***TOUKOTOIVEET MA-TI ***
Kommentit (42)
Kiva kun tapaamisesta on innostunut jo noin moni!!! =)
Elli kyseli onko muilla jo tuskaisen suuri olo¿ joissain tilanteissa masu alkaa kyllä olla jo ihan tosissaan tiellä! Kenkien laittaminen on ihme äheltämistä. Enemmän kuitenkin häiritsee nyt toi iskias. Tänäänkin kun vesin housuja jalkaan niin piti istua tuolille¿ ei onnistunutkaan enää seisten tasapainoilemalla.
Emmi, meillä viikot menee aikas lailla samoissa. Mulla painoa oli viime viikon neuvolassa tullut 5,2kg lähtöpainoon.
Red_Cat, voi itku miten teidän matka loppui! =/ Toivottavasti nyt saatte korvauksia edes jostain.
Ja voi teitä kaikkia flunssaisia =/ Paranemisia kaikille!
Täällä heräiltiin taas puoli persusta jumissa. Alkaa näköjään toi iskias nyt ärtyä päivä päivältä. Ja nyt näyttäis taas alkaneen nukahtamisongelmat. Viime yönäkin pyörin kolmeen asti kun mikäkin hyrrä¿ Ei löydy hyvää asentoa ja vauva pyörii ja hyörii. Hassua muuten miten erilaisilta ne liikkeet tuntuu nyt kun sillä on selvästikin vähemmän tilaa! Ei oo enää pelkkiä napakoita potkuja vaan ihan hirmuista myllertämistä ja muljahtelua. Mutta siis tuohon nukkumiseen vielä palatakseni¿ tällä kerralla mua ei stressaa se, etten unta meinaa saada kun oon kerran kotona niin voin sitten nukkua aamusta pitempään tai vetää päikkärit.
Vauvalla on nyt alkanut olla hikka monta kertaa päivässä =D on se niin hassun tuntuista. Paitsi kolmelta yöllä se ei kyllä tunnu hassulta vaan ärsyttävältä¿
Niin ja siitä asumisesta kun ¿tilitin¿ pari iltaa sitten¿ nyt me sitten ollaan menossa torstaina asuntoesittelyyn =D
Aamiaista tarvii tämä masu nyt¿
[color=red]pikku-milli & paco 28+4[/color]
Kyl masu on silloin tällöin tiellä. ja sit jos onnistuu vielä syömään liian paljon niin sit on tuskallinen olo. pari päivää on nyt ollu melko hiljaista mut luulen sen johtuvan siitä et vauva on kääntyny istumaan, kun melkein koko viime viikon oli pää alaspäin ja silloin niitä potkuja tuli enemmän ja kovempia. istukka vaimentaa ihan kivasti kun vauva istuu. no, pitäis kävellä ja riehua niin kyl se sit heräs kunnolla.
Red_cat; harmi et jouduitte sellaiseen tilanteeseen ja toivottavasti saatte korvausta. 500 ¿ tosta noin on ylimääräinen iso summa. mua v*t*ttais ihan törkeesti. kiva et loma muuten oli onnistunut, kai?
Ulkona näyttää taas olevan hirmuisen kylmää joten taitaa tääkin päivä mennä sisätiloissa. vois vaikka käydä läpi vauva-juttuja.
nyt aamupalalle! heips!
my_selene ja Frööken rv 24+
Enpäs muistanutkaan, kuinka flunssa voi olla NÄIN kamalaa, edellisestä kerrasta kun on jo reippaat 4 vuotta!!! Koko viime yö meni pyöriessä. Hirveät lihassäryt ja tukkoinen nenä vaivasivat. Ja miten en muistanut, että aivastelukin on näin hirveetä? Aivastelin nimittäin koko yön ja tietty tyttökin siihen heräsi, eikä kumpikaan saanut enää puol 5 jälkeen unta! Masuvauvakin pyöri ihan hulluna joka kerta kun aivastin...
Red-Cat, kyläpä oli tylsä loppu lomalla! Kyllä muakin vituttais ihan suunnattomasti tollanen raha-menetys, varsinkin kun ne matkat jo itsessään ovat yleensä yli-hintaisia. Toivottavasti saat rahat takasin!!!
Mulla on niin järkky iso vatsa, että on todellakin jo koko ajan tiellä. Jännä kun ekasta oli ihan loppuun asiti sellanen pieni ja sievä (vaikkakin yläkäyrillä kulkeva) vatsa ja nyt on jo samankokonen ku viimeksi ihan ennen käynnistystä! Toisaalta kyllä nautin, kun on jo niin ihanan iso vatsa, mutta samalla hirvittää, että kuinka suureksi se vielä voi kasvaa, ennen kun kylkiluut paukahtelevat katki!
Nyt täytyy syödä pari joulutorttua aamupalaksi:)
pricilla 23+0
Jospa taas joutaisin jotain kirjoittelemaankin...=)
Red_Cat: tervetuloa takaisin! Olipa tosi ikävä loppu mukavalle lomalle.
Ja Pricillalle pikaitysta paranemista. Mullekkin tuo flunssa iskee aina oikein kunnolla..=/
Viimeinkin tuli mulle se ä-poliklinikka aika, jo ensi maanantaina. Mut siellä sit meneeki koko päivä, on jotenki niin hirveen sekava ja kiireinen paikka, en tykkää yhtään. Eka on kätilön vastaanotto,sit synnytyslääkärin tutkimus ja vikana ultra. Jospa me saataisiin jo tietää kumpi tuolla masussa mellastaa =) Silleen ei pelota mennä sinne koska tiedän että verenpaineeni on pysynyt kurissa eikä mitään oireita/ongelmia ole ollut.
Pitää mennä miehen avuksi kantamaan uutta wc-pyttyä sisään, meille tuli sitten vessaremontti..=/
Kristiina rv 26 tasan
Tuosta pakkauksesta sen verran, että minäkin sen nyt sain ja painoa näytti olevan 8,3kg eli ei se loppujen lopuksi kovin iso kannettava ole..
Nyt odotellaan sitten äitiysrahapäätöstä, se kun on hieman monimutkainen kun saan sitten koulutusrahaa samalla.. Monet teistä olikin jo päätöstä saanut, vai tiedättekö tuen määrän muuten?
Masussa ei uutta, Mytyllä on masunkasvatus aika ja tuntuu että ihan tahallaan venyttelee asumustaan isommaksi oikomalla koipiaan.. ;)
HIKKA on meilläkin jo useasti, ja siitäkös Mytty hermostuu ja alkaa potkimaan..
Kohta lähestyy se loma, vaihdettiin sitten kuitenkin se Ikaalisten reissu Helsinki-Tukholma risteilyyn, enää 3 viikkoa lomaan siis.. JEEEE!!
Nalluri, meillä oli kanssa astmaepäily syksyn pitkittyneen yskän vuoksi (toukokuusta lokakuuhun) ja saatiin avaava lääke käyttöön, kortisonia ei onneksi tarvitse antaa.. Toivottavasti tekin selviätte vähällä.. =)
My_selene Kiitos 4D-dokumenttivinkistä, täytyypä katsoa.. =)
Mutta nyt jatkamaan..
HYVIÄ VOINTEJA KAIKILLE!
[color=fuchsia]Pid ja pikkuinen Myttynsä 26+3[/color]
Musta on tullut entistä pahempi palstaterroristi nyt kun oon kotona... =D
pid, mulle se äitiyspäivärahapäätös tuli parissa viikossa... mutta tiesinkin että tulee nopeasti kun ei mee minkään palkkatoimiston kautta opiskelija kun olen ja minimiraha oli jo valmiiks tiedossa.
Siivota pitäis, mutta mä kyllä totesin että on ihan turha alkaa nyt siivoamaan vielä jos tässä nyt sattuis tulemaan muutto. Sitten pitää kuitenkin siivota.
4d-dokumentti tulee klo 22, sheildin jälkeen!
kaikki kattomaan!!!
my_selene ja Frööken rv24+
mistähän sitä alottais?!
vituttaa, eilen se kelajuttu ja tänään sain sit tietää että jäin kiinni siinä sokerirasituksessa! prkle! kaikki muu hyvin mut eka mittaustulos oli just rajan yli. terveydenhoitajakin oli sitä mieltä että turhaa tutkia lisää kun kaikki kuitenkin hyvin mutta kun niin on määräys. ens viikolla käyn sit hakemassa sen mittalaitteen ja kuusi päivää täytyis sitä käyttää.
onneksi en ole ainoo joka kelaan kiroo alimpaan helvettiin...
red_cat, harmi kun lomanne sai sellaisen lopun. 500 on iso raha. toivottavasti saatte korvauksen.
mulla ei maha ole niin iso että se häiritsis, tai ehkä silloin kun on syöny liikaa ja muutenkin täys olo. meikäläisellä kun on tällänen minimaha!
ja aamupalaksi söin neljä pullaa ja kupin kahvia! terveellistä!
ei voi kuin itteään syyttää jos kiloja tulee liikaa. reilu viisi kiloa tullu tähän mennessä.
mitähän muuta piti kirjottaa.... ei muista!
yks asia oli ainakin se tapaaminen, eli odotellaanko nyt vielä ja katotaan kuinka paljon on porukkaa lähös mukaan. ja sit mietitään tarkemmin ajankohtaa ym. eli siis tampereen seudun mahakkaat.
tottakai kauempaakin saa tulla ;)
meppe81 ja ruoto28rv
meppe, huudeltaiskos tää viikko tässä tapaamiseen lähtijöitä? Ja sitten alettais katella ajankohtaa ja paikkaa?
Pinoudumpa minäkin oikeastaan vain KUITUVINKIN antaakseni. Meillä ainakin lapsena suurta herkkua oli uunin jälkilämmössä kuivatetut " kissankielet" eli ruisleivästä ohuiksi siivuiksi leikatut napostelupalat. Mikä parasta, tarkoitukseen saa tuhottua parasta ennen päivämäärää vilkuttavan leivänjämän. Tuli vaan mieleen, kun täällä näitä suoliongelmaisia oli :) Ja ainakin mulla helpottaa myös siihen epäterveellisen naposteluun telkkaria kattoessa.
Tänään alkaa synnytysvalmennus... jeejee... Ainoa mitä oikeestaan ootan, on se, et kiva nähdä muitakin paikkakunnan odottajia, en tiedä ketään kellä ois LA samoihin aikoihin (mutta oletettavasti siellä joku muukin on kuin minä...)
Omaan napaan ei uutuuksia.
*puolipakettia kuivattua ruisleipää eilen rouskutellut, nyt piereskelevä stellis & voitto 27 tasan*
eli tää viikko huhuillaan, kyllä se käy. ja onhan meitä jo viisi, vai ? ja olkaa nyt kaikki sit tarkkana ettette jää pimentoon sit kun jotain aletaan sopia. mä ainakin olen ihan puusilmä välillä :)
Kirjoitin alussa tänne pari kertaa ja nyt eksyin lukemaan juttujanne joten liiytmpä taas seuraan..ihan pokkana!:))
Mulla siis toinen lapsi tulossa , nyt rv26+0 ja tyttö kotona joka on 9kk, tulee vuosi ikäeroa heille.Koti on Eteläsuomen Läänissä ja perheeseen kuuluu avomies ja elukoita epämääräinen kirjo.Kissoja ja koira siis.
Raskaus on edennyt hienosti, vertauskohteena kun on viime vuotinen odotus johon mahtui verta, hikeä ja kyyneleitä..kolme kertaa silloin olin antibiootilla ja kaks kertaa leikkaushuoneessa sairaalassa.. yksi nukutuskin tehtiin. Jäin silloin jo tammikuussa sairaslomalle joten nyt on suorastaan juhlat ku ei ole mitään suurempia kolotuksia.
Alaselkä on alkanut vihoitella kun pitkään makaa mutta siitä ei ilkee edes valittaa.Satsumat on suuri intohimo, onneksi niitä saa tähän aikaa vuodesta niin hyvin:).
Äitiyspakkausta en aio hakea,todnäk saisin saman paketin kuin viime vuonna ja siitä jäi jonnii verran käyttämättä niitä bodyja ym.. joten pärjäilen sillä.
Sukupuolesta ei ole tietoa, kenties kysäisen muutaman viikon päästä kun on ultra..toisaalta..jännistystä elämään..:))
Nimimerkki ei jäänyt vielä mieleeni mutta Teneriffan reissusta oli kyse ja kyllä todellakin kusipäistä meinikiä lentoyhtiöiltä ja kun tietää että raskaana juokseminen ja puoliensa pitäminen on monin kerroin rankempaa kuin normisti niin voi vehe kyllä oot varmasti väsy kommelusten jälkeen!
Mutta, nyt minä menen ja haen kasan niitä ihania satsumoita, köllähdän sohvalle-tyttö nukkuu päiväuniaan nimittäin- ja toivon että joku tulee nostamaan mut sieltä ylös ennen kuin ilta koittaa :D
Ihanaa kun ainakin täällä päin on vähän pakkanen hellittänyt, lähdemme esikoisen kanss pulkkamäkeen kunhan heräilee päikkäreiltään.
Toivottavasti Mepen Kela-asiat siitä selkenevät. Kyllähän Kelan pitäisi aina automaattisesti myöntää se saajalle paras vaihtoehto, oli sitten kyseessä 6 kk palkka tai edellisen vuoden verotettavat tulot. Tietty itse pitää ensin laskeskella, kumman mukaan hakee. No, mä hain kotihoidontuen jatkoa ja Kelalta tuli selvityspyyntö, koska mulla on viime vuonna ollut pääomatuloja suureelliset 10 euroa! Halusivat sitten tietää, tulenko ko. pääomatuloa saamaan tänäkin vuonna, ja niin sitten oli varmuudeksi kotihoidon tuen lisästä vähennetty 0,80 euroa/kuukausi! Naurettavaa minusta edes arviolta vähennellä tuommoisia pikkusummia, mutta...
Red_catin lomalla on ollut kyllä kurja loppu, käsittämättömän joustamatonta toimintaa! Toivottavasti saatte lippurahanne takaisin, eihän tuollainen viivästymisestä johtuvalipunvaihto ole millään lailla asiakkaan syy.
Muuten kyllä kateellisena lueskelen toisten lomasuunnitelmia ja -kertomuksia. No, katsotaan jos miehen työtilanne tuossa kuukauden päästä vähän hellittäisi niin voitaisiin lähteä vaikka viikonlopuksi jonnekin tai sitten ihan vaan esikoisen kanssa laivalle.
Ja vielä My_Selenelle onnea vaaleanpunaisista ultrakuulumisista! Mullakin on alusta lähtien ollut " poikaolo" , mutta koska yleensä aina valitsen kahdesta vaihtoehdostakin sen väärän, on tulokas sitten varmaan tyttö :).
Pampula ja Sintti 25+0
tänään kävin taas lääkärineuvolassa.tässä hieman tietoja tän hetkisestä tilasta.
painoo on tullu alotuspainosta vähän yli 3kg.verenpaine oli 134/81.sf-mitta 25.ja viikkoja on nyt 26+2.
nyt sain jo kuukauden sairaslomaa ei tarvii kahen viikon välein sentäs ravata.vaavilla kaikki hyvin ainoastaan äitin olotila aika kurja.lääkäri paineli häpyluun päältä ja kyseli sattuuko.kyllä teki kipeetä,sano sit vaan että siellä on joku liitos auennu.eli tuskanen olo alapäässä jatkuu raskauden loppuun.hiemaan voin kivun määrään itse vaikuttaa.kun en tee pitkiä kävelylenkkejä ja muuten rasita niin on siedettävää.mutta jos enemmän rehkii tai kävelee on eteenpäin pääsy monen tuskan takana. vali vali.on vaan niin erilainen tää toinen raskaus.
seuraava sisältää synnytys asiaa,lukekaa jos haluatte.
nyt on alkanut jo synnytys mietiyttämään.ekasta en asiaa miettinyt kun ei kokemusta ollut mutta nyt on.synnytys meni kyllä ihan ok..paitsi että poitsu roikkui viimeset 20min ponnistusvaiheesta niin alhaalla että kätilö näki koko ajan hiukset,ei siis tehnyt eestaas liikettä.se oli todella kivuliasta.mutta jälkeisvaihe kesti kauemmin.mulla oli kaksi istukkaa mikä todettiin jo ultrassa mutta vuoronvaihtoon tuleva kätilö ei sitä uskonut.lopulta minut kaavittiin.hb laski 68 ja sain seuraavina päivinä 5pussia verta.juuri kun olin pääsemässä kotiin 5pvä synnytyksestä nousi 40asteen kuume ja vessaan mennessä tunsin että jotain tulossa.toinen istukkahan se sieltä ulos tunki.tuntui kun ois synnyttäny uusiksi kun kätilö repi istukkaa sisältäni.ei saanut kokonaan joten minut kaavittiin jälleen ja antibioottia suoraan suoneen.vielä oli tulehdusarvot korkealla ja ultrattiin kaksi kertaa jolloin havaittiin edelleen elävää istukkakudosta.kaavittiin kolmannen kerran navan kautta tähystämällä.yhteensä olin kaksi viikkoa sairaalassa.tuosta ei kauheasti traumoja jäänyt kun oli aika poikkeustapaus kun kaksi istukkaa oli eikä ulos tullut.juu ja se siitä.
nyt taidan mennä syömään pätikiskakkua jota leivoin aamulla.ai että on hyvää.
tanui ja maha 26+2
huh huijaa mikä kokemus! Alan ihmisiä olen enkä ole kuullut koskaan kahdesta istukasta, mikä osaltaan selittää kätilön työskentelyä. Mutta väärinhän tuossa on joka tapauksessa toimittu, onhan olemassa lausunnot ultrista jne. tietokannoissa. Kummastelen kyllä , ettei toinen istukka tullut kaavinnalla ulos.
Kelan papereista on ollut paljon keskustelua. Mulla ne menee palkkatoimiston kautta, mut jostain syystä ne ei oo vieläkään menneet kelaan saakka. Nyt on 3 vkoa niiden luovutuksesta. Kelasta ohjasivat pikimiten ottamaan yhteyttä palkkoihin ja palkoista epäilevät tietysti kelaa...Noh, aina nämä asiat menee jotenkin epäoikeudenmukaisesti, yritti miten päin tahansa. Kuten se 19% suuremmat tulot Emmillä (?) jota ei katsota riittäväksi. Me ei otettu pakkausta, ollaan saatu niin paljon vaatteita tutuilta. Pikkuisia paitoja ja yöpukuja pitää hankkia vielä muutamat, mutta sitten ei enempää. Sukupuoli kun selviää lähdetään kimpalla shoppailemaan.
Mulla on myös olo kuin valtamerialuksella, olllu jo kauan. Paino on noussu varmaan nyt jo 11kg (ed. neuvola käynnillä kun oli melkein 10kg) ja vatsa uskomattoman pahasti ummella. Ollut aivan alusta saakka. Nuo varmaan tuovat osaltaan ison tunteen. Laittelin juuri tuossa valokuvia kansioihin, niin kaiholla katselin viime kesän kuvia miten vielä oli timmissä... Iskiaksen vuoksi oon ollut nyt jo kauan saikulla, joten liikkuminen senkin vuoksi onnetonta. Selluliittiä on kertyny aivan huikeet määrät, oikeesti!!! Huomenna yritän comebackia töihin!
Vauva on ollut nyt jo rauhallisempi, välillä kävi todella kova myllerrys mahassa. Nyt on oikeestaan mukavampi, kun potkut ajoittuu tiettyihin hetkiin ja sitten taitaa jo kaverilla uni maittaa...äitiinsä tullut.
Joku varmaan haluaa verrata raskausviikkoja painonnousuunsa jne. Mulla viikkoja on nyt 26+
Tanuin synnytys oli aika hurjaa! onneks ei oo jääny mitään traumoja ettet stressaa tulevaa synnytystä. ite valitsen kyllä mielummin alatiesynnytystä kuin sektiota kun mua ei oo ikinä leikattu millään tavalla joten olis pelkkä shokki jo leikkaushuoneeseen meno. ja sit pitäis vielä jännittää molempien puolesta.
just syötiin pataa mis oli papuja (illalla varmaan paukkuu) ja vanhaa kakkua. lapset kohta lähös pariks tunniks isälleen joten pääsee taas rauhassa kauppaan. olen myös vähän siivonnu joten ei tarvii kuin istua sohvalla ja lepyttää masua ja jalkoja.
ja taas siivoomaan kun juomalasi kaatui. voikaa hyvin!
my_selene ja Frööken rv 24+
Vaikka kiloja on tullut lisää vain se 3kg, mutta jos laskee ne ensin lähteneetkin niin yhteensä 6kg on tullut. Toppahousut eivät mahdu kiinni ja autosta nouseminen on taitolaji. Muutoin masu on aika pieni, viikonloppunakin eräs tuttava kysyi kun kerroin raskaudestani, että ¿missäs se vauva nyt on?¿ Ja kumartuessa sitomaan kengännauhoja joutuu pidättämään hengitystä;)
Eilen olimme perhevalmennuksessa ja vaikka pitkään mietin lähdetäänkö ollenkaan. Onneksi lähdettiin, oli ihan mielenkiintoista. Paikalla ei ollut montaa paria ja muutama nainen yksinään. Suurin osa odottajista oli jo yli 30viikon. Aiheena oli imetys ja luennon veti imetystukiryhmän henkilö. Paljon tuli uutta asiaa mitä ei ollut osannut edes miettiä.
Täyty muistaa katsoa tuo 4D illalla. Tosin taidan laittaa nauhalle ettei " oma filmi" katkea kesken. Suuresti odotan sitä energistä keskiraskautta, aina vain väsyttää. Mitähän tämä ois kun ois ennestään muutama lapsi ympärillä pyörimässä.
Red_Cat: olipas teillä loman huipennus! Toivottavasti korvaavat nuo ylimääräiset menot, minulla ainakin 500e tuntuu ja kovasti budjetissa!
Ja Tanuilla on ollut hurja synnytys. Minäkään en ole synnytystä pahemmin ajatellut. Kun ei ole tietoa ei osaa mitään kummosta miettiäkkään. Vaikka maailmaan olen auttanut koiranpentuja, varsoja ja vasikoita. Voihan olla että kysymyksiä herää vasta synnytysvalmennuksessa. Tai sen jälkeen.
Onko muilla ollut ongelmana punastelu? Minulla on nyt lähiviikkoina alkanut poskien punoitus ja punastelut kun joudun keskustelemaan jonkun vähän oudomman henkilön kanssa. Todella häpeällistä vaikka näitä keskusteluja en mitenkään jännitä, kaipa ne hormoonit hyrrää lujaa!
Nyt pizzan tekoon kun mies tulee piakkoin töistä.
t. Nasu ja masu 25+2
Mä en nyt oikein jaksanut näitä kaikkia viestejä lukea, kun on tullut niin kauhean pitkä pino taas...pitäiskö pino olla vain päivää kohti, niin jaksaisi keskittyä kaikkiin juttuihin paremmin...?
No, mut jotain nyt luin ja ainakin Red_cat:in reissun loppu oli tosi ankea:(. Hirveetä maksaa noin paljon ylimäärästä. Toivottavasti saatte rahanne takaisin!
Monilla rupee se mahakin vissiin olee aika paljon tiellä jo. Mulla ei muuten, mutta jos istuu niin rupee hapen saanti oleen heikkoa:).
Me ollaan kyllä uskallettu olla ulkona pakkasista huolimatta. Ollaan tosin oltu vain tässä lähellä eikä niin kauaa kuin leudommilla ilmoilla. Mä en jaksa olla sisällä...yksi päiväkin tekee jo tosi tiukkaa:).
Mahaan ei mitään uutta mulla. Mitään vaivoja ei onneksi vielä ainakaan ole.
-äiskä-04 rv 24+2
Olenko missannut mitään tärkeää puolentoista viikon aikana?
On aika sekavat tunteet loman jälkeen. Loma itsessään meni hyvin, aurinko paistoi ja oli muutama pilvinen päivä. Saatiin rentouduttua ja nautittua toistemme seurasta.
Hankaluudet alkoivat sitten kotimatkalla. Saimme heti bussissa lentokentälle (Teneriffalla) kuulla että koneemme on lähtenyt Helsingistä 3 tuntia myöhässä. Tarkoitti siis sitä että myös meidän lentomme olisi ainakin tuon 3 tuntia myöhässä, joka taas tarkoitti sitten sitä että emme ehtisi viimeiseen Ouluun menevään koneeseen. Oppailta ei saanut mitään tietoja miten menetellä. Sanoivat vaan että Helsingin kentällä asia selvitetään. Arvatkaa oliko 2.00 aamuyöllä yhtäkään ihmistä Helsinki-Vantaan kentällä. No ei todellakaan. Onneksi puhelinpalvelu toimii 24h. Kaiken lisäksi, lipumme Helsinki - Oulu välille oli vaihtokelvoton. Eli jouduimme ostamaan uudet liput aamun ensimmäiselle lennolle. Finnarilla edullisemmat liput maksoivat yhteensä 500 euroa. Huomasimme heti aamuyöllä että BlueOne lentää Ouluun jo 5.25. eli puoltatuntia Finnairia aiemmin. Ketään BlueOnesta tai SAS:sta ei tietenkään ollut kentällä. Eikä heillä ole 24h toimivaa puhelinpalvelua. Lähtöselvitys tuolle lennolle alkoi 4.40 aamulla. Ja kävin heti kysymässä myydäänkö siitä tiskiltä lippuja lennolle. No, eipä myyty vaan netistä niitä sai tilattua ulkomaanterminaalissa. Juoksu jalkaa ulkomaanterminaaliin hakemaan lippua, joka olisi ollut vain yhteensä 200 euroa. Sain tehtyä varauksen, ja juoksin miehen luo lähtöselvitykseen. Kaikki näytti olevan kunnossa, laukut lähti jo koneeseen, kunnes täti tiskillä huomasi että varaus ei ollutkaan mennyt loppuun asti. Hän näki sen mutta sieltä puuttui joku numero. Joten viime hetkillä meidät evättiin koneesta. Jouduttiin taas odottamaan laukkuja jotka olivat jo lähes ehtineet koneeseen. Tässä vaiheessa alkoi olla jo kiire Finnarin 6.00 lähtevälle koneelle. Viimein saatiin sitten laukut lähtöselvitykseen Finnarille, ja koneen lähtöön oli 25 minuuttia. Turvatarkastuksessa oli jono, ja tottakai lähtöportti oli toisessa päässä taloa. Turvatarkastuksen jälkeen näin ruudusta että Final Call pyöri Oulun lennolle, joten juoksemalla taas portille. Lopulta pääsimme kotiin 7.30 aikoihin aamulla kun alunperin piti olla 1.30. Korvaus asioita olen soitellut koko päivän, ja huonolta näyttää. Mutta yritän hakea noista ylimääräisistä lennoista korvausta.
Suoraan sanottuna vituttaa, ja loman hintakin pompsahti heti kerralla. Eihän se ole kuin rahaa, mutta vituttaa silti että 500 euroa menettää ilman omaa syytään. Vaan lentoyhtiöstä johtuvasta syystä.
Olen vieläkin ihan sekaisin, viime yönä en nukkunut yhtään ja kaikki asiat ovat niin sekaisin. Lisäksi kun BlueOnelle soitin päivällä ja varmistin että eihän minulta laskuteta sitä epäonnistunutta varausta, niin sieltähän olisi lasku tullut siitäkin. Kun sitä ei ollut täti sitten tiskillä perunut. Mutta nyt sen pitäisi olla kunnossa.
Oma napainen kertomus, pahoittelut. Mutta voitte kuvitella että ottaa päähän. Onneksi ollaan ehjänä kotona kuitenkin, ja vauvakin voi hyvin.
Raskausviikotkin unohtuneet kaiken keskellä mutta kait ne on sinne päin.
Red_Cat & Möykky 24+2