***HAAHUT VKO 6***
Kommentit (79)
Tervetulotoivotukset uusille haahuille, Menier ja Elisabeth72 ja olikohan joku muukin, mut en nyt muista!
Ja Ulrinalle paljonpaljon onnea hyvistä uutisista!
Katri72: Mäkin oon tässä enemmän vaan lueskellut toisten juttuja, enkä oo jaksanut mitään kirjoittaa, kun ei oo vauvarintamalla ja kierrossa mitään uutta kummempaa..
Mulla viikonloppu menee teatterin merkeissä.. Meillä on huomenna ensi-ilta (Heinähattu, Vilttitossu ja Littoisten riiviö -> ei mitään piilomainontaa, hih!) ja tänään kenraalit. Joka ilta oon tällä viikolla ollut teatterilla, että ihanaa kun " finaali" odottaa huomenna. Sitten vielä 12 esitystä, mutta ne ei sido niin paljon kuin nuo harkat..
Sunnuntaina ollaan menossa yhtä shetlanninponia katsomaan, kun olen nyt tytölle päättänyt omansa hankkia, ettei itsekkäästi äiti kuljeta lasta mukanaan aina vaan omilla ratsastusvalmennus- ja kisareissuillaan. En muista oliko täällä muita hevosihmisiä myös, vai oliko se tuo elohiirien pino, johon vielä raskaana ollessa (hieman katkeruutta äänessä..) kirjoittelin.
HYVÄÄ VIIKONLOPPUA KAIKILLE HAAHUSISKOILLE!
T: Liliane kp 5/28
En tiedä kuulunko tänne, mutta ajattelin josko täältä saisi vertaistukea.
Olen kahden pojan äiti Turun seudulta, esikoinen 08/01 ja kakkonen 06/04, kakkosen jälkeen söin hetken minipillereitä, pillerit jätettiin pois 11/04. Tässä yrityksen aikana olen kokenut 4 kertaa alkuraskauden keskenmenon... Viimeisin oli tuossa tammikuun lopussa.
Kävin viikko sitten Mehiläisessä gynellä kun raskaustesti näytti edelleen plussaa vaikka vuodon perusteella km oli todennäköinen. Ultrassakaan ei löytynyt enää mitään raskauteen viittaavaa.
Gyne ei antanut mitään toivoa sille, että minua tutkittaisiin mitenkään näistä keskenmenoista kun on 2 onnistunutta raskautta takana. Pitää vain jaksaa yrittää ja toivoa, että joku kerta se raskaus jatkuisi loppuun asti. Eikä myöskään osannut antaa mitään syytä sille miksi näin käy...Puhui vain viallisista munasoluista ja alkioista...
Vaikka tiedän, etten mitenkään voi näitä keskenmenoja estää niin silti syytän itseäni ja tutkin mitä syön, juon ja miten elän. Ja aina löytyy joku syy, jospa olisin juonut kahvia vähemmän tai jättänyt sen saunaoluen ottamatta. Mietityttää, sekin että eikö minusta todellakaan irtoa enää kuin viallisia munasoluja?
Osaatteko neuvoa kannattaako tässä vielä odotella ja toivoa, että joku kerta se raskaus sitten jatkuu loppuun asti eikä lakkaa heti viikolla 5? Olisiko pitänyt osata pyytää jotain lääkitystä vai onko oikeasti niin ettei tutkita syytä toistuviin keskenmenoihin eikä edes mietitä miten voisi auttaa jos on jo ennestään lapsia? Pitäisikö kääntyä esim. Väestöliiton puoleen?
Tervetuloa ja pahoittelut keskenmenoista. Kyllä on sinuakin koeteltu.
Ovatko nuo kaikki keskenmenot tulleet siis ihan alussa rv5 tienoilla?
Kyllähän sitä kai kolmen keskenmenon jälkeen pitäisi tutkimuksiin jo päästä. Minä ainakin pääsin. Tai lähinnä noita verikokeita on nyt otettu. Ja meilläkin on kaksi lasta ja sen jälkeen tullut 3 keskenmenoa reilun puolen vuoden aikana.
En silti tiedä, että onko tilanne tutkimusten suhteen eri, jos keskenmenot tulevat ihan heti alkumetreillä? Mulla on jokaisessa alkaneessa raskaudessa nähty alkio ja sykkeet ja keskeytynyt km on sitten todettu rv10 tienoilla.
Tsemppiä sulle!!
-Porkkana-
Se ois sitten perjantai-ilta, mutta viikonloppu menee töissä, joten se siitä viikonlopusta sitten.
Tervetuloa Vilijonkka ja pahoittelut minunkin puolesta keskenmenoistasi. Muista, ettet pysty itse keskeyttämään raskauksiasi vaikka varmasti syitä kaikkeen mahdolliseen yrittää hakea. Itse epäilin kaiken maailman juttuja ja varsinkin, kun hieronta ja sikiön koko vastasivat toisiaan (eli hierontapäivä 7+4, sikiön koko 7+4)..Eihän se itse hieronta vaikuta, mutta mulla oli vaikea hengittää koko tunnin hieronnan aikana, kun oli nenä tukossa. Haukoin happea aina välillä suu auki ja tunsin tukehtuvani..No, se tuskin on syy, mutta ajatukset harhailevat siihen vieläkin. Arvaas meenkö enää koskaan raskaana hierojalle?:)
ON: Nyt jo kp6/24-26...jeee..yritykset alkavat lauantaina ja jatkuvat toivottavasti pitkään:) Oliskohan ensi kierrossa jo jännitettävää...Papa maanataina ja epäilen joutuvani jälleen jäädytyshoitoon. No, silti en keskeytä yrityksiä. Lykkään jäädytystä sitten 9kk:)
Positiivisin ajatuksin,
Jumppis
Porkkana: kaikki km:t tulleet ihan alkumetreillä, ensin plussaa ja parin päivän päästä vuotoa, kipuja ja kyyneleitä.. pisimälle ollaan päästy 05/05 olisko rv ollut jopa 5+5.. km päivä oli vielä äitienpäivä, aioin kertoa miehelle ilouutisen, mutta sen sijaan olikin ikävää kerrottavaa...
Kakkosta meillä kuumeiltiin 22 kiertoa kunnes sitten tärppäsi, silloin mulla oli riesana endo, pikkuinen saikin alkunsa samassa kuussa kuin mulle tehtiin laparoskopia ja poistettiin endoa. Kp29 laparoskopia ja kp34 testissä plussaa, jännitti miten pieni selviää, mutta rv6+2 näkyi ultrassa pienen pieni alkio ja syke. Ja terve poju syntyi juhannusaattona 04.
Nyt on alkanut mietityttää, josko endo olis hiipimässä takaisin, kun on alkanut taas tuntua samanlaisia oireita..Toisaalta molemmat meidän lapset ovat " vahinkoja" eli kumia on käytetty kun ovat alkunsa saaneet, esikoinen sai alkunsa alkurakkauden huumassa ja tämä toinen kun piti ehkäistä ennen laparoskopiaa ja kuitenkin piti vihkiä uuden kodin makkari käyttöön. Olen suuntaillut että pistelen kumeihin reikiä ja ehdotan kullalle ehkäisyä taas kuukaudeksi, mahtaiskohan tärpätä.. Voipi olla, että jo pelkkä kuumeilun unohtaminen ja murehtimisen lopettaminen jo saattaisi auttaa..
Mulle tosiaan gyne sanoi, että jos olisin lapseton niin näiden useiden keskenmenojen syytä alettaisiin selvittää, mutta kun on jo onnistuneita raskauksia takana niin pitää vaan jaksaa yrittää ja toivoa, että joku kaunis kerta raskaus taas jatkuisi loppuun. Ikää mulla on 35, joten eipä tässä enää montaa vuottaa jaksaisi vaan toivoa ja hinkata :o)
Leppoisaa perjantain jatkoa!
Kyllä ottaa päähän, olin teille kaikille (ainakin melkeen) jotain kommentoinut, niin eikö se hävinnyt kun painoin ok:ta!!
No nyt sitte vähän lyhyemmin..
Elisabeth, ieppa, Menier ja Vilijonkkka: tervetuloa haahuihin myös minun puolestani! Pahoittelut teille kaikille keskenmenoista!
Porkkana: hyvä, että nyt pääsit psykologin juttusille! Menetkö vielä uudestaan? Voi kun voisin sinua jotenkin auttaa, mutta en taida osata täältä käsin muuta kuin olla yhtenä kuuntelevana korvana! Koita jaksaa päivä kerrallaan!
Ulriina: paljon onnea hyvistä ultrakuulumisista! :) Kiitos myös itsellesi seurastasi ja tuestasi! Toivottavasti tavataan vielä ex-haahuissa.. :) Onnellista loppuodotusta sinulle!
Liliane: onnea huomiseen ensi-iltaan! Heinähattu ja vilttitossu tarinat on kyllä ihania! :) Mä olen joskus lapsena harrastanut hevosia ja ajatuksissa on ollut, jos sen vielä virittelisin, mutta vielä ainakaan en ole saanut aikaseksi..
Kaksosella ja Titillä (olikos vielä muita piinailijoita?) on jännät paikat, toivottavasti nyt piina palkittaisiin plussalla!! :)
Oma ).( kp oisko 12/24-29 ja ovis kolkuttelee ovelle..
Mukavaa ja toivottavasti aurinkoista viikonloppua kaikille haahuille! :)
Uusia nikkejä ilmestyy kaiken aikaa haahuilemaan. Surullista, että näin paljon meitä haahulijoita aina vaan on ja lisää tulee kaiken aikaa, mutta silti niin ihanaa, että meillä on paikka minne aina tulla turisemaan ja karkuun pahaa maailmaa. Eli tervetuloa kaikki.
Hitsit nyt aloin jo kirjoittaa tätä ja en huomannut katsoa noita nikkejä että olisin päässyt kunnolla kommentoimaan.
Hei rakkaat haahut. Mulla ja kaksosellakin alkaa olemaan jänskät paikat tulossa. Kaappiin on tilattu jo uusia Acon r-testejä ja toivon mukaan niihin tässä kuussa nyt jotain yhtä viivaa enemmän saataisiin. En tiedä uskallanko koska tehdä ekan testin. Tiedän että noi Acon10 pitäs jo näyttää suht ajoissa jos jotain näytettävää on, mutta en tiedä uskallanko tehdä, kun sitten alkaa jo se tietoinen jännitys jos jotain haamuja tuliskin. Siis mulla on NYT niin kova tunne siitä, että tärppi olis käynyt. En tajua miksi? Ja vielä monta päivää pitäs odottaa...eihän tässä pitäs suuremmin mitään oireitakaan olla vielä kun olis niin alussa vasta.
Onko kellään ollut ennen plussatestin tekoa sellaista tunnetta esim. syömisestä, että mikään ei maita. Ei ole ns. huono olo tai mitään sellasta, mutta ei vaan ole ollenkaan nälän tunnetta. Ihan ihme olo. Siis ei tunne nälkää ollenkaan. Ei mitään mielitekoja. EI TEE MITÄÄN MIELI. Ja yleensä olen aina natustamassa jotain. Lämmöt on selkeesti kohollaan, mut ne kai pitäs olla Neronjan kertomusten mukaan muutenkin. Samoin rinnat on mun mielestä nyt selkeesti arat ja turvonneet jonkun verran. JA VÄSYTTÄÄ AIVAN KOKO AJAN. Luulen, että toi lämpö tekee sen. Veto on vaan pois. Eli tässä nää oireet ja olis vaan vahva tunne siitä, että tärppi olis ihan selkeesti käynyt. Mutta niin sitä on ennenkin luullut ja täti vaan kiipii jostain kulmalta aina kerta toisensa jälkeen kylään. *murisee täällä itekseen*
Eli siis kysymys jonka esitin tuolla ihan yleisestikkin. Mitkä kokemukset teillä on ollut roskishaamuista jos sellaisia on sattunut tulemaan. Eli et olette vilkaisseet tunti pari testin teon jälkeen ja haamuviiva on siinä möllöttänyt. Mä yritän tässä kerätä voimiani jos vaikka sunnuntaina uskaltaisin testin tehdä pp10 olis sillon lasissa. Mielestäni sillon edellisessä raskaudessa sain jokunen päivä ennen Acon10:llä testiajan jälkeen roskishaamun ja se sitten selkeni myöhemmin. Mua jänskättää ihan kauheesti. Ja putoon jälleen kerran korkeelta ja kovaa jos nää tuntemukset on taas jotain ihan muuta kun raskausoireita.
titi
P.S. Sorry tämän oman ).( vuodatus tällä kertaa.
Ulriinalle superisohali ja onnellista masunkasvatusta.
Tänne kuuluu hiljaiseloa.Mä täällä luon katseen siihen 6.3. Siihen asti tikuttelen ovista ja elän ihan normaalisti. Tässä kierrossa en löytänyt ovista ollenkaan, ensi kierrossa pitäis olla just ennen kättärikäyntiä. Katotaan sitten, mitä ne saa siellä tehtyä asioille.
Pahoittelut uusille tulokkaille keskenmenoista. Sorry, mutta teidän visiitistä ei taida tulla pitkää. Peräpenkki tässä junassa on nimittäin näköjään varattu mulle! Taidan olla sitä vanhinta sarjaa. Kaikki mun kanssa yhtä aikaa tänne päätyneet on jo tutkimuksissa tai raskaana/jo synnyttäneet.
Titille ja Kaksoselle peukutukset! Kuulostaa hyvältä.
(.) sanoo että tänään kp 21/27-34. Maha on ollut löysällä jo pari päivää. Normaalisti oviksen jälkeen alkaa heti aina aristaa rintoja ja se aristus jatkuu menkkoihin asti. Rinnat on yleensä tosi kipeet. Nyt en bongannut ovista (ainakaan toistaiseksi) eikä rinnatkaan ole kipeytyneet. Ihme juttu. Oikeastaan tajusin sen vasta nyt kun tätä rupesin kirjailemaan. Nippailuja on ollut kierron alusta asti tasaisin väliajoin kummallakin puolella, joten niistä ei voi oikein tulkita yhtään mitään.Täytyy vaan mennä päivä kerrallaan...
Tämä tällä erää, yritän ensi viikolla ehtiä vähän paremmin kommentoimaan muidenkin juttuja. Nyt vähän hoppu, kun pitäis aloittaa akvaarion siirto toiselle seinustalle...Olohuoneessa pientä muutosta tekeillä.
Nonna
En kyllä käsitä kun näitä ihme oireita on ollut vaikka miten paljon. Tänään kuitenkin bongasin jo tutut vaaleanpunaiset valkovuodot kun kävin veskissä...putosi oikein pönttöön asti. Eli mulla ainakin on tällä just tämä tiputtelu aina ennen menkkoja alkanut. Eli siinäkö taas mun toiveen elättelyni oli. Jos näillä oireilla en nyt ollut raskaana, niin enää en uskalla oireista sanoa yhtään mitään jatkossa. Voihan kurjuus.
Ja vaikka testi vielä loppuviikolla paukuttaisi mulle josain ihmeen kummans syystä plussaa, mutta tätä tiputtelua tulis, niin molemmilla raskauskerroilla mun km:t on alkaneet just tolla samalla vaaleanpunaisella valkkiksella. Ei paljon mieltä ylennä.
On tää niin tätä...kuukaudesta toiseen! ;-(
titi
Kirjoitin pitkät pätkät ja nyt se meni taivaan tuuliin. Taitaa olla sitä taas ilmassa.
Nyt siis lyhyesti.
Pahoittelut uusille!
Ulriinalle onnittelut ultrakuulumisista!
Titille ja kaksoselle plussaonnea piinailuun!
neronja, sullahan on viikkoja kertynyt noin paljon! Neljäsosa jo takana...
Niin kaksoselle (?) piti vielä sanoa, että häät on ensi lauantaina ja tirvalla..
ON; kyllä nyt vi*****a, kun pitkät tekstit meni harakoille. Mutta nyt on pakko lähtä lasten kanssa pihalle, kun eilinen päiväkin meni autoajeluksi...
Katselin pinoa ja taas on tullut paljon uusia haahuja=(( Pahoittelut heille! Uskomatonta miten yleisiä keskenmenot ovat...
Onnittelut uusille plussanneille ja Ulriinalle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista.
Piinailijoille tsemppiä, toivottavasti täti kiertää kaukaa..
(.) Mitenköhän sitä saisi ittelle voimia uskoo tähän raskauteen?? Joka ikinen tuntemus alavatsalla tai hartioissa säikäyttää. Aamulla vessassa käydessä valkovuodon joukossa oli aavistus rusehtavaa verta.. Niinhän se km viimeksikin alkoi.. Etovaa oloa kyllä on pitkin päivää ja aamulla piti yökkäillä jo, väsyttää ja paleltaa.
En tiedä, et miten jotkut voi ottaa raskauden niin rennosti, tuollakin lokamasuissa joku oli jo heti plussattuaan ostellut vauvanvaatteita!! Kai se on niin, et km tekee nöyräks(?)... ei uskallakkaan iloita.
Täällä haahuissa mä aion pysytellä ainakin siihen asti, kunnes saan jonkinlaisen varmistuksen, et masussa on kaikki hyvin. Täytyy kattoo vähä rahatilannetta, et pystyiskö menee alkuraskauden ultraan..
Pitäis varmaan mennä vähä ulkoilee, kun on ihan kiva sää.
Plussatuulia teille haahusiskot!!!!!
myttynen rv 6+0
Melkein joka päivä teidänkin juttuja käyn lukemassa,mutta tuonne exiin oon jo kotiutunut ihan mukavasti :)
On se vaan kurjaa,että tänne haahu pinoonkin aina uusia joutuu :( Pahoittelut kaikille uusille,toivottavasti pääsette pian tuonne exien puolelle!
Myttyselle piti sanomani tuosta vaatteiden ostelusta yms.Mulle se on tavallaan tapa pitää toivoa yllä.Oon nyt siis ostanut tälle tulevalle (jonka olemassa oloa ei edes ole mitenkään todistettu...) joitain vaatteita ja kudoinpa ite pikkuruisen myssynkin.Musta vaan tuntuu,että jos jotain kuitenkin menee pileleen,ei ne muutamat vaatteet yms siinä sit paljoo harmita.Mutta kukin tyylillään,mä tunnustan olevani vauvan vaatefriikki ;)Ostan kun halvalla löydän,ja jos käy niin,ettei niitä tarvita,annan pois jollekin joka tarvii.
Viikot lisääntyy hitaasti,mutta lisääntyy kuitenkin :)Nyt kun edellisen keskenmenon viikot alkaa lähestyä,oon alkanut nähdä painajaisia.Mutta silti on ihan hyvä fiilis,housut alkaa kiristää ja olotila on selkeästi raskautettu ;) Mutta kyllä sitä olis jo ihanaa saada todistusaineistoa Jokusen olemassaolosta =) Neuvolaan on 9 yötä ja ultraan 12,eli hirveen pitkään ei tarvii odotella.Vaikka mitä lähemmäs ne tulee,sitä pidempi aika tuntuu vielä olevan.
Tsemppiä teille kaikille kuumeiluun!Toivottavasti tulette tosiaan suurin joukoin toiselle puolelle =)
Sari ja masu 11+2 (jo?)
kivaa lueskella teidän plussanneiden kuulumisia, etenkin niitä hyviä kuulumisia. se jotenkin tuo niiinkuin uskoa lisää koko touhuun. =)
vauvaliimaa ja hyvää vointia vatsan kasvatteluun kaikille kellä on salamatkustaja kyydissä! =)
tervetuloa kaikille uusille, ja ikävää että teillä on aihetta liittyä joukkoomme.. mulle tää palsta on ainakin ollut tosi tarpeen, vaikkakin olen hiukan pitänyt palsta- (ja yleensä netti-)taukoa.
mulla on vasta tänään kp2, ja jotenkin tuntuu että nää luomumenkat on ihan ihmeelliset. ?!?!
normaalisti hormonihoidoissa homma menee niin, että pari päivää tuhruttaa, ja sitten kolme päivää vuotaa kuin seula,
(yösidettä pitää vaihtaa parin tunnin välein yöt ja päivät, ja jumalattomia klönttejä, sori toi viimeninen kuvaus), ja sitten vielä pari päivää jotain epämääräistä..
no nyt luomuillessa tuhrutti tosi vähän sen kolme päivää, ja kiertohan lasketaan alkaneeksi siitä ekasta kunnon vuotopäivästä (ennen klo18), no kunnon vuotoahan kesti sitten kokonaista puolitoista päivää... outoa. tänään päivällä tuntui loppuvan kuin seinään koko vuoto.
nyt on taas siis jotain vähäistä vuotoa..
oliskohan toi kohdun limis jnyt sitten jäänyt aika vajaaksi, vaikka kierto oli tosi pitkä, niin silti? kun ei näistä taas ymmärrä..
enivei, huomenna alan nappailla clomeja, ja pitää muistaa käydä ostamassa menopuria ja pregnyliä varten ruiskuja ja neuloja lisää alkuviikosta. tästä tää taas pyörähtää käyntiin.. =)
..tai siis tämän kierron ajaksi pyörähtää käyntiin. jos tästä 4. inssistäkin negaa, niin sitten pitänee siirtyä niihin koeputkijuttuihin, ja just nyt ei kyllä ole rahaa siirtyä niihin.
sitten kai pidän taas palstailupaastoa ettei vauvakuume turhaa ylly, ja hoidot menee tonne syksyyn tai peräti talveen. jos niin käy, ajattelin ottaa asiasta kaiken " hyödyn" irti, ja keskittyä painonpudotukseen ja kuntoiluun tehokkaasti. .. niin ja satsata siihen opiskeluun tarmokkaasti energiaa. (koulussa on ollut kivaaaaaa!!! ainakin nää ekat 5-6 viikkoa)
vajaat 4 viikkoa olen pointsannut vanhoilla ohjeilla itekseni ilman ryhmää( tai olen tuolla laihdutus, terveys jne palstalla ryhmittynyt pointsaajiin), ja noin 4 kiloa on kadonnut! jeah!
hauskaa ja rentouttavaa viikonloppua kaikille!
jotenkin kummallisen hyväntuulisena
-ennis-kp8
Minä se olen Helsingissä työkeikalla.. =)
Tuli sillai niin kuin aikas äkkiä tämä lähtö, torstaina kun menin töihin esimies kysyi että et lähtis Helsinkiin tekeen hommia muutamaks päiväks. Menin sitten siinä hämmästykseni lupailemaan.. Eli, täällä sitä ollaan ja on ollut vaihtelun vuoksi todella mukavaa.
Tosin omaa kultaa on kova ikävä, joka päivä ollaan soiteltu varmaan sata puhelua, en olekaan aikaisemmin näin kovasti ikävöinyt miestäni. Olen ollut jopa todella herkkäkin.
Pahoitteluni kaikille uusille haahuille!!! On niin ikävä lukea noita uutisia.. Mutta, kuitenkin toivotan teidät sydämeni pohjasta tervetuloa meidän haahujen joukkoon! =) Toivottavasti kuitenkin teidän vierailunne jää lyhyeksi ja pääsette pian nauttimaan uudestaan raskaudesta.
Titi: Älä nyt vain luovuta vielä!!!!! Ei saa. Meidän pitää yhdessä piinailla vielä ensi viikollakin.
Kysyit että koska testailen.. Ajattelin että ensi viikon lopussa, jos sinne asti vain pääsen. Jännittää niin kovasti. Mahassa vain nippailee ja rinnoissa vihloo/polttelee. Valkovuotoa on ollut nyt taas parina päivänä enemmän.
Oli vielä jotain mitä piti kommentoida, mutta en muista.. Sori. Yritän vain nopsasti kirjoitella teille. On jopa ollut " ikävä" tänne palstalle..
Oma napa: kp 25/28-31... Erittäin piinaavia hetkiä vietellään. Titille tuossa jo mainitsin, että masussa on nippaillut edelleen ja rinnoissa tuntuu nipistelyä/polttelua. Sitten toisessa rinnassa olen huomannut, että on nännin päässä tullut sellaisia valkoisia " pahkuroita" ... Niin ja, valkovuotoa on esiintynyt. Samat oireet siis on jatkunut mitä olen aikaisemminkin teille kertoillut. Lämpöjä en ole päässyt mittailemaan, kun unohdin mittarin kotiin. Mutta, kun pääsen kotiin niin koitan lämmöt heti ja toivon, että ne antaisi aihetta lisää piinailuun. =)
Mutta, nyt tämä rouva jatkaa töitä täällä Helsingissä ja toivotan teille kaikille oikein ihanaa sekä rentouttavaa sunnuntaita!! =)
Kaksonen76
Mut jotenkin masensi niin se eilinen vaaleanpunainen vähän kokkareinenkin valkovuoto, että olen täällä jo vähän siinä uskossa että se täti tulee. Vaikka lämmöt on ihan koko ajan koholla 37,2C nytkin ja väsyttää ihan hirveesti kaiken aikaa, niin nyt kyllä vaan laitan ne sen piikkiin, että ne menkkojen alusaika nyt vaan vie voimia pois. Rinnat on musta edelleen isommat, mutta kai ne tosiaan voi olla muutenkin. Tuntuu, että kroppa reagoi näköjään joka kuussa eri tavalla ja silti se täti löytää aina perille. Mitään muita vuotoja ei nyt eilisen sen yhden vaaleanpunaisen valkkkiskerran jälkeen ole tullut, mutta sillain mulla on aina tehnyt, että saattaa olla parikin päivää tuosta välissä ja sitten tulla tiputteluvuotoa taas. Eihän tuo vaaleanpunainen valkovuoto vielä mitään verta sisältänyt...sen verran vaan, että näin siinä pientä haaleanvaaleanpunaista sävyä ja kun sitä tuli runsaasti, niin se tietysti näyttä selkeemmin vaal.punaiselta.
Otin itseltäni loputkin luulot tänään pois ja tein sen Acon10 liuskatestin...ei näyttänyt mitään....ei edes useampi tunti testin teon jälkeenkään. Tosin ei ole vielä ollut kokemuksia, että ihan näin aikaisin olisin näkyviin koskaan haamuja saanut. Mutta mä olen kuulunut siihen kastiin joka saa ne selkeet haamut yleensä jo näkyviin ennen kun menkkojen pitäs alkaa ja siihen ei enää ole kun jokunen päivä, joten siltä osin en hirveitä odota.
Eli oikeastaan mä odotan täällä nyt vaan että täti tulee ja jyrää mut ja noi lämmöt laskee. Alkaa olemaan takki jo ihan tyhjä kun tota normaalista poikkeavaa lämpöilyä on ollut jo koko viime vkon. Siitähän mä alun alkaen aloin toivoa parasta, mutta niin kun Neronja kirjoitteli, että niiden lämpöjen kuuluukin olla korkeammalla ja ne voi romahtaa vasta sinäkin päivänä vasta kun menkat tulee. Eli ei välttämättä pysty ennalta arvioimaan mitään.
Mahaa nippailee koko vähän väliä, mutta nyt vaikutti varmaan tuo testin tekokin siihen, että jotenkin luulot on pois ja sitä arvelee noiden nippailujen olevan tosiaan pian alkavista menkoista johtuvaa.
Meen laittaan nyt ruokaa. Ja sen jälkeen nukkumaan...TAAS! Käytiin miehen kanssa mökiltä hakemassa takkapuita ja mä nukahdin paluumatkalla autoon...tällänen torkkuville mä olen ollut koko viime vkon?
titi
Meillä on ollut jälleen tietokoneen kanssa ongelmia. En sitte ole päässyt koneelle ja aivan taas kädet tärisee;) Riippuvainen!
Meillä oli sellanen ikävä tapahtuma toissa yönä et tyttöni pian 3-vee sai ensimmäisen kuume-kouristuksen...Oli ihan hirvee juttu ja koska mä en aikasemmin ole sellasta nähnyt tuli ihan ambulanssi soitettua paikalle. Ihan järkyttävä kokemus, mutta niitä ilmeisesti jotkut lapset saattavat saada kun kuume kohoaa nopeasti. Sairaalassa mitattiin sitte kuumekkin ja oli 40,2. Olin kyllä antanut kuumetta alentavaa lääkettä mutta toi kouristus tuli just siinä välissä yöllä kun lääkkeen vaikutus lakkasi ja ois uusi annos pitänyt antaa. Huh! Oli hirveetä ja se nyt tässä on mieleni täyttänyt. Tyttö on edelleenkin kuumeinen, mutta ei enää niin pahasti...onneksi.
Oma tilanne on sitte nyt vaan odottelua. En ole varma oviksesta nyt sittenkään ja saattaa olla et ei oikeen osunu meidän yritykset oikeeseen aikaan...tai en tiedä, mutta sittenhän sen näkee:)
Nyt on oikee sunnuntai fiilis...pitäis siivota, jos sais aikaiseksi. Ei huvita, mutta kai se on silti tehtävä!
Sunnuntai terveisin Elisabeth:)
Nyt on sitten kp 15 ja joka päivä olen (kp 10 alkaen) tikutellut ovista ja tulokset on vaan ja ainoastaan negaa... V***ttaa kyllä rankasti.
Ennen KM:a kierrot oli tosi säännölliset ja ovis oli varmasti joka kuukausi (vaikken testejä tehnytkään). Nyt sitten näyttää siltä, että KM vei menneessään ovikset. OK, tiedän, että tämä on vasta toinen yrityskierto KM:n jälkeen, mutta ekassa en ovuloinut ja kierto oli pitkä: 36 päivää. Saa nähdä miten pitkä kierto tästä sitten tulee. Mutta ei todellakaan hyvältä vaikuta. Jatkan tikuttelua vielä muutaman päivän ja sitten luovutan.
Anteeksi omanapainen kirjoitus, mutta tunnelmat ei todellakaan ole mitenkään kovin korkeat tällä hetkellä. Ainut toiveeni olis nyt vaan raskautua ja ärsyttää, kun oma keho ei toimi oikein!
Pirpula kp15
Viime vkonlopun jo melkein itekseni kirjoittelin ja nyt en sitten kauheesti ole viitsinyt terrorisoida kun ei ole kiva yhden ihmisen kälkätyksiä kaikkien lukea.
Elisabeth: Voi tuota Sinun pienimmäistäsi. Kylläpä kova kuume nousi ihan tuosta vaan. Toivottavasti tosiaan nyt on jo paranemaan päin. Kyllä sitä vähemmästäkin pelästyy jos ei ole ihan varma mikä toisella on hätänä. Parempi, että soitit ambulanssin, etkä jäänyt yksiksesi tilannetta seuraamaan. Toivotaan, että oviksen aikoihin teillä osuivat ajoitukset nappiin. Kuten olen jo itsekin kirjoitellut, että tikuttelin ekaa kertaa elämässäni sen oviksen ja varmaan sen takia onkin ollut sitten niin ¿sata varma¿ olo, että tärppi on käynyt kun tietää, että ajoitus ei olisi voinut enää osua paremmin. Mutta eihän tuo mitään takaa. Peukutuksia Sinulle. bdbd =)
Pirpula: Voin kuvitella, että on TODELLA turhautunut olo, jos ovista ei tahdo löytyä tikuttelemallakaan. Huomasin viime kierrossa, että jännitin ihan hirveesti kun koko asia oli mulle ihan uusi¿ihan kuin olis tehnyt raskaustestiä joka aamua. ;-) Mulla itelläkin meni noin 4 päivää yli sen mitä itse ajattelin ovulaation tuntemusten perusteella olleen ja sitten kun tikutin ne selkeetäkin selkeemmät ovisviivat, niin siitä pari päivää kun seurasin tuntemuksia, niin mielestäni ei ollut juuri mitään. Eli enemmän sillon ennen ovista. Toivotaan, että sultakin vielä ehtii se ovis bongahtaa ennen kuin ennätät luovuttaa. Nimittäin kun mulla ei ollut mitään tietoja koska oikeesti mun olis kantsinut tikutus alottaa, kun mulla on aina ennen menkkoja (näiden km:jen alkeen alkanut oire) alkanut tulla sitä tiputteluvuotoa ennen kunnon menkkoja. Joten aloitin tikuttamisen jo kp8 ja bongasinko oviksen vasta joskus kp18. Kyllä siinä kymmenessä päivässä ehti jo vähän epätoivo kiipiä. Mutta kyllä se ovis sieltä sitten vihdosta viimein tuli. Mulla oli kans olo, että en ovuloi ollenkaan, että km:t on vieneet ne mennessään. Toivotaan, että Sinäkin iloisesti vielä yllätyst ja pääsette oviksen hyödyntämään.
Myttynen: Tiedän tuon tunteen. Koita pitää vaan häntä pystyssä pikkuisen puolesta. Niin me kaikki täällä teemme.Mä olen vähän samanlainen, että en kyllä mitään uskalla etukäteen ostaa vauvalle, enkä itelleni. Nimittäin olin kans niin tärinöissäni, että sillon kun eka raskaus alkoi, niin menin tohisten ostamaan itelleni saman tien kahdet raskaushousut ajatuksella¿ ¿ettei sitten tarvii lähtee paniikissa niitä ettimään kun huomaakin joku aamu, ettei mikään mee päälle¿¿ja tuolla ne odottaa nyt kaapissa ja niissä on vielä hintalaputkin tallella. Kun kummassakaan raskaudessa en päässyt niin pitkälle, että olisin voinut niitä käyttää. Kaikesta oppii ja tosiaan näin se ainakin täällä on, että nuo km:t on tehneet nöyräksi. Tässä kun vielä odottaa, että plussa tärähtäisi, niin on kuin tulisilla hiilillä ja täpinöissään, mutta sen jälkeen alkaakin sitten se jännitys, että noh¿mites nyt tästä eteenpäin sitten. Toivotaan, että saat pian vahvistuksen pikku matkustajalle, että kaikki on hyvin.
Sartsu: Kiva kun käyt meitä täällä välillä kurkkimassa. =) Ihanan paljon sullakin on jo noita viikkoja. Voi hitsin hitsi. =) Vielä lähetän lisää vauvaliimaa, että jatkokin etenee yhtä hyvin. Sulla alkaa kohta pahin aika oleen ohitettu. Mieletön juttu.
Maria: Eikös ne häät nyt ollut?
Kukaan muu ei olekaan nyt kirjoitellut, joten ei enempää kelle kommentoida.
ON: Mä en tajua. Tehtiin tosiaan miehen kanssa se ruoka ja sen jälkeen mä olinkin jo ihan naatti. Oli ihan pakko mennä päikyille. Oli sellainen olo, että olisin voinut nukkua aamuun asti. Hetki sitten revin itteni väkisin ylös, kun sit tietty en nuku taas yöllä (mun säkällä). Johan mä siinä n. 1½h ehdin sikeitä vedellä. No joinhan mä tietty vettä ruuan kanssa lasillisen ja kupin kahvia jälkkäriks, mutta voitteko kuvitella, että mä heräsin niiltä unilta 3krt pissalle. Oli niin kauhee hätä, että oli vaan pakko mennä. Jos mä vähänkin palelen, niin mulle tulee pissahata tosi helposti, ja muutenkin mulle on ton fibromyalgian takia tosi vilkas rakko¿mutta tää tuntuu jo vähän turhan vilkkaalta. Tai sitten joskus kyllä menkatkin tekee noita oireita. Kurkku on ollut eilen aamulla ja tänään vähän omituisen tuntuinen ja nenä tukossa. Olenkohan mä nyt sit kuitenkin tulossa flunssaan. Olishan tää nyt, että viime kierrossa kuumetta ja vetämätöntä oloa piti tulossa oleva mahatauti ja nyt jos tässä kierrossa iskee sitten flunssa. =/ Kuume ei ole kuitenkaan edelleenkään noussut, eikä laskenut mihinkään. Tasasesti lämpö pyörii siinä 37,0C ¿ 37,2C.
Tää odottavan aika on niin pitkä. Voisko joku tulla mun housuihin odottelemaan? =) Toisaalta mä olen iloinen, että huomenna pääsee taas jo töihin. Kiirettä on pitänyt, mutta viikonloppuisin on ihan liikaa aikaa ajatella näitä juttuja. Töissä on hervoton rumba meneillään, mutta mielenkiintoisia juttuja, joten aika menee sielä tosi nopeesti ja uskon, että tää mun kohtaloni tästä kierrosta ratkeaa ensi viikon kuluessa suuntaan tai toiseen¿toivon mukaan. Veikkaan kyllä, että se täti tulee ja jyrää vielä. Kurjake! =)
Mutta nyt jo tuo mies huutelee, että sauna on lämmis. Taidan mennä lauteille köllimään. ;-)
titi
P.S. Meillä oli muuten kummityttö (7kk) hoidossa eilen koko päivän. Ja arvatenkin olin ihan myyty kun pääsin itekseni sen pikkuisen kanssaa hääräämään. Ja arvaatte varmaan senkin, että ei helpottanut vauvakuumetta ei. =)
Joskohan sitä laittelis pitkästä aikaa jotain itsekin...
Ihan ensinnäkin pahoittelevat tervetulotoivotukset uusille haahuille. Toivottavasti vierailunne täällä on lyhyt ja pääsette pian takaisin odottajien puolelle.
Onnea ultrassa kävijöille hyvistä kuulumisista, ulriina tais ainakin olla, olikos muita?
ON: Täällä ei oikeastaan mitään ihmeitä ole tapahtunut, siksi ei ole tullut kirjoiteltuakaan mitään. Olen kyllä päivittäin käynyt lukemassa kuulumisenne. Kierto vain jatkaa kulkuaan ja n. 1 ½ viikon päästä näkee ovatko menkat edelleen ajoissa eli alkavatko sinä päivänä kuin pitäiskin. Ainakin tuo eka vuoto tuli ihan ajallaan.
Mitäs haahujen viikonloppuun, onko mitään erityistä tiedossa? Täällä ei mitään, käydään kaupassa ja muuten vietetään kotiviikonloppua. Lähinnä tässä tulee odoteltua miehen talvilomaakin, johon ei ole enää pitkää aikaa. Ens viikko töitä ja sitten alkaa... =)
Eipä tässä muuta kun oikein hyvää viikonloppua kaikille haahuille!