Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko virtsarakon syövästä mitään toiveita parantua

Vierailija
17.09.2015 |

Minulta löydettiin pieni pinnallisen näköinen rakkokasvain. Höyläysaika kuukauden sisällä ja tt-kuvat ensi viikolla. Pelottaa ihan hirveästi, että miten tässä käy. Onko kenelläkään mitään kokemusta tai tietoa?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa neuvoa, mutta lähetän hyviä ajatuksia sinulle. Tsemppiä!

22/43 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaiset oli oireet sinulla?

Mulla ei ollut mitään oireita. Olin saamassa lähetettä ylävatsan ultraan ja pyysin lääkäriltä että voisiko siihen laittaa koko vatsan. Joten siinä ultrassa sitten sattumalta näkyi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/43 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa neuvoa, mutta lähetän hyviä ajatuksia sinulle. Tsemppiä!

Kiitos kovasti :)

24/43 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin juuri viime tähystyksessä lääkäriltä että kuolenko tähän ja vastaus oli suoraan "et kuole ".

Ja muutenkin kaikki hoitajat ja lääkärit ovat vakuutelleet minulle vaikka ja mitä, mutta välillä sitä vaan pysähtyy miettimään ja vajoaa synkkyyteen.

Lääkärit ovat myös sanoneet että tätä kyseistä syöpää ei saisi edes nimittää syöväksi.

Itselläni kasvain oli pieni ja kasvaimen pinnalla pelkästään oli huonoja soluja. Ja itse kasvain oli minussa kiinni vain jonkun millin alueelta.

25/43 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut virtsarakon syöpä. Se on leikattu reilu 3v sitten poistamalla rakko kokonaan ja osin virtsanjohdinta. Se syöpä ei ollut levinnyt. En saanut siihen mitään muuta hoitoa kuin tuon leikkauksen. Mutta sitten minulta löydettiin etäpesäke epäily jota hoidettiin sytostaateilla reilu puoli vuotta, kunnes huomattiin että epäily olikin hoitovirhe. Minun syöpäni saatiin kokonaan pois ja se ei ole levinnyt. Mitä pitempi aika syövästä on, sitä pienempi on riski uusimisesta. Tietty koskaanhan ei voi tietää.

Mikäli syöpäsi uusii nopeasti, yleensä noin vuodessa, kannattaa harkita rakon poistoa. nykyään rakennetaan suolesta keinorakko jonka käyttö on ihan normaalin rakon veroista.

Toivon sinulle menestystä elämääsi.

Kiitos vastauksesta ja ihanaa että olet terve :)

Oliko sinulla pinnallinen matalan riskin syöpä myös?

Vierailija
26/43 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi lähettää etäpesäkkeitä munuaisiin. Toivotaan että ei sinun tapauksessasi. Tsemppiä.

Vierailija
27/43 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä1738 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaiset oli oireet sinulla?

Mulla ei ollut mitään oireita. Olin saamassa lähetettä ylävatsan ultraan ja pyysin lääkäriltä että voisiko siihen laittaa koko vatsan. Joten siinä ultrassa sitten sattumalta näkyi.

Tätä just tarkoitan. Sivulöydöksenä meistä läjes jokaisesta joku kasvain löytyy. Minunkin lapsen aivokasvain on ihan sattumalöydös. Lääkärit sanoi että kyllä näitä löytyy lähes jokaiselta jos aletaan koko kroppaa tutkia. En siis vähättele mut tää on fakta. Tosi hyvä et sulla löytyi ennen ensimmäistäkään oiretta.

Vierailija
28/43 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tutulla oli (sai kaikki hoidot), parani hyvin ja elää normaalia elämää.

Vierailija
29/43 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta höylätiin virtsarakon kasvain tammikuussa 2014. Löytyi koska virtsa muuttui veriseksi. Silloin yritin myös etsiä vertais tukea mutten oikein löytänyt. Varsinkaan nuoria naisia oli vaikea löytää.Itse olin silloin 30-vuotias. Kasvain ei ole onneksi uusinut. Nukutuksessa poistettiin, höyläyksen yhteydessä tuli reikä rakkoon jonka takia piti pitää katetria useampi päivä. kaiken kaikkiaan fyysinen toipuminen vei noin kk. Henkinen paljon pudempään.

Vierailija
30/43 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelen, että kirjoitan tänne miehenä, mutta asia on itselleni ajankohtainen.

Low grade tumor virtsarakossa (paljastui yhden ainoan päivän verisen virtsan johdosta), hoitokeinona höyläys nukutuksessa. Operaation jälkeen lääkärin diagnoosi oli jossain määrin ylimalkainen (85% kasvaimesta poistettiin...) ja jälkioireiden aito kuvaaminen jäi lapsenkenkiin. Näistä jälkioireista olisinkin kiinnostunut kuulemaan kokemuksen läpikäyneiltä.

Verinen virtsa, hyytymät, virtsan verisyyden katoaminen ja ilmestyminen uudestaan ovat jo tiedossa ja käytännössä koettu, mutta erityisesti itseäni ja elämääni häiritsee jatkuva virtsaamisen tarve ja ulos tulevan virtsan vähäinen määrä. Leikkauksesta on nyt kulunut reilu viikko, joten toipuminen on vasta aluillaan, mutta silti minua kummastuttaa mikä laittaa ihmisen virtsaamaan puolen tunnin välein?

Onko kellään samankaltaisia kokemuksia?

Vierailija
31/43 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isälläni on high grade, leikkaukseen soveltumaton virtsarakkosyöpä. Hänellä tiheävirtsaisuus oli yksi oireista, verta virtsaan ei koskaan tullut. Toivon kaikille teille parempaa vointia ja hyviä uutisia kontrollikäynneillä.

Vierailija
32/43 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nohei ,Mulla toi rakkosyöpä todettu kaiken näköisillä labroilla , tähystyksillä ja höylä yksillä ja ronkittu monesti , eihän tuo hääviä ole mutta kodikseen suuntaavat , en ole huomannut mitään erikoista voinnissa , eli turha miettiä ikäviä ,.asioilla on tapana hoitua , kyllä nuo tietää mitä tekevät , pää pystyyn . 🌝

Vierailija
33/43 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla virtsassa punasoluja ,lukemat 200-500 ja normaali määrä on vain 15.

Olen menossa virtsatientähystykseen ensiviikolla.Lääkäri vihjaisi virtsarakon syövästä,pelottaa tosipaljon.

Mitään muuta oireita minulla ei ole vain verivirstaisuus.Jonkunverran kylki kipuilee ja selänpuolella polttelee.Onko jollain vastaanvanlaisia oireita ollut ja jos niin mikä on ollut diagnoosi.

Vierailija
34/43 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurakunnista ja vaikka Radio Deistä voi saada esirukous- ja toivottavasti kuunteluapuakin. Ei tarvitse yksin kantaa valtavaa taakkaa.

Vierailija
35/43 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä, ap! 

Kannattaa tsekkailla vertaistukea tarjoavat potilasjärjestöt. 

Tässä suomalainen potilasverkosto: 

https://www.syopapotilaat.fi/potilasverkostot/virtsarakkosyopa-potilasv…;

Ja jos hallitset englannin: 

https://worldbladdercancer.org/ 

Vierailija
36/43 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähisukulainen sairastanut tätä jo monta vuotta, nyt jo pitkään kontrollit puhtaat. Hänellä löytyi pieniä kasvaimia alussa useamman kerran, mutta hoidot tehosivat (eivätkä hoidot olleet fyysisesti raskaita). Joten luottavaisin mielin hoitoihin, ap!

Vierailija
37/43 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ap;lle kuuluu nykyään?

Vierailija
38/43 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla ollut jo vuosia verivirtsaisuutta, aina kun pissanäyte jostain syystä otettu. Virtsakiviä ollut vuosia sitten ja niitä räjäytelty kolme kertaa.

Nyt kuitenkin joulun aikaan tuli pissatessa päivän ajan ihan reilusti silminnähden. Ultrassa näkyi ainoastaan pieni kysta.

Virtsasta otettiin kuitenkin solunäyte ja tehtiin virtsarakon tähystys. Tähystyksen mukaan rakko siisti, mutta virtsassa oli solumuutoksia (atyyppisia) ja sain lähtetteen virtsateiden TT-kuvaukseen joka nyt muutaman päivän päästä. Ei olisi pitänyt käydä omakannassa lukemassa epikriisiä, siinä oli, että epäilevät ylävirtsateissä joko syöpäkasvainta tai virtsakiveä. Munuaisen kysta luokiteltiin Bosniak 2f luokan kystaksi, sillä jopa 10% mahdollisuus olla pahanlaatuinen.

Vastausta joudun odottelemaan vielä muutaman viikon. Asia koko ajan mielessä ja mielelläni kuulisin jos jollakin asiasta kokemusta tai tietoa.

Vierailija
39/43 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minulla ollut jo vuosia verivirtsaisuutta, aina kun pissanäyte jostain syystä otettu. Virtsakiviä ollut vuosia sitten ja niitä räjäytelty kolme kertaa.

Nyt kuitenkin joulun aikaan tuli pissatessa päivän ajan ihan reilusti silminnähden. Ultrassa näkyi ainoastaan pieni kysta.

Virtsasta otettiin kuitenkin solunäyte ja tehtiin virtsarakon tähystys. Tähystyksen mukaan rakko siisti, mutta virtsassa oli solumuutoksia (atyyppisia) ja sain lähtetteen virtsateiden TT-kuvaukseen joka nyt muutaman päivän päästä. Ei olisi pitänyt käydä omakannassa lukemassa epikriisiä, siinä oli, että epäilevät ylävirtsateissä joko syöpäkasvainta tai virtsakiveä. Munuaisen kysta luokiteltiin Bosniak 2f luokan kystaksi, sillä jopa 10% mahdollisuus olla pahanlaatuinen.

Vastausta joudun odottelemaan vielä muutaman viikon. Asia koko ajan mielessä ja mielelläni kuulisin jos jollakin asiasta kokemusta tai tietoa.

nuo virtsakivet eivät ikinä aiheuttaneet minkäänlaista kipua, ainoastaan tuota mikroskoopilla nähtävää verivirtsaisuutta. Tuon kivien räjäyttelyn jälkeen ollut aina virtsanäytteissä tuota verta, mutta sitä ei ole sen enempää huomioitu ja olen itsekin sen ajatellut johtuvan virtsakivistä enkä ole asiaa sen enempää ajatellut.

Nyt viimeisimmässä virtsatestissä punasoluja oli liki 500, kun niitä pitäisi olla terveellä ihmisellä alle 50.

Vierailija
40/43 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up