Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko virtsarakon syövästä mitään toiveita parantua

Vierailija
17.09.2015 |

Minulta löydettiin pieni pinnallisen näköinen rakkokasvain. Höyläysaika kuukauden sisällä ja tt-kuvat ensi viikolla. Pelottaa ihan hirveästi, että miten tässä käy. Onko kenelläkään mitään kokemusta tai tietoa?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla aika harvainen syöpä. Toki kaikesta voi parantua kun ajoissa löytyy ja hoito onnistuu.

Viimeisenä keinona kai voidaan poistaa koko rakko mutta silloin tilanteen pitää olla tosi paha.

Vierailija
2/43 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, näin käsitin että harvinaisempi on..
Ja on mua hoitajat lohduttaneet että tää ei niiiiiin vakavaa ole mutta tietenkin harmillista, ja että ei testamenttia vielä tarvitse tehdä. Mutta silti pelottaa..toivoisin että joku muukin vielä jaksaisi vastata jos tietoa tai kokemusta on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään?

Vierailija
4/43 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet?

Vierailija
5/43 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kuolemantuomio ole, jos syöpä on tarkkarajainen eikä levinnut ja saadaan poistettua. Usein tulee myös sädehoito tai sytostaatit sitten perään. Jossain tapauksissa rakko pitää poistaa ja sittenhän tulee käyttöön virtsa-avanne.

Älä vielä murehdi, kun ei se välttämättä syöpää edes ole. Yleensähän kaikenmoiset pahkurat on hyvälaatuisia kasvaimia.

Vierailija
6/43 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 34 vuotias. Ja lääkäri joka teki tähystyksen sanoi että näyttää pinnalliselta ja on pensasmaisen näköinen ja pieni. Muu virtsarakko näytti normaalilta. Vatsa on myös ultrattu. Sytologinen tutkimus virtsasta oli normaali, eli ei löytynyt syöpäsoluja siitä.

Vierailija
7/43 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kertomasi perusteella ei vaikuta kovin pahalta tilanne.Googlella löydät lisää tietoa asiasta varmasti.Jos kasvain on pieni ja paikallinen niin leikkaus/solunsalpaajat luultavasti auttavat.Kontrollissa voit joutua käymään. Hienoa että löytyi noin nopeasti ja alkuvaiheessa,uskon paranemiseesi:)

Vierailija
8/43 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos sinulle :)

Vierailija
9/43 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa vastata juuri virtsarakon syöpää koskevaan kysymykseen mutta syöpään ylipäätänsä kyllä.
Itse sairastuin 28 vuotiaana ja kävin läpi leikkauksen, sytostaatit ja sädehoidot.

Sen kerron, että selviät suuremmista vastoinkäymisistä kuin ennalta osaat ajatella.

Syöpä ei ole varma kuolemantuomio, hoidot ovat hyviä ja toimivia ja saat varmasti kaikki tarpeelliset tutkimukset tilanteesi selvittämiseksi. Älä mene asioiden edelle ennen kuin tiedät varmaksi, tarvitset energiaa varsinaisten hoitojen läpikäymiseen jos sellaisia saat.

Vierailija
10/43 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran sanoisin minäkin, että älä mene tämän enempää tautiasi googlettamaan. Lääkäri kertoo kaiken sen mitä pitää ja kuuluu tietää. Minulta löydettiin vuosi sitten varhaisvaiheen melanooma, joka hoidettiin leikkauksella. Lisägooglettelu ei aiheuttanut minulle kuin ahdistusta.

Ole itsellesi armollinen. Itse ainakin muutuin ihan säikyksi melanoomadiagnoosin jälkeen. Kaikki oireet (siis aivan kaikki, älyttömimmätkin) oli mielestäni syöpää. Muita sairauksia ei enää ollut. Kun se kerran on tullut, se voi tulla toistekin. Koska nythän oli todistettu, että myös minä voin sairastua syöpään.

Vierailija
11/43 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kiitos teille vastauksistanne.
Ja ihanaa kuulla että olette parantuneet.

Vierailija
12/43 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Olen tuo alkuperäinen kirjoittaja.

Ajattelin josko täällä olisi nyt ihmisiä joilla kokemuksia virtsarakon syövästä?

Itselläni siis oli kyseessä pinnallinen matalan riskin syöpä joka poistettiin kokonaan lokakuun alussa. Vielä ei ole uusinut, mutta tällä hetkellä taas vähän mieli maassa ja kaipailisin kokemuksia.

Vierailija
13/43 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta ja mukava kuulla että sinua se on auttanut :)

Olisiko kenelläkään muulla kokemuksia?

Vierailija
14/43 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko todettu syöväksi? Kasvaimiahan meistä löytyy lähes jokaisesta jos aletaan tutkia. Meidäkin perheessä lapsella iso aivokasvain, miehellä useampi kasvain munuaisissa yms. Jos aletaan tutkia niin kyllä niitä löytyy kaikilta. Eikä meidänkään perheenn kasvainten hyvälaatuisuudesta/pahalaatuisuudesta ole mitään tietoa. Aika näyttää. Turha stressata.

Vierailija
15/43 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko todettu syöväksi? Kasvaimiahan meistä löytyy lähes jokaisesta jos aletaan tutkia. Meidäkin perheessä lapsella iso aivokasvain, miehellä useampi kasvain munuaisissa yms. Jos aletaan tutkia niin kyllä niitä löytyy kaikilta. Eikä meidänkään perheenn kasvainten hyvälaatuisuudesta/pahalaatuisuudesta ole mitään tietoa. Aika näyttää. Turha stressata.

On todettu pinnalliseksi matalan riskin syöväksi.

Vierailija
16/43 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaiset oli oireet sinulla?

Vierailija
17/43 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On todettu pinnalliseksi matalan riskin syöväksi.

Ok. Minun lapsella arvioitu 1-2 luokaksi. Hyvää tässä on että sinut saadaan hoidettua (lapselleni ei voida tehdä oikeastaan mitään). Selviät kyllä! Onko metasoivia yleensä tuon alueen kasvaimet?

Vierailija
18/43 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko googlettaa. Ei onneksi ole metasoivia kuin 5-10% ja sinulta todettu heti alkuvaiheessa. Hyvä. Toki stressaa silti.

Vierailija
19/43 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut virtsarakon syöpä. Se on leikattu reilu 3v sitten poistamalla rakko kokonaan ja osin virtsanjohdinta. Se syöpä ei ollut levinnyt. En saanut siihen mitään muuta hoitoa kuin tuon leikkauksen. Mutta sitten minulta löydettiin etäpesäke epäily jota hoidettiin sytostaateilla reilu puoli vuotta, kunnes huomattiin että epäily olikin hoitovirhe. Minun syöpäni saatiin kokonaan pois ja se ei ole levinnyt. Mitä pitempi aika syövästä on, sitä pienempi on riski uusimisesta. Tietty koskaanhan ei voi tietää.

Mikäli syöpäsi uusii nopeasti, yleensä noin vuodessa, kannattaa harkita rakon poistoa. nykyään rakennetaan suolesta keinorakko jonka käyttö on ihan normaalin rakon veroista.

Toivon sinulle menestystä elämääsi.

Vierailija
20/43 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaismieheltä poistettiin koko rakko ja osa virtsaputkea. Oli sen verran pahana. Nyt on rakko-avanne ja syöpä saatiin kaikki pois.