~*~ KULTAINEN 60-LUKU viikkoon 6 ~*~
Maanantaipäivää kaikille! Ehdinkö ensimmäisenä vai onko uuden viikon aloitus jo jossain muualla? Nämä viestit putoavat sivuilla alaspäin niin kovaa vauhtia, että saa ihan etsimällä etsiä missä sitä luurataan.
Tervetuloa uusi tulokkaamme - oliko nikkisi Meriaani (anteeksi tämä vanha pää...)! Teitäkin on jo mahtava porukka, kivaa!
Kiitos kaikille osanotosta - siis mun eilisen tällini vuoksi - ja olkaas muut tosi varovaisia. Niisku, kyllä sinäkin onnistuisit varmaan samaan jos laittaisit tosiaan rantasandaalit jalkaan ja lähtisit vaapottamaan tuota meidän alamäkeä ilman päällystakkia tai muutakaan asiallista vaatetta. Ei silti että ne vaatteet lisäisi kitkaa millään tavalla, mutta ylimääräinen tohellus voi olla vähempää, jos ei meinaa ihan justiinsa jäätyä kuoliaaksi. ;-)
Sen verran sattui, ja säikähdinkin, että soitin Jorvin päivystykseen iltapäivällä. Lääkäri tuli puhelimeen ja sanoi, että kyllä he haluaa katsoa kaikki ' kajahtaneet' äidit. Kyllä oli osuva sananvalinta ainakin meikäläisen suhteen! :D Mahalleen kaatuneet kuulemma otetaan osastollekin joksikin aikaa, mutta selälleen lentäneet katsotaan ultralla yms.
Sinne sitten läksin, ja sydänkäyrät otettiin + ultraus sisältä ja ulkoa. Katsottiin ettei oo istukka kärsinyt vaurioita, ja tietysti vaavin yleisvointi. Hyvinhän siellä oli kaikki, ja heppu oli erittäin vilkkaana sekä filmauksen ajan että muutenkin koko päivän. Joku verikoe otettiin myös, kai sillä katsottiin sitten istukan aineenvaihduntaa tms. ; jäi vähän hämäräksi mulle. - - Heitin sitten ihan pokerina, että jos hän nyt vilauttelee jalkoväliään, niin voisitteko zoomata sinne, kun uteliaisuus täällä ihan pakahduttaa koko perheen. Sekä lääkäri että kätilökin innostuivat tekemään sukupuolenmääritystä (kun näkivät papereista että meillä on jo 3 samaa sorttia), mutta eihän sieltä nyt oikein hyvää kuvaa irronnut kuitenkaan. Lääkäri sanoi kyllä, että jos häntä nyt oikein kurkusta kuristaen vaadittaisiin tekemään veikkaus, niin ehkä tyttöä kuitenkin arvaisi... mutta että ei kannata poikien vaatteita vielä antaa pois. No johan nyt, jos meidän joukonjatkoksi tuleekin pieni tylleröinen???
Sekä lääkäri että kätilö sanoivat, että oon tosi tutun näköinen, ja kaivelivat papereita tsekatakseen milloin ovat minua tutkineet. No, kahden viime raskauden aikana ravasin Jorvissa niin paljon, että tunnen varmaan kaikki lääkärit ja kätilöt sieltä... ja niin hekin olivat olleet mua useamman kerran vastassa vuosina -02 ja -04. Ilmeisesti ei ollut mikään kiire ilta, kun ehtivät mun kanssani kaikenlaista höperöä.
Eikä tää stoori vielä tähän päättynty. Sen lisäksi että mulla on sikakipee selkä, niska ja pää edelleen, illalla alkoi jomottaa yhtä poskihammasta. Ja eikös se tänä aamuna haljennut oikein kunnolla, varmaan puolikas hammasta irtos kerralla. Sain päivystysajan lekurille, miehen kotiin lapsenvahdiksi, ja sitten eikun hoidettavaksi. Lääkäri sanoi, että eilinen tärsky sen halkaisi; ei mitään reikäää ollut tai muutakaan ongelmaa. Yläpuolelle samaan kohtaan tuli hampaaseen hiushalkeama, mutta sitä nyt ei käyty sitten korjaamaan.
Joten nastat alle, hyvät kultaiset, ja keskittykää askellukseen! ;o)
terveisin hajamieli-töppöilijä Jymy rv 28+3
Kommentit (35)
Tervetuloa uusille kultasille Omppupompulle ja kaija-kotkolle minunkin puolestani, kirjoitelkaahan kuulumisianne jatkossa.
Täällä valmistaudutaan viikonlopun viettoon, eli sitä imurointia ja leivontaa olisi minullakin tiedossa, miehen lapset tulossa viikonlopuksi meille ja ajattelin, että vietämme pizza-iltaa, kun se takuuvarmasti uppoava ruoka:-))Ja nuo valmiit murotaikinat on sitten kyllä" ei niin jauhopeukalon" pelastus, niillä saa taiottua niin näpsäkästi marjapiirakkaa- onnistuu minultakin!
Täällä on nyt sitten VIHDOIN!!! tuntuneet ensimmäiset potkut:-))))eilen illalla ja tänä aamuna pötkötellessä tuli sellaisia hentoja sarjoja, ettei niistä voinut erehtyä:-))) olen aivan täpinöissäni ja helpottunut, olin jo ajatellut, ettei meitin vauvelin potkut ala tuntua ensinkään.
Tuosta hiusten väristä tuli mieleeni, että minä ole odotellut miten käy minut vaaleiden kutrieni. Olen ollut syntyessäni aivan tummahiuksinen, mutta vauvatukan irrottua päätäni on koristanut hyvin" blondi" vaalea pehko ja olen saanut usein todistella, että väri todellakin on oma.
Myös sisareni oli samanlainen" blondi" kunnes!!! sai esikoisensa,raskauden jälkeen hänen hiuksensa tummuivat ja muuttuivat samanlaiseksi " hiirenkarvanväriksi" kuin meidän äidillä(anteeksi äiti),äidillä myös oli raskauden aikana hiukset tummuneet vaaleista siksi hiirenkarvan värisiksi ja nyt kovasti pelkään, että minulle käy samoin:-(( --turhamaista tiedän, mutta en haluisi joutua mihinkään hiusten värjäöämiskierteeseen, koska en voi " nähdä" itseäni tummahiuksisena.
Toivottavasti tuo Jymy malttaa pysyä poissa, lämpimistä porealtaista siellä kylpylässä!Meillä kanssa ollut suunnitelmissa kylpyläreissu ja kun utelin sanoivat neuvolassa, ettei mihinkään lämminvesialtaisiin saisi mennä pitkiksi ajoiksi lillumaan, koska jos niissä pitkään lapsivedenlämpötila kohoaa ja vaaville tulee kovasti epämielyttävä olo. Tosin kai se lapsiveden lämpötila vastaa äidin normaalilämpöä eli ainaskin sen 36-37C,vai?miten lämmintä lienee noiden altaiden vesi kylpylässä? Tavallisissa altaissa saa kuulemma uida ja saunominen ok,koska siellä ei yleensä olla niin pitkiä aikoja, että lapsiveden lämpötila ehtisi nousta.Mutta voihan siellä kylpylässä nauttia muutoinkin, kun saa mennä valmiiseen pöytään ja ottaa vaikka ihania hoitoja...
Siispä hyvää viikonloppua kultasille,minä vietän viikonlopun TAAS töissä,kivaa...;-/
t:Tuah rv 20+3
Ihanaa, kohta saadaankin vauvakuulumisia!! Tsemppiä Niiskulle ja Belindalle viimeisiin päiviin ja itse synnytykseen! Belindan koirat taitavatkin hyvin aavistaa, että jotain on pian tapahtumassa! Mä en ole koskaan huomannut omien koirieni reagoivan mitenkään, vaikka viimeksi synnytykseen lähdettiin kun vettä alkoi lorahdella (mulla siis vain suunniteltuja sektioita takana, joten aiemmin ei olekaan synnytys lähtenyt itse käyntiin).
Jymy, älä enää tee mitään vaarallisia temppuja, sillä minä näköjään teen kaiken perässäsi ;o) Tiistaina siis tupsahdin pyllylleni, ihan vaarattomasti vain, ja tänä aamuna kävin sitten korjauttamassa lohjennutta hammasta¿ Onneksi sain ajan heti aamuksi ja mies hoiti lapsia sillä välin.
Mulle on vihdoinkin alkanut tulla vauvavatsaa! Terkkarikin huomautti siitä kun käytiin neuvolassa 6-vuotistarkastuksessa. Sen verran vain on vielä pieni kumpu, että mullakin tuppaa vähän nuo mammahousut vielä valumaan ja koko ajan saa nostella ylöspäin. Tavalliset housut taas jo puristaa ikävästi (ne suurimmatkin). Minä myös kannatan tuota Jymyn säästövinkkiä eli suuret haarakiilalliset sukkikset jalkaan väärin päin, toimii hienosti :o) Oikeita mammasukkiksia en ole koskaan raaskinut ostaa kun ovat niin kalliita ja mä olen tosi taitava hajottamaan niitä.
Nyt on alkaneet jo liikkeet tuntua päivittäin :o) Pieniä hipaisuja ja kutituksia tuntuu pitkin päivää, ihanaa :o) Rakenneultraan olis reilu viikkoa aikaa, en enää millään jaksais odottaa¿
Meillä on ensi viikolla uudella talolla muuttotarkastus. Sitä ennen olis vielä saatava aikaiseksi vaikka mitä! Mm. keittopiste, suihku ja wc¿ Miehellä alkaa jo mennä stressin puolelle ja se onkin niin pahantuulinen nykyään :o(
Oikein ihanaa viikonloppua kaikille! Ja tervetuloa uusille kultaisille!
Tinka + Nuppu rv 17+6
...ei vuosia vaan viikkoja.
Neuvolakäynti oli tänään. Hemoglobiini on humahtanut yli normaalilukemien, 149. Kohta ei olisi olympialadulle asiaa jos nousu jatkuu :). Normaalistikin arvoni on ollut yli 140 joten ihmettelin keskiraskaudessa kun en huomannut olotilassa mitään muutosta vaikka arvot putosivat alle sataan.
Vauva on edelleen hyvin kiinnittynyt ja SF-mitta on pudonnut sentillä. Tulossa ollaan siis.
Olo on viikossa muuttunut hurjasti. Vielä viikko sitten olin neuvolassa sitä mieltä, että raskaus on naiselle hyvä syy alkaa valittaa. Kun yhtäkkiä tuntuu, että kasvuspurtin ottanut vauva on neliskanttinen, kroppa ei taivu kengännauhojen sitomiseen, alan perua sanojani ja pyydän kauniisti anteeksi niiltä joiden olo on ollut tuskainen odotusaikana.
Kiloja on kertynyt nyt 9,5.
Valkosipulia en kokeillut, tuskailin vain naurun aiheuttamien vatsakramppien kanssa. Flunssa on vieläkin inhottavassa kurkkukipuvaiheessa ja olo surkea.
Hyvää viikonloppua Kultaisille, pidän vielä pienen työrupeaman ennenkuin rysähdän sängynpohjalle valittamaan. :)
belinda_x 38+0
Onnittelut Tuah ja Tinka liikkeistä!!
Eipä toi hiustenvärikysymys mielestäni ole turhamainen tai sitten meitä on kaksi turhamaista, Tuah :) Minä aloin just esikoisen jälkeen pitää sitten vähän tummempana tätä tukkaa, kun olisi tarvinnut alvariinsa värjätä. Nyt sitten mietin kun tosiaan uusi juurikasvu vaaleampaa, että palaisinkohan blondiksi. Ehdin kuitenkin 33 v ajatella itseni vaaleaksi ja huomaan edelleenkin mieltäväni sen niin.
Niisku, empatiani ovat puolellasi tuossa remonttihommassa. Itsellänikin mies, joka " miettii" joka hommaa, kunnes ne unohtuvat. Ei tarvii ihmetellä mistä nalkuttavat naiset tulee... ;) Kyllästyin viime kesänä jankuttamaan ulkovarastosta (kun kaikki kärryt ja pyörät terasseilla + lumilapiot ties missä jne) ja iskin pöytään varaston kuvan, jonka sanoin tilaavani kahden päivän päästä avaimet käteen -periaatteella, jos ei mies tilaa. Vipinää syntyi!!! Saatiin varasto muutamassa viikossa pihalle.
t äitimiia rv23+6
No ei mulla mitään tärkeetä, mutta huomaan että tähän hommaan jää siis koukkuun, kun tarvii aina päästä katsomaan että mitä teille kuuluu.
Mä vain edelleen odotan ekoja liikkeitä, mutta vielä ei mitään tunnu.
Tänään kävin minäkin parturissa ja nyt näytän taas vähän aikaa ihan ihmiseltä. Minulle parturi oikein sanoi että kannattaa laittaa väriä, kun se antaa niin paljon uutta ilmettä niinpä ostin kotiin värin jonka tässä joku päivä truuttaan pehkooni.
Lisäksi ajattelin että jos tekis ihon kuorinnan ja sit joku ihana naamio päälle, koska itsestään kannattaa huolehtia ja hemmotella kans. Muistakaa naiset se!
Tosin mulla noi jää yleensä vain hyvin suunnitelluiksi aikomuksiks...
Hyvää viikonlopun alkua kuiteski kaikille.
Meriaani rv 17+5
Oltiinpas tiputtu alas! Taitaa täällä keskustelupalstalla käydä liikenne tosi vilkkaana.
Tuahille ja Tinkalle tosiaan iloiset onnittelut liikkeistä! On se niin lutusta,kun niitä alkaa tuntua! Itsellä meni tällä kertaa harvinaisen myöhään, kun on toi istukka tossa etuseinässä vaimentimena.
Ja Belinda ja Niisku, tsemppiä loppusuoralle! Kyllä itekin toivon, että voisin jo aikakoneella siirtyä sinne pääsiäisen tienoille ja päästä kohta tositoimiin. Olo on NIIIN pönkkö.
Täällä on huikea auringonpaiste ja pakkaslukematkin ihan siedettävät. Taidan lähteä kävelylenkille kohtsiltään. Toivottavasti teillä muillakin paistaa!
t. Bonita 30+0 (JESSSS, 3/4 urakasta takana!)
auttakaa vähän. Pakko päästä kampaajalle mutta ei mitään tietoa minne uskaltaisi uikkunsa antaa saksittavaksi.
Edellisesltä paikkakunnalta löysin viimein vuosien jälkeen kampaajan joka ei käytä vuolemista, ei silppua hamppuiseksi. Ensimmäistä kertaa elämässäni olen saanut kasvatettua ohuen mutta määrällisesti runsaan hiuksistoni pitkähköksi. Niissä on jopa malli ja ne ovat olleet helppohoitoiset. Jos nyt menen pelkän puhelinluettelon perusteella kampaajalle, saan taatusti ohuen hiirenhännän, latvasta pätkäistyn pitkän perustukan. Mikään ei ole raivostuttavampaa kuin kampaaja joka kuuntelee mitä haluan ja sitten tekee juuri mitä itse haluaa. Itkuksi meinaa mennä kotona jos hiukset ovat sähköiset ja leijuvat eikä niitä saa millään aineella sileäksi vaan latvat hassottavt mikä minnekin. Toimivuus on ihan leikkauksesta kiinni.
Itselläni on toisenlainen ongelma kuin teillä blondeilla; kulmakarvani ovat mustat ja tuuheat, hiukset keskimaantienväriset. Ne siis kaipaavat väriä ettei kukaan aja hiekkatiellä yli ja että ovat jollain tavalla balanssissa kulmien kanssa. Tänään on niin uikku ja harmaa olo että maanantaina on pakko päästä jonnekin! Asustelen siis Espoossa Leppävaaran tuntumassa. Apuva, kanssasisaret!
Periytyvyys onkin ihme juttu. Koko isäni suvulla on mustat paksut hiukset. Ihastelin lapsena aina mummuni hiuksia jotka uloittuivat parhaimmillaan kantapäihin asti. Hauskutin itseäni harjaamalla niitä; juoksin harjan kanssa hiusten latvaan asti ja takaisin uudelle harjauskierrokselle. Niistä hiuksista tuli upea nuttura! Isältäni perin kuitenkin kulmakarvat ja kuopan leukaan. (äidiltä maantienväriset hiukset, selkävaivat ja lähes sokeutta lähentelevän likinäön :)).
Nyt odotan mielenkiinnolla mitä tyttäremme perii: Mieheni suvulla on paksut, mustat, luonnonkiharat tai taipuisat hiukset. Todennäköisesti siis tyttärelläni on kuoppa leuassa, pullonpohjan paksuiset silmälasit 2-vuotiaana ja skolioosi. :))))
Mies on näköjään päättänyt sitoa minut kotiin: autoni on hävinnyt pihasta. Hänen autonsa siinä toki seisoo, mutta kaikki avaimet hän on varmuuden vuoksi ottanut mukaan. Minnekään en ollut lähdössä mutta melkein tekisi mieleni nostaa iso mekkala asiasta. Eilen tosin sain sellaisen raivokohtauksen (koiraraukat, tassujen lussutuksesta räjähdin), sen jälkeen itkukohtauksen, että en kai uskalla tänään paljon irrotella. Nämä isot tunteenpurkaukset pelottavat itseänikin.
Viikonloppuja,
Belinda_x 38+1
Belindalle terveisiä että kyllä ne itkukohtaukset ja raivoamiset ymmärtää kun on varmasti jo olo tukala ja mielessä pyörii lähestyvä synnytys.
Sitten tuohon hiusongelmaan. Koita ainakin tarpeeksi hyvin selvittää hiusongelmasi ja toiveesi kampaajalle vaikka se hyvän kampaajan löytäminen onkin joskus hakuammuntaa. Hiuksetkin ovat kyllä erilaiset raskauden aikana ja minulla ainakin on seurannut joka raskauden jälkeen aikamoista hiustenlähtöä johtuen kai imetyksistäkin, mutta nyt olen käyttänyt apteekista sitä ladyvita plussaa jos sais vähän vahvemmiksi nuo kutrit.
No mutta toivottavasti löydät kivan ja hyvän kampaajan, koska onnistunut kampaamoreissu tunnetusti piristää ja on hyvä mieli aina peilin edestä kulkiessaan.
Aurinkoista lauantaipäivän jatkoa.
Meriaani rv17+6
No päästiinpäs sinne lepovuorokautta viettämään, ja takaisinkin vielä. Huusholli oli pystyssä, mutta lapsenhoitajat aivan lopussa. Eli ei varmaan toisteta tätä ennen kuin seuraavan 6 vuoden kuluttua...
Kyl mää vaan menin porealtaaseenkin, mut en itse tykkää olla niissä pitkään kun tulee tukala olo. Mun on pikkuisen vaikeeta uskoa, että masuvauvalle tulis jotenkin hirveän tukalaa, ellei nyt tuntikausia siellä itseään liota. Välillä muutenkin kuulee ihmeellisiä neuvoja tai kieltoja neuvoloista... Sen sijaan mietin monesti, että minkälaiset bakteerit niissä altaissa rehottaa, kun vesi on niin lämmintä. Eli se mun lilluttelu oli lyhytaikaista, ja satsasin sen sijaan siihen että otin kasvohoidon ja hieronnan. Hieronta oli aika onneton, mutta se kasvohoito kerrassaan ihana. :) Viimeksi oon käynyt 3 vuotta sitten, mut nyt päätin pyhästi että 2 kertaa vuodessa tästä lähtien mennään, makso mitä makso. Sen verran vähissä on meikäläisen nautiskelut, että aika ja raha on löydyttävä.
Se oli ehkä parasta koko reissussa, että sai syödä rauhassa ja jutella oman armaansa kanssa samalla! Meillä on normaaliruokailut sellaista hässäkkää, että hyvä että saa omat ruokansa syödyksi suht koht lämpiminä. Varsinkin tuo kuopus vie äidiltä kaiken ruokarauhan; sillä on aina salamanälkä, se hinkuaa kaikkea muiden lautasilta, syö ja juo itse mutta samalla voitelee koko pöydän ja syöttötuolin + lattian ruuallaan ja yrittää samanaikaisesti kiivetä pöydälle. Joten taivaallista oli syödä aikuisten kesken, peräti kolme ateriaa ja aamiainen! :))) (No huh, tiistaina on neuvolan punnitus, se pääsi unohtumaan ;-)
Tänä aamuna koittikin sitten ikävämpi yllätys. Kaivomme on tyhjentynyt kokonaan (en voi käsittää, keskellä talvea! eikä oo ollut mikään kuiva vuosi muutenkaan!). Eli ei oo nyt vettä vessan vetämiseen, pyllyn pesemiseen käsistä puhumattakaan, tiskiin, jne. Mies haki vesipostilta juomavettä. Huomenaamulla voidaan sitten tilata säiliöautolla hätäapua. - - Onni onnettomuudessa oli että tämä ei tapahtunut meidän reissun aikana - tai sitten kun vauva on juuri syntynyt. ... Toivotaan että Tinka teillä ei tulla tässä asiassa sentään perässä... Vai ootteko peräti kunnallistekniikan varrella? Osanottoni sun pyllähdyksen ja hammashomman johdosta. Mä en oo mikään erityisen hyvä roolimalli, valitan. ;o)
Meillä koira (narttu, nyt 9 v.) on reagoinut kaikkiin raskauksiin olemalla mulle tosi hellä ja liki. Muuten se on vähän enemmän itsenäistä sorttia, eli sille tulee tukala olo jos liian kauan ollaan kylki kyljessä. Ollaan päätelty, että kyllä se tietää (=haistaa?) mistä on kysymys.
Belindalle ja Niiskulle vielä kerran onnea matkaan viime metreille. Täällä sitä uteliaina odotellaan uutisia! Ja Tuahille ja Tinkalle onnittelut liikkeistä.
terv. Jymy rv 29+2
On IHANA kun teillä menee hyvin. Jatkakaa samaa malliin.
Minä käyn jättämässä jäähyväiset tähän viikkopinon päätteeksi. Maanantaina 6.2. kun menin " huvikseni" ultraan, niin sieltä tuli järkyttävä tieto. Kummankaan sikiön sydän ei lyönyt. Olen ollut aivan sekaisin sen jälkeen. Minut passitettiin heti äitipolille, varmistivat tilanteen ja ottivat lapsivesinäytteet. Keskiviikoksi osastolle synnyttämään tuo pieni eloton parivaljakko. En kellekään soisi vastaavaa, mutta näin luonto meidät joskus yllättää. Kaksinkertainen ilo on vaihtunut kaksinkertaiseen suruun. Onneksi perheessämmme on kaksi poikaa, jotka pitää arjessa kiinni. Yritän toipua. Fyysisesti olen jo aika hyvässä kunnossa, tunnepuoli tulee perässä. Vasta maaliskuun lopussa kun on jälkitarkastus, niin saamme ehkä tietää mikä on ollut syynä tähän.
MInä poistun siiis kuuskytlukulaisten pinkasta, tämä on ollut kiva paikka tsempata mukana. Nauttikaa raskausestanne ja tulevista kääröistänne!
Mareeba ja tyhjä vatsa
Noin ei tosiaan soisi käyvän kenellekään. Pahoitteluni suuresta menetyksestä. Toivottavasti palailet listailemaan myöhemmin keväällä
paremmalla onnella. Vilkutukset enkelilapsille. Tukekaa toinen toisianne surussanne.
" Voitko taivaan isä äitiä lohduttaa,
pyyhkiä kyyneleet hiljaa pois?
Voitko isän olkaa taputtaa,
ettei niin kumarassa hän ois?
Kerro heille taivaan isä,
etten ihan vielä ole valmis syntymään maailmaan.
Kerro että jotkut lapset taivaassa niin rakkaita luojalleen on,
ettei heitä malttaisi millään antaa pois.
niisku
En osaa sanoa mitään... :(
Voimia kuitenkin toivotan sinulle ja perheellesi.
Tosi pahoillaan oleva äitimiia
Mareeba, lämpimiä ajatuksia sinulle ja perheellesi!
Tämä uutinen palauttaa asiat taas tärkeysjärjestukseen ja pienet valitukset jäävät taka-alalle.
Voimia,
belinda_x
Voi Mareeba, olen kovin pahoillani teidän ja pikkuistenne vuoksi. Paljon voimia selvitä tästä!
Tinka, jolla neljä " enkelilasta" , joista yksi toinen kaksonen
Verenpaine mulla on alkanut pomppia ihan uusissa lukemissa. Tänäänkin se oli neuvolassa 164/108 ja viime viikolla taysissakin alapaine oli parilla mittauksella yli 100 ja jos se ei ois laskenut alle sadan oisin joutunut jäämään sisälle. Eli onneks ei oo enää monta päivää.
niisku 38+1