Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka tietäisi? Miten puuro haudutetaan haudutuskattilassa?

Vierailija
06.02.2006 |

Mulla on Opan 3 kerroksinen kattila ja haluaisin tehdä sillä puuroa. Onnistuuko maitopohjaiset (manna- ja riisipuuro) haudutusosaa käyttämällä? Miten se tehdään, kauanko kestää.?

Vastauksista todella paljon kiitollisena uusavuton

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita alimpaan kattilaan vettä ja puuro-osaan 1 l maitoa. Kun vesi alkaa kiehua, maitokin kuumenee. Kaada riisi kattilaan, sekoita. Annan hautua, kunnes puuro on kypsää, sekoittele välillä. Kypsennysaika hieman pidempi kuin normaalikattilassa. Myös tavalliset pikapuurot, esim. nallehiutaleista onnistuvat hyvin ja ne tulevat nopeasti. Kattilan keskiosaa et puuron keitossa tarvitse. Siis sitä ritiläosaa :)

Vierailija
2/7 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä olisi sellainen kysymys, että eihän maito voi kiehua pohjaan.. Eikä saa nauraa, avuto ikä avuton =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimim. tänä aamuna normikattilalla elovenat pohjaan polttanut (vesipohjasena vielä)

Vierailija
4/7 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään vinkkejä? Tänään ostin uuden kattilan missä on tuo haudutusosakin. Ennen oon höyryttänyt vaikka kuinka monta vuotta, mutta en hauduttanut puuroa. Nyt on riisipuuro tuloillaan, mutta kuinka kauan herkkua saa odotella?

Vierailija
5/7 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään vinkkejä? Tänään ostin uuden kattilan missä on tuo haudutusosakin. Ennen oon höyryttänyt vaikka kuinka monta vuotta, mutta en hauduttanut puuroa. Nyt on riisipuuro tuloillaan, mutta kuinka kauan herkkua saa odotella?

Tunnissa valmistuu eikä todellakaan pala pohjaan haudutuskattilassa.

Vierailija
6/7 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1-1,5 tuntia

Vierailija
7/7 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisipuuron valmistuksessa laitetaan ensin riisi puolen vesilitran kanssa haudutusoasaan. N. 5-10min kuluttua lisätään litra täysmaitoa. Haudutetaan huolella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi