Veisitkö 5v täyttävälle kummilapsellesi 6€ lahjan?
Kommentit (36)
Itse vien kummilapselle vähintään 25 Euron lahjan. Useimmiten kuitenkin noin 35 Euroa. Kalleimpana on jäänyt mieleen toppahaalarit, jotka maksoi jotain 60 Euroa.
Minusta köyhemmältäkin minimi on 15 Euroa. Tietenkin lahjat aina antajan maksukyvyn mukaan, mutta kukaan ei ole oikeasti niin köyhä, ettei tuota 15 Euroa voi antaa.
Kääntöpuolena kyllä sitten taas se, että mua ärysyttää, kun muksulle pyydetään neljä kummia ja kaikki mielellään vielä erillisiä (eli pariskunnan toinen puoli vain). Tulee mieleeni, että ainoa syy on kerätä kasa lahjoja. Tämä ilmiö johtaa siihen, että kaikilla on rasitukseksi asti kummilapsia. Joskus sata vuotta sitten pyydettiin kummeiksi vaikka kuinka monta, mutta silloinhan kummeista osa kuoli nuorena ja hyvässä lykyssä vanhemmatkin. elävä kummi oli jonkinlainen toinen sosiaaliturva.
oli tunnetta ja rakkautta mukana. Krääsää en antosia oli hinta mitä tahansa ja itseäni ärsyttää jos omat apseni saavat krääsää. Sen pienen summankin voi käyttää järkevään.
Meidän lapsella on 2 sinkkukummia ja pariskunta. Pariskunta (rikas) on antanut kaikkina aikoina nelivuotiaallemme yhtensä: Hopeinen kummikehys ristiäisissä, suuri nalle stockmannilta, Ruuneperi-kirja. Tässa mukana synttärit joulut ja kaikki.
Yksittäiskummilta: alushousut ja -paiden, lelukameran, pikkunukkesetin ja pari muuta lahjaa. Nimipäivinä ei mitään ja jouluista ja syntymäpäivistä puolet unohtunut.
Toinen yksittäiskummi on muistanut kaikki nimi- syntymäpäivät ja joulut. Aina on antanut hyvän lahjan. Nimipäivinä kolmella eurolla, jouluisin 15 eurolla ja syntymäpäivinä 10-15 eurolla.
Miksi ihmeessä kummien pitäisi ostaa yksipuolisesti lapselle lahjoja. Itse yritän sitten ostaa kummeille vastavuoroisesti joitain joskus. Aika kiusallista.
halpaakin lahjaa jos siinä olisi esim itse tehtyä tai tarkemmin mietittyä mukana. ap.
Todella rahvaanomaista ja noloa arvostella toisten tuomia lahjoja! Pyysin juuri parasta ystävääni kummiksi lapselleni ja keskustelimme juuri tästä lahja-asiasta. En ymmärrä yhtään mistä tällainen pakkoantaalahjajokakissanristiäisiin-tapa on peräisin. Kummius ei taatusti velvoita ketään hankkimaan lahjoja, vaan minä ainakin haluan vain osoittaa sillä, että tämä ihminen on tervetullut meille ja halutaan pitää hänet ystävänämme. Onneksi meillä on varaa ostaa lelut ja vaatteet omille lapsillemme, ettei tarvitse olla toisilta jotain vailla. Toki lahjoja on kiva saada, mutta ei ikinä tulisi mieleenikään pitää jonkun tuomaa lahjaa huonona. Millaisia ihmisiä te arvostelijat olette?
ole yleensä KRÄÄSÄÄ? vai mitä oikeen ostatte lapselle?
hajoaa ennen kuin paketti on auki...
Tiimarikrääsää eli kynät ja kumit ym., tusseja ja piirrustuspaperia, vesivärit, alennuskirja,
Ei ole mitään syytä vähätellä lahjaa!!! Hävetkää te ökyrikkaat, joille kelpaa vain yli 20 euron lahjat. Pääasia on, että lasta muistetaan ja ettei osta lahjaksi mitään järjetöntä, vaan sellaista mistä lapset tykkää ja lapsethan tykkää yleensä kaikesta mikä lapselle on tarkoitettu, vanhemmat vain nirsoilee ja valittaa lahjoista!!!
Ei tulis ihan heti mieleen viedä sellaista lahjaa lapselle :)
Pojalla ikää 3v (sai toki muitakin lahjoja). Ei aina kallis tavara ole kaikkein paras.
en kuitenkaan tykännyt että annamme hyvää ja saamme paskaa...ap.