Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhä perhe

Vierailija
08.09.2015 |

Me olemme köyhä perhe. Lapset saavat ruoakseen hedelmiä korkeintaan kolme kertaa viikossa. Ja ainoastaan jos on hyvä kilohinta hedelmillä (eli alle 1€/kg)Minä syön joskus lasten jämät illalliseksi, otan ensin itselleni hyvin vähä että lapsille riittää. Lapsille kerron että äiti söi samalla kun teki ruokaa eikä ole enään suuri nälkä. Käymme ruokajonoissa, ja syödään niitä muutama päivä. Rahoja ei mene säästöön, asumme vuokralla, jos on läkeostos on pakko ottaa pikavippiä.

Kirpputorilla emme löydä meille sopivia vaatteita tarpeeksi halpaan hintaan. Lasten vaatteita saamme joskus tutuilta, mutta yleensä ne ovat joko väärän kokoisia tai rikkinäisiä. 

Meillä ei ole lähisukulaisia jotka voisivat joskus viedä lapsia pitämään hauskaa. Meidän huvit ovat lähipuistot, luontoelämykset ja ikkunashoppailut .Jouluna saamme lahjat lapsille joulupuu-keräyksestä joista olemme äärimmäisen kiitollisia. 

Tätä meidän arki on hyvinvointivaltio-Suomessa.

Kommentit (183)

Vierailija
121/183 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 13:54"][quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 13:51"]

Kyllä ne vuokrat on Hgissä kovat,näin se on,rahan arvo ihan toinen siellä.Ap mikä teidän vuokra?Jos asutte kaksiota isommassa,niin kovahan se on,kun kaksiotkin sen 1200 e vähintään.Miksi et muuten saa töitä?Onko sun ala sellainen,että sillä ei työllisty?Tiedän heti mistä saat töitä,mutta voi olla,et halua.Vartiointialalla on kova pula,siellä myös respatyötä yms. as-palvelua.

[/quote]

Kolmiossa asutaan.Olemme jonossa kaupungin asuntoon, tosin tämä on hieman normaalia halvempi koska ei ole ns.halutulla alueella. Alallani ei ole tällä hetkellä kokoaikaisia töitä avoimesti tarjolla, ehkä jos tuntee jonkun. Vartiontiala ei sovi luonteelleni, pelkään väkivaltaa ja konflikteja. -AP
[/quote]
Ei siellä tarvitse väkivaltaa kohdata.Olen vaikeasti työllistävällä alalla itse ja vartiointia siis kokeillut.Minihameessa istuin yrityksen respassa ja järjestin kokoustiloja.Toinen alan työ oli hyvällä palkalla tietokonetyötä,eikä mitään kontakteja paitsi puhelimella.

Vierailija
122/183 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkeihin minulla ei ainakaan mene rahaa. Sama ripsiväri on ollut jo vuoden, ja siitä saa vieläkin väriä kun pesee välillä harjan. Meikkivoide on nyt loppumaisillaan, sen ostin viime talvena.Ehkä miehellä on kuluja josta en ole tietoinen.-AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/183 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 13:51"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 13:50"]

Lapset töihin, perustamaan yrityksiä, poimiman marjoja, keräämään pulloja. Kantamaan vastuuta teoistaan, potkua perseelle,toisin kuin ap joka täällä kerjää.

[/quote]

En kerjää. Lapset liian pieniä töihin...-AP

[/quote]

Eli sä olet tieten tahtoen hommannut ison pesueen tuohon köyhyyteen. Todellinen Vuoden Vanhempi!

Vierailija
124/183 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 14:24"][quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 13:54"][quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 13:51"]

Kyllä ne vuokrat on Hgissä kovat,näin se on,rahan arvo ihan toinen siellä.Ap mikä teidän vuokra?Jos asutte kaksiota isommassa,niin kovahan se on,kun kaksiotkin sen 1200 e vähintään.Miksi et muuten saa töitä?Onko sun ala sellainen,että sillä ei työllisty?Tiedän heti mistä saat töitä,mutta voi olla,et halua.Vartiointialalla on kova pula,siellä myös respatyötä yms. as-palvelua.

[/quote]

Kolmiossa asutaan.Olemme jonossa kaupungin asuntoon, tosin tämä on hieman normaalia halvempi koska ei ole ns.halutulla alueella. Alallani ei ole tällä hetkellä kokoaikaisia töitä avoimesti tarjolla, ehkä jos tuntee jonkun. Vartiontiala ei sovi luonteelleni, pelkään väkivaltaa ja konflikteja. -AP
[/quote]
Ei siellä tarvitse väkivaltaa kohdata.Olen vaikeasti työllistävällä alalla itse ja vartiointia siis kokeillut.Minihameessa istuin yrityksen respassa ja järjestin kokoustiloja.Toinen alan työ oli hyvällä palkalla tietokonetyötä,eikä mitään kontakteja paitsi puhelimella.
[/quote]

Muuten kyllä, mutta kärsin toisinaan hallusinaatioista ja pelkotiloista lääkitykseni vuoksi.-AP

Vierailija
125/183 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jatkat ketjuun vastaamista kun et edes suostu kertomaan tuloja ja menoja? Mitä saat siitä?

Vierailija
126/183 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 13:05"]Olemme molemmat koulutettuja, mies pienipalkkaisessa työssä, minä osa-aikatyössä, emme tupakoi, emme juo alkoholia. Kaikki rahat jotka tulee menee samantien. Vuokra, laskut, ruoka. -AP
[/quote]

Jos todella tilanne on noin huono, niin olisiko mahdollista jättää osa-aikatyö. Tässä työntekoon kannustavassa järjestelmässä se joskus kannattaa rahallisesti.

Vierailija
127/183 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 14:15"]En ole AP, mutta jos arvioidaan pienituloinen mies 1700euroa/ netto ja osa-aikainen nainen esim. 1000 euroa/ netto kuussa, josta vuokra 1400euroa, saldoksi tulisi 1300 euroa kahdelle aikuiselle ja kolmelle lapselle.

Tiukkaa tekee minusta, esim. metrolippu 50 euroa kuussa per aikuinen.

Olisiko toimeentulotuki suurempi vai pienempi...
[/quote]
Tuloina oli myös asumistuki sekä lapsilisät.

Vierailija
128/183 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 14:25"]Meikkeihin minulla ei ainakaan mene rahaa. Sama ripsiväri on ollut jo vuoden, ja siitä saa vieläkin väriä kun pesee välillä harjan. Meikkivoide on nyt loppumaisillaan, sen ostin viime talvena.Ehkä miehellä on kuluja josta en ole tietoinen.-AP
[/quote]

Ehkä se käyttää huumeita, mutta vaikuttaa niin normaalilta ettet sinäkään voisi sitä ikinä hänestä nähdä?

Vierailija
129/183 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 14:08"]

Kiitos kaikille hyväsydämmisille ihmisille vinkeistä. Aion mieheni kanssa katsoa läpi mitä voisimme karsia kuluissamme jotta elämänlaatumme paranisi.-AP

[/quote]Oletteko ylilihavia? Sairaalloisilla punkeroilla on usein vaikeuksia elämänhallinnassa, mutta ei auta. Syöminen on lopetettava ja ihrat sulatettava ennenkuin lähtee ruokajonoon mankumaan.

Vierailija
130/183 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 14:28"]Miksi jatkat ketjuun vastaamista kun et edes suostu kertomaan tuloja ja menoja? Mitä saat siitä?
[/quote]

Kivan provon ja hyvän mielen. Odottelen tässä josko joku lottovoittaja tms. haluaisi lahjoittaa minulle pienen summan rahaa. Hyvän nyyhkytarinan koitin väsätä.-AP

Vierailija
131/183 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 14:27"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 14:24"][quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 13:54"][quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 13:51"] Kyllä ne vuokrat on Hgissä kovat,näin se on,rahan arvo ihan toinen siellä.Ap mikä teidän vuokra?Jos asutte kaksiota isommassa,niin kovahan se on,kun kaksiotkin sen 1200 e vähintään.Miksi et muuten saa töitä?Onko sun ala sellainen,että sillä ei työllisty?Tiedän heti mistä saat töitä,mutta voi olla,et halua.Vartiointialalla on kova pula,siellä myös respatyötä yms. as-palvelua. [/quote] Kolmiossa asutaan.Olemme jonossa kaupungin asuntoon, tosin tämä on hieman normaalia halvempi koska ei ole ns.halutulla alueella. Alallani ei ole tällä hetkellä kokoaikaisia töitä avoimesti tarjolla, ehkä jos tuntee jonkun. Vartiontiala ei sovi luonteelleni, pelkään väkivaltaa ja konflikteja. -AP [/quote] Ei siellä tarvitse väkivaltaa kohdata.Olen vaikeasti työllistävällä alalla itse ja vartiointia siis kokeillut.Minihameessa istuin yrityksen respassa ja järjestin kokoustiloja.Toinen alan työ oli hyvällä palkalla tietokonetyötä,eikä mitään kontakteja paitsi puhelimella. [/quote] Muuten kyllä, mutta kärsin toisinaan hallusinaatioista ja pelkotiloista lääkitykseni vuoksi.-AP

[/quote]

Ei ollut ap! Joku ilkimys yrittää esittää minua.-AP

Vierailija
132/183 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuota täytyy ihmetellä että mikä pn pienipalkkainen työ? 

Ja miten ei voi rahat riittää? 

Valaisen meidän tilannetta, meillä isäntä töissä n 1600-2500 euroa palkka kuussa, meillä omakotitalo, n. 40 000€ velkaa kummallakin, 2 isoa koiraa n.40kg yksi.     2 lasta (toinen alle 2 ja toinen yläasteikäinen, harrastaa motocrossia ja parkouria) 3 autoa, muitakin koneita, crossi pyöriä,  mopoja. Minä olen hoitovapaalla tällä hetkellä, työ löytyy mutta pienipalkkainen n. 1200€ kuussa. Pärjäämme hyvin vaikka myös vakuutusmaksut, (talo + autot, me ja koirat) kiinteistöverot, lainan lyhennykset, vaatteet ym. ruoat meille ja elukoille (ostan aina kotimaista ja teen ja leivon itse, koirakin saavat eläinkaupan ruokaa) ja mistään ei tarvinnut tinkiä, paitsi isäntä ei ole voinut ostaa mitä päähän pälkähtää. .  

Vierailija
133/183 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 14:27"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 14:24"][quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 13:54"][quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 13:51"] Kyllä ne vuokrat on Hgissä kovat,näin se on,rahan arvo ihan toinen siellä.Ap mikä teidän vuokra?Jos asutte kaksiota isommassa,niin kovahan se on,kun kaksiotkin sen 1200 e vähintään.Miksi et muuten saa töitä?Onko sun ala sellainen,että sillä ei työllisty?Tiedän heti mistä saat töitä,mutta voi olla,et halua.Vartiointialalla on kova pula,siellä myös respatyötä yms. as-palvelua. [/quote] Kolmiossa asutaan.Olemme jonossa kaupungin asuntoon, tosin tämä on hieman normaalia halvempi koska ei ole ns.halutulla alueella. Alallani ei ole tällä hetkellä kokoaikaisia töitä avoimesti tarjolla, ehkä jos tuntee jonkun. Vartiontiala ei sovi luonteelleni, pelkään väkivaltaa ja konflikteja. -AP [/quote] Ei siellä tarvitse väkivaltaa kohdata.Olen vaikeasti työllistävällä alalla itse ja vartiointia siis kokeillut.Minihameessa istuin yrityksen respassa ja järjestin kokoustiloja.Toinen alan työ oli hyvällä palkalla tietokonetyötä,eikä mitään kontakteja paitsi puhelimella. [/quote] Muuten kyllä, mutta kärsin toisinaan hallusinaatioista ja pelkotiloista lääkitykseni vuoksi.-AP

[/quote]jos teillä (sinulla) on mt-ongelmia niin voisiko olla niin että huomaamattasi shoppailet jotain aivan turhaa? Tai sitten olet kuvitellut koko taloudellisen ahdingon vaikka teillä oikeasti olisikin ihan hyvin asiat. 

Vierailija
134/183 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 14:30"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 14:28"]Miksi jatkat ketjuun vastaamista kun et edes suostu kertomaan tuloja ja menoja? Mitä saat siitä? [/quote] Kivan provon ja hyvän mielen. Odottelen tässä josko joku lottovoittaja tms. haluaisi lahjoittaa minulle pienen summan rahaa. Hyvän nyyhkytarinan koitin väsätä.-AP

[/quote]

Ei ole ap. Joku esittää minua.-AP

Vierailija
135/183 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ja harmi puolestanne. Onko elämänne muuten mielestänne hyvää?
Yhtä ainoaa en ymmärrä: miten niin ette löydä kirpparilta tarpeeksi halvalla teille sopivaa? Itselläni perheeni on melko hyvätuloinen, mutta ostan lähes kaikki vaatteemme kirppareilta. Jos tarvitsen vaikkapa taaperolle vihreän välikausitakin niin kierrän niin monta kirppistä, että saan sen. Viimeksi löysin juuri haluamani vaatteen huuto.netistä parila eurolla. Viikonloppuna menin työpaikan bileisiin ja hain perjantaina ihanan satiinitopin kirpparilta hintaan 2,50. Suosittelen panostamaan edelleen noihin kirppareihin. Siinä säästää satoja euroja vuodessa.

Vierailija
136/183 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 14:32"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 14:30"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 14:28"]Miksi jatkat ketjuun vastaamista kun et edes suostu kertomaan tuloja ja menoja? Mitä saat siitä? [/quote] Kivan provon ja hyvän mielen. Odottelen tässä josko joku lottovoittaja tms. haluaisi lahjoittaa minulle pienen summan rahaa. Hyvän nyyhkytarinan koitin väsätä.-AP

[/quote]

Ei ole ap. Joku esittää minua.-AP

[/quote]

Mitä sinä itse esität kun et vastaa moneen kertaan esitettyyn kysymykseen?

Vierailija
137/183 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap listaa tähän tulonne yksilöityinä. Minä voin sitten puolestani kertoa, mitä teidän kannattaa tehdä. T. Kelan täti

Vierailija
138/183 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 14:23"]

Monet eivät oikesti tiedä, että mihin ne rahat menevät. Ehdotankin ap:lle, että istut alas ja listaat papeperille, tai exceliin, että mitkä ne teidän perheen kulut oikeasti on. Laitat ylös aivan kaikki kulut: asuminen, liikenne, hygienia, puhelimet, netti, vakuutukset, maksukanavat, lehdet jne.. Tiedän, että menoille helposti sokaistuu. Itse olen sinkku, ja ihmettelin kun ei rahaa jäänyt paljon säästöön, vaikka tienasin käteen n. 1800 kuussa ja asumiseen meni vain 400. Kun listasin menot, huomasin ostaneneni heräteostoksina kosmetiikkaa noin 100 eurolla joka kuukausi.. ostin meikkejä ja rasvoja, jotka kerran käytön jälkeen totesin aina huonoiksi ja annoin kavereille tai äidille. Lopetin turhat ostokset, ja lisäksi muutaman lehden tilauksen, ja lisäksi maksukanavan. Tuollaisista tulee helposti iso lasku.

[/quote]

Jatkan vielä, että ruokakaupan ostoksista aloin myös pitämään erittelyä, eli tarpeelliset ja sitten herkut.. totesin, että tuhlasin ruokaan ihan liikaa. Vaikka söin lounaan töissä, johon kului n. 100e kuussa, meni minulla sen lisäksi ruokakauppaan n. 200e. Ostin paljon kalliita jäätelöitä, esim. Ben &Jerry's, tölkkilimuja, sipsejä, keksejä, valmiita pullia ja leivoksia.. Tarkasteltuani kuitteja huomasin myös, että joka perjantai nappasin ruokakakaupasta esim. leikkokukkakimpun mukaani, ja tämä maksoi 5e. Vuodessa noista kimpuista tulee jo 240e! Tiedän, että tilanteeni on erilainen kuin köyhällä, mutta siis tämä vain vinkkinä, että kuitteja kannattaa katsoa, ja miettiä miten pärjäisi halvemmalla, mikäli on tarpeen vyötä kiristää.

Vierailija
139/183 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 14:31"]

tuota täytyy ihmetellä että mikä pn pienipalkkainen työ? 

Ja miten ei voi rahat riittää? 

Valaisen meidän tilannetta, meillä isäntä töissä n 1600-2500 euroa palkka kuussa, meillä omakotitalo, n. 40 000€ velkaa kummallakin, 2 isoa koiraa n.40kg yksi.     2 lasta (toinen alle 2 ja toinen yläasteikäinen, harrastaa motocrossia ja parkouria) 3 autoa, muitakin koneita, crossi pyöriä,  mopoja. Minä olen hoitovapaalla tällä hetkellä, työ löytyy mutta pienipalkkainen n. 1200€ kuussa. Pärjäämme hyvin vaikka myös vakuutusmaksut, (talo + autot, me ja koirat) kiinteistöverot, lainan lyhennykset, vaatteet ym. ruoat meille ja elukoille (ostan aina kotimaista ja teen ja leivon itse, koirakin saavat eläinkaupan ruokaa) ja mistään ei tarvinnut tinkiä, paitsi isäntä ei ole voinut ostaa mitä päähän pälkähtää. .  

[/quote]

Äläpä puhu paskaa! Varmasti joudutte jostain tinkimään noilla tuloilla, tai sitten pidätte lyhennysvapaata.

Vierailija
140/183 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 13:53"]Ja noi marjastusvinkit on kuulkaa ihan turhia Helsingissä asuville,ei täällä ostella marjoja eikä niitä edes ole.Eikä marjarahoilla makseta parin tonnin vuokria.
[/quote]
Mitä sä horiset? Mä poimin iltaisin töiden jälkeen yhteensä 6 litraa marjoja. Aikaa meni yhteensä ehkä kolme tuntia. Ihan kehä kolmosen sisäpuolella. Ja metsään mennessä tuli ihmisiä vastaan ämpärit täynnä. Niillä oli varmaan enemmän aikaa poimia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän