Jehovat
Miksi ette vietä syntymäpäiviä esimerkiksi?
(en jaksa kelaa vanhoja sorii)
Kommentit (86)
Olen täysi sivusta seuraaja, tunnen kyllä aiheen...
mutta asiallisuutta voisivat aikuiset ihmiset edes yrittää opetella!!!
kuka teistä luulee olevansa oikeutettu tuomitsemaan ja arvostelemaan toisten uskoja, tuntemuksia ja elämäntapoja?!?!
Asiallisia kysymyksiä, asiallisia perusteluja ja asiallisia vastauksia kuten jokainen omasta uskostaan puhuttaessa haluaisi kuulla.
MrsKole:
Olen täysi sivusta seuraaja, tunnen kyllä aiheen...mutta asiallisuutta voisivat aikuiset ihmiset edes yrittää opetella!!!
kuka teistä luulee olevansa oikeutettu tuomitsemaan ja arvostelemaan toisten uskoja, tuntemuksia ja elämäntapoja?!?!Asiallisia kysymyksiä, asiallisia perusteluja ja asiallisia vastauksia kuten jokainen omasta uskostaan puhuttaessa haluaisi kuulla.
Tepsuttaja vain ei osaa nyt vastata, vaikka tuossa aiemmin lupaili.
miten ihmiset puhuu itsensä pussiin,eivätkä osaa perustella.miksi ihmisen pitää olla jonkun uskonnon tai jumalan hallinnassa?Miksi ihminen haluaa elää orjana?ettekö löydä elämästä muuta?
vaan viittaus oli esim. Rillirallin tekstiin...
Kenenkään kun ei tarvitse ymmärttää toisten uskontoja, mutta kunnioitusta toisten ihmisten uskomuksiin voisi yrittäää pitää...
Vaikka kuinka yrittäisi pyytää pysymään asiassa niin se on tuulen tavoittelua... vaikka kuinka yrität perustella niin on aina löytyy joku joka yrittää kaataa asiallsta keskustelua...
Tuokysymysteksti oli pitkä, kopioin sen ja luen kotona.
Etsin varmasti vastaukset siihen !
Apt 15:20 viittaa epäjumalanpalvelusmenoihin temppeleissä, jossa liha syötiin uhrimenojen ohessa, samoin kuin veri, koska toimitus oli riitti. Haureuden harjoittaminen liittyi samoihin menoihin. On siis selvää, ettei kristityksi kääntyneen pakanan kannattanut mennä sekaannusten välttämiseksi temppeliin syömään tällaista torjuakseen nälkäänsä. En usko, että ruoka olisi saastuttanut syöjää, vaan kyse oli toimitukseen liitetyistä merkityksistä.
Jehovan todistajat pitävät sitkeästi kiinni tästä syväkulttuurisesta väitteestä välttää verta. Perusteita löytyy, mutta raamatullisesti ne eivät ole pitäviä. Raamattu ei ota kantaa tällaisiin asioihin, kuten se ei ota kantaa esim. ehkäisyyn tai huumeiden käyttöön. Elämää koskevat periaatteet ovat selkeästi löydettävissä, mutta nykymaailman yksityiskohtien kanssa on turha piiperrellä! Eihän Raamattu opettanut anekaupastakaan! Hedelmällisintä olisi tutkia Raamattua itseään eikä yksinomaan sekundaarisia dokumentteja, kuten inhimillistä historiaa.
Absurdeimmin tilanne välittyy siinä, että tuskin kukaan Jehovan todistaja on ammatiltaan anestesialääkäri tai ko. lääkäri on Jehovan todistaja. Tässä asiallinen artikkeli aiheesta: http://www.fimnet.fi/finnanest/lehdet/2001/no_4/a_vainionpaa.pdf
Jehovan todistajien lähdemateriaali, jossa asiaa perustellaan, on yli 20 vuotta vanhaa, eikä sillä siten ole mitään yhtymäkohtia nykylääketieteen kanssa. Perusteet kaihtaa verituotteita hoidollisista syistä ovat tekaistuja. Olen tarkoin perehtynyt asiaan. Olen aina kunnioittanut toisten ihmisten vakaumusta ja tehnyt sen myös työssäni. Ääriesimerkkien kanssa kärsivällisyys loppuu ja kiukuttaa. Kunpa ihmiset uskaltaisivat tutkia itse asioita eikä sokeasti luottaa siihen, mitä keskusjohto ylhäältä sanelee. Tässä maassa kun sentään on ajattelun- ja sananvapaus!
ps. Kunnioitan myös uskonnon vapautta, vaikka se tunteita herättääkin.
tepsuttaja:
Me emme ole Jehovia, niinkuin viesteistänne käy puolipilkallisesti ilmi.Vaan me olemme Jehovan todistajia. Jehova on jumalan persoonanimi ja vain hän on yksi ainoa jumala. Me emme siis ole jumalia !
Moni varmasti kutsuu todistajia erheellisesti Jehoviksi, tarkoittamatta silti pilkata tai pitämättä heitä jumalina. Ei pidä ottaa itseensä.
Sitä paitsi sana Jehova (Iehova) on hepreaa ja tarkoittaa käännettynä Jumalaa, eli jumalan nimi ei ole Jehova sen enempää, kuin se ei ole God!
Että niin..
Sitten..
" Miksi ei ole järkevää olettaa, että Jumala automaattisesti hyväksyy sen uskonnon, johon ihminen on syntynyt?"
Sanotaan teidän kirjassanne. Mistä on syntynyt käsitys, että vain Jehovan todistajat ovat se oikea uskon suunta? Miksi se ei ole Juutalaiset (joihin Jeesuskin kuului), vaan juuri te?
Jehovan todistajien uskonsuuntaus on on alkanut amerikassa 1800-luvun lopulla, kun muuan mies laski raamatusta, että Jeesus tulee uudelleen maanpäälle (muistaakseni 1920-luvulla). " Silloin koittaa maailman loppu, joten liittykää kaikki minuun" , oli tuon miehen viesti. No, kuten kaikki hyvin tiedämme, maailmanloppu ei tullut ja järjestöstä erosi ihmisiä. Piti äkkiä laskea päivä uudelleen. Väki palasi.
Tähän päivään mennessä tuota lopunpäivää on laskettu uudelleen moneen kertaan ja aina se on mennyt poskelleen (yllättäen..). No, nykyään todistajilla ei ole enää tätä merkittyä päivää (edellinen oli muistaakseni joskus 1980-luvulla).
Mielestäni kukaan ei voi, eikä saa sanoa, että ovat ainoat oikeassa olevat. Raamattua on suomennettu uudelleen niiiiiin monenmonta kertaa, että siellä tuskin on enää alkuperäisestä paljoakaan. käsitykset, jotka tänään tuntuvat oikeilta, eivät ehkä olekaan enää 200-vuoden päästä olemassakaan. Näin on historia osoittanut ja jatkaa osoittamista, vaikka emme sitä ehkä niin tiedosta, mutta muutosta tapahtuu.
Raamattuun on poimittu vanhemmista erilaisista uskonnoista palasia ja koottu yhteen. Mukana on niin Buddhalaisuus, Hindulaisuus (ym.), kuin vanhat luonnonuskonnotkin.
Mielestäni maapallo on se joka päättää meidän elinkaaremme keston. Se on meidän " jumalamme" hyvässä ja pahassa. Jos me jatkamme sen kohtelua näin huonosti, se tuhoutuu, eikä siinä auta enää mikään. Tämän me kaikki varmasti tiedämme, vai?
Kuinka lähellä tuhoa ollaan. Ajatelkaa.. vuonna 1955, maapallolla oli n. 2,5 mrd ihmistä! Nyt on yli 6 mrd!!!
Nyt täytyy jatkaa hommia.. jatkan myöhemmin, jos ehdin..
Jehova ei tarkoita Jumalaa vaan hepr. verbin ha·wah´ tarkoittaa ¿tulla [joksikin]¿ imperfektiivinen kausatiivimuoto; merk. ¿hän saattaa tulemaan [joksikin]. Jehova on siis erisnimi!
Vaikka hänestä käytetäänkin Raamatussa esimerkiksi sellaisia kuvailevia arvonimiä kuin ¿Jumala¿, ¿Suvereeni Herra¿, ¿Luoja¿, ¿Isä¿, ¿Kaikkivaltias¿ ja ¿Korkein¿, niin ainoastaan tämä persoonanimi ilmaisee täysin hänen persoonallisuutensa ja ominaisuutensa ¿ sen, kuka hän on ja mitä hän on (Ps 83:18)
Oppikysymyksiin en osaa kaikkiin ottaa kantaa, koska en itse ole Jt.
että olisivat AINOA joukko joka saisi ikuisen elämän. PÄINVASTOIN, he kertovat, että suuri joukko muita tulee saamaan ikuisen elämän ja suuri joukko Jehovan todistajia ei tule sitä saamaan. Uskonto ei takaa ikuista elämää ja paikkaa paratiisissa.
Harmittaa kun täällä levitellään ihan päättömiä kuulopuheita.
jotka saavat ikuisen elämän paratiisissa. vain hyvin pieni osa nykyään elävistä jehovantodistajista tulee hallitsemaan taivaissa, ja tuo määrä on tarkkaan sanottu raamatussa.
nykyisin voi saada mahdollisuuden kuulua noihin muihin lampaisiin, jokainen joka on kiinnostunut ja uskoo jumalaan ja hankkii tietoa hänestä, ja tekee elämässään tarvittavat muutokset elääkseen jumalan oppien mukaisesti saa mahdollisuuden ikuiseen elämään. ei siis tarvitse olla syntynyt jehovantodistaja perheeseen tms.
siksi jehovantodistajat saarnaavat kaikkialla maailmassa kaikille ihmisille, jotta kaikki saisivat tiedon jumalasta ja hänen järjestelyistään. raamatussakin sanotaan: tämä valtakunnan hyvä uutinen saarnataan kaikkialla maailmassa ja sitten tulee loppu
kommentteja täällä antaa ihmiset jotka eivät ole edes jehovantodistajia itse. jos olet aidosti kiinnostunut jehovantodistajista niin kannattaa keskustella heidän kanssaa suoraan kun seuraavan kerran heitä tapaat. tai voit myös ottaa yhteyttä heihin suoraan.
kannatta aina varoa kaikea mitä täällä internetissä kuulee, kaikki ei ole totta.
ja niin en ole itsekään jehovantodistaja vielä, olen pitkään ollut kiinnostunut.......
Silti kirjoitat nimen Jehovan todistaja väärin? melkoisen outoa.
Lisään vielä, että näytät kirjoittavan sanan Jumala pienellä kirjaimella. Sehän ilman muuta kirjoitetaan aina isolla Jehovan todistajien keskuudessa. Anteeksi epäilykseni, mutta kun koskaan ei tiedä, ketä täällä netissä pyörii.
Niin, tarkoitin tietysti Jumala-sanaa, joka viittaa tosi Jumalaan, Jehovaan. Epäjumalista puhutaan pienellä kirjaimella.
Kirjoitinpa nimen miten tahansa, olen ja pysyn kaikesta huolimatta todistajana !!
Kaikenlaista porukkaa...
Älähän nyt pillastu todistajatoverillesi;) Mulla vaan pisti silmään, kun koskaan itse en kirjoittaisi miten sattuu meidän todistajien nimeä tai mitään uskontoomme liittyvää..Kaikkea hyvää sinulla ja hyvää kesää!
OLETKO TULOSSA TAMPEREELLE PIIRIKONVENTIIN 30 . 6 - 1 . 7 VAI KUULUTKO TOISEEN KONVENTTIIN ???
ITSE OLEN TULOSSA, AION PEJANTAINA JA SUNNUNTAINA OLLA YLEISÖNPALVELU TEHTÄVISSÄ.
T: Veljesi : )
olevan järkeä tuossa jehovien aatteissa niin pätkän vertaa. Eihän täällä maanpäällä ole kuin yksi joukko joka pääsee taivaaseen. Jehovienhan pitää kerätä " pisteitä" , jokainen homma on pisteytetty ja viimeisellä tuomiolla katsotaan pääsetkö maanpäälliseen paratiisiin eli oletko kerännyt tarpeeksi pisteitä.