Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*** SISUNAISET *** 6.2.2006

06.02.2006 |

Hei!

Bikka täällä huomenta!

Aamupaino 58,8kg! Jee!

Aloituspaino 60,0kg. (Tavoite 5kg, pituus 160cm.)

Viime viikon paino 59,2kg.

00 00 00 00 XX (0= o,5 kg)

Eli pudotusta on tapahtunut 400g, hyvä minä! Vaikka mässytin perjantaina, niin silti on tippunut, tällä viikolla yritän silti olla tiukempi tuon mässäilyn kanssa.

Mites muilla?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei onko PV' lläkin 0 pisteen keitto? Onko se sama kuin se sairaaladiettisoppa? Pitäisköhän kokeilla...

Mulla syömisputki jatkuu... päivät sentään menee suhtkoht hyvin, mutta ne illat..huoh. Pitäsi mennä jo kahdeksalta nukkumaan, ettei tulis houkutuksia!

Jumpissa sentään olen käynyt, mutta niidenkin jälkeen on sitten aina niin hurja nälkä, että söisin vaikka vanhoja kengänpohjia!

Minlee, tuo BMI olis tosi kiva juttu! Mun pituus on 173 cm.

Ja kuulkaas, sekoittaisko teitä, jos vaihtaisin nikkini? Mulla on nimittäin käytössä toinen nikki muilla osastoilla, ja välillä meinaan ihan sekoilla näiden alter egojen kanssa! Ja sitäpaitsi 90M on niin masentava.... niin lihavan kuuloinen. Niin jotta jos teille sopii, niin olisin vastedes Chicky. Ehkäpä saisin siitä uutta tuulta purjeisiin.

Nyt mä jo unohdin, mitä mun piti muuta sanoa, ja kommentoida... taidan mennä takaisin lukemaan tuota ketjua!

Terveisin, 90M/ Chicky

22/43 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun pituuteni on siis tuo 160cm, se taisi kyllä olla jo tiedossa. Tosin tuohon pituuteen sisältyy aimo annos optimistisuutta, muutta olen päättänyt olla tuon pituinen niin sitten olen:) Oikeasti se ehkä saattaisi luultavasti olla vain 159cm... Mutta siihen en lähde!

CHICKY: Uusi/vanha nimimerkki käypi hyvin:)

MINLEEkö se on, joka tietoja päivittää? Kiitos siitä, iso työ siihen liittyy.

Tämä päivä on taas ollut yhtä kaappien koluamista. Lakuja olen napsinut huomaamattani niin, että joudun laskemaan kaloreihin ainakin 300 pelkistä pikkuruisista lakupaloista, ärsyttävää. Mies jätti avoimen lakukupin kaappiin, ja minähän siellä haukkana heti paikalla napsimassa.

Kohta olen kuitenkin lähdössä jumppaan, joten toivon kuluttavani nuo ekstralakut siellä pois. Illalla syön ehkä vain ananasta, joten eiköhän tämä tästä.

Joku kyseli niistä liikuntaohjelmista. Minulla on seuraavanlainen:

Ma: Aerobic

Ti: Vapaa

Ke: Jumppa

To: Venyttely/jooga

Pe: Vapaa

La: Vapaa

Su: Kuntojumppa

Tämä siis, jos pääsen kaikkiin haluamiini jumppiin. Jos miehellä on töitä, jätän jumpan väliin. Eli yleensä kai kolmesti viikkoon kuitenkin pääsen.

T:Bikka

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Bikka ja muut, jotka käytte kuntoilemassa; tuleeko teille koskaan huonoa omaa tuntoa siitä, että otatte omaa aikaa?

Mulla olis mahdollisuus käydä jumpassa ma ja ke ja sitten vesijumpassa ti ja to, mutta musta tuntuu ihan pahalta olla poissa kotoa " kaiket illat" . Ne kaikki jumpat ajoittuu vielä just meidän perheen " kriisiaikaan" , jolloin syödään iltapalat, kylvetetään, puetaan pyjamat, lauletaan, rukoillaan iltarukoukset ym ym... Ja usein joku pojista (1, 2½ ja 5v) saa jonkunlaisen hepulikohtauksen. Siinä vaiheessa, kun tulen jumpasta kotiin, täällä on jo ihanan rauhallista, eikä mies ole koskaan valittanut, silti välillä kaihertaa huono omatunto.

Eilenkin illalla jäi kuopus oven taakse itkemään...

Kamalan ristiriitaista, kun toisaalta haluaa pitää itsestään ja kunnostaan huolta, mutta sitten haluaisi myös olla kotona perheen kanssa.

Näitä miettien, Chicky

24/43 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo oli hyvä kysymys, että tuleeko omasta liikuntaan käytetystä ajasta paha omatunto. Kahden pienen lapsen äitinä olen tuota monta kertaa miettinyt. Minullakin on osallistuva mies, muuten oma liikuntaharrastus ei onnistuisi.

Mielestäni vanhemmilla saa ja pitääkin olla harrastuksia. Minä pidän liikunnasta, joku toinen harrastaa jotain muuta. Lähtökohta ajattelussani on kuitenkin se, että oma aika ja jokin oma harrastus auttaa olemaan parempi äiti ja puoliso. Itse ainakin jaksan perhearkea, jota sitäkin riittää haarustuksista huolimatta ihan tarpeeksi, paljon paremmin kun käyn välillä jossain. Toki joudumme miehen kanssa vuorottelemaan, enkä aina pääse niihin juttuihin, joihin haluaisin, mutta se kai on ihan normaalia perhe-elämää.

Eli vastaus on, että en kauheasti koe huonoa omaatuntoa harrastuksistani. Meilläkin juuri tuo seitsemän aika illalla on hektistä iltapisu ja -pesurumbaa, mutta hoidamme sen vuoroilloin. Mies tosin lähtee kuntosalille usein vasta kahdeksan jälkeen, jolloin lapset jo nukkuvat. Ehdimme viettää paljon myös perheaikaa.

Mites toiset? Oletteko miettineet näitä koskaan?

Vierailija
25/43 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen täällä ja kirjoittelin tapani vastaisesti oikein pitkät sepustukset, kannustukset ja kysymykset ja missään ei nyt tekstiä näy. Konetta en rupea syyttämään, kyllä vika on ihan minussa. Tietokoneet (ja muutkin koneet) vihaavat minua!

Mutta se siitä ja asiaan. Painan 0.5kg vähemmän kuin viime viikolla eli lukemat ovat nyt 87,5kg (ja pituus on 170cm.) Menkat alkoivat sunnuntaina ja ne " vähän" syötättävät. Siitä huolimatta olen tyytyväinen. Liikkuakin olen yrittänyt alkuviikosta kovasti. Huomisen vanhempainillan järjestelyt ja viikonlopun sovittu meno vähän rajoittavat loppuviikkoa liikunnan suhteen.

Katsotaan taas mitä tuleva maanantai tuo tullessaan : )

Vierailija
26/43 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin itseäni tsempatakseni aloittaa alusta, puhtaalta pöydältä eli unohtaa koko viimesyksyisen laihisrumbani ja jouluisen painonnousun, josta en ole vielkään toipunut. Tämä likka siis alkaa laihiksen tästä, aloitusrivini on siis seuraava:

Lähtö kg, Tavoite kg, Paino nyt kg, Vko pud kg, Pud. Tot kg, Matkaa tavoitteeseen kg, Jäljellä vkoa

87.5 kg, 68 kg, 86.5 kg, -1 kg, 1 kg, 18.5 kg, 19 vkoa,

Tilanteestani sen verran, että aloitin nyt tosissani liikuntaharrastuksen, kävin salilla ja pitkällä kävelylenkillä ja sillä lähti parissa päivässä tuo 1kg, jonka nyt laitoin ekan viikon pudotukseksi. Että olis edes mukavampi lähteä liikkeelle :)

Ja sairastelusta sen verran, että tyttäremme joutui tänään jälleen sairaalaan sisälle eli ei ole vieläkään kunnossa. Yritän siitäkin huolimatta panostaa myös itseeni ja sitä kautta koko perheen hyvinvointiin. Huonoa omaatuntoa en nyt suostu enää potemaan omista liikuntamenoistani, sillä niistä koituva hyöty mielialan nousuna ja jaksamisessa ylipäätään ylittää kirkkaasti " haitan" eli sen, että lapset " joutuvat" olemaan isänsä kanssa sen tunnin-kaksi. Minullahan on lisärasitteena todettu keskivaikea masennus, joka haittaa itsekurin löytymistä ja toisaalta taas omat harrastukset ja terveellinen ruokavalio helpottavat masennusta. Kaksipiippuista siis. Mutta näillä taustatiedoilla lyöttäydyn joukkoonne, jos sallitte.

Emo, pituus 172cm

Vierailija
27/43 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli järkyttävä migreeni ja makasin sängyssä melkein koko illan.En tiedä johtuuko tästä laihduttamisesta vai muusta.Tänään kävin tunnin kävelyllä tuolla viimassa.Kyllä piristi kummasti.

Emonamoha: Voimia sulle! On raskasta kun lapsi sairastaa.Kokemusta löytyy.Kun poika oli pieni me melkein asuttiin sairaalassa (tai no siltä ainakin tuntui). Me ollaan muuten aika samankokosia.Mä oon vaan sentin lyhyempi.Mutta painokin samaa luokkaa.

Pyörittelen päässäni tota painonvartijoihin menemistä ja mietin myös noita tohtori tolosen jotain pillereitä, mitkä estää rasvan imeytymistä.

Ikävä puoli noissa molemmissa on se, että ne maksaa.

28/43 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

EMO: Rankalta kuulostaa tuo elämäntilanteesi. Normaalin lapsiperheenarjenkin pyörittäminen on raskasta, saati jos siihen liittyy lapsen sairaus tai aikuisen masennus. Itse olen kokenut myös keskivaikean masennuksen, joten sen tiedän, mitä se on. Lapsen sairautta en voi edes tajuta, miten kamalaa sen täytyy olla. Voimia sinulle ja tosi paljon tsemppiä laihdutukseen, jos sitäkin vielä jaksat ajatella. Tosin niin kuin itsekin kirjoitit, oikea ruokavalio ja liikunta auttavat myös siihen masennukseen.

SININEN: Menkoista tuli mieleen, että mikähän siinä on, että ne todella saavat ihmiset syömään enemmän. Kai se se turvotus, huono olo yms. mukavat oireet tekevät herkuista vastustamattomia... Tsemppiä sinulle!

RIA: Olen aina ollut aika skeptinen kaikenlaisia " ihmepillereitä" kohtaan. En usko, että ne rasvasiepparit, niin tri Tolosen kuin ovatkin, oikeasti auttavat. Jos näin olisi, lihavia tuskin löytyisi lainkaan. Suosittelen kyllä, että käytän nekin rahat vaikka terveellisen herkkukassin hankintaan: kukkakaalia, omppua ja täysjyväpaahtista dipattuna vähärasvaiseen kermaviiliin, Pirkan salmiakkipussi (koko pussi 100kcal), riisikakut viinirypäleillä ja 2% tuorejuustolla ja kevytlimsaa päälle, Valion marjakeitot, mehujääpuikot... Jos siis herkutella haluat, niin kevyitä vaihtoehtoja löytyy.

Tulin juuri jumpasta, olo on hyvä. Voi kun jaksaisin näitä uusia uljaita elämäntapoja vielä pitkään, niin olisin kesällä tosi timmi tyttö:)

Vierailija
29/43 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeassa taidat olla noitten pillereitten suhteen. Riisikakut ja valion mehukeitot on jo käytössä, mutta toi oli ihan loisto tieto tosta salmiakki pussista.Salmiakki on mun suurta herkkua ja olen ajatellut, ettei nyt sit mitään karkkeja oikein viitti suuhun panna kun ne lihottaa niin paljon.

Eli varmasti kyllä ostan tota pirkan salmiakkia.Noihin riisikakkuihin olen jo ihan koukussa ja mehukeittoihin.Popcorn on myös mun himon kohde ja käsittääkseni nekään ei oo kauheen lihottavia.

30/43 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä Pirkka-karkeista, niitä löytyy kahta sorttia: lakukissoja ja sellasia salmiakkipyörylöitä. Molemmat ovat 100g pusseja ja molemmissa on noin 100kcal pussissa. Ainoa miinuspuoli on varmaan tuollaisen kevyttuotteen laksatiivinen vaikutus. Jos ilmavaivat eivät häiritse, voi syödä kerralla vaikka koko pussin... Itse ostan noita aina kuppiin ja popsin pahimpaan makenanälkään.

Oletteko muuten vieraillut täällä:

http://ffp.uku.fi/cgi-bin/energynet/energyintake.pl

Tuossa osoitteessa on helppoa laskea päivän kalorit, helppoa ja mukavaa:)

Öitä!

Vierailija
31/43 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikko oli hirveetä rumbaa, mies työreissulla ja minä, sekä lapset kipeänä..

Tämä viikko on mennyt totaalisesti leipoessa hääsyömisiä, vaakalla kävin toissapäivänä ja oli oikein iloinen ylläri 62,5kg!!!

En edes muista mitä se oli edellisellä kerralla, mutta reilusti enemmän..

Häät lähenee, viikko ja yksi päivä armonaikaa... Jännää.

En kyllä pääse tavoitteeseeni, joka oli häihin mennessä painaa 58kiloa, mutta ei tuohon enää hirveesti ole matkaa kuitenkaan.

En ehtinyt lukemaan kaikkia teidän juttuja, kun pitää taas rientää leipomaan, mutta lupaan olla aktiivisempi kun saan häät hoidettua kunnialla pois päiväjärjestyksestä..

Tsemppiä kaikille SISUKKAILLE!

-Puppiska

Vierailija
32/43 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, kun tulit takaisin! *halaa* Niin, ja eihän se vaaka todellakaan ole elämän tärkein asia, (sanoo hän, jolla paino nousee jatkuvasti), mutta itse jaksaa paremmin, kun pitää kunnostaan huolta ja syö terveellisesti!

Eikös se ollut meidän ryhmämme terkoituskin, terveiden elintapojen oppiminen? Toivotan koko perheellenne jaksamista ja oikein ylimääräisiä voimia!

Missä meidän Körömölli on....? Huhuu? Mulla on jo ihan ikävä sun kirjoituksiasi! Taidat olla kiireinen...

Voi että, Puppiska, kyllä sulla on varmaan mukavaa ja kutkuttavan ihanaa.. ja kireistä! Paljon, paljon onnea jo näin etukäteen!

Niin, Bikka olet kyllä ihan oikeassa tuon oman ajan suhteen. Kun oikein aloin ajattelemaan, niin on se aika itsekästä ajattelua minun puoleltani, että minä olisin muka niin korvaamaton, että mun pitäis aina olla paikalla... ihan kun pojat ei " pärjäis" täällä isänsä kanssa! Voi pyh! Niinkuin isä olisi vasta toiseksi paras vaihtoehto! Jatkan siis hyvillä mielin kuntoilua!

Nyt välillä hommiin.... Chicky (entinen 90M)

Vierailija
33/43 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bikka: Tosi kivat sivut.Kävin heti kattomassa paljonko olen tänään syönyt.Siis n.suunnilleen.Me lisättiin heti suosikkeihin toi.

Tänään saa luvan olla se herkuttelu päivä meillä.Tedhään popcornia ja aion ostaa noita pirkan salmiakkeja.Sit on hyvä kattoo suurinta pudottajaa...

Aineenvaihdunta on vilkastunut niin, että vessassa saa rampata jatkuvasti.Ainakin on turvotus lähtenyt jos ei muuta.

Jos maanantaina näyttää siltä, ettei paino ole pudonnut aion tosiaan mennä sinne painonvartijoihin.

Tsemppiä kaikille!

34/43 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on keskimmäinen ollut 5 päivää korkeessa kuumeessa ja tosi kipeenä..lisäks mies ollut iltavuoroissa niin ei oo tullut kirjoiteltua, vaikka oon kyllä aina välillä käynyt kuulumisianne kurkkimassa, mutta korjataas tilanne ;o)!!

MINLEE:Hieno pudotus, hyvä hyvä!!!Tuo bmi on kyllä mielenkiintoinen seurata myös..kertoo niin paljon enempi kuin pelkät kilot, kun meitä on monen mittaisia ;o)!!!Ja mun pituus taisikin olla jo tiedossa, mutta se on siis 165cm!

KATTI26:Ihan hyvä tsemppi on päällä joo, mutta saas nähdä kuinka kauan jatkuu taas ennen kuin tulee jumitusvaihe ;o)!!

BIGMAMA22:Mulla ei ole mitään viikkorytmiä liikunnassa..täällä maalla kun asutaan kaukana sivistyksestä niin mulla ei oo muita liikuntaharrastuksia kuin tuo lenkkeily koiran kanssa tai vaihtoehtoisesti kaverin kanssa sauvakävely ja sitä pyrin harrastamaan niin usein kuin mahdollisuuksia on..jos mies on aamuvuorossa niin joka päivä, mutta tällä viikollakin on onnistunut lenkki vaan keskiviikkona ja tänään..justiinsa tulin koiran kanssa 6km reippaalta lenkiltä ;o)!!

RIA73:Hyvä,hyvä, että jumppakärpänen on purrut..pian olet muisto vaan entisestä, jos tuolla innolla jatkat!!!

Mulla tuo painonvartijat toimii, mutta mä en käy enää nykyään ryhmässä..pudottelen vaan ihan itsekseni kotona pisteitä laskemalla..ja toimii hyvin eikä maksa enää mitään ;o)!!

Herkuttelehan kunnolla..ja mikropopparit on muuten oikeesti aika kevyitä siis noin niinkuin herkkuja ajatellen ;o)!!

ANNIKA1973:Toivottavasti sun kevytlinja on nyt pitänyt niin varmasti on ens viikolla paino tippunut sit taas!!Tsemppiä!!

PERENNA:Pitihän sitä risteilystä nauttia täysin siemauksin..kyllä se siitä sitten taas!!!

CHICKY:Ihana nikki tuo uusi..mutta hirmusti vaikeempi..piti oikein miettiä, että mites se nyt menikään kun sitä tuohon kirjoitin ;o)!!!

SININEN31:Hieno pudotus!!

EMONAMOHA:Ihanaa, että tulit näin pian takaisin joukkoon!!

Toivottavasti tyttö tulee pian kuntoon!!!Voimia!!

BIKKA:Kiitos linkistä..pitää tutustua siihen ihan ajan kanssa!!

PUPPISKA:Huih..sullahan on h-hetki jo ihan lähellä..voi ihanuus!!!Varmasti pukkaa kiirettä..tulet sitten taas, kun hääkiireet hellittää ;o)!!

Nyt mä lähden syömään..tulikin jo hiukan nälkä, kun lenkkeiltiin tosiaan tuon koiruuden kanssa ja nyt nälkä on vielä kovempi kun alakerrasta leijuu nenään ihana ruuan tuoksu, nams!!!

Kaikille mukavaa viikonloppua ja kovasti tsemppiä..maanantaina tavataan taas punnitusten merkeissä ja toivottavasi kaikki hitusen kevyempinä ;o)!!

t.Köris

35/43 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta 0-pisteen keitosta, että kasvissosekeitostahan menee 0-pistettä, jos laittaa esim.porkkanaa, keittojuureksia yms. 0-pisteen kasviksia ja vikka laittais perunaakin hiukan niin ei siitä silti paljon pisteitä mene..perunaahan saa syödä 2pisteellä niin paljon kun haluaa ja kattilalliseen ei montaakaan perunaa tarvi laittaa..sitten vaan keittää kasvikset pehmeiks..maustaa ja soseuttaa ;o)!!

Ja halutessaan voi lisötä hiukan ruokakermaa tai kevytsulate- tai tuorejuustoa ja laskee niistä sitten hiukan pisteitä ;o)!!

Vierailija
36/43 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torstaina kävin ryhmässä. Voin välittää teille uusimmat vinkit, mitä sieltä irtoaa ihan ilmaiseksi:

Uutuus valiolta: 3 juuston kerma 10%, aah ihana uutuus jota kokeilin heti! Koko purkista menee 8 p, eli jos lorauttaa pikkasen esim. 0 pisteen keittoon niin ei annosta kohden montaa pistettä vie.

Sitten saatiin maistiaisiksi uutta sokeria, jossa on 30% makeutusainetta (en muista nimeä). Jos makeutusaineet tökkii niin tätä saa nauttia 5 palaa 0.5 pisteellä.

Saimme vielä hyvältä kuulostavan raejuusto kasvispihvien reseptin, jossa 4 pihviä 2,5p. Yritän muistaa maanantaina ottaa sen ohjeen mukaan ja kirjoitella.

0 pisteen keitosta saa ruokaisamman kun laittaa lautaselle ruisleipää paloina joukkoon :O)

Vierailija
37/43 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katti:käytkö painonvartijoissa? jos käyt niin onko siitä ollut sulle apua paljonki? Mä meinaan tosiaan mietin tota ryhmä vaihtoehtoa kokoajan.Tarvii varmaan kokeilla niin sithän sen tietäis.

Körömölli:Mä oon jotenki luullut että peruna on kauheen lihottavaa ilmeisesti ei kuitenkaan ole.Joten kiitos vinkistä.

Eilen oli sitten mässypäivä.Popcornia tuli kyllä vedettyä ihan liikaa. Niitä salmiakkeja ei tarvinnut paljon syödä kun tuntu jo että riittää.

Jumppainnostus meinaa hiipua.Pakko kai vaan jumpata, ettei se ihan pääse lopahtamaan.Aina sen jälkeen on kuitenki hyvä mieli.

Kuntopyörää havittelen tässä.Pitäis vaan hakea se. Ukko ei usko, että kauaa jaksan ajella.Voi olla että on oikeassa, mutta ajattelin et jos joka päivä jaksais vaik 10 minuuttia ajaa niin kyllähän siitäkin nyt jotain hyötyä olis.

Aurinkoista viikonloppua kaikille!

Vierailija
38/43 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko oli nyt ruveta kirjoittamaan EMOlle, kun kuulosti niin tutulta tuo elämäntilanteesi.. 11vuotta sitten mekin asuimme sairaalassa tyttären kanssa. Se on äärettömän raskasta aikaa, ja meille kun vielä kävi niin huonosti että tämä " keikka" jätti aika suuret vauriot lapseen, jotka ovat tänäkin päivänä helposti nähtävissä. Raskas aika jatkui, (tai oikestaan jatkuu vieläkin..) Minä en silloin jaksanut ajatella itseäni ja sain saman diagnoosin, keskivaikea masennus, josta paranin lääkityksen avulla.

Minä selvisin, ja olen aivan varma että sinäkin selviät! Hienoa kun jaksat olla mukana sisukkaissa naisissa. Henkisiä halauksia sinulle toivottelee Sininen

39/43 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatka CHICKY ihmeessä hyvällä omalla tunnolla kuntoilua! Olen tehnyt toisinaan niinkin, että olen ottanut lapset salille mukaan. Leikkivät siellä syrjässä omilla leluillaan, ja kaikki ovat tyytyväisiä:)

Ollos hyvä RIA ja KÖRIS linkistä, toivottavasti siitä on apua toisillekin. Itse katson päivittäin kalorini sieltä, kun en niin hyvin tunne tuotteiden ravintosisältöjä. Sieltä löytyy myös arviot tavallisimmista ruoista, esim makaronilaatikko, ei tarvitse itse alkaa erittelemään makaronin, lihan jne. energioita:)

40/43 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olet kyllä melkoisen reilu, kun jaat ilmaiseksi toisille painonvartijoiden vinkkejä.

Myös täältä löytyy paljon tärkeää tietoa laihduttamisesta ja uusien elämäntapojen omaksumisesta:

http://www.kutri.net/

Kävin tänään juoksemassa 5km. Tuntui hyvälle jaksaa juosta, kuntoilusta on ollut todella hyötyä. Myös mies on huomannut muutoksia vartalossani, vaikka painossa ei olekaan järisyttäviä tapahtunut.

Bikka