaa poissaolotodistuksen ei se kuumetta vaadi. Mulla onneksi on ymmärtäväinen esimies ja työkaverit, jotka tietää mitä on olla pienten lasten äiti.

Vierailija
6/17 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotona lapsen nuhan takia. Tosin olen opiskelija. Keskustelin eilen asiasta päiväkodissa ja sanoivat siellä, että lapsi voi tulla hoitoon, jos on muutoin virkeä ja syö normaalisti. Mikäli tänään olisi ollut työpäivä tai muutoin tärkeä päivä opinnoissani, olisin tytön vienyt hoitoon.

Vierailija
7/17 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin paljon pelkkää nuhaa ja yskää lapsilla että päiväkodit olisi vallan puolillaan jos aina jäätäis kotiin!

tottakai jos olo huono ja väsynyt niin koitetaan järjestää muuten se hoito...

Vierailija
8/17 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöskään ymmärrä näitä vanhempia, jotka sanovat lastensa olevan koko ajan nuhassa. Itse tunnen vain yhden perheen, jossa lapsi sairastaa jatkuvasti. Ettekö te pue lapsianne tarpeeksi lämpimästi? Vai mikä siinä on, että räkäränni juoksee joiden lasten naamalla jatkuvasti? Kyllä se vaan on niin, että nuhakin menee nopeammin ohi päivän parin levolla eikä tartu sitten jatkuvasti muihin. Ja ennen kaikkea lapsi jaksaa itse paremmin.

Vierailija
9/17 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ja kyllä se lääkäri kirjottaa sen sairasloma lapun :)

Vierailija
10/17 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä aina tarvitse sitä kuumetta olla, kuten täällä jo moni kirjoittikin.

Vierailija
11/17 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni on vastuutonta vanhempien viedä selvästi nuhaista lasta tartuttamaan tautia muille.

Alle 10v lapsen vanhemmilla on oikeus olla neljäpäivää tilapäisellä hoitovapaalla lapsen sairastuttua.

Vierailija
12/17 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä tykkäisin ja lapsikin tykkäisi, mutta meillä tarvitaan sairaslomalappu, eikä sieltä töistä muutenkaan voi kaiken aikaa pois olla, alkaa työt jäädä tekemättä.

Vierailija
13/17 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi on täysin virkeä, ei ole mitään mahkuja poissaololappuun.

Vierailija
14/17 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen töissä vaaditaan, että lapsi viedään lääkäriin, joten joutuisihan sitä koko päivän kykkimään jossain terveysasemalla kuitenkin.

Vierailija
15/17 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vastaus ap:n kysymykseen, jos lapsella on vain nuhaa ja yskää, niin hoitoon menee. Jos joka nuhasta olisin pois töistä, niin poissaolopäiviä kertyisi todella paljon. Meillä lapsi ei ole vielä ikinä ollut ilman kuumetta niin huonossa kunnossa, etteikö olisi ollut pirteällä ja jaksavalla tuulella nenän valumisesta huolimatta... Kyllä varmaan lääkäri nauraisi meidät ulos, jos pyytäisin lapsen nenän tukkoisuuden takia saikkua ;)

Vierailija
16/17 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nykyajan flunssat on sen verran pitkiä, ettei siitä mitään tule, jos jokaisena nuhapäivänä ollaan kotona. Kyllä kai siellä töissäkin pitäisi käydä, kun kerran palkka maksetaan...

Jotenkin alkaa haisemaan näistä vastauksista totuus näiden " paljon sairastavien" lasten takaa. Siis aina työpaikalla on joku äiti, joka on vähintään joka toinen viikko sen 3 päivää pois. Jos kriteerit on näin alhaalla, niin en enää ihmettele.

Vierailija
17/17 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Belgiassa ja täällä mennään päiväkotiin/kouluun, jos lämpöä on aamulla alle 38 astetta. Iltapäivällä saa olla ylikin, mutta jos aamulla on taas alhaalla, niin kouluun vaan.

Eilen opettaja oli kipeänä; valitti kurkkukipua ja kuulemma oksennutti. Mutta töihin vaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme