Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

******PITKIKSET VKO 6*****************

06.02.2006 |

Täällä sitä ollaan oltu ahkeria ennen töihin lähtöä!!! Eli sain varattua ensikäyntiajan Fertinovan lapsettomuusklinikalle. Tosin aika on vasta maaliskuun lopulla.mut silti! Maailman ystävällisin ihminen puhelimessa, kyseli mun historian ja siinä vaiheessa kun kerroin syöneeni clomifenia ilman seurantaultria 3kk, se oli vähän ihmeissään. Kuitenkin eniten se oli ihmeissään siitä, et miestä ei oltu tutkittu ennen mun clomifenin alottamista, siinä sain selitellä:) No miehen pitää nyt mennä antamaan simppanäyte, sit se on valmiina kun sinne mennään.

Sit tossa samalla ilmotin itteni vielä autokouluun!!!jotain ajanvietettä ja muuta ajateltavaa..Tulee olee aikamoista rahanmenoa, kai sitä aina selvii.

Hyvää alkanutta viikkoa!!!!!!!!!!

-maya-

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myttö75:Ihana kuulla et voit hyvin ja oot positiivisena tuleviin kiertoihin!Kuten kirjotinki jo aikaisemmin et nyt se raskautuminen pitäis käydä vielä helpommin!;)Ei ku peiton alle vaan!Pidän peukkuja pystys et sun kierrot ei ny ei oo menny häränpyllyä tuulimunan takia!

Mikaela77:Iik miten jännää!Pidän peukkuja sulle et kaikki menee hyvin!Tuu kertoo sit kaikki synnytyksen jälkeen!

Mia79:Ihanaa tosiaan et te vauvan saaneet pitkikset ette oo unohtanu meitä vielä projektin keskellä olevia!Kiva kuulla et kaikki on lähteny hyvin käyntiin!Niis rutiineis onki purtavaks!Täytyy olla kauhee kova show kaksostenkaa;)Mun hyvä ystävä sai pojan melkein kuukausi sitten ja niiden rutiinit on vielä hakuses..Voi kuvitella et elämä menee ihan sekasin:)

Mimmu78:Onnea äitiyslomalle!On varmaan ihanaa jättää työt ja alkaa kerätä voimia tulevaan:)Koita nyt nauttia ajasta enne täys rumbaa!

Kanelisokeri:Peliä ei oo menetetty niin kauan kuin menkkoja ei näy!!!!!!!!!!!Jotkuthan plussaa vasta paljon myöhemmin!

Omaa napaa sen verran et mul lämmöis on tullu nyt sellanen notko..Joku kirjotteli siit täl palstalla et ovulaation jälkeen lämpöjen nousun jälkeen lämpö alkais laskee pikkasen,mut sitte kiinnittymisen jälkeen se lähtis taas nousuun?!En tiä mitä on ,mut mul oli lähteny lämmöt pikkuhiljaa laskuun ja nyt ne on pikku hiljaa lähteny nousuun taas..Siis ei mitään äkki jyrkkiä päivittäisiä muutoksia!Tietää joku näist jotain?

Toisaalta en tiä et oonko tulos kipeeks..Oon monena päivänä tärissy kylmästä ja nyt tänään vaan hikoilen..Tuntuu pääkipua vähän,mut sitä oon tuntenu jo aiempina päivinä..Lämmöt on ylhäällä,mut ei mitään kuumetta tai särkyä kropassa kuten tapaa olla ku on tulos kipeeks..

Jaa a pimeetä...Saa ny nähä oonko tulos kipeeks vai en..aion kuitenki tehä testin perjantaina..En kestä sellasta et odottais pari päivää menkkojen lasketun alkamisen jälkeen..Parempi kollata samantien niin pääsee siitäki piinauksesta!

Kraaaaaaaaaaaaaaaaam kaikille ja +++++++++++++++ säteitä kaikille!

Vierailija
22/41 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkän kierron takia en tiedä millä viikolla olin(luulen että 5 tai 6), mutta +testin tein 2.1.2006 ja 4.1. alkoi turhuttelemaan jo. Sitä kesti aina sinne 14.1. saakka, jonka jälkeen alkoi hieman runsaampi vuoto ja kunnon kuukautiskivut. Seuraavana aamuna kivut vaan paheni ja sitä seuraavana ne oli sen verran kamalat että menin lääkäriin(kunnalliselle, päivystykseen soitin). Silloin ultrattiin ja lääkäri totes että tuulimuna ja vuotaa kyllä itekseen pois. Kävin silloin samalla labrassa ja sit taas parin päivän päästä, eli verestä kattovat sen arvon kehitystä.Parissa päivässä oli jo laskenu tosi paljon. (Samana päivänä ku eka koe otettiin, illalla tuli suurin osa kohdusta ulos ja kivut loppuivat, saman tien loppu myös raskausoireet. ) Ja nyt siis pari viikkoa oli väliä ja viiminen koe. Mutta luulen ettei mitään hätää ole, huomaat kyllä jos sinne on jotain jääny--> kipua, vuotoa ja paha haju.

Oviksesta en nyt ole ikinä oikein ollut varma, mut varmuudeks olen pyytäny simppoja joka päivä, tai ainakin joka toinen. ;)

Tulipas sekava selitys, toivottavasti saa jotain tolkkua.. :)

M

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelin hypätä mukaan listaanne, pitkän taustailun seurauksena ;) eli esittelyä:

olen itse 25v, mies 26v. pillerit jätetty pois 09/05 ja pitkät kierrot riesana. huidellut kp38-59 välillä. ensimmäinen pikkuinen olisi toiveissa.

olenkin tässä miettinyt josko pitäisi aloittaa terokuuri vihdoin viimein, kun ei näytä kierrot vielä ainakaan tasaantuvan " luomusti" . ja näyttää se vissiin ainakin joillakin tepsivän, myös tuohon raskautumiseen ;) gyneajankin ehdin jo ' hätäpäissäni' varata. tosin sain ajan vasta yli viikon päähän, joten vielä pitäisi jaksaa odottaa...mutta nyt on ainakin vähän positiivisempi olo kun tietää että on saanut asialle jotain tehtyä! :) ...toivotaan että ne terot tepsisi... hmm?!

mites muilla on kokemuksia teroista, onko auttaneet??

Vierailija
24/41 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan Töppönen, ihan kuin olisin omaa tekstiäni lukenut :) Eli pakko kommentoida. Mulla siis myös pillerit jäi pois 09/05 ja pitkät kierrot 36-59 riesana. Juuri ennen tokan kierron loppua kävin perustarkastuksessa, ja lääkäri antoi mukaan tero-reseptin. Siihen kiertoon en siis vielä sitä tarvinnut, mutta kun tammikuussa oli taas menossa kp40 ja nega testi, niin söin sen. Ihmettelin, kun mitään ei siitä huolimatta tapahtunut, ja testasinkin uudelleen kp 57 ja kappas, tulikin 2 vahvaa viivaa :)

Eli kaikki on mahdollista, mutta hyvä tosiaan, että sen gynen varasit. Luulen että sullekin terot määrätään, ne on kai kuitenkin aika harmittomat mutta silti toimivat (monien kohdalla).

Tsemppiä!

-Olivia rv 8+6

Vierailija
25/41 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..tai selviää se varmaan tuolla gynenkin luona, mutta milloinkohan mahdollinen terokuuri pitää aloittaa, siis millä kiertopäivillä, kun itselläni menossa nyt vasta kp 6, ja gynen aikaan olisi vasta jotain kp 20 tienoilla. ?

ajattelin myös mahdollista ultrausta kysyä sitten gyneltä, jos sillä voisi jotain nähdä, että onko pco:ta tms...mutta tuli vain mieleen että harmi että gyne on vasta kp20 jos sillä muuten voisi jotain kypsyviä munasoluja nähdä...tai ehkä ne voi nähdä jo silloin?? :) oon vähän ulalla näitten asioiden kanssa, noh, toivottavasti siellä nyt jotain ainakin selviäisi. ja ainakin on huojentunut mieli että sen ajan nyt vihdoin viimein sain varattua. oon vähän hitaamman sorttinen näköjään... ;D

niin, ja piti vielä sanoa: onneksi olkoon Olivia! ! ! mahtaa olla aivan todella upeata olla noin pitkällä jo! *haaveilee* :)

Vierailija
26/41 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kun tsemppasitte. Sama ajatus myöhäisestä oviksesta käväisi mielessäni, sillä vaikka tikutin oviksen kp 16, ei se tarkoita sitä, että ovis oli juuri silloin...siitähän voi laskea vielä ainakin pari päivää eteenpäin, eli jospa se ovis onkin tapahtunut kp 17-18 niin testit näyttäisivät plussaa vasta la tai su tai jopa myöhemmin...

Luin Pharmacan sivuilta, että ovulaatio tapahtuu Clomikierrossa 7-12 pvn kuluttua viimeisen Clomifenin otosta, eli minulla on vielä runsain mitoin toivoa.

Oireitakin on: Rintavarustus ainakin pullistelee oikein olan takaa...ja vatsa on turvoksissa sekä vähän sekaisinkin. Lämmöt ovat yhä korkealla, eikä menkoista ole tietoakaan. Ehkä tässä taas luon itselleni turhia pilvilinnoja mätkähtääkseni sieltä alas, mutta pakko myöntää, että mahdollisuudet plussaan ovat vielä olemassa...Kannattaa varmaan testailla joskus ensi viikon alussa, jollei täti tule ennen sitä...

Koettakaa kestää näitä omanapaisia höpinöitäni...mutta kun ei näitä ajatuksia voi kertoa muillekaan täällä kotona...ja muuten pakahtuu.

T. Kanelisokeri

Vierailija
27/41 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vielä roikutaan. On se kumma, kun tällaiseksi nettiaddiktiksi sitä rupesikin... ; )

Töppöselle tervetuloa porukkaan! Gynekäynnillä varmaan ultraavat ja katsovat, että kaikki on ok. Mahdollisen PCOonhan näkee missä vaiheessa kiertoa vaan. Toivotaan, ettei sitä sieltä kuitenkaan löydy! Ja mahdollisen ovulaation aikoihin voi bongata kasvaneen munasolunkin, ja meillä pitkiksillä ovulaatio voi hyvin olla juuri tuolloin kp20 tienoilla, jos ei myöhemminkin. Mutta gynellä saat sitten enemmän näistä tietoa... Hyvä, että olet sen varannut.

Kanelisokeri. Täällä peukut ja varpaat ylhäällä sun puolesta! Täytyy varoa, ettei sentään kramppia tule yön aikana. ; ) Öitä pitkissiskot!

Vierailija
28/41 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinas silmät tippuu päästä ku katsoin testiä..

En jaksanu odottaa huomiseen joten kävin apteekis hakemas testin..Kävin myös hakees siteitä viereisestä kaupasta varmuuden vuoks viikonlopulle..

Oon niin tottunu negoihin ja niiden tuomiin tunteisiin etten voi vieläkään uskoa et plussa tuli!!!!!!!!!!!!Eikä se ees ollu mikään haamu vaan plussan näki selvästi!:)

Nyt vaan pitää kävellä jalat ristis ettei mee kesken..no eih!Kaikista huojentunein ja iloisin oot siitä et nyt saatiin todistus ettei mussa tai miehen simpois oo mitään vikaa..Se tuntuu tosi ihanalta!

Vierailija
29/41 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti nikki meni oikein. tuohan on tosi hienoa :), luin just esittelystä että olisitte muussa tapauksessa aloittaneet lisätutkimukset ens kuussa. mutta hähää...saittepas tädin hämäytettyä hornankuuseen!!

ihanaista odotusta sinne! :0)

Vierailija
30/41 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanat uutiset sinulla!!! Paljon paljon onnea plussasta!! Kyllä sinun oireet kyllä juuri siihen suuntaan viittasivatkin.

Meni ihan kylmät väreet läpi kun luin viestisi!! Onnea vielä kerran!!

kananlihalla, Mikaela

Vierailija
31/41 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupasin teille jokunen viikko sitten tulla kertomaan ultrakuulumiset. Mullehan sanottiin silloin neuvolalääkärissä tunnustelun perusteella, että kohtuni olisi isompi, kuin niillä viikoilla piti vielä olla. Ehdotti syyksi kaksosia tai jo aikaisemmin alkanutta raskautta. Kumpikaan selitys ei vaan oikein tuntunut uppoavan mulle. Oli vaan sellanen tunne yhdestä vauvasta, ajattelinki vaan yhtä kaiken aikaa. Ja oviksenhan bongasin, joten en voinut pidemmälläkään olla. No, ultraaja sanoi heti, että yksi täällä on ja koko vastaa viikkoja. Että tunnustelemalla voi helposti tehdä väärän arvion. Kaikki oli vauvalla hyvin! Oltiin onnesta pää pyörällä, kun miehen kanssa ultrasta lähdettiin. Eka ultra oli tosiaan mulla vasta rv 13+2 (reilu viikko sitten), joten olin saanut jännätä pitkään onko vauvalla kaikki hyvin ja välillä miettiä, mahtaako siellä edes oikeasti elämää olla. Muutenkin kuuluu kaikinpuolin ok:ta.

En oo vieläkään päässyt oikein sisään odotuspuolen ketjuihin. Ja ei oikein tuu nykyisin paljon netissä käytyäkään. Missä ketjuissa te muut raskaana olevat pitkikset pyöritti?

Voikaa hyvin ja toivon niin kovasti teille vauvelia yrittäville, että saisitte plussata PIAN!!!! Ja teille joilla on kierrot hukassa, että saisitte ne kuntoon! Onnea tilulilulle plussasta ja muillekin plussanneille! : )

Vierailija
32/41 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikkea hyvää odotukseen! Tosi ihana uutinen. : )

Veera, hienoa kuulla että kaikki hyvin ultrassa! Nyt vain massua kasvattelemaan hyvin mielin. Tule välillä kertomaan meille pitkiksille mitä sinulle/teille kuuluu. Itse kun olin muutaman viikon tuolla odotuspuolella, en löytänyt sieltä pinoa itselleni. Tänne kun tulin takaisin, pino tuntui taas ihan omalta. Tarkoitan, että täällä on mukavaa porukkaa : ) Toivottavasti voitaisiin kaikki pitkikset siirtyä pian sinne odotuspuolelle ja laittaa oma odotuspino pystyyn.

Näitä toivoen, Myttö

Vierailija
33/41 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika selkeiltä nuo sun oireet kyllä kuulostikin ;)

omaa napaa:eilen kävin siel gynel ja totes, etten ollut tässä kierrossa ovuloinut laisinkaan,(ei mikään yllätys)edellisessä kierrossa joka siis oli kierroltaan tuo 34 ainakin ovuloin kun oli 3 päivää kestävät kovat kivut.eli tuuri kauppaa tää raskautuminen kun ei joka kierrossa edes ovuloi :(näin alkuun sain primolutit käyttöön 3 nappia per päivä 10 päivän ajan...

noita primolutteja en ookkaan aiemmin syönyt, muitakaan ei tuo gyne uskaltanut mulle kirjoittaa kun ei ole takuita miten esim.clomit muhun vaikuttaa luomukiertojen jälkeen. silloin kun omaa luonnollista kiertoa ei ollut niin nuo clomit edes tupla annoksina ei mun muniksia väräyttänytkään ;)nyt siis toivotaan että tän kuurin jälkeen mun luonnollinen kierto palais mut jos näin ei käy niin suositteli mun menemään tyksiin jossa tiedetään paremmin mun aiemmat hoidot...

onko muille jotka kärsii pco:sta saanut primoja käyttöön ja kuinka ovat teillä muilla kyseiset napit auttaneet?

Vierailija
34/41 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sylin täydeltä onnea hyvistä ultranäkymistä!! Nyt voit alkaa nauttimaan loppuraskaudesta kun kaikki oli masussa hyvin. Niin vain se käsikopelo voi johtaa harhaan.

Itselleni on tässä raskaudessa annettu vauvan painoarviokin vain käsikopelolla, arvioitiin, että olisi syntyessään 3,6-3,7kg.. Saas nähdä. No, en mä usko että täällä mitään jättiläistä on, mutta muistuu aina mieleen mieheni työkaverin vaimo, jolla vauva perätilassa ja sanottiin että on kolmikiloinen.. Onneksi vaati itse tiukkana leikkausta, sillä vauva oli 4,5kg ja vauvalta olisi molemmat reidet menneet poikki jos olisi syntynyt alakautta, oli kohdussa ns. sammakkoasennossa, jalat sivuilla! Tästä aikaa kymmenisen vuotta, mutta silti!

No, käsikopelolla sekä mun tuntemusteni perusteella vauva on nyt kyllä rt:ssa ollut jo viikkoja joten siinä mielessä pitäisi olla hyvä asento synnyttää, ellei sitten ole jossain kasvotarjonnassa tms. Mutta onneksi senkin näkee kun synnytys on käynnistynyt, niin ehtii vielä hätäsektiolla apuun.

OLISIKO TEIDÄN MIELESTÄNNE PAREMPI, JOS PITKIKSET TEKISIVÄT OMAA PINOA ODOTUSPUOLELLE?? En missään tapauksessa halua tuottaa pahaa mieltä muille pitkien kiertojen kanssa kamppaileville vauvakuumeisille omien juttujeni kanssa. SANOKAA IHAN SUORAAN, minä ymmärrän kyllä enemmän kuin hyvin jos nämä kuulostaa ikäviltä luettavilta!

t. Mikaela rv37+4

Vierailija
35/41 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et missään nimessä Mikaela aiheuta pahaa mieltä vaan PÄINVASTOIN! Minusta on kiva lukea mitä sinulle ja pikkuisellesi kuuluu! Olen enemmän kuin iloinen Mikaela, Veera, Mia, Tilulilu ja muut pitkisodottajat teidän " tilastanne" , enkä itse osaa millään tavalla ajatella, että toisen onni on omastani pois! Raskautenne sitävastoin luo uskoa varmasti moniin meistä. Joten kuulumisia teiltä tänne jatkossakin, kiitos ; )

En tullut ajatelleeksi, että eihän sinne odotuspuolelle tosiaan tarvitsisi laittaa mitään omaa pinoa. Vielä kun tässä pinossa on viihtynyt niin hyvin. Itse en ole pinoutuneena mihinkään muuhun pinoon, joten ajattein tuota " odotusajan pitkiksiä" vähän nyt niinkuin omasta näkökulmastani vain. Minun mielestäni tämä toimii oikein hyvin, että täällä unelmoidaan vauvakuumeisena sekä raskauden alkamisesta ja siitä, että kohta se vauva on sylissä ; )

Myttö

Vierailija
36/41 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tätä kyl vieläkään todeks voi tuntea!:)Sitä varmaan unohtaakin hetkittäin et on raskaana..

Jännittää vähä tuleeko pahoinvointia..Mun työkaveri on ollu just pahoinvoinnin takia kuukauden sairaslomalla..

Oon samaa mieltä muidenkaa et jatkettais kirjotteleen tälle palstalle ku mulle ainaki se anto toivoa tulevasta ku esim. Mikaela on käyny tääl tsemppailees ja kertoon kuulumisiansa!Elämä on niin harmaata näiden pitkien ja epäsäännöllisten menkkojenkaa et sitä kaipaa vähän iloa ja toivoa;)

Niin ja tervetuloa Töppönen!:)

++++++++++++ säteitä kaikille!

Kanelisokeri!!!Ootko testaillu uudestaan?

Vierailija
37/41 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon paljon onnea raskaudesta! Samoin kuin Mikaelalle niin tuli mullekin kylmätä väreet! Nyt vauvalle tarrasukkia ja sinulle hyviä vointeja, Ei sitä pahoinvointia kaikille tule, ainakaan kovin rajuna. Toivotaan, että kuulut niihin, joita ko, oire ei vaivaa.

Veera24: Kiva kuulla, että masussa oli kaikki kunnossa. Kyllä sitä aina miettii ja itselläni ainakin aluksi kun ei tuntunut vauvan liikkeitä niin ultrakäynnit ja neuvolassa sykkeen kuuntelu toi aina sen varmuuden, että masussa tosiaan on joku ;)

Käyhän aina välillä kertomassa miten odotus sujuu. Onko sulla muuten mennyt alku ihan hyvin tai oletko ollut kovin huonovointinen?

Taisist myös kysyä missä odotuspuolen pinossa me jo raskautuneet pitkikset pyöritään, niin itse olen vain lueskellut joitakin juttuja, mutta en osaa muualle kuin tänne pitkisten pinoon tulla kuulumisia kertomaan. Ja niin se tuntuu olevan muillakin pitkisodottajilla.

Mikaela: Kävitkö rakenneultran jälkeen enää ultrassa? Itse käytiin eilen ja siellä sai varmistuksen siitä, että vauva tosiaan on raivotarjonnassa. Kaikki vaikutti muutenkin olevan kunnossa. Istukka oli aavistuksen alkanut kalkkeutumaan niin kuin jo näillä viikoilla saakin. Syntymäpäinoarvio oli 3300g eli ihan kivan kokoinen vauveli, jos arvio osuu suht oikeaan.

Nyt pitäisi varmaan mennä nukkumaan, joten hyvää yötä, jos joku toinen yökyöpeli vielä käy lukemassa tätä pinoa.

Vierailija
38/41 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

poistun takavasemmalle nuolemaan haavojani ja odottelemaan seuraavaa ovista...käytössäni edelleen Clomit ja Terot.

Niin se vain on, että täti löysi kylään yöllä ja teki olonsa hyvin kotoisaksi. Kp1 ja jälleen kaikki alusta.

Onnea teille kaikille plussanneille, ehkä minäkin olen joukossanne joskus :-) Nyt ei vain lokavauvaa osunut kohdalle.

Minustakin on ihan kiva, että odottajat/jo äideiksi tulleet Pitkikset kirjoittelevat pinoon kuulumisiaan, älkää siis unohtako meitä :-)

T. Kanelisokeri

Vierailija
39/41 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut tädin tulosta. Alkaneeseen kiertoon paljon tärppipölyä! Täältä tullaan uusi mahdollisuus...!

toivoo Myttö

Vierailija
40/41 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea siis tilulilu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Pitkisplussat tuo niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin paljon toivoa!!!!

Ja mikaela77:lle tsemppiä tulevaan siis synnytykseen:) jos muistat, niin kuka oli teijän hoitava lääkäri fertinovassa? me saatiin Niklas Simberg, ainakin oon tuolta lapsettomuuspuolelta lukenu siitä pelkkää hyvää, sen sit näkee.

Ja mukavaa kuulla Mia79 kuulumisia ja muidenkin JO raskaana olevien, täältä tullaan perässä!!

Kanelisokerille Lohtuhali, muutaman päivän päästä mieli oon taas paljon korkeemmalla.

Omaa napaa, täällä rupee taas elämä voittamaan, nyt kp7. Oon päättäny et tässä kierrossa et stressaile turhia enkä laskeskele päiviä, saas nähä..

saa pitää vähäsen hermolomaa ennen tutkimusten alkua.

Nyt Olymppialaisia kattomaan!!!!

-maya-