Mieheni suuttui, kun leikkautin hiukseni lyhyiksi
sanoi, että häntä kuvottaa tollaset kynityn kananperseen näkönen niska, hyi helvetti! Ihan kiva juttu, mun mielestä nää on ihan hyvät
Kommentit (28)
Mieheni usein arvostelee naisia, joilla on lyhyet hiukset juuri kananperseen näköisiksi. Eikä mieheni ole sovinisti, joten sitä on turha huudella. Itselläni on yleensä pokkapituus tai pidempi malli, ihan vuodesta riippuen. Kananperse sopii vain todella sirot piirteet ja niskan omavaalle naiselle.
Ei meillä mies kysy lupaa leikata omia hiuksiaan, enkä minä kysy jos haluan omani leikata. Pariin kertaan olen hänet yllättänytkin leikkaamalla pitkät hiukset ihan lyhyiksi (1-2cm) ja joka kerta hän on ollut iloinen siitä että jaksan ja viitsin tehdä jotain muutoksia ulkonäkööni, enkä ole vuodesta toiseen saman näköinen. Ensimmäiset 5 minuuttia hän kauhistelee radikaalia muutosta ja huomaa sitten että lyhyetkin hiukset ovat ihan kivat ja kasvavat siitä kyllä aikanaan.
Sähän näytät 10 vuotta vanhemmalta nyt!
Leikkautin siis pitkät hiukseni ihan lyhyiksi. Päältä olivat siilinä ja minä tykkäsin kovasti, mutta arvaatte varmaan minkä pituiset hiukset minulla nyt on...
värjäsin hiukset violeteiksi, miehen ehdotuksesta. Aika hurja, mutta kiva, vähän vaihtelua tavallisen tylsään tukkaan
kun tässä yritän kasvatella..Vaan aina kun on vähänkin pidemmäksi päässyt alan näyttämään jotenkin " tätimäisltä" .
Lyhyessä olen pirteämmän näköinen. Ja lyhyethiukseni saan laitetun näköiseksi nopeasti kun taas pitkiä (vuosia olin pitkätukkainen) joudun föönaamaan ja laittamaan kauan, ja ne kuitenkin(raskaat kun ovat)lässähtävät puolen tunnin päästä. Hiukseni eivät kiharru, permanentit näyttävät tönköiltä, suorina ovat roikkuvat riipat.
Mieheltäni en edes kysele mutta muistan hänenkin joskus sanoneen pikkupojan näköiseksi...toisaalta aina varoittelee kasvattamasta takaisin pitkiä..
Kyllä munkin mies tykkää enemmän pitkistä hiuksista, mutta ei nyt sentään suuttuis jos lyhyeksi leikkauttaisin.
Miksi aina sanotaan, ettei suomalaiselle naiselle muka sovi pitkät hiukset (niinkuin tässäkin kejussa moni sanoo...) Aina puhutaan " maantien värisistä, ohuista hiuksista" . Minun tuntemillani (ja ihan geeneiltään suomalaisia ovat...) pitkähiuksisilla naisilla, 95% on kauniit hiukset! Itsellänikin on pitkähköt hiukset, ennen olivat lähes vyötärölle, vuosi-pari sitten leikkasin lyhyemmiksi, ja " malliin" , ennen olivat tasapitkät. Kuulin usein kehuja hiuksistani, ja tässä olen taas alkanut hiukan kasvattaa niitä...;) Harva todella ohuthiuksinen enää pitää todella pitkiä hiuksia itsellään... Minusta melkein kaikilla joilla on pitkät hiukset, ne ovat hyvin hoidetut ja kauniit. Ja nykyäänhän voi ottaa keinohiusta omaa kuontaloa tuuhentamaan, jos omaa ohuet hiukset, mutta haluaa pitää ne pitkinä...
Tuohon suomalaiseen hiukseen vielä sanoisin, että minullakin on varsin paksut hiukset. Ehkä minulla on ohuet hiukset jonkun ulkomaalaisen hiuslaatuun verrattuna, mutta turha väittää että kaikilla suomalasilla, tai edes suurimmalla osalla, olisi ohuet hiukset...
Minusta lyhyt tukka tekee suurimmasta osasta naisia rumia, sillä se vatti todella kaunista luustoa kasvoissa, ja pottunenäkin korostuu lyhyissä kiuksissa... Toki kauniisti leikattu " polkka-mittainen" tukka on kaunis, mutta ihan kynitty ei:) Jos miettii esim. edustus tehtävissä olevia vanhempia naisia, niin ei heilläkään ole varmaan kenelläkään " kananperse-hiuksia" , vaan tyylikkäät puolipitkät hiukset...
Ja värjäyksellä(huomaamattomilla raidoilla) saa ohuisiinkin hiuksiin tuuheitta, samoin kerrostaen leikkaamalla. Kannattaa vaan valita hyvä kampaaja, ja se ei ole aina välttämättä kallein... Mielestäni kannattaa suosia nuoria kampajia, he osaavat yllensä leikata parempia malleja mitä venhemmat...
Pitää myös muitsaa, että pitkät hiukset ovat kauniit, vain jos ne ovat hyvässä kunnossa, eli latvojen tasaus säännöllisesti, ja liiallisen värjäyksen välttäminen kunniaan...;)