Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen jäämässä asunnottomaksi, vinkkejä

Vierailija
01.09.2015 |

Mies jäi kiinni pettämisestä, mikä johti avioeroon. Asunto on hänen nimissään, enkä saa jäädä tähän, vaikka haluaisin ja vaikka mies antaisi. Mies itse muuttaa toiseen kaupunkiin. Olen kaikkien mahdollisten lähikuntienkin asuntojonoissa, mutta asuntoa ei vaan löydy. Yksityiselle ei ole varaa (kalliit vuokrat + valtava takuut ja vakuudet). Minulla ei ole lapsia tai omaisuutta enkä ole raskaana. Perhe asuu satojen kilometrien päässä, toki sinne voin mennä, mutta työni on täällä. Miten suuret mahdollisuudet on saada pk-seudulta asunto? Vai joudunko tosiaan sillan alle? Voiko sossu auttaa, vaikkei minulla ole muuten mitään asiaa heidän asiakkaakseen? Vai mitä helvettiä tässä pitäisi tehdä?!?!

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et saa jäädä tuohon asuntoon? Voisitko jäädä edes alivuokralaiseksi miehelle siihen asti kunnes löydät asunnon? Jos käyt töissä, niin kai sulla pitäisi olla varaa vuokra-asuntoon yksityisiltäkin markkinoilta..?  Entäs asunnon ostaminen, onnistuisiko se? Sossu ei varmaan auta, kun sulla ei ole lapsia.

Vierailija
2/63 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvakotiin siksi aikaa että asunto löytyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 21:02"]

Miksi et saa jäädä tuohon asuntoon? Voisitko jäädä edes alivuokralaiseksi miehelle siihen asti kunnes löydät asunnon? Jos käyt töissä, niin kai sulla pitäisi olla varaa vuokra-asuntoon yksityisiltäkin markkinoilta..?  Entäs asunnon ostaminen, onnistuisiko se? Sossu ei varmaan auta, kun sulla ei ole lapsia.

[/quote]

Miehen työsuhdeasunto, johon en siis voi jäädä, vaikka miten yrittäisin. Yksityiseen vuokra-asuntoon ei oikeesti ole varaa, sillä olen pienipalkkaisessa työssä. Kahdestaan ollaan tultu tosi hyvin toimeen, mutta ei mulla yksin ole varaa maksaa Helsingissä yksityisten vuokria. Asuntoa en voi ostaa, koska työsopimukseni on määräaikainen. AP

Vierailija
4/63 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
5/63 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 21:03"]

[/quote]

Mies ei ole väkivaltainen tms. Ei kai turvakotiin pääse ilman väkivallan uhkaa? AP

Vierailija
6/63 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeudupas facessa sellaiseen ryhmään kuin Kommuunit koolle. Olikohan se "Yhteisöasuminen - kommuunit koolle " tai jotain sellaista. Siellä on tosi paljon kimppakämppiä / kommuuneja pk-seudulla. Ihmiset vuokraavat porukalla jonkin isomman lukaalin ja jokaiselle oma huone + yhteiset tilat. 

Vierailija
7/63 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 21:09"]

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 21:03"]

[/quote]

Mies ei ole väkivaltainen tms. Ei kai turvakotiin pääse ilman väkivallan uhkaa? AP

[/quote]

Kysy ainakin, jos olet jäämässä kadulle niin kai ne voi tilapäisesti majoittaa ja auttaa sua löytämään uuden paikan asua.

Vierailija
8/63 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy pankissa.

Vierailija
9/63 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnalla on aina muutamia asuntojantyhjillään tuollaisia varten. Oletko ollut yhteydessä kaupungin asuntotoimeen ja selittänyt tilanteen vakavuuden?

Vierailija
10/63 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 21:12"]

Kunnalla on aina muutamia asuntojantyhjillään tuollaisia varten. Oletko ollut yhteydessä kaupungin asuntotoimeen ja selittänyt tilanteen vakavuuden?

[/quote]

Oon. Helsingin kaupungin asuntotoimen asiakaspalvelussa vastannut somali tms. ulkomaalainen totes vaa et 4% hakijoista saa asunnon. Sama vastaus Espoosta, vähän lämpimämmällä äänensävyllä vaan. Et ei voi mitään. AP

Vierailija
11/63 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 21:14"]

[/quote]

Oon. Helsingin kaupungin asuntotoimen asiakaspalvelussa vastannut somali tms. ulkomaalainen totes vaa et 4% hakijoista saa asunnon. Sama vastaus Espoosta, vähän lämpimämmällä äänensävyllä vaan. Et ei voi mitään. AP

[/quote]

Onko tää nyt joku nerokas provo että maahanmuuttajat vie kaikki asunnot tms?

Vierailija
12/63 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 21:05"]

[/quote]

Miehen työsuhdeasunto, johon en siis voi jäädä, vaikka miten yrittäisin. Yksityiseen vuokra-asuntoon ei oikeesti ole varaa, sillä olen pienipalkkaisessa työssä. Kahdestaan ollaan tultu tosi hyvin toimeen, mutta ei mulla yksin ole varaa maksaa Helsingissä yksityisten vuokria. Asuntoa en voi ostaa, koska työsopimukseni on määräaikainen. AP

[/quote]No mutsähän saat sossusta loppuvuokran kk.

Vierailija
13/63 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kysynyt seurakunnilta vuokra-asuntoa? Oletko kysynyt omasta työpaikastasi työsuhdeasuntoa?

Vierailija
14/63 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 21:15"]

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 21:14"]

[/quote]

[/quote]

Onko tää nyt joku nerokas provo että maahanmuuttajat vie kaikki asunnot tms?

[/quote]

Ei. Ei mua just nyt kiinnosta pätkääkään muiden ongelmat, omissakin on tarpeeks. AP

Vierailija
15/63 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

En sano, että asunnon ostaminen olisi järkevää pk-seudun hinnoilla ja epävarmalla/pienituloisella työllä, mutta ei nykyään todellakaan pankeissa vaadita vakituista työsuhdetta, sillä juuri kellään ei sellaista enää ole. Määräaikainen kelpaa, jos ala on sellainen josta yleensä töitä on saatavilla. 

Vierailija
16/63 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 21:16"]

Oletko kysynyt seurakunnilta vuokra-asuntoa? Oletko kysynyt omasta työpaikastasi työsuhdeasuntoa?

[/quote]

Oon kysynyt seurakunnilta, jopa ortodoksiselta (työkaveri ortodoksi), mitään ei ole. Työpaikka on pikkuinen pk-yritys, siellä ei ole myöskään mitään. AP

Vierailija
17/63 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteys sossuun ja kirkkoon. Sosiaalitoimi voi tietää jotain mitä sinä et tiedä. Ja Alppilan kirkko Helsingissä on tehnyt upeaa työtä tilapäismajoituksen löytämiseksi esim romaneille ja opiskelijoille, ehkä he keksivät sinullekin jotain ja tietävät miten päästä jatkoon. Kannattaa alkaa harkita myös kimppakämppää, ja selvittää tulisiko joku yllättävä väliaikaisratkaisu kyseeseen. Esim Omenahotelli majoittaa opiskelijoita jossakin kaupungissa, kannattaa tarkistaa josko stadista löytyisi vastaavaa eli saisit kookausihinnan silti edullisemmaksi kuin omassa kämpässä.

Sinä joka mainostat turvakoteja. Eivät ne valitettavasti ole tällaista varten. Viime vuosina ensi- ja turvakotien rahoitusta on rankalla kädellä leikattu. He eivät pysty turvaamaan palveluja edes asiakaskunnalleen. Enpä usko että sieltä löytyisi tilaa jos ei ole väkivaltaongelmaa.

Vierailija
18/63 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 21:18"]

[/quote]

[/quote]

En sano, että asunnon ostaminen olisi järkevää pk-seudun hinnoilla ja epävarmalla/pienituloisella työllä, mutta ei nykyään todellakaan pankeissa vaadita vakituista työsuhdetta, sillä juuri kellään ei sellaista enää ole. Määräaikainen kelpaa, jos ala on sellainen josta yleensä töitä on saatavilla. 

[/quote]

Tämä ei vissiin ole sellainen ala :( AP

Vierailija
19/63 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 21:06"]

http://www.ensijaturvakotienliitto.fi/jasenyhdistykset/paakaupungin_turvakoti_ry/

Tossa jos et jaksa itse googlata.

[/quote]

Hei nyt! Turvakoti ei todellakaan ole mikään asunnottoman yksineläjän majapaikka! Ap voi mennä vaikka omenahotelliin, mutta ensi- ja turvakotipaikat on varattu kyllä ihan muuhun tarkoitukseen....

Vierailija
20/63 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeaikoina on ollut juutua useammastakin ihmisestä, jotka ovat asuneet vuosia hotellissa. Jos sillan alle muutto on toinen vaihtoehto, niin kannattaa kysyä hotelleista/hostelleista kuukausihuoneen hintaan. kalliimpi tuo on toki, kuin kaupungin vuokrakämppä, mutta jostain voisi saada ihan realistisen tarjouksen ja jos vielä pääset exäsi kanssa sopuun, että saat pitää huonekalujasi yms. isoja kamoja hänen luonaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän