Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***TOUKOJEN UUSI VIIKKOPINKKA***

06.02.2006 |

Huomenta kaikki Toukot ja reipasta viikon alkua!

Uutta pinoa vaan vaikka edellinen roikkuu vielä tässä etusivulla =). Varmaankin uusi ennätys!

Onnittelut kaikille, joilla on jo uusi vauva tulossa/tilauksessa. Meillä ei sellaista ole suunnitelmissa, kun haluaisin saada opinnot loppuun ensin. Ja vaikka itselläni ja siskollani on ikäeroa vain 1,5v, haluan omille lapsilleni mielummin vähän isomman ikäeron, hiukan itsekkäistä syistäkin; en halua kahta vaippaikäistä vaan mielummin vähintään 3v eroa. Tällä hetkellä tuntuu etten jaksaisi kahta ihan pientä yhtä aikaa. Toivon että J on vähän isompi siinä vaiheessa, että pystyn sitten huomioimaan vauvaa vähän samalla lailla kun J:tä nyt. Vaikka tietysti, jos olisi pakko, niin sitten sopeuduttaisiin... (meillä kun ei vielä mitään ehkäisyä ole käytössä, kun mulla ei ole menkkojakaan). Mutta tällainen on suunnitelma tällä hetkellä.

Mulla oli viikonloppuna pieni oksennustauti, onneksi se meni jo ohi. Ruokahalun kyllä vei mennessään. Vielä ei tee mieli syödä mitään. Ja onneksi ei tarttunut Juliukseen eikä mieheen.

Hirveä pakkanen täällä tänä aamuna, ei tartte siis tänäänkään ulkoilla J:n kanssa, paitsi kauppaan lienee pakko mennä käymään.

Nyt pitää lopetella, J koputtelee tätä tietsikan pönttöä että äiti, puuroa ja sassiin =)

Hienoa talvista viikkoa kaikille!

-sannael ja J 9kk

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taika78:

NENN!

meillä oli sama vika öiden kanssa kunnes rupesin herättämään tylysti päikkäreiltä jos ne meni yli 2tuntisiksi. Muutaman päivän kitinä iltaa kohden ja sitten alkoi pitkät yöunet maittaa.ELi nyt meillä nukutaan kahdet tunnin päikkärit ja illalla klo21 unta,herää klo7-8 syömään ja nukahtaa tunniksi-kaheksi takasin vielä.

Se auttoi meillä, voihan olla että ei toimi teillä mutta vinkkasinpa nyt vaan.. ;)

Eli kiitos tuhannesti vihjeestä Taika78!! Viime yö meni 22.00-08.00 ja 0 (!!!!) herätystä, eli luxusta! En kyllä herättänyt, eli neiti nukkui sen 4 tuntia ja heräsi 16.30 ja sitten pidin hereillä 22 asti (tyttö oli hyväntuulinen). Jos kuitenkin iltavalvomiset jatkuu vielä ensi viikoan, teen kuten ehdotit. Mutta voi kun on niin ihanaa kun lapsi nukkuu pitkät päiväunet, saa touhuta muitten lasten kanssa ja olla netissäkin. Mutta kokeillaan jos ei elämä tästä muutu! Tuhannet kiitokset vihjeestäsi Taika!!

//nenn =)

Vierailija
22/43 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä ihmeellinen olotila????

Vanhimmat 2 ovat enonsa luona (junareissu meni mahtavasti) ja 2 nuorimmaista tätinsä luona =) =)

Meillä remontti siinä vaiheessa että takka ja savupiippu saatiin päivässä (lue=mies sai) tuusan nuuskaksi, nyt on vain iso kasa tiiliskiviä pihassa... =) Nyt pitää vain siivota huone, ja ostaa tapetteja, ja ne kaapistot. Pian on vanhimmalla tyttärellä uusi huone!

Jos teistä joku kyllästyy takkansa, niin terveisiä vaan, se oli yllättävän helppo juttu (kuulema =) ) Minä juoksin kaupungissa ja shoppailin, eilen olin seinäjoella, käytiin hesessä ja minä eksyin tua rintamäen liikkeeseen ja löysin sieltäkin ihania vaatteita.

Muuta asiaa, hoitovapaa alkaa ensi lauantaina, mites muut? Joko töihin meno häämöttää??

Nyt pitää mennä miehen kainaloon, kun kerrankin saadaan olla kahestaan, oi mitä luxusta!!!! (mitähän me muka keksitään ; )

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käy tuolla lattian rajassa aikamoinen kiukku kun poikaa väsyttää ja hampaitakin on tulossa. Räkääkin vähän valuu pojan nenästä eli on kai jotain nuhan poikasta. Onneksi isä on kotona ja lukee pojan kanssa keittokirjaa. Miettivät kai että mitä tänään syödään :)

Meillä mies jäi tosiaan helmikuun alusta vuorotteluvapaalle ja minulla alkaa parin viikon kuluttua työt. Hui! Mutta kyllä on ihanaa kun ollaan molemmat nämä pari viikkoa yhtä aikaa kotona.

Nyt taitaa olla parasta rueta pakkaamaan poikaa nukkumaan. Ulkona vaan on parikymmentä astetta pakkasta, joten voi olla että lähdetään tallille ja poika saa ottaa tirsat autossa. En jaksa tapellaa sisälle nukuttamisessa - se on nimittäin yhtä tuskaa päivisin. On se jännä että poika nukahtaa yleensä yöunille ihan hyvin omaan sänkyynsä mutta ei päivällä ilman kunnon " konserttia" . Taitaa olla aika yleistä... No, toivottavasti pian lauhtuu ja päästään ulos nukkumaan.

Eipä muuta kuin mukavaa viikkoa täältäkin suunnalta.

Terkuin,

Likka (ex Lillakka) ja poika 8,5 kk

Vierailija
24/43 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siiri on nyt sitten vuorostaan flunssassa. Juuri kun selvittiin virtsa-/munuaistulehduksesta... Viime yö nukuttiin todella huonosti. Ja kaiken lisäksi Siiri ei osaa nukkua päikkäreitä sisällä, nukkuu korkeintaan 30 min. Pakkanen on niin kova, ettei voi laittaa partsille. Eilen Siirillä oli vähän lämpöäkin. On siis nyt koko ajan vähän väsynyt eikä viihdy yhtään yksin. Ja äitiäkin väsyttää... Onneksi miehen pitäis tulla tänään ajoissa kotiin.

Lauantaina oltiin miehen kanssa syömässä hienossa Palace-ravintolassa ja leffassa kattomassa Pingviinien matka. Ruoka oli hyvää ja leffasta tykkäsin todella paljon. Siiri pärjäsi kummien kanssa ihan hyvin, vaikka ei ollutkaan suostunut syömään mitään. Tuttelia onneksi huoli pullosta.

Kuinka Bamse sujui ensimmäinen työpäivä? Onko muita, jotka on aloittaneet työt? Itse ajattelin aloittaa kevät puolella osa-aikatyöt (ilta-ja viikonloppu).

No, nyt täytyy jo mennä.

Hyvää viikkoa kaikille,

toivoo Elina ja Siiri (tänään 9 kk)

Vierailija
25/43 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkasta on meillä 24 raatia, just just postin tarkenin kipasta tuolta 20metrin päästä ja sitte olikin jo jalat patteria vasten lämpiämässä.Miellä kanssa tytöllä kunnon nuha, keittosuolatippoja,nasoliinia ja nenäletukulla imua..voi sitä parkua, kun hän näkee sen imurin niin alkaa pää jo kääntyillä levottomasti.

Nyt hän nukkuu omassa sängyssään (!!) päikkäreitä, ihme että jäi sinne- no, tuttipullon kanssa tosin :(.Pitäis yrittää nyt tosissaan irrottaa hänet siitä mutta aina tuntuu että tulee joku este ja hidaste..nyt kun on kipeänä, ei tee mieli paljon ylimäärästä huudattaa...

Eilen hän nousi syöttötuolia vasten ja yhden käden varassa kieppui siinä kunnes pyörähti kätensä ympäri ja kopsahti syöttötuolin alareunaa vasten.Taivas mikä huuto.Meni vartti niin ohimoon nousi sininen kuhmu ja minulla taas otti sydämestä, tietty heti olin varma että nyt on aivoille käynyt jotain... onneksi miehellä on aina järki päässä noissa tilanteissa ja hoki mulle että ODOTETAAN hetki.Niin se huuto sitten lakkasi ja iltaan mennessä oli pattikin pienentynyt puolella.Mitä kaikkea sitä vielä ehtiikään käydä ennen kuin tyttö kasvaa ja alkaa liikkua maltilla ja holtilla.

Kuolaa valuu ja sormet on suussa, näinköhän saamme EKA hampaan kohta.. jännä nähä.

Miellä on alkanut sanojen muodostus, tavuttelu lähinnä. Iskä on " kä" ja nukke on " ke" ja äiti on " äi" ja kissa on " ka" . Hauskan kuuloista, etenkin kun pitää aina kirkaista se tavu ulos... " ei" sana tulee myös napakasti ruuan yhteydessä (joka on aikamoista showta ja takkuamista nykyisin kahden lusikallisen jälkeen) ja kun mennään vasten tahtoa nukkumaan (eli aina..) mutta toisaalta tuntuu että tuskin hän tajuaa sen sanan merkitystä vielä, noita tavuja ja huutoja kun tulee milloin missäkin tilanteessa.

Kehitystä kuitenkin tapahtuu päivittäin ja sitä on ihanaa seurata.

Galluppia pitää laittaa....

Onko teillä toukoilla miehenne kanssa suhde pysynyt ennallaan, sänkyelämää löytyy ja muistatte yhä sanoa " ai laav juu" ja halia niin kuin ennen lapsen syntymääkin?

Meillä oli tytön ollessa pari kuinen jonkinlainen " kriisi" kun olin koko ajan väsynyt ja kaipasin vian hellyyttä, en muuta läheisyyttä mutta nyt on taas vireytynyt ennalleen aika hyvin. Ollaan hyvin varhain alettu laittaa tyttöä pariksi tunniksi kerralla ja sitten jo yökylään isovanhemmille, jotta saadaan sitä yhteistä aikaa.Ja kyllä maar se kannattaa!

Pari kertaa kuussa ollaan käyty esim leffassa tai istumassa iltaa kavereilla tms ja kummasti se piristää ja jaksaa kotona olla taas oikein pirteä äiti kun on muutakin ajateltavaa kuin vauvanvaipan merkki!:))

mutta nyt, karkaa taas mopo käsistä eikä kukaan jaksa lukea liian pitkää vuodatusta joten pysykää lämpiminä pakkasista huolimatta ja parantumisia muillekin flunssasta ja muista taudeista kärsiville!

Taika, entinen MC ,tyttönen ja rv 26+6

Vierailija
26/43 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa meidänkin kuulumisia. Asuntoasioiden kanssa on ollut kiirusta, ollaan myymässä ja muuttamassa isompaan. Kunhan löytyisi joku sopiva- ihanaa sitten pojankin saa omaan huoneeseen. Välillä tuntuu , että häiriintyy vaikka hiivitäänkin hiljaa nukkumaan. Toisinpäin taas poika pitää välillä melkoista elämää nukkuessaan, ääntelee ja ryömii pitkin pinnistä. Viime yö oli taas yksi sellainen, huoh! Eilen ei tullut päiväunista oikein mitään, nyt nukahti onneksi ihan kivasti omaan sänkyyn.

Muuten meille kuuluu hyvää, poika oli 8kk neuvolassa 74.2 cm ja 9330g. Hoikanpuoleinen mutta tasaisesti kasvaa omaa käyrää. Ryömii hirmu vauhdilla, konttaus asentoon menee paljon ja toissapäivänä vähän konttasikin. Kaikki kiinnostaa mistä saa ääntä aikaan sekä tietysti videot ym kielletty. Kuvakirjoja tykkää myös katsella ja taputtaa kuvia. Iloinen vesseli! Äitti on sanonut muidenkin kuullen, sitten tulee omaa juttua paljon.

Minkä verran muut toukomurut nukkuvat päiväunia ja miten yöunet menevät?

Onnea kaikille, jotka ovat uudelleen raskaana!! Hönttä ja muut!

Mukavaa alkanutta viikkoa!

Touko-helmi ja poika 8.5 kk

Mukavaa alkanutta viikkoa!

Vierailija
27/43 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi kappaletta iloista äitiä! :D

Daniel nukku viime yönä ensimmäisen kokonaisen yön, klo 20.30-7.20! Tuntuu tosi ihanalta. Kunpa vaan jatkuisi. Poika on kyllä kolme viimeistä viikkoa nukahtanut hyvin, ja herännytkin vaan kerran, mutta aloittanut aamun jo varhain, 5-6.

Aika monta sairastavaa lasta on täälläkin. Kaikille teille tsemppiä ja pikaista paranemista. Meillä poika on suht terve, nuhaa ja yskää on jonkinverran. Huomenna on lääkäri-neuvola, joten sitten enemmän kuulumisia.

Galluppia:

Onko teillä toukoilla miehenne kanssa suhde pysynyt ennallaan, sänkyelämää löytyy ja muistatte yhä sanoa " ai laav juu" ja halia niin kuin ennen lapsen syntymääkin?

Meillä tai oikeastaan mulla, suhteen laatuun vaikuttaa tosi paljon oma unen määrä. Välillä tulee kinasteltua/tapeltua, mutta onneksi olemme olleet niin kauan yhdessä (7 vuotta), että osataan jo lopettaa ajoissa. Olen itse aika fyysinen ihminen, ja itselleni pusut ja halit ovat tosi tärkeitä. Sänkyelämä riippuu väsymyksen asteesta. Me saadaan myös järjestettyä omaa aikaa välillä ja se tekee kyllä molemmille tosi hyvää!

Eipä muuta tällä kertaa,

Mamma ja Daniel, 8kk

Vierailija
28/43 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on pari viikkoa viime kirjoittelusta, mutta olen kirjoituksianne lueskellut kuitenkin! Pakkasta on reilusti, mutta meidän lasitetulle parvekkeelle olen tytön uskaltanut laittaa nukkumaan. Siellä mittarissa ollut vain 7 astetta pakkasen puolella. Sisällä ei unista tulisi mitään! Nuhaa on täälläkin ollut liikkeellä ja tänään mennään korvia näyttämään lääkäriin.

Joku kyseli, kuinka nukutaan. No, meillä nukutaan huonosti! Päivällä tyttö nukkuu mukavasti, mutta yöt on välillä täyttä tuskaa. Nyt nuhan takia ja muuten hampaiden tulosta johtuen. Tai ainakin tyttö tuntuu niitä aina valittavan, kun laittaa käsiä suuhun ja kaluaa kaikkea, mikä käteen sattuu. Välillä alan epäillä, onko jokin muu vialla, kun hampaita on tehty jo neljä kuukautta. alhaalla edessä on kaksi, joiden puhejttua hetkeksi helpotti,mutta parin viikon kuluttua yöhuudot taas jatkuivat... No, eiköhän sekin sitten joskus helpota, vaikka yön pimeinä tunteina se ajatus ei oikein jaksa kantaa!

Galluppia:

Meillä suhde on pysynyt kutakuinkin ennallaan. Heti vauvan syntymän jälkeen olin pari kuukautta tosi tiukkapipoinen ja otin kaikki " vakavasti" . Mieskin sanoi, että olen kuin eri ihminen. Mutta paineet on alkanut hellittää, kun olen huomannut, että asiat sujuvat pingottamattakin! :) Sänkypuuhat on vähän vähemmällä kuin ennen synnytystä, sillä valvominen vie veronsa. Lisäksi imetän vielä ja tuntuu, että hormoonit saavat aikaan lievää haluttomuutta. Eli ei vaan huvita, vaikka olisi virkeäkin. Mutta luotan siihen, että halut viriää vielä, kun imetys loppuu.

Kaikille mukavaa viikon alkua ja pitäkää itsenne ja vauvat lämpiminä ja pöpöjen uloittumattomissa!

Laurastiina ja Sella 8kk ja viikko

Vierailija
29/43 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli ihan mahdoton sirkus viime yönä. Tyttö meni ihan hienosti ja helposti nukkumaan 20.30 ja nukahti itsekseen omaan sänkyynsä, mutta, kun heräsi 23.00 niin sitten menikin rattoisasti melkein loppu yö nukuttaessa ja rauhotellessa pientä. Hampaat ja pyöriminen ja konttausharjoitukset herättää ja valvottaa pientä. Vähän väliä kääntyi mahalleen ja milloin oli poikittain sängyssä ja mitenkin päin. Oli ihan yliväsynyt, mutta silti ei millään malttanut käydä nukkumaan. Sen triljoona kertaa kävin laittamassa tytön oikein päin sänkyynsä, peiton päälle, tutin suuhun ja pupun kainaloon...Tassuttelin ja rauhottelin, hyräilin ja laulelin...Ja kun ei siihen rauhottunut niin vastaavasti otin viereeni ja annoin maitoa, (sitäkin varmaankin sen 4-5 kertaa) rinnallakin hermostui ja.... ihan mahdotonta oli... toivottavasti ensi yö olisi rauhallisempi.

Tyttö on muuten siirtynyt yksiin päiväuniin. Nukkuu yhdet 1.5-2.5 tunnin unet ja ne menee yleensä tosi hienosti ja rauhallisesti. Liekö tämäkin vaikuttaa noihin yö uniin?

Galluppia...

Kyllä meillä on suhde pysynyt ihan ennallaan ja ellei jopa jollain tapaa ole syventynyt ja parantunut. Enemmän saisi olla yhteistä kaksin keskistä aikaa, mutta kun sukulaiset ja perheet on kaukana niin hoitopaikat on vähän kortilla ja hankalasti järjestettävissä. Sitten joskus vanhempana meinataan käyttää Mannerheimin lastensuojeluliiton hoitajia tarvittaessa.

Sänkyelämäkin on palautunut pikku hiljaa ennalleen. Ja muutenkin hellitään ja hassutellaan ihan entiseen tapaan. Tottakai välillä tulee pikku kriisejä, mutta aika vähäpätöisistä asioista ja nopeasti menevät ohi.

Nyt menen ja otan pikku torkut, kun tyttökin on nukkumassa, niin sitten jaksaa taas.

Paranemisia kipeenä oleville.

-Tuuli@- ja typy

Vierailija
30/43 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirteää maanantaita vaan kaikille! Pakkasta vielä piisaa.. Ulkona ei kyllä paljoa tuu oltua. Onneksi Dani osaa nukkua yhtä hyvin ja pitkään sisälläkin.

Mulla loppui äitiysloma ja nyt oon ollu lauantaista lähtien " lomalla" .. Aivan hirveetä ois mennä töihin just nyt. Dani alkaa olla mun perään ja yöt nukutaan heräillen usein. Tosin la ja su välinen yö nukuttiin tosi hyvin. Niin, hoitovapaalla aion olla siihen asti ainakin, ku Dani täyttää 2v. Ei oo yhtään ikävä töihin, vaikka joskus ois kiva käydä tekemässäkin muutama päivä ihan oman mielen virkistykseksi.

Meillä menee suhteessa tosi hyvin. Toki Danin syntymän jälkeen oli taas uusi totuttelu vauvaelämään, mut hyvin se sujui. Seksi on ollu tosi ihanaa.. Kummallista, et tän kolmannen jälkeen nautinto on mulla aivan valtaisa ;) Eli seksielämä on parantunut. Tosin useammin haluttaisi, ku pystyy/jaksaa harrastaa.. Niin, eipä sitä turhaa vissiin sanota, et nainen on seksuaalisesti vireimmillään ja parhaimmillaan 30-kymppisenä.. Heh, heh.. Tulipas suoraan puhuttua, mutta kun kerran kysyttiin ;) Nauratti muuten ku muistaakseni uusimmassa vauvalehdessä oli juttu, jossa väitettiin, et siivousintoilija ja kotinsa kans nipottavilla on yleensä ongelmia seksisuhteessa. Taas piti naljaista miehelle, et eikö ooki kiva, ku en siivoa täällä kaiken aikaa ;)

Nuorempana nimittäin nipotin, eikä seksielämä ollu niin antoisaa..

Jaa, nyt alkaa pikkumies herpata..

Näkemisiin!

Ninni-pinni & Dani tällä viikolla 9kk

Vierailija
31/43 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta näin kai se talvella kuuluu ollakin. Nautitaan sit kesällä niistä helteistä tänkin edestä :D

Kohta te ootte kaikki vaihtaneet nimimerkkinne,niin että tuntuu,että on pelkkiä uusia naamoja kaikki,mut sit jutuista huomaakin,että vanhoja tuttuja ollaan :)

Eetu opettelee kovasti konttimisasentoon menoa ja hytkyy siinä niin huvittavan näköisenä ja sit upskeikkaa ollaan naamallaan lattialla. Taitaa jäädä koko ryömiminen väliin meidän herralta,kun ei siihen näytä intoa olevan.

Ninni-pinnipä se hyvän selityksen keksikin tähän siivousintoilun laantumiseen ;) Siinäpä sit löytyy syy meilläkin vallitsevaan sekasotkuun,mutta pääasia,että isännän kanssa on kivaa,joka tavalla! Oon varmaan ennenkin hehkuttanut,että oon saanut parhaan mahdollisen miehen,jota en vaihtaisi mistään hinnasta. On se vaan niin tärkeää,että parisuhde toimii,ei sitä muuten jaksaiskaan kaikista arjen kiemuroista selviytyä!

Jahas,mutta jos nyt kummiskin hakis noi petivaatteet pihalta tai on aika viileetä vällyjen alla illalla :DDD

H&ipanat

Vierailija
32/43 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyytävä sää taitaa pitää toukomurut sisällä. Meillä on nukuttu yllättävän hyvin sisällä nämä pari päivää kun en ole poitsua viitsinyt ulos laittaa. Yleensä sisällä nukuttaminen on ollut tosi työlästä. Meillä on kuitenkin huonosti nukuttuja öitä takana mikä saattaa vaikuttaa päikkäreihin, hampaita ilmeisesti tulossa lisää. Poitsu oppii koko ajan uusia kujeita ja tuntuu että hän on oppinut ymmärtämään paljon uusia juttuja. On aivan ihanaa kun hän on oppinut heiluttamaan kun pyytää häntä heiluttamaan. Meillä kun lapselle puhutaan kahta kieltä oli hauskaa kun hän alkuviikosta ymmärsi ruotsiksi heiluttaa ja loppuviikosta hän ymmärsi sitten suomeksikin asian. Vauhtia poitsulla riittää, eilen hän onnistui vetämään kaaapista ompelukoneenkin syliinsä.

Pottailu on lähtenyt hyvin käyntiin =)). Aluksi laitoimme poitsun potalle heti aamulla ja hän oppi siihen ja nyt potalle mennään kun merkit siihen viittaavat. Onhan tämä pottailu vielä säkästä kiinni onnistuuko, mutta hieno homma kuitenkin.

Uskoisin kaikkien parisuhteen muuttuvan lapsen myötä joksikin aikaa ja tässä todellakin mitataan suhteen lujuutta. Kun on koko ajan väsynyt niin sitä ei kovin paljon jaksa tsempata parisuhteen eteen. Täytyy olla tyytyväinen että on sellainen mies joka jaksaa välillä yllättää ja auttaa jaksamaan. Se että välillä pääsee jonnekin ihan kahsdestaan tekee kyllä hyvää, meillä näin käy aika harvoin kun isovanhemmatkin asuvat niin kaukana. Jo pelkkä yhteinen saunahetki piristää. Me ajattelemme miehen kanssa asian niin että kaikkea aikansa ja nyt eletään pikkumiehen ehdoilla. Eiköhän tämä tilanne tästä normalisoidu.

Oikein aurinkoista viikkoa kaikille =))

-madre & poitsu-

Vierailija
33/43 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan!

Mies lähti reissuhommiin,tulee perjantaina viikonlopuksi kotiin kyllä.Tätä jatkunee pari kolme viikkoa." Yksinhuoltajaelämää" siis edessä.Juuso onkin nyt päikkäreillä,onneksi nukkuu hyvin myös sisällä.Kahdet päikkärit ottaa,yhdet pitkät ja yhdet lyhyet.Pakkasta meillä 25,aamulla oli 30.Esikoisen kanssa Puhin tarinoita katsellaan ja lämmitellään uunia.

Perjantaina jätin sitten ekan yösyötön pois.Kyllähän sitä protestia on tullut.Juusolla on tapana herätä 1-3 välillä ekan kerran.Kova oli halua tissille, mutta laitoin vain peiton eteen.Kätinää on, mutta laitan vaan tuttia suuhun ja silittelen.Ensin kokeilen omaan sänkyyn,otan sitten syliin ja tarvittaessa viereen.Onneksi ei sentään puolta tuntia kauempaa ole hommassa mennyt.Viime yönä riitti kun otin syliin.Poika nukahti siihen ja laitoin takaisin omaan sänkyyn.Puol 5-6 välillä on sitten tissuteltu vähän.Jospa näin jatkuisi ja aina vaan parempaan suuntaan.

Ylös odotellaan lisää hampaita, kutiaa ikenet kovasti ja pullottaa.3 hammasta nyt siis yhteensä jo on,2 alhaalla ja 1 ylhäällä.

GALLUPPIA:

Seksielämä ja suhde miehen kanssa muutenkin voi ihan hyvin.Aktiivisuus vaihtelee riippuen miehen töistä ja väsymyksestä.Mutta ei voi valittaa.Minä taidan olla se haluttomampi osapuoli meillä, mutta en ongelmaksi asti.En tiedä onko imetyksellä vaikutusta asiaan.Luulen, että tämä pieni erossa olo tekee ihan hyvääkin ja halaillaan kovastikin, kun taas yhdessä ollaan.Minä olen kans sellainen joka tykkää halailla ja pusutella.

@inuli ja tenavat

Vierailija
34/43 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan tänne sen mitä kirjoittelin vielä viiem viikon pinoon eilisiltana, eli

meillä alkaa nyt pieni remonttiprojekti, takkahuoneesta rikotaan takka ja tilalle laitetaan kaapistot ja vanhin tyttö muuttaa sinne, me vanhemmat muutetaan tytön huoneeseen ja kaksi nuorimmasita saa meidän huoneen joka on talon suurin makuuhuone. Poika 2.9 v ja tyttö 8 kk saavat jaata leikkihuoneen ja poika sa vihdoin isomman sängyn, nukkuu vielä pinniksessä. Eli tapetointia monessa huoneessa tiedossa, yäk!

Neiti kontaa jo kahtasataa, on kontannut eteenpäin jo yli viikon päivät, aika tasan 8 kk ikäisestä. Kontaa ja nauraa räkättää, neidillä kun on tosi erikoinen nauru =) Tuntuu vauhtia riittävän kuten veljellään aikoinaan, oikea ikiliikkuja ja duracelpupu, ei lelut kiinnosta enää ollenkaan kun pääsee eteenpäin =)

Ninni-pinnille, täälläkin neiti on oppinut (torstaina) nousemaan tukea vastaan pytyyn ja nousee koko ajan, vaan ei osaa istua alas, vaan päästää otteen ja sit lennetään. Nyt jo on kuhmu otsassa ja haava leuassa, vaan ei taida olla viimeisiä ; ) Meilläkin on otettu esiin pehmokypärä, se vaan valitettavasti on niin hikinen että jo puolen tunnin päästä tytöllä valuu hiki niskaa pitkin, ja sit se on otettava pois. Meillä on kivilattia suurimassa osaa taloa ja sen takia olen kaikilla pienillä pitänyt tuota kypärää. Hikoaako teidän kypärä, vai kannattaako ostaa uusi? Tuo meidän on 30 vuotta vanha (mutta tosi hyvä, brion!!) eli ehkä uudemmat olisivat parempia??

Kiitos taas kaikille terveydestäni huolehtijoille, se lämmittää ihmeesti sairaan mieltä =)

Galluppiin vastaus, eli ei, meillä ei ole seksielämä palautunut ennalleen, liittyen toiseen galluppiin miten nukutaan äitä, eli hyvin nukutaan, kunhan nukahdetaan... eli nytkin viikonloppuna lapset nukahtivar 24.00-00.30 väisenä aikana... joo ei sen jälkeen kiinnosta kun hyvät yöunet. Mutta en ota paineita, en nukkumisesta enkä seksistä, sen aika ei vain ole nyt, ja äkkiä asiat sitten muuttuvat taas toiseen suuntaan. Mulla on niin ihana mies joka ei painosta ja jonka kanssa nauretaan että ollaan jo niin tottuneita tähän elämäntyyliin että saa nähdä jaksetaanko ikinä enään nuoruuden tyyliin... =) Yhdessäoloa on takanapäin 13 vuotta, eli hyvin osataan puhua asioista.

Meillä neidin ongelmana on siis myöhänen nukkumaanmenoaika, ja siihen neuvona olen saanut aikasempi herätys, ja sitäkin olen kokeillut seurauksena nukahtaminen kl 21.00 (kuten eilen, IHANAA) ja sitten herätys 22.00 ja täys huuto kunnes otetaan sängystä pois, suraavan kerran nukahti 00.30, taas... en siis tiedä enään kuinka saisin neidin nukahtamaan uudelleen kun herää 22.00 aikoihin. Nyt kun on alkanut nousta ylös sängyssään, ei voi jättää sinne pyörimäänkään. No eiköhän se tästä.

Yöunet ovat sitten 00.00-09.00 joskus jopa 10.00, ja sitten päiväunet vaunuissa 12.00-17.00 eli päiväunet ovat aivan mahtavan pituiset. Mieluumin saisi kuitenkin nukkua esim. 3 tuntia vaunuissa (eilen nukkui 6 tuntia putkeen..) ja nukahtaisi ja nukkuisi kans klo. 21.00-09.00. Tätäkin olen yrittänyt, mutta samalla lopputuloksella eli täys herätys 22.00....

Tästä tuli nyt tosi pitkä...

Vierailija
35/43 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sori kirjoitusvirheista, ei ole muka aikaa lukea teksti läpi ja sit jälkeenpäin hävettää...

Öistä vielä että meillä ei syödä öisin ja korkeintaan herätään tutin irtoamiseen ja nukahdetaan uudestaan, eli sillai on yöt menneet rauhallisiksi imetyksen lopettamisen jälkeen (2 viikkoa sitten).

yhteenlaskettu nukkuminen vuorokaudessa tekee kuitenkin semmoset 15-16 tuntia, eli ihan normaalisti, jopa hyvin, mutta se vuorokausirytmi on aika vinossa.

*ei nyt muuta***

//nenn =)

Vierailija
36/43 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan näköistä ulkona, mutta niin kylmää... hrrr.

Ollaan edelleen mummolassa. Ollaan täällä niin kauan kunnes remontti on siinä vaiheessa että suihku taas toimii ja keittiö on maalausvalmiudessa. Toinen syy miksi olemme Hillan kanssa täällä on se, että mun PITÄÄ saada rästiopinnot viikko kasiin mennessä palautettua. Mummi ja ukki auttaa Hillan leikittämisessä töittensä jälkeen niin saan aina vähän kerrallaan tehtyä (hyvin vähän kerralla). Nähtiin miehen kanssa viikonloppuna ja sovittiin, että mää rutistan nyt kunnolla opintojen kanssa ja se remonttia. Ollaan molemmat tosi poikki tähän tilanteeseen.

Parisuhde varmaan puhkeaa kukkaan, kun minä ja keittiö valmistutaan, eli siinähän vastaus tulikin siihen galluppiin. Seksi on ollut siis aika olematonta viime aikoina eron ja väsymyksen ja stressin ja imetyksen takia. Puhuttiin viikonloppuna paljon ja saattiin huolia purettua, huh. Pää tuntuu kymmenen kiloa kevyemmältä.

Hillalle on tulossa eka hammas alas. Se ei vielä näy mutta tuntuu, kun koittaa sormella. Viikonloppuna Hilla oppi näyttämään auringon yhdestä lempikirjastaan. Siina aurinko on joka sivulla samassakohdassa ja olen viime aikoina lukiessa aina näyttänyt sitä ja sanonut " aurinko" . Nyt se näyttää sormella aurinkoa kun kysyn missä se on. Hassua. Toinen uusi juttu on " tanssiminen" . Aina kun tulee rymikästä musiikkia niin Hilla alkaa ketkuttaa lantiollaan sekä istuessaan että seisovillaan. Hauskan näköistä. Muuten aika samanlaista, eli konttaa ja nousee pystyyn, näyttää kädellä mitä haluaa ja sanoo " ih" .

Menen huomenna pitämään aerobic-tuntia täällä kotipaikkakunnalla. Kivaa!!! On kiva tehdä jotain missä on hyvä. ;) Noi opintojutut on sekoittanut mun pään ihan ja tuntuu että en osaa/saa aikaiseksi mitään, plaah. :(

Nyt palaan taas esseen pariin. ARGH ja MUR, nyt näpyttelen raivolla ja saan ne tehtyä.

Vierailija
37/43 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

NENN!

" Yöunet ovat sitten 00.00-09.00 joskus jopa 10.00, ja sitten päiväunet vaunuissa 12.00-17.00 eli päiväunet ovat aivan mahtavan pituiset. Mieluumin saisi kuitenkin nukkua esim. 3 tuntia vaunuissa (eilen nukkui 6 tuntia putkeen..) ja nukahtaisi ja nukkuisi kans klo. 21.00-09.00. Tätäkin olen yrittänyt, mutta samalla lopputuloksella eli täys herätys 22.00.... "

meillä oli sama vika öiden kanssa kunnes rupesin herättämään tylysti päikkäreiltä jos ne meni yli 2tuntisiksi. Muutaman päivän kitinä iltaa kohden ja sitten alkoi pitkät yöunet maittaa.ELi nyt meillä nukutaan kahdet tunnin päikkärit ja illalla klo21 unta,herää klo7-8 syömään ja nukahtaa tunniksi-kaheksi takasin vielä.

Se auttoi meillä, voihan olla että ei toimi teillä mutta vinkkasinpa nyt vaan.. ;)

Vierailija
38/43 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nenn: Siitä pehmokypärästä. Meidän oma on pikku-piian ja kyllä, pää hikoaa.. Eipä taida parempia löytyä. Toivottavasti saat vähitellen käännettyä vaavin rytmiä. Se jos mikä rassaa jos ei saa tarpeeks nukuttua. Meillä Dani nukahtaa aina yhdeksän maissa ja en ikinä antais pois niitä paria tuntia, mitkä saan viettää rauhas. Jaksamista teille!

suursyömärille tsemppiä loppuopintoihin!!

Vierailija
39/43 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!!

Löysin teidän keskusteluketjun ja lueskelin niitä kiinnostuneena! :) Jos sopii voisin liittyä joukkoonne!Voisin vähän kertoa itsestäni, niin pääsette jyvälle...Oon 25v tyttönen Hämeestä ja meillä on mieheni kanssa 18.5 syntynyt potra poika, nimeltä Kalle. Kallen strategiset mitat oli 8kk neuvolassa 10,5kg ja 74,5cm....Kallella on 5 hammasta, herra nousee seisoon ja konttaa......päivisin ei nuku kunnolla, nyt kun on pakkasia niin 3x 30min!!!!Öisin heräillään keskimäärin 5-6 kertaa ja vaadittaan tuttia!!!Herra ei oo nukkunut KOSKAAN VIELÄ yhtäkään yötä ilman heräämistä...sitä odotellessa.. :)

Mä oon ajatellut olla kotona elokuuhun asti, jolloin Kalle menee mun äidille hoitoon...JOS vaan saisin päättää, eikä olisi rahasta kiinni haluisin jäädä kotiin, mutta se ei oo meillä mahdollista.....

Heh, mua ihan nauratti kun mietin mitä vastaisin tohon galluppiin.....tänään just koitimme piiiiiitkän tauon jälkeen seksiä ja.....kappas vaan kun poika päätti herätä päiväuniltaan just " kriittisessä vaiheessa" :) Että näin meillä...hiljaiseloa on siis sillä rintamalla....MUTTA kait se tästä....ollaan oltu kyllä kauan yhdessä ja 2 vuotta naimisissakin, joten eiköhän tämä tästä.....

Nyt tekemään iltapalaa ja katsomaan TÄYDELLSIÄ NAISIA!

Anna & Kalle 8kk

Vierailija
40/43 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukaan vaan toukokuisiin! Täällä ei taida muita Kalle-nimisiä vauvoja vielä ollakaan... Oikein kaunis, perinteinen nimi.

Voisin samalla vastata gallupiin. Tällä hetkellä on ollut hieman hiljaista tuolla kammarin puolella. Jokin aika sitten oli aika vilkaskin jakso... kuin silloin alkuaikoina. Muuten kyllä halitaan ja suukotellaan päivittäin. Ollaan oltu yhdessä reilut 4 vuotta, ja tällä hetkellä tuntuu, että suhteemme on vahvistunut vauvan myötä.

No niin, nyt kotihommiin!