Tunnetko ketään oikeasti tyhmää ihmistä?
Sellaista jolle ei asiat mene perille vaikka kuinka selittäisi, ei vaan tajua, eikä kykene keskustelemaan mistään kun ei ole kykyä ymmärtää toisenlaisia näkökantoja...
Tuli vaan mieleen tosta noogasta (uudella nikillä tosin), alkaa tuntua että se on oikeasti yksinkertainen.
Kommentit (5)
Muistan inhonneeni sellaisten ihmisten seuraa syvästi joskus nuorempana. Sitten sain kehitysvammaisen lapsen ja asiat jotenkin loksahtivat tärkeysjärjestykseensä. Kohtaloon pikkiriikkisen uskovana olen kokenut saaneeni tyttäreni opettajaksi ahdasmieliselle itselleni.
Kun nykyään päähän hiipii ajatus, etteikö tuo ¤%#¤¤%&¤ oikeasti ymmärrä näin yksinkertaista asiaa, yritän muistaa, etteivät kaikki todellakaan ymmärrä. Eikä kyse ole kiusanteosta minua kohtaan.
Joskus kouluaikoina oli toki ympärillä tuollaisiakin - koko paikkakunnan ikäluokka samoissa luokissa, niin mahtuuhan sinne... Nykyään ympärilläni on minusta vain ihan tavallisia taikka fiksuja ihmisiä, joiden perusymmärryksessä ei ole mitään vikaa, vaikka eivät tietyissä asioissa aina niin hyviä tai taitavia olisikaan.
Pelkäätkö itse lukeutuvasi tyhmiin, vai kuvitteletko olevasi paljon toisia viisaampi.
Viisautta on monenlaista, älykkyyttä, nokkeluutta, sydämen viisautta. vaikea laittaa noita tärkeysjärjestykseen.
Luuli mm. että lapset syntyvät peräaukosta ja ikää oli tyypillä silloin 22 v. Niin ja hän opiskeli silloin sairaanhoitajaksi...Nykyään on valmis sh ja toivon mukaan anatomian hallinta on vähän parempi...
välillä yrittää näytellä ymmärtävänsä ja sitten seuraava kommentti jo paljastaa, että ei menny jakeluun.
jotta onhan meitä joka junaan...