ITSETEHDYN SOSEEN PAKASTUS PILTTIPURKEISSA?
Eli kestääkö lasipurkit pakastusta, onko kukaan kokeillut? Purkit olis vaan justiin sopivia tuohon. Soseitta alkaa menemään sen verran jo ettei viittis kaikkea kantaa kaupasta...
Kommentit (9)
Jyyli:
Eli kestääkö lasipurkit pakastusta, onko kukaan kokeillut? Purkit olis vaan justiin sopivia tuohon. Soseitta alkaa menemään sen verran jo ettei viittis kaikkea kantaa kaupasta...
Eipä taida lasi kestää pakastamista, kun ei yhtään jousta.
Minä myös pakastan ruuan piltti yms purkeissa. Ei ole kertaakaan hajonnu vaik pakkasesta otan ja mikrossa sulatan.
Paljon olen soseita pakastanut pilttipureissa ja hyvin on kestänyt!:)
Iida-Ilona
...ovat myös käteviä. Olen niihin pakastanut mm. äidinmaitoa ja lämmittänyt ne sitten kattilassa. Soseet olen mitannut, merkinnyt mitä niissä on ja laittanut päivämäärän pussin kylkeen. Niin on ollut helppo ottaa vanhimmasta päästä maitoa tai soseita. Kätevää ;)
äidinmaidot ja kaikki soseet lasisiin pilttipurkkeihin ja hyvin kestää. Ei oo kertaakaan hajonnut.
kai voi pakastaa pilttipurkeissa. On tosi käteviä, eikä oo menny kertaakaan rikki.
..Olisin kuvitellut että luonnollisesti lasipurkki rikkoutuu kun ei tosiaan jousta kun kosteus laajenee..
Mutta uskottava kai se on ettei=)
J.
Sulatusvaiheessa halkesi kun laitoin jäisen purkin liian kuumaan veteen
ja hyvin on toiminut. Pitää vaan muistaa ettei täytä ihan täyteen (esim. sentin vajaaksi) eikä laita kuumina pakkaseen, niin kestävät.