Kuinka saan vaimoni kiinnostumaan seksistä?
Olemme seurustelleet jo lähes 8 vuotta ja naimisissa keretty olemaan jo pari vuotta. Lapsia on kertynyt 2 ja kaikki näyttää olevan hyvin ulospäin. Kuitenkin tuntuu että vaimostani on tullut minulle enemmän läheinen ystävä kuin rakastaja. Kun otan seksin puheeksi hän loukkaantuu ja väittää etten halua mitään muuta kuin seksiä ja että se vain liikkuu minun mielessäni. Todellisuudessa emme puhu seksistä juuri lainkaan juuri asian arkaluontoisuuden takia.
Olen varma että suurilta osin vaimoni haluttomuuteen vaikuttaa hänen oma tyytymättömyytensä omaan vartaloonsa kahden synnytyksen jälkeen. Itse kehun häntä kauniiksi ja pidän häntä ehdoitta maailman kauneimpana naisena. Kummallista on myös että hän loukkaantuu kehuistani. Tiedän kyllä että myös molempien lapsien hoitaminen verottaa oman osansa hänen energiastaan vaikkakin pyrin häntä auttamaan parhaani mukaan lapsien ja kodinhoidossa aina kun töiltäni kerkeän.
Sänkytouhut ovat jääneet yli puoli vuotta sitten melkein minimiin toisen lapsemme synnyttyä. Jos jotakin on tapahtuakseen se on vaimoni aloitteesta koska itse en enää tohdi häntä lähestyä jatkuvien torjuntojen seurauksena (se on saanut itseni hyvin epävarmaksi). Ja kun rakastelemme olen minä se antavana osapuolena.
Pidänkin itseäni hyvin epäitsekkäänä rakastelussa koska todella suuri osa minun saamastani henkisestä nautinnosta tulee juuri siitä kun katson kuinka vaimoni nauttii suunnattomasti esim. nuolemisesta. Kun hän on orgasminsa saanut on minulle luvassa vain yhdyntää ilman turhia mukavuuksia. Rakastan häntä enemmän kuin mitään ja osaltaan koen syyllisyyttä jo tästä kirjoittamisesta mutta asia on todella turhauttavaa.
Haluan rakkaimpani palaavan ennalleen jollainen hän oli joskus ennen kaikkia näitä murheita.
Kommentit (6)
imettääkö vaimosi? se vie tunnetusti halut. entä käyttääkö jotakin hormonaalista ehkäisyä? ehkäisytehosta tulee liiankin tehokas, jos seksiä ei edes halua! oletteko kokeilleet esim. minipilleriä, jossa pitoisuudet ovat todella matalat?
minulla halut ovat aina vaihdelleet hormonien mukaan. tärkeää on löytää hyvä ehkäisy.
onko hän muistanut tehdä lantionpohjan jumppaa lasten jälkeen? kun alapään lihakset tuntuvat, ne ovat enemmän myös mielessä. ostakaa geishakuulat joilla niitä voi treenata. ..
Meillä oli sama tilanne kahden lapsen ja 12 yhdessä vietetyn vuoden jälkeen. Vaimo antoi vain säälistä eikä ollut pätkääkään kiinnostunut seksistä. Kunnes löysi uuden ihastuksen jonka kanssa seksi alkoi taas kiinnostaa.
Jos siis rakkaus kuolee suhteesta niin silloin seksin määrä ja laatu todenäköisesti kokevat rajun inflaation. Yleensä tilanne huononee pikku hiljaa mutta joskus se viimeinenkin korsi lastataan niin että kamelin selkä katkeaa.
Ikävä kyllä meilläkin meni pari vuotta ainakin, ennenkuin synnytysten jälkeen alkoi yhtään seksi maistua.
Sinulle ap neuvoisin, että ehdota edes silloin tällöin kaikesta huolimatta. Ehkä sillä tavalla pysyisi jonkunlainen kosketus puolisoon yllä. Naisellekaan tilanne ei ole häävi, varsinkin jos täytyy pelätä että mies lähtee vieraisiin kun ei kotoa saa.
Auttaisiko, jos veisitte lapset yökylään ja nauttisitte vaikka vuorokauden vain toisistanne. Nainen ei ehkä heti pysty relaamaan ja nauttimaan, siksi pari tuntia ei riittäne hoitamaan asiaa....
Minä ainakin pystyin paremmin vastaamaan mieheni haluihin, kun lapset olivat poissa ja sai ihan vaan olla rauhassa.
Ja nyt kun ne on jo isoja, täälläkin on yksi kiimainen nainen taas odottamassa hetkeä,että mies vaan suostuisi antamaan...
Seksi on parempaa ja monipuolisempaa kuin koskaan ennen...
on niin että kun seksi loppuu liitosta niin se on lopun alku. Rakkaus on lloppu tai kumppani on löytänyt uuden. Karua mutta näin se vaan menee.
Jos toista rakastaa ja haluaa niin ei silloin ole haluamisongelmia. Meillä toinen ja nuorin lapsi vajaa vuoden ja seksi on lähes jokapäiväistä ja ihanaa vaikka äitinä olen väsynyt ja vaikka mitä välillä. En aina ole riemuissani kun mies haluaa mutta koska tiedän että aina se jälkeenpäin tuntuu hyvältä niin aika harvoin saa pakit. Usein haluan itse niin että takahampaat tippuu ja teen kyllä aloitteen. Jotta homma pysyy kiinnostavana pitää olla estoton ja antaa ja ottaa mitä haluaa, ei se ole sen kummempaa.
Aikaisempi avioliitto kariutui juuri tuollaisena kuin tässäkin ketjussa useita kirjoittaa..ei seksiä tehnyt paljon mieli kun suhteen hoito jäi, ei seksiä ja sitten alkoi molempia aikaa myöden muut kiinnostamaan ja sen nyt tietää mitä siitä seuraa.
Jos seksiä ei harrasta, sitä lakkaa haluamasta, se on tosiasia joka kannattaa muistaa. Haluttomuuteen paras lääke ehkä on että harrastaa seksiä, itsetyydytyskin voi olla hyvä keino herätellä, tehdä sitä vaikka yhdessä niin johan alkaa...
Olen todella eri mieltä kanssasi. Minulla haluttomuuskausi jatkui pari vuotta, mutta en rakastanut miestäni yhtään vähemmän tuona aikana. Rakkaus on paljon muutakin kuin seksuaalista halua!
Ihmisellä on oikeus myös ajoitteiseen haluttomuuteen, vaikka se voi parisuhdetta hiertääkin. Minulla halut palasivat aikanaan ilman mitään kikkakolmosia tai selkeästi osoitettavissa olevaa käännekohtaa. Samoin toivon ja odotan käyvän miehen kohdalla. Hänen haluttomuutensa (tai oikeammin passiivisuutensa aloitteiden teossa) vaivaa minua, mutta en voi pakottaa toista mihinkään. Hänellä on oltava aikaa olla sellainen kuin on - ihan kuin minullakin aikaisemmin oli.
2
Ymmärrän teitä molempia. Meillä on sellainen tilanne, että minä olin haluton parisen vuotta lasten syntymän jälkeen. Seksi ei kertakaikkiaan kiinnostanut yhtään. Olisin voinut hyvin elää kokonaan ilman seksiä. Syinä oli lähinnä keskittyminen lapsiin, valvomisen aiheuttama väsymys ja ehkä hormonitkin. Tuo aika oli raskasta paitsi miehelle, myös minulle. Mies eli puutteessa ja minä jatkuvassa syyllisyydentunteessa siitä, etten halua tarpeeksi. Mitä enemmän ajattelin että pitäisi haluta, sitä vähemmän halusin. Silti rakastin miestäni. Harvakseltaan harrastimme myös seksiä ja olihan se ihan kivaa, kun siihen ryhtyi.
Nyt kun lapset ovat vähän kasvaneet, on tilanne kääntynyt päälaelleen. Omat haluni ovat heränneet suoranaiseen kukoistukseen, mutta mies on vuorostaan haluton. Nyt hän on se joka kokee, että voisi elää vaikka ilman seksiä. Hän ei kuulemma edes ajattele koko asiaa! Minä taas en paljon muuta teekään kuin kuljen kiimaisena ympäriinsä, noin karrikoidusti sanottuna. Mies kyllä suostuu seksiin useimmiten jos teen aloitteen, mutta itse hän ei aloitteita tee. Nyt vasta ymmärrän miltä tuntuu olla ei-haluttu. Ei riitä että saa kun pyytää; joskus haluaisi, että toinen haluaisi antaa ihan pyytämättäkin. Ongelmakseni on tässä muodostunut se, että olen alkanut vilkuilla muualle. :( Aikeita pettämiseen ei ole, mutta tunnetasolla etsin huomiota muualta, kun en sitä kotona saa.
Olemme puhuneet avoimesti kaikesta edellämainitusta. Mies siis tietää myös sen, että ihastun toisiin miehiin. Hän ymmärtää sen, mutta ei ryhdy toimiin saadakseen pitää minut kokonaan itsellään. En tajua, miksi jotain sellaistakin häneltä odotan. Olenkohan hirveän lapsellinen?
Tämä ei tainnut nyt vastata kysymykseesi mitenkään, sillä olen itsekin hukassa näiden ajatusteni kanssa. Ehkä yksi tärkeä juttu on kuitenkin se, että toista ei voi pakottaa haluamaan. Halu herää sitten kun herää. Näin se kävi minullakin. Nyt elän siinä toivossa, että halu herää vielä joskus miehelläkin. Toivottavasti.