Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhä perhe

Vierailija
08.09.2015 |

Me olemme köyhä perhe. Lapset saavat ruoakseen hedelmiä korkeintaan kolme kertaa viikossa. Ja ainoastaan jos on hyvä kilohinta hedelmillä (eli alle 1€/kg)Minä syön joskus lasten jämät illalliseksi, otan ensin itselleni hyvin vähä että lapsille riittää. Lapsille kerron että äiti söi samalla kun teki ruokaa eikä ole enään suuri nälkä. Käymme ruokajonoissa, ja syödään niitä muutama päivä. Rahoja ei mene säästöön, asumme vuokralla, jos on läkeostos on pakko ottaa pikavippiä.

Kirpputorilla emme löydä meille sopivia vaatteita tarpeeksi halpaan hintaan. Lasten vaatteita saamme joskus tutuilta, mutta yleensä ne ovat joko väärän kokoisia tai rikkinäisiä. 

Meillä ei ole lähisukulaisia jotka voisivat joskus viedä lapsia pitämään hauskaa. Meidän huvit ovat lähipuistot, luontoelämykset ja ikkunashoppailut .Jouluna saamme lahjat lapsille joulupuu-keräyksestä joista olemme äärimmäisen kiitollisia. 

Tätä meidän arki on hyvinvointivaltio-Suomessa.

Kommentit (183)

Vierailija
141/183 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja sit on niitä ihmisiä kun maksaa jollekin siitä marjojen poimimisesta. Mä just OSTIN 20 L marjoja josta maksoin selvää rahaa. Niin että tsemppiä vaan kaikille yrittäville!

PS Löysin marjojen myyjän tori.fi kautta

Vierailija
142/183 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin lapset pääsevät joka kesä linnanmäelle ja sirkus finlandiaan syksyllä.Naapureilla on 4 lasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/183 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 14:31"]tuota täytyy ihmetellä että mikä pn pienipalkkainen työ? 

Ja miten ei voi rahat riittää? 

Valaisen meidän tilannetta, meillä isäntä töissä n 1600-2500 euroa palkka kuussa, meillä omakotitalo, n. 40 000€ velkaa kummallakin, 2 isoa koiraa n.40kg yksi.     2 lasta (toinen alle 2 ja toinen yläasteikäinen, harrastaa motocrossia ja parkouria) 3 autoa, muitakin koneita, crossi pyöriä,  mopoja. Minä olen hoitovapaalla tällä hetkellä, työ löytyy mutta pienipalkkainen n. 1200€ kuussa. Pärjäämme hyvin vaikka myös vakuutusmaksut, (talo + autot, me ja koirat) kiinteistöverot, lainan lyhennykset, vaatteet ym. ruoat meille ja elukoille (ostan aina kotimaista ja teen ja leivon itse, koirakin saavat eläinkaupan ruokaa) ja mistään ei tarvinnut tinkiä, paitsi isäntä ei ole voinut ostaa mitä päähän pälkähtää. .  
[/quote]
Törkeen halpa talo.Asumismenot onkin sitten kohtuulliset.

Vierailija
144/183 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuloina oli myös asumistuki sekä lapsilisät.

Jossain alkupuolella AP mainitsi ettei perhe saa ollenkaa asumistukea.

Vierailija
145/183 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 14:37"][quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 13:53"]Ja noi marjastusvinkit on kuulkaa ihan turhia Helsingissä asuville,ei täällä ostella marjoja eikä niitä edes ole.Eikä marjarahoilla makseta parin tonnin vuokria.
[/quote]
Mitä sä horiset? Mä poimin iltaisin töiden jälkeen yhteensä 6 litraa marjoja. Aikaa meni yhteensä ehkä kolme tuntia. Ihan kehä kolmosen sisäpuolella. Ja metsään mennessä tuli ihmisiä vastaan ämpärit täynnä. Niillä oli varmaan enemmän aikaa poimia.
[/quote]
Missäs päin Helsinkiä,huom.puhuin Helskngistä.Mäkin voisin mennä.Minne myit?

Vierailija
146/183 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 14:46"] Tuloina oli myös asumistuki sekä lapsilisät.

Jossain alkupuolella AP mainitsi ettei perhe saa ollenkaa asumistukea.
[/quote]
Niin,mutta nykyisin ne taas saa.Alkuun ei saaneet palkkaakaan.Nyt saa.Lapsilisät on olleet vakiona.

Vierailija
147/183 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 14:49"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 14:46"] Tuloina oli myös asumistuki sekä lapsilisät. Jossain alkupuolella AP mainitsi ettei perhe saa ollenkaa asumistukea. [/quote] Niin,mutta nykyisin ne taas saa.Alkuun ei saaneet palkkaakaan.Nyt saa.Lapsilisät on olleet vakiona.

[/quote]

Älkää viitsikö.-AP

Vierailija
148/183 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap trollollooo

Vierailija
149/183 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaateostoksiin vielä vinkkejä... Liity Elloksen jäseneksi. Sieltä saa alehintaisista vaatteista kampanja-aikoina -50%. Eli ensin -50-70% ja alekoodilla edelleen -50%. Takuulla saatte halvalla perusvaatetta. Samoin Kappahl myy aletuotteita -50% tiettyinä aikoina vuodesta. Voitko kierrättää vaatteita perheen sisällä - tyttöjä vai poikia? Ikähaarukka? Osta unisex väreissä vaatteet jos kierrätys mahdollista perheessä. Vantaalla lähetyskirppis Patinassa oli aikoinaan todella halpaa. En oo nyt käynyt aikoihin, joten nykyhetkestä en tiedä. Huutonetissä on usein vaatepaketteja halvalla, postikulut edulliset huutopakettina. Osa-aikatyössä on ehkä aikaa kiertää kauppojen alehyllyjä? Ennakoimalla säästät paljon. Osta jo keväällä edellisen talven mallistoja -70%, samoin kengissä. Lidl myy ok vaatteita. Ostin itselle toppeja 1,25 e kpl sieltä. Sukkia jne saa halvalla. Samoin kenkiä. Myy huuto.netissä ihan kaikki tarpeeton, vaiko napit ja vetoketjut risoista vaatteista. Myös ehjät pienet vaatteet. Euro tai kaksikin on rahaa tuleviin ostoksiin.

Vierailija
150/183 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsokaa facebookin arkiapuri ryhmää niin saatte huomata että muitakin köyhiä perheitä on olemassa.-AP

Vierailija
151/183 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 14:44"]

Naapurin lapset pääsevät joka kesä linnanmäelle ja sirkus finlandiaan syksyllä.Naapureilla on 4 lasta.

[/quote]

Niinpä. Ei se lasten lukumääräkään aina kerro perheen taloudellisesta tilanteesta tai rahankäyttötavoista.

Vierailija
152/183 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kierrän paljon kirpputoreilla ja aina tulee ajatus, että on tekosyitä vain, jos esim. lapsella ei ole siistejä vaatteita. Kirpputoreilta saa hyvin pienellä rahalla todella hyviä vaatteita. Myös aikuisille löytyy vaatteita ja vielä ehkä suhteessa edullisemmin.

Vierailija
153/183 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 15:22"]

Suurinosa näistä kommentoijista on kyllä inhottavia akkoja. Pelkkää vittuilua ja valitusta. N18

[/quote]

Jaxuhalejako pitäisi jaella?! 

Vierailija
154/183 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 14:24"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 14:07"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 13:58"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 13:50"]

Peukut ylös: Kenellä on lapsille varatakit olemassa, tai edes itselleen? Kenen mielestä on saavutus, kun laittaa ruuan itse?

On niin absurdi tuo yksi kommentti, että pakko tehdä tällainen pikainen gallup.

[/quote]

Jos meillä syödään karjalanpiirakoita, leivon ne itse ja keitän niihin riisipuuron itse. Kuinka sinä teet? Jos meillä halutaan pullaa, leivon sen itse, samoin voisarvet. En osta valmista munavoita, jauhelihamureketta tai hernekeittoa. En nugetteja enkä lihapullia. Makkaraa en tee itse mutta sitä meillä syödään ehkä kerran kuussa makkarakeittona. Tätä tarkoitin itse tekemisellä ja ruuan laittamisella. Emme syö koskaan ulkona, ei edes mäkkäreissä.

[/quote]

En ole tuo gallupin tekijä, mutta olen se kommenttisi aiempi ihmettelijä. Sattumalta teen itsekin karjalanpiirakoista lähtien kaikki itse. Mummoni oli Karjalasta, ja ko. perinne elää edelleen vahvana suvussamme. Kuka nyt kaupan pullaa ostaa? Voisarvia en juuri koskaan syö. Onko edes olemassa valmista munavoita?! Puhumattakaan jostain lihamurekkeista tai hernekeitoista...

Eli oliko muita argumentteja? Taidat todella ylentää itsesi luullen, että kaikki muut todella ostavat jotain einespaskaa kaupasta, ja sinä olet marttyyri joka tekee lihamurekkeetkin itse?

Edelleen: mitä sinun vielä pitäisi saada?

[/quote]

Töitä kiitos. Ok, kaikki sitten toimivat kuten sinä ja minä, kaupan einekset ovatkin vain koristeita! Ja telkkarin näin  opit laittamaan ruokaa-ohjelmat ovat vain täytteenä tärkeämpien välissä. Hyvä me!

[/quote]

Ethän sä voi itseäsi noin korkealle jalustalle nostaa vain sillä, että osaat laittaa ruokaa! Vai oletko myös niitä, joille lapset ovat suurin saavutuksesi...? -ohis-

Vierailija
155/183 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin ketjun läpi, enkä tosiaankaan ap:n tarinoita.

Hallusinaatioita?

Vierailija
156/183 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 15:06"]

katsokaa facebookin arkiapuri ryhmää niin saatte huomata että muitakin köyhiä perheitä on olemassa.-AP

[/quote]

Heidän olemassa oloa ei kiellä ketään. :D Köyhyyden syyt eivät auttamatta ole esim. taantumasta johtuvia vaan niiden takaa löytyy holtiton rahankäyttö. Talousongelmat alkavat harkitsemattomista kulutusluotoista, esim. elektroniikkaan, huonekaluihin, autoon, jne. Sitten kun niistä ei selviä tulee pikavipit. Sitten kun ei niistäkään selviä syytetään valtiota. Lainaa pidetään vaan niin luonnollisena osana elämää, että ei tunnuta ollenkaan ymmärtävän, että ne pitää maksaa myös takaisin. Teillä ei nyt sitä asuntolainaa ole, mutta joillakin menee ylipuolet tuloista asumiseen, joillakin jopa 90% kun vuokralla asumista pidetään niin kannattamattomana.

Köyhyyden taakaa löytyy aina se elämän hallitsemattomuus tavalla tai toisella. Olosuhteet toki määrittää paljon, mutta kaikki köyhyys ei ole sillä selitettävissä. Eikä varmaan sinullakaan maksa vaivaa katsoa sinne peiliin ja hakea niitä syitä siinä näkyvässä ihmisessä ja käydä läpi sitä omaa rahan käyttöä. Kartoitat lainojen yhdistämistä, kilpailutat, luovut, jne.

Vierailija
157/183 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on ammattivalittajan alter ego. Samanlainen uuno vastaustyyli.

Vierailija
158/183 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Oletko koskaan miettinyt miksi olette tuossa tilanteessa? Varmaan kaikkien muiden vika paitsi teidän...

Vierailija
159/183 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On saatu ilmainen koulutus, puoli-ilmainen terveydenhoito, subventoidut matkakustannukset, kirjastot, tuet ja avaustukset, mut sittenkään ei pärjätä. Loputtomiin ei voi yhteiskuntakaan paapoa. Kyllä se perusoletus pitää olla, et jokainen vastaa toimeentulostaan itse. Avustukset ja tuet kehiteltiin aikoinaan ihmisille, joilla oli moraalia, ne avustukset oli tarkoitettu hätätilanteisiin, ei pysyväksi olotilaksi. Nykyäänhän ihan vaaditaan, mulle mulle kaikki heti ja muille ei tarvi antaa mitään. Mieluumminen minun verorahojani saa syytää pakolaisille.

Toinen vaihtoehto on koko järjestelmän romauttaminen ja uudelleenjärjestely. Kansalaispalkka ja automaatiovero, asuminen ja ruoka ilmaiseksi jne . Kapitalismi, sosialismi, fasismi ja kommunismi - kaikki ovat heikkoutensa paljastanut, toivo elää uudessa teknologiassa, antimaterialismissa ja omaisuuden tasaisessa jakautumisessa. Ihmiset pröystäilisivät ihan jollain muulla kuin materialla. Sillä eihän ihminen muutu, jollain sen täytyy pröystäillä ja mahtailla toisille ihmisille - mut ehkä tulevaisuudessa jollain muulla kuin blingblingkellolla.

Vierailija
160/183 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 15:06"]

[/quote]

Kyllä, on olemassa köyhiä perheitä. Mutta ArkiapureissaKIN on perheitä, jotka ovat vain eläneet yli varojensa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän