Mies käy kaverien kanssa kalastamassa, ikinä ei yhtään kalaa
Lähtee aina viikonloppuisin kolmen aikoihin ja tulee vasta 10 aikaan takaisin kotiin. Olen pitänyt ihan mukavana harrastuksena, mutta on alkanut ihmetyttämään, kun hänellä ei ikinä ole yhtään ainoata kalaa mukana kun tulee takaisin kotiin. Tai sitten kaverit olivat ainoita jotka saivat kaloja. Mitenkään en pysty varmistamaan edes, että onko oikeasti kalassa.
Jotain pikku sinttejä ovat kuulemma vain saaneet, jos olen kysynyt kalojen perään. Ideoita? En tunne kaverien vaimojakaan, jotta voisin heiltä kysyä onko heidän miehet kalastamassa. Huomenna taas mies on menossa "kalaan" Kalastusluvatkin osti, mutta ne on kuulemma puhelimessa kun viimeksi kysyin, että etkö ota kalastuslupaa mukaan. Saako niitä puhelimeenkin?
Kommentit (71)
14 lisää vielä, että joillakin kaloilla on myös alamitat. Eli kaikkea mitä saadaan ei voi ottaa.
Jos hän on todellinen urheilukalastaja. Heille saaliin vieminen kotiin ei ole pääasia, vaan kalastus ja he päästävät kalat takaisin.
Mua lemmitkö viälä, oi Kustaa? Onko rakkautes ruastumaton? Minä kotona jaksan sua oottaa, minun tunteeni entiset on.
Mut miksikä kirjeeni takaisin saan, kun lähetän ne sinne Ameriikkaan?
Porukassa on joku, jolle kalat annetaan kun niitä saadaan.
Mut oikeesti. Miksi kysyt tätä palstalta? Ensimmäinen asia olisi tietenkin kysyä tätä mieheltäsi.
Mun mies lähti kerran pelaamaan kössiä kaverinsa kanssa. Muuten hieno homma, mutta maila nökötti vaatehuoneen hyllyllä kotona.
Mun mies käy myös usein kalassa ja aina tulee kalaa myös kotiinkin asti, joskus enempi ja joskus vähempi. Täytyy tietää hyvät kalapaikat ja välineet millä pyytää ;)
Huorissa ei kukaan mies kuutta tuntia viipyisi, kyllä tuo kalastukselta vaikuttaa. Kalastajat ovat fanaattisia. Mies ja sen veli harmittelivat pojan ylioppilasjuhlissa, että voisihan tässä kalassakin olla...ne ovat ihan hulluja kalastuksen perään. Kalaa tule joskus, usein ei. Paitsi yksi juttu, kalastajat ovat yleensä liikkeellä enemmän aamuisin, mutta onhan niitä ei-niin-aamuvirkkujakin kalastajia.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 21:23"]
Mun mies käy myös usein kalassa ja aina tulee kalaa myös kotiinkin asti, joskus enempi ja joskus vähempi. Täytyy tietää hyvät kalapaikat ja välineet millä pyytää ;)
[/quote]
Sun mies ostaa ne kalat kaupasta, jos aina on. Joskus kala ei ole syönnillään hyvässäkään paikassa. t. oikeasti kalastavan kalastajan vaimo, joka on usein itsekin mukana.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 21:25"][quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 21:23"]
[/quote]
Sun mies ostaa ne kalat kaupasta, jos aina on. Joskus kala ei ole syönnillään hyvässäkään paikassa. t. oikeasti kalastavan kalastajan vaimo, joka on usein itsekin mukana.
[/quote]
Höpö höpö tiedän, ettei ikinä ostaisi 30e/kg ahventa, kuhaa tai siikaa kaupasta. Tietää mihin aikaan kala syö tutulla järvellä ja missä paikoissa.. :) itsekin olen useasti ollut mukana ja aina saanut jonkun kalan jopa minäkin.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 21:35"][quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 21:25"][quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 21:23"]
[/quote]
[/quote]
Höpö höpö tiedän, ettei ikinä ostaisi 30e/kg ahventa, kuhaa tai siikaa kaupasta. Tietää mihin aikaan kala syö tutulla järvellä ja missä paikoissa.. :) itsekin olen useasti ollut mukana ja aina saanut jonkun kalan jopa minäkin.
[/quote]
Merelläkin käyty, mutta paras paikka on tuo järvi, josta saa aina tiettyyn aikaan kalaa. Siksi ei enää merellä juurikaan käydä.
Herranjestas, eipä oo koskaan tullu mieleen ettei mies ois kalassa kun sanoo olevansa :D Tykkäävät kalastaa porukan kanssa, ja kaikki ovat C&R-kalastajia, hyvin harvoin ottavat mitään ylös. Olen ollut mukanakin useasti, monta tuntia niillä menee ihan perusreissuillakin. Uskokaapa nyt, moni mies tykkää harrastaa ja tehdä juttuja ihan ilman mitään kummallisia taka-ajatuksia. :)
Kun on kalassa niin soitat ja pyydät lähettämään selfien tai kuvan maisemasta/saaliista.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 21:40"]
Kun on kalassa niin soitat ja pyydät lähettämään selfien tai kuvan maisemasta/saaliista.
[/quote]
Jep. Mulla mies lähettelee näitä ja laittelee facebookiin pyytämättäkin.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 21:06"]
Osaisitteko valmistaa kalat ateriaksi jos mies tuo ne kotiin?
Onko teillä kisaa joka söisi ne?
Jos vastaus on ei!
Voisiko se olla syy ettei saalista tulllut?
Miehet viettävät aikaa keskenään, ala sinäkin tekemään jotai vastaavaa.
[/quote]mitä helvettiä!? Ettäkö joku ei osais laittaa perattuja kaloja ruuaksi?! Kuolen nauruun!
Kalastus on aikaa vievä harrastus. Ensin matka rannalle, siellä vene vesille ja sitten ajaa kalapaikalle. Siihen jo pelkästään reilu tunti. Sit heittelyä/vedättämistä. Eväitten syöntiä/notskia. Heittelyä/vedättämistä. Saaliin filerointi. Rantaan. Vene ja kamat kuosiin ja kotiin ajo. Äkkiä hurahtaa se 6h ja enemmänkin.
No hei satunnaiset kalareissut onkin eri juttu, mut ap sanoi, että viikonloppuisin, joten kyseessä on sivusuhde. Ei mies saisi kavereitaan joka siunaaman viikonloppu mukaan.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 22:02"]No hei satunnaiset kalareissut onkin eri juttu, mut ap sanoi, että viikonloppuisin, joten kyseessä on sivusuhde. Ei mies saisi kavereitaan joka siunaaman viikonloppu mukaan.
[/quote]
Mun mies menisi kalalle vaikka joka päivä, jos olisi mahdollista. Se on vain niin suuri intohimo ihmiselle, joka on elämänsä kalastanut. Samahan se on metsästäjillä. He lähes asuvat metsässä heti, kun metsästyskausi alkaa.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 21:02"]Lähde mukaan lyhyellä varoitusajalla. Sano, että sinäkin haluat raittiiseen ilmaan välillä ja ikävöit järvimaisemia.
[/quote]
Ap ukko kalassa merellä järvet on merellä vähissä on niitä kuitenkin joissain saarissa.
Kalastusluvat ostetaan nykyään puhelimeen. 6 tuntia ei ole aika eikä mikään. Kalaa voi hyvinkin olla saamatta, vaikka olisi viikon kalassa. Se, ettei saisi yhtikäs koskaan mitään kuulostaa oudolta. Mutta kalaahan voi aina ostaa kaupasta jos käy huorissa, paremminkin jos kalaa olisi aina mukana, sitten se olisi jo epäilyttävää. Kysy mitä tahansa muuta, minä vastaan, t. aktiivisen kalastajan vaimo, joka kalastaa toisinaan itsekin. Tosin me emme kalastele merellä, joten siihen en osaa vastata. Voin kuvitella, että merellä saa vielä huonommin kuin järvellä.