Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

******PITKIKSET VKO 6*****************

06.02.2006 |

Täällä sitä ollaan oltu ahkeria ennen töihin lähtöä!!! Eli sain varattua ensikäyntiajan Fertinovan lapsettomuusklinikalle. Tosin aika on vasta maaliskuun lopulla.mut silti! Maailman ystävällisin ihminen puhelimessa, kyseli mun historian ja siinä vaiheessa kun kerroin syöneeni clomifenia ilman seurantaultria 3kk, se oli vähän ihmeissään. Kuitenkin eniten se oli ihmeissään siitä, et miestä ei oltu tutkittu ennen mun clomifenin alottamista, siinä sain selitellä:) No miehen pitää nyt mennä antamaan simppanäyte, sit se on valmiina kun sinne mennään.

Sit tossa samalla ilmotin itteni vielä autokouluun!!!jotain ajanvietettä ja muuta ajateltavaa..Tulee olee aikamoista rahanmenoa, kai sitä aina selvii.

Hyvää alkanutta viikkoa!!!!!!!!!!

-maya-

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin kanssa Fertinovassa hoidoissa ekat kuukaudet, sitten vaihdettiin julkiselle puolelle kun saatiin kutsu. Fertinova oli hyvä paikka, tosin se kummastutti, että ne määräsi mulle clomit puhelimessa, ilman näkemättä mua! Mutta tosin multa oli jo löydetty toisella yksityisellä monirakkulaiset munasarjat ja neuvolan lähetteen kautta mahdollinen ovuloimattomuus, joten miksi todeta asia vain uudelleen siellä käymällä. Palvelu oli siellä hyvää, tosin parempaa palvelua sain kyllä julkisella puolella täällä kotikaupungin sairaalassa naistentautien polilla. Fertinovassa jotenkin kiireistä aina, eikä jotenkaan ottanut mua " tosissaan" se lääkäri. Simppoja ei edes ehdotettu tutkittavan, se tehtiin vasta julkisella. Samoin irroituspiikit määrättiin heti ekaan clomikiertoon ilman että olisi yritetty antaa sen itse ensin irrota.

Tuolloin Fertinovaan ei ollut mitään jonoja. Taisi olla 11/04 kun siellä aloin asioida. Mutta sehän niin riippuu tuurista, milloin on jonoa milloin ei. Mutta kiva, että kuitenkin ensi kuussa pääsette sinne jo!

Mutta tuommoisia kokemuksia mulla ko. paikasta. Kannatti kuitenkin käydä siellä niin pääsimme asiassa eteenpäin. Paremmat kokemukset minulle kuitenkin jäi tuosta julkisesta, mutta niissäkin on varmasti eroja. Minä asun vähän pienemmässä kaupungissa, joten ehkä senkin takia palvelu parempaa ja kiireettömämpää.

t. Mikaela ja clomivaavi rv37 tasan

Vierailija
2/41 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä Manti, että sait ajan klinikalle. Vaikka sinne on vielä aikaa, niin varmaan jollain tapaa helpottaa kun tietää, että jotain on tapahtumassa asian suhteen. Ja toivottavasti saatte sieltä nopean avun!

Kanelisokeri, oletko jo testannut?

Entä mikä on Mantin tilanne? Entä tilulilu?

Nyt täälllä pitkispinossa näyttää tapahtuvan. Peukkuja pidän kaikille piinailijoille ; ).

Ja miten Mikaela jakselet?

Tervetuloa uusille pitkisläisille, Janicelle ja Enkelille!

Omassa navassa ei muuta kuin, että vuoto on tainnut loppua tältä erää ja nyt jännään miten kauan menee seuraaviin " normaaleihin" menkkoihin. Olen jo ihan täpinöissäni ovulaation metsästykseen, vaikka nyt pitäisi olla ihan jalat maassa ja odotella rauhassa mitä tuleman pitää. Mutta tällaista tämä kuumeilu on, hurjemmaksi vain mennyt kun kerran on saanut plussaa testiin. Katselen kierron tai pari, ja aloittelen sitten tarvittaessa terojen ja clomien syönnin.

terkuin Myttö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä kirjottelin aamusella tonne viime viikon pinoon, joten sieltä löytyy mun kuulumiset mut lyhkäsesti ,ei muutosta rintamalla..ikävä kyllä :(

ja onnea sulle oviksen mettästykseen, mä edelleen mettästän niitä menkkoja mut ei löydy ei, mihin lie kadonnu ;)

Vierailija
4/41 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myttö: suositteliko lääkäri pitämään mitään taukokiertoja km:n jälkeen vai saatteko heti aloittaa yrittämisen?

Mulla alkaa olee piakkoin KAI jännät paikat. Kohdunkaulaa oli viikko sitten 2cm ja sekin pehmeää. Eli ulkosuu on auki jo parisen senttiä. Vauva on jo alhaalla, selkää koskee, nivusia koskee, supparitkin sen verra kipeitä, että kakalle täytyy juosta aina kun niitä kipeimpiä tulee (sorry kivat kuvaukset).. Sisäreidet ja nuo alakerran luut ja liitokset myös äly kipeät, kyljen kääntäminen on ihan tuskaa öisin. Mutta en valita kuitenkaan sen enempiä, sillä suht helposti tämä kaikki on tässä mennyt ainakin toistaiseksi. Painoa on tullut 8kg, mikä on ollut hyvä kun ylipainoa oli kuitenkin jonkin verran ennen raskautta. Esikosta tuli 17,5kg, mutta silloin olin hoikempikin. Proteiinia on ollut pissassa jo muutaman viikon, nyt ke on neuvola jossa katsotaan se tilanne yöpissasta. Muita raskausmyrkytysoireita ei ole ollut, mutta ainahan tuo tarttee varmistaa.

Esikoisemme syntyi rv38+6 joten luotan ettei tämäkään vauva täällä loppuun asti ole. Ainakin kotikeinoin yritän alkaa käynnistelemään tuossa viikonloppuna; 3 ässää jne ;) Esikoinen lähti liikkeelle 2v sitten kun tein lumitöitä ja sitten sekstattiin saunassa ;)

t. Mikaela rv37 tasan

Vierailija
5/41 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mayalle iso halaus!Hyvä et sait varattua ajan sinne klinikalle..Luulen et helpottaa oloa tosi paljon kun pääsee puhumaan asiantuntijoille jotka todella ottaa vakavasti ongelman ja ymmärtää!Odotan itte innolla maaliskuun alkuun jolloin meil on aika lapsettomuustutkimuksiin.Luultavasti saadaan sieltä aika yksityiselle lapsettomuusklinikalle:)

Niin mitä kuuluu kanelisokerille?????????????Ootko tehny testiä?

Mytölle sen verran et kovaa pitäis jaksaa odottaa perjantaihin..Jotenki tuntuu siltä et mitenkä meitä vois nyt yhtäkkiä kohdata onni ku viimeset puoli vuotta on jo menny päin persettä..Ollu ongelmia perhepiirissä (perhe on pahin;)),voinu huonosti ku kroppa ei oo toiminu halutulla tavalla ja nyt tuli viimenen tippa soppaan ku koulusta tuli kirje et en päässy uppsatskurssille ku niil ei oo tarjota ohjaajaa mulle..Eli nyt oon puolen vuoden aikana käyny läpi kaikki pakolliset kurssit et saisin ruveta kirjottaan gradua ja nyt yhtäkkiä niil ei oo tarjota ohjaajaa?!Pitäis niinku vuosi odottaa et sitä pääsis kirjottaan..Sucks!

Mut itseä piristääkseen on mieli tehny temppuja;)Oon palellu ihan helv...kotona iltaisin ja töissä päivisin..Nooh ei mikää ihme jos kotona palelee ku ulkonakin on 15 astetta pakkasta ja työpaikka on vanhas kivirakennukses ja siel jäätyy kaikki;)Sit oon ollu jotenki " loppu" ..Eilenki menin nukkuun jo 20.00..Jotenki sitä leikkii ajatuksella,mut ei kai ny mitään oireita voi vielä esiintyä ku oviksestä on menny 10 päivää..Ei mulla ainakaan mitään kiinnittymisvuotoa oo ollu mistä kaikki puhuu?!Pitää vaan toivoo ettei sitä tippuis niin hirveen korkeelta perjantaina..Toisaalta tähän epäonnistumiseen on jo tottunu et ei kai se sen kumempi päivä tuu olemaan vaikka menkat alkais..

Mut on se ihanaa ja piristävää ku aina välillä tulee niitä positiivisia uutisia pitkiksis et joku on plussannu!:)Se auttaa jaksamaan:)

Plussa säteitä kaikille;)

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaam alla!

Vierailija
6/41 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mayalle piti kommentoida aiemmassa viestissäni tuota klinikkajuttua, eikä Mantille. Anteeksi, sekoiluni!

Harmitus, että menkat leikkii kuurupiiloa sun kanssas Manti. Meinaatko testata loopuviikosta, jos ei ole vielä ilmaantuneet?

Sulla alkaa Mikaela todellakin olemaan h-hetki pian käsillä : ) Jaksamista ja voimia viimeiseen " rutistukseen" .

Kurjaa, kun sulla tilulilu on ollut vastoinkäymisiä perhe- ja koulurintamalla! Voimahali! Ootetaan perjantaihin ja katsotaan mitä tuleman pitää. Pidän sulle peukkuja!

Vielä Mikaelalle, että mun oma gyne ei puhunut taukokierrosta mitään, mutta kättärillä lääkäri neuvoi pitämään yhden välikierron. Välillä oon kyllä ajatellut, että mitä jos ei käyttäiskään ehkäisyä tässä kierrossa, mutta toisaalta ei haluaisi riskeeratakaan...

Vierailija
7/41 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKAELA:ei taida mennä kauaakaan kun kuullaan vauva uutisia...ihanaa!hyvältä kuulostaa tuo sun tilantees, joten onnea tulevaan koitokseen.

MYTTÖ:nuo taukokierrot on ikävää odottelua varsinkin kun syli halajaa nyyttiä...ehkä on hyvä antaa kierron verran elimistösi rauhoittua ja parantaa näin seuraavan raskauden mahdollisuutta.

TILULILU:ikävää jos gradun kirjoitus pitkittyy noinkin kauas..:(välillä ennen onnistunutta raskautta tuntui aika useasti että musta pilvi varjosti meidän elämää ja kaikki piti mennä vaikeimman kautta mutta itse yritin ajatella ettei huonommin vois enää mennä eikä enää syvemmälle pohjamutia pääse joten jossain vaiheessa on pakko suunnan muuttua ja silloin kun sitä vähiten osas odottaa niin silloin se aurinko pilkisti risukasaan ;)joten rutistus ja hali ja toivotaan että onni kääntyisi ja toisi plussan tullessaan =)

tänään pitäis lähtee pojan 8kk neuvolaan, onneksi kelit lauhtui hieman niin ei tartte nenä huurteessa käpötellä ;)

MYTÖlle vielä, en tiedä aionko testata ollenkaan koska en usko raskauteen näillä kierroilla, taitavat olla vielä synnytyksestä sekaisin kun ei ole ehtinyt olla kuin pari kiertoa..edellinen kierto oli 34 ja sitä edellinen 49...jos sitä vaan suosiolla tilais vaan sen gynen, että pääsis joskus tosi toimiin..ei jaksais enää ootella :(

manti ja kp53

Vierailija
8/41 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips pitkästä aikaa. Ja tervehdys uusille pitkiksille.

Meidän pikkuiset ovat jo kohta 2,5 kuukautta ja nyt tähän alkaa olla tottunut. Rutiineja alkaa muodostua ja lapsoset ovat jo niin tuttuja ja oman tuntuisia. Voin suoraan tunnustaa alkuun arastelleeni olla pienten kanssa itsekseen, mutta nyt hoituu syötöt näppärästi samaankin aikaan. Mulla ei maito koskaan noussut kunnolla, joten pullot ovat tiiviisti käytössä. Uskomatonta kyllä, nyt on jo ikävä vauvamasua, vaikka lopussa se tuntuikin jo varsin tuskaiselle. :) Jälkitarkastuksessa lääkäri sanoi painokkaasti, että ainakaan vuoteen en saa tulla raskaaksi, koska se olisi mulle hengenvaarallista. No, eipä ollut ajatuksissakaan. :) Toivomme kyllä hartaasti, että jossain vaiheessa voisimme vielä sisaruksia yrittää saada. Voi tosin olla, että mun elimistöni ei enää uutta raskautta kestäisi, sen verran paha raskausmyrkytys iski. Syön edelleen kahta eri verenpainelääkettä ja koska pissassa on edelleen proteiinia, aletaan mun munuaisiani tutkia. Kyllä se tieto, että muutama vuosikymmen sitten olisin myrkytykseen kuollut, vetää hiljaiseksi. Turhan lähellä taisi nytkin olla...

Ollaan menossa vauvauintiin ja pitäisi läheltä joku muskarikin löytää. Mulla jäi gradu viimeistelyä vaille valmiiksi, joten pitäisi löytyä intoa kirjoitella sitäkin jossain vaiheessa. Huoh!

Paljon tsemppiä sulle [color=blue]Mikaela77[/color] loppuraskauteen ja hyvää synnytystä!

Mia79 ja touhukaksikko 10vkoa ja 3 päivää

Vierailija
9/41 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kiva kuulla teidän perheen kuulumisia! Hienostihan teillä on tuplaperheen arki pyörähtänyt käyntiin! Kurjaa kuulla, että sulla oli niinkin vaikeat paikat synnytyksessä, onneksi olet toipumaan päin kuitenkin! On se kyllä hienoa, miten nykypäivänä vaikeatkin ongelmat ratkaistaan ja kaikki selviävät vaikka olisikin vakavia ongelmia raskaudessa. Onni, että eletään nykyaikaa ja nykytekniikka on niin kehittynyttä!

Ehkä oli kohtalo kyseessä kun antoi teille 2 lasta kerralla, jos ette voi ihan lähitulevaisuudessa uutta raskautta yrittää. Nyt teillä on tuplailoa niin pitkäksi aikaa.

Joko teillä on ristiäiset olleet? Paljastatko nimiä meille? ;)

Mulla on ollut tänään jo 4,5h säännöllisiä supistuksia, kipeitäkin, mutta koska eivät tämän kipeämmiksi ole tulleet, en ole mitään asian hyväksi tehnyt. Ollut vain ja ihmetellyt. Toivonkin, että olisi jo vähän esimakua tulevaan ja siihen, ettei ihan kuun loppuun tarvitse vauvaa odotella :) Ainakin luulisi näiden suppareiden kypsyttävän kohdunkaulaa (tai mieluiten tietysti poistavan senkin vähän (2cm) sieltä pois).

Mikaela rv37+1

Vierailija
10/41 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikon pinoon en ehtinyt kirjoittaa, mutta luin , että Olivia olit plussannut! Mielettömän paljon onnea siitä ja pidän peukkuja että kaikki jatkuu hyvin!

Mia79 TOSI kiva lukea sun kuulumisia. Itseasiassa just tänään mietin mitä teille mahtaa kuulua. Mukavaa, että arki sujuu jo tottuneesti. Harmi vain ettet ole vielä oikein toipunut raskausmyrkytyksestä. Toivottavasti munuaistilanne kuitenkin korjaantuu.

Paljon uusia pitkisläisiä oli myös ilmoittautunut ja teille kaikille tervetuloa mukaan!

Itselläni oli tänään viimeinen työpäivä ja nyt nautin äitiyslomasta. Pari projektia säästin tähän loman alkuun, saa sitten ajan kulumaan paremmin. Mm. vauvan kaikki tavarat on vielä laittamatta valmiiksi. Tosin nyt menee tämä loppuraskaus varmaan nopeammin kun on jo tuo 2,5v esikoinen joka pitää huolen siitä, että vauhtia riittää...

Ylihuomenna mennään ultraan vielä katsomaan vauvelia ja sitten saa samalla vähän kokoarviota. Kohdun suun tilanteesta en tiedä, viimeksi tsekattu 7 viikkoa sitten. Jonkin verran supistelee ja kovasti vauva painaa alas, mutta en jaksa uskoa, että kovin paljon ennen la:aa syntyy. Esikoinen meni viikon yli ja toivon, ettei nyt menisi. On niin pitkiä ne viimeiset odotuspäivät.

Mikaelalle tsemppiä synnytykseen!! Taitaa jo olla lähellä. Ihanaa sitten kuulla kumpi teille tuli. Tulehan infoamaan meitä sitten heti kun kykenet! Hyvää vointia loppuraskauteen!

Terkuin Mimmu ja clomivauva rv 34+6

Vierailija
11/41 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkturquoise] Pitkiksillä eli pitkäkiertolaisilla on nimensä mukaisesti tavallista pidemmät kuukautiskierrot. Syitä pitkiin kiertoihin on monia, osalla kierto on mennyt sekaisin pillereiden tai synnytyksen jälkeen, joillakin kierto aina heitellyt. Olet lämpimästi tervetullut porukkaamme![/color]

[color=darkturquoise] [size=5]***Pitkikset***[/color] [/size]

[color=darkorchid]katjuska12[/color] [color=deeppink]minä kohta 22 ja mies 29 ja ensimmäistä kuumeillaan kovasti! Heinäkuussa jätin pillerit ja sitten kestikin 3 kk ennen kuin tulivat seuraavat menkat ja nekin teroluteilla! Kierrot sen jälkeen kp 46, 36 ja nyt meneillään kp 56! Eli todella pitkät ja epäsäännölliset kierrot ja se on piinaavaa![/color]

[color=darkorchid]KirPPuli[/color] [color=9BCD9B] Minä 21v, mies 23v, tyttö 12/2002, kierrot ollut sekaisin 8/2003 lähtien->23-80kp. Primolut 1/04 ja terolut aloitettu 2/05[/color]

[color=darkorchid]Kristiin@82[/color] [color=deeppink]Minä 23v, mies 28v, pillerit jätetty pois 10/04, jonka jälkeen kuukautisia ei kuulunut => Primolut-kuureja. 8/05 todettu pco => clomit+terot.[/color]

[color=darkorchid]Lilli78[/color] [color=9BCD9B]Ikä 26 ja mies 29. Yritys aloitettu 10/04. Kierrot huitelee 20. - 45 välillä.[/color]

[color=darkorchid]Mia79[/color] [color=deeppink]25-vuotias ensimmäisten odottaja, mies 28vee. Pillerit lopettanut 02/04, minkä jälkeen ei luomusti kuukautisia. Vauvatouhut aloitettu 10/04. 12/04 todettu pco. Lääkitys: metformiinia, teroja ja clomeja. Tärppi tuli kolmannesta clomikierrosta.[/color]

[color=darkorchid]Mikaela77[/color] [color=9BCD9B]Minä 27v, mies 29v (pian 30v), Tytär 02/2004 (yritystä ½v ennen häntä), ehkäisy jätetty pois 05/2004, jonka jälkeen terot. Nyt lapsettomuushoidoissa, clomit käytössä, kierrot ilman lääkitystä >40pv, hormoniavusteisesti n.28-31pv

[color=darkorchid]quiero3[/color] [color=deeppink]Olen 23 v. ja mies 24 v. Jätin pillerit pois joulukuussa, kun ei maltettu enää odottaa, että päästäis toteuttamaan vauvahaavetta. Eka kierto oli lähes normaali, eli 29. Nyt menossa toinen kierto ja kp35 eikä mitään kuulu...[/color]

[color=darkorchid]JJ-82[/color] [color=9BCD9B]Olen 23v ja aviopuolisoni on 26v. Esikoista ollaan yritetty kesästä 2004. Käyty tutkimuksissa 04/05, jolloin minulle määrättiin clomit neljän kierron ajaksi.[/color]

[color=darkorchid]Veera24[/color] [color=deeppink] Minä ja mies 25 v. meillä 2 kissaa. Pillerit jätetty 5/04. Kierrot 32-52...ja nyt yli 100, ei lääkitystä vielä[/color]

[color=darkorchid]redhead81[/color] [color=9BCD9B]Ikä 24, aviomies 32, poika 2,5. Yritystä reilu vuosi, teroja popsitaan, muuten tutkimukset vasta aluillaan. Kierrot on aivan mitä sattuu, välillä myös terojen kanssa.[/color]

[color=darkorchid]haaveilija3[/color] [color=deeppink]olen 25v ja kuumeilen kolmatta. Ukko on 28v. kävin eilen lääkärissä ja tänään aloitin sitten terot. kp on tänään 76. Sain kolmen kuukauden satsit. Jospa sitten kierto tulis tasaisemmaksi tai parempi olisi jos jäisi sattuneesta syystä 9kk pois :). [/color]

[color=darkorchid]vikli80[/color] [color=9BCD9B]Minä 24, mies 30, Olen 5-v tytön äitipuoli, Ensimmäisen yhteisen yritys aloitettu 7/04, Kierrot ennen pillereitä 28-72 ja pillereiden jälkeen 30-42[/color]

[color=darkorchid]Alexiana[/color] [color=deeppink]Minä 27, mies 26. Vauvahaaveita 2003 alkaen, 3/04 pillerit pois, 5/04 alkaen yritystä, 11/04 pco-havainto, vahvistus siitä 12/04, mutta lääkäri vain kehotti odottelemaan. 1/05 toiselta lääkäriltä lähete julkiselle tutkimuksiin, 4/05 eka käynti ja miehen tutkimuksia odotellaan ennen kuin alan syödä clomeja. Kierrot 2-3 kk pitkiä.[/color]

[color=darkorchid]hankihippiäinen [color=9BCD9B]vähän alta 30-vee, ensimmäistä kuumeillaan, kierrot venähtivät pitkiksi (40-50) pillereiden lopetuksen jälkeen alkusyksystä. Ei lääkitystä vielä. [/color]

[color=darkorchid]PIPSA1[/color] [color=deeppink]Ikää 25v, pillerit pois 7/2004, jonka jälkeen ei vuotoja 3 kk, 1 kk terot = vuoto, 3 kk ei vuotoa, taas terot, joilla vuoto ihan ok, tosi nyt jostain syystä kiertopäivänä 12 alkoi taas vuoto... Eläessäni olen " saanut" 6 normaalit kuukut 14 - 15 vuotiaana...[/color]

[color=darkorchid]Sonja_79[/color] [color=9BCD9B]Olemme mieheni kanssa molemmat 25-vuotiaita ja kuumeilemme pikkukakkosta (01/2005 alusta). Esikoinen syntyi 06/2004. Syksyllä minulla oli säännöllinen kierto 29-33pv, mutta nyt takana yksi 53 päivän kierto ja tällä hetkellä kp42. Suunnittelen lääkärille menoa, jos vaikka saisi Terolutit kiertoa tasaamaan.[/color]

[color=darkorchid]Illuminatus[/color] [color=deeppink] on yhden lapsen äiti, nyt odottaa toista. Pitkäkiertolainen olen ollut " aina" , mutta nyt kierrot karanneet täysin käsistä. Viimeksi oli kp 41, nyt lähestytään kp 50. Myös tuhrutteluvuoto on uusi asia.[/color]

[color=darkorchid]mörötin-81[/color] [color=9BCD9B]Minä ja mieheni ollaan molemmat 24v. ja esikoista ollaan yritetty syyskuusta 2004 saakka. Kahden yrityskierron jälkeen kierrot muuttuneet epäsäännöllisiksi ja pitkiksi. Huhtikuussa 2005 tutkimuksissa huomattu pco-tyyppiset munasarjat, clomeista ei apua, lapsettomuushoidot aloitettu 10/05 (IUI) [/color]

[color=darkorchid]Leppis78[/color] [color=deeppink]Minä 27 ja mies 30v. Ensimmäistä yritellään. Yritys aloitettu 06/04. Kierrot 31-42 [/color]

[color=darkorchid]punatilhi[/color] [color=9BCD9B]76 syntynyt, noin kymmenen vuoden pillereiden (Diane Nova) syönnin lopettamisen 09/04 jälkeen ei menkkoja. Primolut 11/2004 kolmeksi kuukaudeksi. Eikä taaskaan menkkoja! Ensimmäistä yritellään![/color]

[color=darkorchid]Brooke73[/color] [color=deeppink]Yli 3-kymppinen esikoiskuumeilija, yritys aloitettu juhannuksena -05. Kierrot 30-53 päivää, syytä pitkiin kiertoihin ei ole löytynyt.[/color]

[color=darkorchid]tilulilu[/color] [color=9BCD9B]ikä 25v. mies 32v.Nuvaringin jätin pois 03/05 jonka jälkeen kierrot on ollu 53,72,116 ja 33 pitkiä..Lapsettomuustutkimukset alkaa 03/06..Ensimäistä yritellään.[/color]

[color=darkorchid]MAYA79[/color] [color=deeppink]minä 25 v, mies 24v, ensimmäistä kuumeillaan espoossa. Pillerit lopetin 10/04, ja siit lähtein kierrot alkuun 32-35+yks mega pitkä kierto yli100. Pco havaittu 08/05 ja nyt vuos yritystä tasan täynnä:( ja clomit 3kk ens kiertoon.[/color]

[color=darkorchid]flaming[/color] [color=9BCD9B]minä 24v mies 34v tyttö 1v8kk. pco kierrot 28-56 olleet aina sellaiset. tyttö saatiin aikaan luomuna 20kk yrityksen jälkeen ja nyt yritystä luomuna takana 19kk tai heinäkuu on 19. kk. menkkoja taas odotellaan. niin joo ja kaarinasta me.[/color]

[color=darkorchid]kaipuu[/color] [color=deeppink]Oon 39 v, mieheni 50 v. Kierrot pitkiä ilman lääkitystä, lääkkeillä 31. Lasta toivottu 04/94 alkaen...[/color]

[color=darkorchid]tuplis2[/color] [color=9BCD9B]Minä 30 ja mies 29v, meillä entuudestaan kaksoset 12/00 ja kolmatta yritetty reilu vuosi nyt[/color]

[color=darkorchid]pantteri[/color] [color=deeppink]Minä 30-v, mies 31-v, tyttö 2,5-v. Toisen yritys aloitettu 06/05. Kierrot nuvaringin jälkeen täysin hukassa ja teroilla käynnistelty. Ensimmäinen sai alkunsa hyvällä tuurilla, vaikka kierto silloinkin aivan sekaisin.[/color]

[color=darkorchid]krista-75[/color] [color=9BCD9B]minä 30v ja mies 35v.meillä 10v tyttö.menkat oli vuoden pois.porimolut kuuri ja lugestrone kuuri menkat oli 7pv.nyt lugestrone kuuri huomenna loppu.[/color]

[color=darkorchid]Rainy[/color] [color=deeppink]ikää minulla on 25v ja miehellä 27v. Pillerit jätin pois viime jouluna ja kokonaan ehkäisyn jätimme pois elokuussa. kuukautiseni eivät ole koskaan olleet säännölliset ja pillereiden lopetuksen jälkeen niitä tuli neljät. Heinäkuussa kävin lääkärillä ja sain terolut -kuurin, sen jälkeisistä menkoista kulunut nyt 81pv. eilen sain verikokeiden tulokset, joista ei löytynyt mitään normaalista poikkeavaa... Nyt odotan gynekologiselle tutkimukseen menoa.[/color]

[color=darkorchid]kanelisokeri[/color] [color=9BCD9B]Iltatähtemme, eli kolmas lapsemme on ollut työn alla heinäkuusta -05 lähtien. Meillä on jo ennestään 7v tyttö ja 6v poika. Ikää meillä vanhemmilla on jo 32v. Poistatin kierukan (Levonova) tuolloin heinäkuussa ja kuten silloin joskus monta vuotta sitten, (ennen kierukkaa), kierto on jälleen mitä sattuu. Ensimmäinen kierto oli 41pv ja nyt mennään jo kp:ssä 50...[/color]

[color=darkorchid]Nuuhistelija[/color] [color=deeppink]Olen 24v ja mieheni 26v. Pillerit jätin pois vuoden vaihteessa, jonka jälkeen tuli luomumenkat 4-5 kertaa. Sitten menkat katosivat ja söin keltarauhashormonikuurin jolla ne alkoivatkin.[/color]

[color=darkorchid]wäiski74[/color] [color=9BCD9B]Minä ja mieheni 30 täyttäneitä, pillerit pois v. -01 ja vasta parin vuoden jälkeen alko kroppa toimia luomusti, vaikkakin pitkällä kierrolla 34-60. Ensimmäistä toivotaan kovasti.[/color]

[color=darkorchid]myttö75[/color] [color=deeppink]Itse 30v. ja mies 34v. PCO ja pitkät kierrot riesana. E-pillerit lopetettu 07/05 ensimmäisen lapsen toiveessa. [/color]

[color=darkorchid]-Mariposa-[/color] [color=9BCD9B]Olen 23v tyttönen täältä etelä-lapista ja toiveissa ois eka pikkunen joskus tässä. =) Pillerit oon jäätänyt pois ihan vasta ja eka luomukierto siis menossa.[/color]

[color=darkorchid]mimmu_78[/color] [color=deeppink]Minä ja mies 27v. Esikoinen täyttää kesällä 2v. Toista yritetty marraskuusta -04. Kierrot 25-x [/color]

[color=darkorchid]pikkuansku[/color] [color=9BCD9B]kierto 52pv viimeksi. nyt jo 45pv menossa eikä kuulu menkkoja. Ennen 30-60pv välillä. Olen 24v ja mies 29v. aloitettu yritykset vasta pari kuukautta sitten[/color]

[color=darkorchid]olivia-80[/color] [color=deeppink]Molemmat 25, naimisissa kesästä ' 05 lähtien, yritys aloitettiin 09/05. Kierrot olleet Cilest-pillereiden jälkeen 36 ja 59[/color]

[color=darkorchid]Jeanel[/color] [color=9BCD9B]Asuinpaikka: Satakunta, Oma ja miehen ikä: 21v. ollaan molemmat, Monettako toivotaan: ensimmäistä, Yritys aloitettu: 09/05. Terolutit aloitin tällä viikolla. [/color]

[color=darkorchid]pumpsu[/color] [color=deeppink]Minä 23, mies 25, kierrot 37-70 päivää, vauvahanke jäissä toistaiseksi. [/color]

[color=darkorchid]pipu-77[/color] [color=9BCD9B]Minä 28 ja mies 32 jätin pillerit 11/05 ja kierto on ollut koko elämäni pitkä ja epäsäännöllinen, mutta nyt esikoista kovasti toivotaan. [/color]

[color=darkorchid]Tuulia-79[/color] [color=deeppink]minä ja mieheni 26 vuotiaita. Esikoista yritetään ja pillerit lopetettu syyskuussa 05. eka kierto 47 ja toka 63[/color]

[color=darkorchid]Janice82[/color] [color=9BCD9B]Olemme mieheni kanssa 23-vuotiaita, yrittäminen aloitetaan. Minulla aina ollut pitkä kierto. Nytkin väh.2kk väliä. Ens kuussa gyne, selvitetään mistä johtuu. [/color]

[color=darkorchid]10kaks[/color] [color=deeppink] Olen siis jo yhden lapsen äiti (11/05) ja vauvakuume nostelee päätään. Ongelmana on pitkä kierto 30-100pvä. PCO-diagnoosi vuonna `02. [/color]

[color=darkorchid]manti76[/color] [color=9BCD9B] toista lasta halajamme, pitkät kierrot johtuen pcosta[/color]

[color=darkorchid]enkeli-81[/color] [color=deeppink]Olen 24 ja mies 23. Pillerit lopetin noin 4/05 ja varsinainen yritys alkoi 9/05 [/color]

[color=008B45] [size=3]Plussanneet pitkikset [/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2]Illuminatus[/color] [color=FF6A6A] la 18.12. [/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2]vikli80[/color] [color=FF6A6A] la? [/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2] Sonja_79[/color] [color=FF6A6A] la? [/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2]Pomppis03[/color] [color=FF6A6A] la? [/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2]Alexiana[/color] [color=FF6A6A] la 20.2.[/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2] Mikaela77[/color] [color=FF6A6A] la 24.2.[/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2]mimmu_78[/color] [color=FF6A6A] la 15.3[/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2]KirPPuli[/color] [color=FF6A6A] la 28.4. [/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2]katjuska12[/color] [color=FF6A6A] la [/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2]Leppis78[/color] [color=FF6A6A] la 5.5. [/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2]suklaavohveli[/color] [color=FF6A6A] la [/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2]haaveilija3[/color] [color=FF6A6A]la[/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2]adalmina[/color] [color=FF6A6A]la 7.8.06[/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2]Veera24[/color] [color=FF6A6A]la 8.8.2006[/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2]pikkuansku[/color] [color=FF6A6A]la [/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2]Pantteri[/color] [color=FF6A6A]la 5.8. [/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2]Olivia@[/color] [color=FF6A6A]la [/color] [/size]

[color=coral] [size=3] Synnyttäneet pitkikset [/color] [/size]

[color=darkorange] [size=2] Pips[/color] [color=crimson] (la 30.10.) Tyttö syntyi 20.10 rv 38+4, paino 3210g, pituus 48 cm ja pipo 33,5 cm [/color] [/size]

[color=darkorange] [size=2]Mia79[/color] [color=FF6A6A] (la 18.12.) [/color] [color=cornflowerblue]poika[/color] ja [color=crimson] tyttö syntyivät 26.11. [/color][/size]

Vierailija
12/41 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella hienoa [color=purple]Mia79[/color] kuulla sinusta ja vauvoista pitkästä aikaa. ´

[color=silver]Janice82[/color] ja [color=silver]enkeli-81[/color] tervetuloa pitkisten pinoon.

[color=red]MAYA79[/color] " lohdutus hali" Meillä tosiaan samanlainen taival jatkuu. Eli tarkoituksena olisi tämän viikon aikana soittaa aikaa lääkärille, jolloin mieheni siitiöt ja minun munanjohtimeni tilannetta tutkitaan. Jännittää...

[color=red]Mikaela77 [/color] Teillä tosiaan jännät paikat pian edessä! Onnea ja jaksamista raskauden loppumetreille sekä synnytykseen.

Omaa napaa sen verran, että tämä kierto meni ihan " harakoille" . Mies ja minä molemmat oltu niin kipeitä, että hempeilyt ovat kokonaan tässä kierrossa jääneet =( Nyt kp18.

Vierailija
13/41 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testasin tänään Clearbluella negan kp 28/28 (ed. Terolut kierto oli 28pv, muuten 42-55 pv). Ei tuonut eka Clomikierto toivottua tulosta. Odottelen tätiä tulevaksi ja asetan toiveet uuteen kiertoon. Kahdeksas yrityskuukausi siis alkamassa...ei voisi enää pahemmalta tuntua.

Tsemppiä kaikille piinailijoille ja onnea teille plussanneille vielä kerran!

T. Kanelisokeri

Vierailija
14/41 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, nyt vasta kävin lueskeleen vanhoja pinoja ja huomasin sun kysymyksen. Enää et varmaan sitä tietoa tosin tarvitse.. Tosi ikävä kuulla tuulimunasta! Tyhjenikö sulla itsestään kaikki pois vai jouduitko kaavintaan? Ja sanottiinko et pitäs odottaa ainakin ne yhden kuukautiset? Mulle ei lääkäri puhunut odottamisesta mitään ja niinpä ollaan jo täydessä touhussa taas. ;) Eihän se nappaa jos kaikki ei ole kunnossa, turhaa odotella menkkoja mun mielestä. Eikä varsinkaan sen takia että LA ois helpompi selvittää.. Mut tsemppiä uuteen yritykseen!!

Mariposa

Vierailija
15/41 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanelisokeri. Älä vielä lannistu, jos tämä on kuitenkin vähän pidempi kierto niin ei näytä vielä plussaa... Ja jos ei eka clomikierto niin sitten seuraava. Milloin sulla oli oletettu ovis ja montako päivää siitä on? En nyt muista, mutta oliko sulla kontrollikäyntejä oviksen aikaan gynellä?Voimahali sulle Kanelisokeri, tiedän että joskus se tsemppaaminenkin tuntuu vaikealta ja silloin saa ja täytyy purkaa johonkin sitä pettymystä ja pahaa oloa. Ja tänne foorumille sitä ainakin voi tehdä... Mulla on peukut sulle pystyssä.

Mariposa, kiva kuulla sinusta. Ja siitä, että teillä on lähtenyt yritykset taas eteenpäin! Tsemppiä jatkoon ja toivotaan että tärppää pian ja hyvin! En nyt muista mitä sulta kyselin viimeksi... mutta oma tilanne on sellainen, että pähkäilen edes takaisin sen asian kanssa, käyttäisikö ehkäisyä tässä " kierrossa" vai antaisiko asioiden tupahtua, jos on tapahtuakseen?? Oma gyne ei sanonut välikierrosta mitään, mutta kättärin gyne puhui yhdestä välikierrosta. Vähän sellaisia oireita olisi, että ovis voisikin tapahtua tässä lähiaikoina... Mutta mulla vasta nyt viikonloppuna loppui vuoto. Menin kättärille viikko sitten tyhjennystä varten, mutta tyhjennys olikin alkanut jo itsestään. En siis tarvinnut mitään apuja siihen. Mietityttää, jos oma hormonitoiminta on sekaisin tuosta tuulimunaraskautumisesta ja se aiheuttaisi ongelmia seuraavan raskaustumisen etenemisessä, jos tärppi nyt tapahtuisi tässä kuussa... Miten nopeasti tai hitaasti se hcg-arvo elimistöstä edes poistuu? Ja miten kohdun limakalvo paranee tästä, vaikka kaavintaa tai lääkkeellistä tyhjennystä ei tehtykään?

Mulla muuten tuli sellainen outo havainto tehtyä tuossa raskautumiskierrossa, että ovulaation aikaan (ovistikuilla testattu) ei ollut mitään limaneritystä ja kun plussasin r-testin, niin senkään jälkeen ei tullut mitään valkovuodon tyylistä. Siis ihan kuivaa koko kierto. Eli olikohan se munasolu tosiaan niin kuivaa laatua, siis vioittunut, että antoi merkkiä siitä jo oviksen aikoihin... No tällaisia mietteitä tällä kertaa.

Myttö

Vierailija
16/41 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelen näin että jos mun limakalvot tai muut ei ole valmiita uuteen raskauteen niin alkio ei kiinnity ja sillä selvä, mutta yritetään joka tapauksessa. Tuulimunan jälkeen on kuitenkin kuulemma erittäin hyvät mahdollisuudet tulla pian uudelleen raskaaksi, joten ei kun antaakaa tekin mennä vaan! Ja uskon että kun kaavintaa ei tarvinnu, on kohtu päässyt todella vähällä ja tärppi voi käydä vaikka saman tien. :)

Mariposa

Vierailija
17/41 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin kysyä tuosta hcg:stä, seurataanko sulla sitä jotenkin? Mulla oli juuri maanantaina viimeinen kontrolli. Tuloksia en tosin ole kysynyt mutta jo viikko vuodon alkamisesta(eli 2 viikkoa sitten) arvo oli tippunut todella paljon, oli kai enää noin 400.

M

Vierailija
18/41 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

no eiku uusiks ;)

omaa napaa:sain tilattuu huomiseks gyne ajan pulssiin ja heti perään meen hammaslääkärille joten tulee heti kättelys hoidettuu pari asiaa samal kertaa :)

kanelisokeri:voi harmi:( samaa mieltä myttön kanssa, että jospa testasit kuitenkin liian aikaisin ja mahdollinen raskaus ei vielä näkyisi...tsemppiä kuitenkin uuteen yritykseen.

-manti kp54-

Vierailija
19/41 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

no eiku uusiks ;)

omaa napaa:sain tilattuu huomiseks gyne ajan pulssiin ja heti perään meen hammaslääkärille joten tulee heti kättelys hoidettuu pari asiaa samal kertaa :)

kanelisokeri:voi harmi:( samaa mieltä myttön kanssa, että jospa testasit kuitenkin liian aikaisin ja mahdollinen raskaus ei vielä näkyisi...tsemppiä kuitenkin uuteen yritykseen.

-manti kp54-

Vierailija
20/41 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Mariposa kannustuksesta ; )

Miten nopeasti sulla oli kontrollikäynti? Kävitkö yksityisellä vai missä? En ole itse varannut vielä mitään kontrolliaikaa... Utelen vielä vähän lisää. Montako viikkoa siitä on kun sulla alkoi tyhjentyminen ja millä raskausviikolla olit. Ajattelin vain tuota hcg-arvoa. Mulla sitä ei missään vaiheessa ole mitattu, joten en tiedä mihin sitä edes vertaisin, jos sellainen mitattaisiin. Ja tuliko sulla tuhruvuotoa miten pitkään ja tunsitko mahdollista ovista?

Sori muut pitkikset, kun joudutte lukemaan näitä kaksin puheluita. Ja vähän tylsästä aiheestakin...

Mantille onnea huomiseen gyneen ja miksei hampulääkärillekin ; ) Tulehan kertomaan mitä siellä sulle sanovat.